REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ekstrawaganckie nadwozie Citroena DS3 Cabrio przyciąga kierowców, którzy lubią się wyróżniać. Czy atrakcyjna linia nadwozia idzie w parze właściwościami jezdnymi 155-konnego Citroena?

Stylizacja Citroena DS3 Cabrio nie pozostawia złudzeń. Nie jest to oferta skierowana dla osób, które oczekują od samochodu przede wszystkim praktycznego nadwozia. Tego typu samochodami interesują się osoby, dla których auto jest dopełnieniem wizerunku, komunikacją stylu życia. 
Awangardowy styl DS3 Cabrio z pewnością skradnie serce nie jednemu kierowcy. Przy czym Citroen w tym przypadku nadużywa nazwy Cabrio. DS3 jest wyposażony w elektrycznie rozkładaną roletę, tzw. roll dach, do pełnowartościowego kabrioletu trochę mu brakuje.
Indywidualistów z pewnością ucieszy możliwość personalizacji wyglądu małego Citroena. Nabywcy mogą wybierać nie tylko kolor nadwozia, lecz również dachu. Równie szeroka jest gama wzorów obręczy kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP – wnętrze

Przedział pasażerski DS3 współgra stylizacyjnie z nadwoziem. Efektowna tablica przyrządów została ozdobiona lakierowanym panelem wypełniającym górną część kokpitu w tym konsolę centralną.
Szczególnie nietuzinkowo wyglądają „zegary” z grubymi, ładnie podświetlonymi wskazówkami. Całość wymaga przyzwyczajenia, by sprawnie odczytywać wszelkie informacje, ale pod względem jakości materiałów, czy dokładności spasowania nie można Citroenowi nic zarzucić.
Podobnie profilowi oparć foteli, choć ich siedziska mogłyby być nieco dłuższe. Pasażerowie podróżujący z tyłu będą musieli się trochę nagimnastykować, żeby wejść do środka, ale nie zabraknie im miejsca na nogi, czy nad głową.
Bolączką DS3 Cabrio jest widoczność do tyłu. W przypadku, gdy jedziemy z zamkniętym dachem, widok w lusterku wewnętrznym jest ograniczony poprzez niewielką tylną szybę, z kolei, gdy rozsuniemy maksymalnie materiałową roletę, jest całkowicie zasłonięty. Tym samym podczas parkowania tyłem przydają się czujniki cofania.
Konstrukcja pojazdu wymusiła na producencie zastosowanie uchylanej (analogicznie jak ma to miejsce w autobusach) pokrywy bagażnika. W rezultacie mimo, że „kufer” ma objętość 285 l, jego wykorzystanie znacznie ogranicza mały otwór załadunku. Choć dzięki rozkładanej i dzielone tylnej kanapie większe bagaże możemy spróbować wcisnąć do bagażnika od strony przedziału pasażerskiego…

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP – napęd/układ jezdny

Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 156 KM przy 6000 obr./min. to znana i ceniona konstrukcja. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 240 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. i według danych producenta rozpędza ważące 1165 kg Cabrio od 0 do 100 km/h w czasie 7,4 s.
Podczas ruszania z miejsca opisywaną odmianą DS3 Cabrio daje się wyczuć niewielką turbo dziurę w okolicach 1000 obr./min. Jednak po przekroczeniu tej liczby obrotów auto żwawo wyrywa do przodu. Citroen rozpędza się pewnie wykazując dodatkowy zryw dynamiki, gdy wskazówka obrotomierza przemknie powyżej wartości 4000 obr./min.
Ale w przeciwieństwie do tradycyjnej odmiany DS3 z tym samym silnikiem, wersja Cabrio nie czuje się dobrze w slalomie. O ile DS3 z blaszanym dachem zachęca do szybszej jazdy po serpentynach o tyle inne rozłożenie środka ciężkości w kabriolecie sprawia, że ta wersja radzi sobie na łukach gorzej. Nadwozie ma tendencję do przechyłów i brakuje mu sztywności tradycyjnego hatchbacka. Nawet jeżeli jest mniej podsterowny niż początkowo wydaje się być nie daje już tyle zabawy, co DS3 hatchback – coś za coś.

Zobacz też: Test Peugeot RCZ - potomek legendy!

Za to zawieszenie Citroena dobrze radzi sobie z nierównościami nawierzchni. Wszelkie niedoskonałości tłumione są cicho i stosunkowo miękko, co bardzo podnosi komfort użytkowania auta na co dzień.
W pojazdach z materiałowym dachem zazwyczaj bolączką jest wyciszenie przedziału pasażerskiego. Nie inaczej jest w DS3 Carbio. Nie chodzi o odgłos pracy silnika – ten wyciszony jest należycie, chodzi o odgłosy dochodzące z otoczenia i szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy po autostradzie. Taki jest urok kabrioletów i każdy nabywca musi się z tym liczyć.
W silnikach turbodoładowanych, bardziej niż w wolnossących styl jazdy kierowcy ma wpływ na zużycie paliwa. Jeżdżąc 156-konnym Citroenem płynnie, dostosowując się do stylu jazdy większości otaczających nas pojazdów w ruchu miejskim zużyjemy około 8,8 l benzyny na 100 km. Wynik ten łatwo zwiększyć nawet o 4-5 l/100 km w przypadku, gdy będziemy używać głównie górnych pól obrotomierza.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP – podsumowanie

Cennik Citroena DS3 Cabrio otwiera kwota 70 950 zł (64 900 zł w promocji). Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 82 KM. DS3 Cabrio z opisywaną, jednocześnie najmocniejszą w gamie jednostką napędową występuje tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażenia Sport Chic i kosztuje 92 900 zł (81 900 zł w promocji).
Choć cena wydaje się dość wygórowana, nie zapominajmy, że awangardowy Citroen konkuruje o portfele klientów, którzy oglądają się w stronę takich modeli jak Mini, Abarth 500C czy Audi A3 Cabrio. W takim zestawieniu cena DS3 Cabrio wydaje się skalkulowana rozsądnie.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP - dane techniczne

 Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP 156 KM 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 156 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 285 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 394,8/171,5/148,3 cm
Rozstaw osi 246,4 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,8/5,9 l/100 km
Cena od  81 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Citroen DS3 Cabrio
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    REKLAMA