REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Beetle 1.4 TSI/160 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza wersja Volkswagena Beetle zwraca uwagę linią nadwozia - jak na „Garbusa” przystało - mocno nawiązującą do wyglądu Porsche. W teście Beetle z silnikiem o mocy 160 KM.

O ile pierwsza generacja nowego Beetle szybko się zestarzała i po pewnym czasie jej wygląd stał się niemodny, o tyle aktualna generacja modelu nazwana po prostu Beetle ma szansę na uznanie przez dłuższy czas. Projektanci sprawnie odświeżyli wygląd nadwozia tzw. Garbusa stawiając analogicznie do pierwowzoru na mocniejsze nawiązania do sylwetki Porsche.

REKLAMA

W bryle nowego Volkswagena Beetle zwracają uwagę spłaszczony dach, szeroki przód z ładnymi, przezroczystymi kloszami reflektorów, w których umieszczono światła LED do jazdy dziennej, drzwi pozbawione ramek okien oraz tył z lampami przypominającymi te z Porsche Caymana.

Całość jest proporcjonalna i gdyby nie ten żółty niefortunny kolor Beetle prezentowałby się bardzo dobrze.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Beetle – recenzja – wnętrze

REKLAMA

Projektanci nowego Beetle nawiązali do stylizacji retro także przy konstrukcji tablicy przyrządów. W związku z tym na kokpicie umieszczono polakierowane w kolorze nadwozia wstawki z tworzyw sztucznych, a kierownica ma obszerny i cienki wieniec wzorem samochodów z dawnych lat. Czytelne i proste zegary analogowe przypominają te z innych modeli Volkswagena. Na konsoli centralnej umieszczono kolorowy wyświetlacz zestawu audio i dostępnego za dopłatą systemu nawigacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele przednie są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Zakresy regulacji zarówno kolumny kierowniczej, jak i fotela kierowcy są na tyle duże, że prowadzący o różnym wzroście bez problemu odnajdą optymalną dla siebie pozycję. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, o ile rozpatrujemy widok do przodu i na boki. Małe szyby tylne (w tym boczne) powodują, że czujniki cofania znacznie ułatwiają parkingowe manewry. Bez nich na ciasnych parkingach może być trudno.

Z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą odczuwać dyskomfort ze względu na nisko poprowadzoną linię dachu.

Z racji tego, że nowy Beetle jest trzydrzwiowy należy liczyć się z typowymi dla tego typu konstrukcji uniedogodnieniami – drzwi są ciężkie, a po pas z perspektywy przednich foteli trzeba sięgać daleko do tyłu. Bagażnik nowego Chrząszcza ma objętość 310 l, co jest wynikiem niezłym, jak na nietuzinkowe coupe.

Zobacz też: Test Opel Ampera: to naprawdę działa

Volkswagen Beetle  - recenzja – układ jezdny

REKLAMA

Pod maską opisywanego egemplarza pracowała benzynowa turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,4 l z serii TSI rozwijająca moc maksymalną 160 KM od 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm w przedziale od 1500 do 4500 obr./min.

W codziennej miejskiej eksploatacji silnik stanowi świetne źródło napędu dla ważącego 1284 kg Volkswagena. Samochód z werwą przyśpiesza od dolnych zakresów obrotomierza, a zwiększony przypływ dynamiki następuje po przekroczeniu ok. 4500 obr./min. Przy czym jednostka napędowa jest bardzo dobrze wyciszona i używanie wyższych zakresów obrotów nie wpływa na dyskomfort podróżujących.

Co ciekawe kształt nadwozia nowego Beetle idzie w parze z wyciszeniem szumów opływającego nadwozie powietrza, także przy wyższych prędkościach. Dopiero przekraczając znacznie  prędkość ok. 140 km/h w przedziale pasażerskim szum staje się wyraźnie słyszalny.

Volkswagen nie ma problemu z elastycznością. Konieczność przyśpieszenia na piątym lub szóstym biegu zazwyczaj nie wymaga redukcji.

Sześciobiegowa manualna przekładnia została wygodnie zestopniowana biorąc pod uwagę codzienną eksploatację samochodu w warunkach miejskich. Ponadto jej dźwignia pracuje precyzyjnie i ma krótki skok.

Zawieszenie „Garbusa” sprawdza się na nierównych drogach, bo komfort tłumienia nierówności jest wysoki. Samochód zaskakująco neutralnie zachowuje się podczas szybkiej jazdy po łukach. Nadwozie nie ma tendencji do mocnych przechyłów. Jedynym mankamentem jest nadsterowność po wejściu w zakręt na nierównej nawierzchni (tył auta na tarkowanym asfalcie zaczyna podskakiwać).

Zużycie paliwa w silniku 1,4 l TSI zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy. W mieście należy się liczyć ze „spalaniem” w granicach 9-10 l/100 km. W trasie bez większego wysiłku można osiągnąć wynik na poziomie 6,8 l/100 km.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Volkswagen Beetle – recenzja – podsumowanie

Modele samochodów typu Beetle nigdy nie będą skierowane do osób szukających w samochodzie praktyczności. Cena zazwyczaj też nie jest jedynym priorytetem potencjalnych klientów Beetle, toteż ocenianie tego samochodu pod tym względem nie ma sensu. Zakup „Garbusa” to manifestacja stylu i poziomu życia. Czy nowy Betele jest wystarczająco stylowy, by zainteresowały się nim osoby szukające wysmakowanego, dającego radość z posiadania i z jazdy auta w stylu vintage?

Nie jest tak ujmujący jak Fiat 500 i nie jeździ tak dobrze jak Mini. Nie mniej jest większy i praktyczniejszy od Fiata i sporo tańszy od Mini. Beetle z opisywaną jednostką napędową jest dostępny od ok. 82 tys. zł. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może się rozpędzić do 203 km/h, co w połączeniu z niezłym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym jest gwarantem przyjemności z jazdy. Z kolei 200-konna odmiana Beetle kosztuje ok. 104 tys. zł. Jeżeli ktoś szuka w miarę uniwersalnego samochodu nawiązującego stylem do którejś z legend motoryzacji wtedy okazuje się, że tak naprawdę Volkswagen w tej klasie nie ma konkurencji.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volkswagen Beetle - dane techniczne:

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 310/905 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427,8/180,8/148,6 cm
Rozstaw osi 253,7 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 8,7/5,3/6,6 l/100 km
Cena od 82 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Beetle - tył
Volkswagen
Volkswagen Beetle - przód
Volkswagen
Volkswagen Beetle - bok
Volkswagen
Volkswagen Beetle - przód
Volkswagen
Volkswagen Beetle - tył
Volkswagen
Volkswagen Beetle - fotel kierowcy
Volkswagen
Volkswagen Beetle - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Beetle - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Beetle - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Beetle - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Beetle - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Beetle - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Beetle - przód
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA