REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Honda Accord Type-S
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Polacy kochają sedany. Na rynku samochodów używanych wielbią niemieckie, a jako nowe najczęściej wybierają japońskie. Według statystyk, pod maską wymarzonego sedana najczęściej klekocze turbodiesel, ale są też kierowcy, którzy wolą zapach benzyny. Dla tych drugich Honda ma w ofercie Accorda 2,4 Type-S.

Hondziarze to specyficzna grupa społeczna. Zrzeszają się w klubach, zakładają fora internetowe i organizują zloty. Jestem w stanie zrozumieć ich miłość do „japońskiego żelaza”, ponieważ Honda to producent z tradycjami i bogatą historią. W redakcyjnym teście VIII generacja Hondy Accord.

REKLAMA

W klasie średniej Honda Accord od zawsze była czymś w rodzaju wysportowanego auta. Nie miała ambicji, żeby objeżdżać najszybszych w klasie, ale za sprawą silników lubiących wysokie obroty,  sposobem w jaki się prowadziła i rasowym wyglądem, eksponowała sportowego ducha.

Nadwozie Hondy Accord Type-S

Testowany Accord to już VIII generacja modelu. Auto wyróżnia się na tle konkurencji klinowatą sylwetką i mnogością ostrych linii. Trudno o bardziej wyraziste auto w tej klasie. Po liftingu Accord otrzymał nieco większe reflektory, zmodernizowany zderzak i nieco odmieniony tył auta. Wszelkie zmiany wprowadzane przez producenta mają raczej kosmetyczny charakter, ale efekt odmłodzenia został uzyskany.

Zobacz też: Test: Nowy Isuzu D-Max: zaskakująco przemyślany

REKLAMA

Pakiet Type-S dla Hondy Accord jest dostępny jedynie dla nadwozia typu sedan. Ale nie tylko dla tego jesteśmy skłonni odradzać zakup kombi. Po pierwsze; sedan wygląda znacznie lepiej, a po drugie; kombi ma bagażnik mniejszy o ponad 60 litrów. Na korzyść kombi przemawia jednak większy otwór załadunkowy i możliwość zapakowania bagaży po dach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Type-S różni się od „zwykłego” Accorda niższym i przeprojektowanym zderzakiem z większymi wlotami powietrza, ciemniejszym grilem i nakładkom na progi. Dzięki temu auto wygląda na osadzone niżej i bardziej sportowe.

Wnętrze Hondy Accord Type-S

Z racji tego, że Accord jest już kilka lat na rynku, trudno porównywać wygląd deski rozdzielczej do najnowszych aut w segmencie. O ile połączenia błyszczących i matowych plastików nie budzi zastrzeżeń, to już ich jakość tak.

Ergonomia natomiast stoi na wysokim poziomie. Wszystkie mechanizmy sprawiają wrażenie, że obsługują się same. Mały jak na obecne standardy wyświetlacz spełnia swoją funkcję, ale nie wywołuje efektu „wow” jak np. zestaw multimedialny, który możemy dokupić do nowego Golfa (auta o klasę niższego).

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

REKLAMA

Na pochwałę i medal zasługują przednie fotele i pozycja za kierownicą. Ogromne siedzisko i oparcie zostało dobrze wyprofilowane i właściwie podtrzymuje ciało podczas gwałtownych zmian kierunku. Niska pozycja za kierownicą z wyciągniętymi nogami to również domena aut o sportowych genach.

Z tyłu wygodnie mogą podróżować dwie osoby, ponieważ środkowe siedzisko jest zamontowane znacznie wyżej niż dwa pozostałe, przez co niemożliwym jest zajęcie wygodnej pozycji przez dorosłą osobę. Tuż za oparciem tylnej kanapy jest bagażnik o pojemności 464 litrów.

Silnik Hondy Accord Type-S

Pod maską testowanego egzemplarza pracował czterocylindrowy wolnossący benzyniak o pojemności 2,4 litra. Sześciobiegowa manualna skrzynia przenosi 201 KM i 234 Nm maksymalnego momentu obrotowego na koła przedniej osi.

Układ napędowy ma dwojaką naturę. Przy niższych prędkościach obrotowych Accord jest łagodny, a nawet nieco ospały. Zabawa zaczyna się, gdy wskazówka obrotomierza znajdzie się w drugiej połowie skali. Wtedy Accord chętnie przyspiesza i całkiem nieźle przy tym brzmi. Wzorowo pracujący drążek zmiany biegów zachęca do redukowania przełożeń przed ostrzejszymi zakrętami, w których ciało kierowcy jest utrzymywane we właściwej pozycji przez rewelacyjne fotele.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Jednostka napędowa o pojemności 2,4 litra rozpędza Accorda do niemal 230 km/h. Przyspieszenie do pierwszej trzycyfrowej liczby trwa 7,8 sekundy. To całkiem nieźle jak na sedana klasy średniej ważącego niemal 1500 kg.

Duża pojemność silnika pozytywnie wpływa na elastyczność auta. Jazda w mieście nie oznacza ciągłego przesuwania drążka zmiany biegów.

Oprócz silnika i skrzyni biegów do szybkiej jazdy zachęca bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie. Accord to bezsprzecznie najlepiej prowadzące się auto w swojej klasie i daje najwięcej przyjemności z prowadzenia.

 Średnie zużycie paliwa testowanego auta to około 9 litrów na 100 kilometrów.

Podsumowanie i cena Hondy Accord

W dobie downsizingu, kiedy turbodoładowane silniki o pojemności około 1,6 litra generują moc 200 KM, Accord Type-S z motorem 2,4 wygląda jak potwór chcący zatruć wszystkie ślimaki i żaby na świecie. Jednak zaryzykuje stwierdzenie, że trwałość silnika 2,4 l i przyjemność, jaką daje prowadzenie tego auta potrafiłyby przekonać każdego ekologa, do zejścia z drzewa i przejścia na drugą stronę sporu.

Powodem, dla którego nie każdy miłośnik sedanów klasy średniej jeździ Accordem jest cena. Testowany egzemplarz kosztował około 140 tysięcy złotych.

Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA