REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Jakub Tujaka
Honda Accord Type-S
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Polacy kochają sedany. Na rynku samochodów używanych wielbią niemieckie, a jako nowe najczęściej wybierają japońskie. Według statystyk, pod maską wymarzonego sedana najczęściej klekocze turbodiesel, ale są też kierowcy, którzy wolą zapach benzyny. Dla tych drugich Honda ma w ofercie Accorda 2,4 Type-S.

Hondziarze to specyficzna grupa społeczna. Zrzeszają się w klubach, zakładają fora internetowe i organizują zloty. Jestem w stanie zrozumieć ich miłość do „japońskiego żelaza”, ponieważ Honda to producent z tradycjami i bogatą historią. W redakcyjnym teście VIII generacja Hondy Accord.

REKLAMA

W klasie średniej Honda Accord od zawsze była czymś w rodzaju wysportowanego auta. Nie miała ambicji, żeby objeżdżać najszybszych w klasie, ale za sprawą silników lubiących wysokie obroty,  sposobem w jaki się prowadziła i rasowym wyglądem, eksponowała sportowego ducha.

Nadwozie Hondy Accord Type-S

Testowany Accord to już VIII generacja modelu. Auto wyróżnia się na tle konkurencji klinowatą sylwetką i mnogością ostrych linii. Trudno o bardziej wyraziste auto w tej klasie. Po liftingu Accord otrzymał nieco większe reflektory, zmodernizowany zderzak i nieco odmieniony tył auta. Wszelkie zmiany wprowadzane przez producenta mają raczej kosmetyczny charakter, ale efekt odmłodzenia został uzyskany.

Zobacz też: Test: Nowy Isuzu D-Max: zaskakująco przemyślany

REKLAMA

Pakiet Type-S dla Hondy Accord jest dostępny jedynie dla nadwozia typu sedan. Ale nie tylko dla tego jesteśmy skłonni odradzać zakup kombi. Po pierwsze; sedan wygląda znacznie lepiej, a po drugie; kombi ma bagażnik mniejszy o ponad 60 litrów. Na korzyść kombi przemawia jednak większy otwór załadunkowy i możliwość zapakowania bagaży po dach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Type-S różni się od „zwykłego” Accorda niższym i przeprojektowanym zderzakiem z większymi wlotami powietrza, ciemniejszym grilem i nakładkom na progi. Dzięki temu auto wygląda na osadzone niżej i bardziej sportowe.

Wnętrze Hondy Accord Type-S

Z racji tego, że Accord jest już kilka lat na rynku, trudno porównywać wygląd deski rozdzielczej do najnowszych aut w segmencie. O ile połączenia błyszczących i matowych plastików nie budzi zastrzeżeń, to już ich jakość tak.

Ergonomia natomiast stoi na wysokim poziomie. Wszystkie mechanizmy sprawiają wrażenie, że obsługują się same. Mały jak na obecne standardy wyświetlacz spełnia swoją funkcję, ale nie wywołuje efektu „wow” jak np. zestaw multimedialny, który możemy dokupić do nowego Golfa (auta o klasę niższego).

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

REKLAMA

Na pochwałę i medal zasługują przednie fotele i pozycja za kierownicą. Ogromne siedzisko i oparcie zostało dobrze wyprofilowane i właściwie podtrzymuje ciało podczas gwałtownych zmian kierunku. Niska pozycja za kierownicą z wyciągniętymi nogami to również domena aut o sportowych genach.

Z tyłu wygodnie mogą podróżować dwie osoby, ponieważ środkowe siedzisko jest zamontowane znacznie wyżej niż dwa pozostałe, przez co niemożliwym jest zajęcie wygodnej pozycji przez dorosłą osobę. Tuż za oparciem tylnej kanapy jest bagażnik o pojemności 464 litrów.

Silnik Hondy Accord Type-S

Pod maską testowanego egzemplarza pracował czterocylindrowy wolnossący benzyniak o pojemności 2,4 litra. Sześciobiegowa manualna skrzynia przenosi 201 KM i 234 Nm maksymalnego momentu obrotowego na koła przedniej osi.

Układ napędowy ma dwojaką naturę. Przy niższych prędkościach obrotowych Accord jest łagodny, a nawet nieco ospały. Zabawa zaczyna się, gdy wskazówka obrotomierza znajdzie się w drugiej połowie skali. Wtedy Accord chętnie przyspiesza i całkiem nieźle przy tym brzmi. Wzorowo pracujący drążek zmiany biegów zachęca do redukowania przełożeń przed ostrzejszymi zakrętami, w których ciało kierowcy jest utrzymywane we właściwej pozycji przez rewelacyjne fotele.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Jednostka napędowa o pojemności 2,4 litra rozpędza Accorda do niemal 230 km/h. Przyspieszenie do pierwszej trzycyfrowej liczby trwa 7,8 sekundy. To całkiem nieźle jak na sedana klasy średniej ważącego niemal 1500 kg.

Duża pojemność silnika pozytywnie wpływa na elastyczność auta. Jazda w mieście nie oznacza ciągłego przesuwania drążka zmiany biegów.

Oprócz silnika i skrzyni biegów do szybkiej jazdy zachęca bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie. Accord to bezsprzecznie najlepiej prowadzące się auto w swojej klasie i daje najwięcej przyjemności z prowadzenia.

 Średnie zużycie paliwa testowanego auta to około 9 litrów na 100 kilometrów.

Podsumowanie i cena Hondy Accord

W dobie downsizingu, kiedy turbodoładowane silniki o pojemności około 1,6 litra generują moc 200 KM, Accord Type-S z motorem 2,4 wygląda jak potwór chcący zatruć wszystkie ślimaki i żaby na świecie. Jednak zaryzykuje stwierdzenie, że trwałość silnika 2,4 l i przyjemność, jaką daje prowadzenie tego auta potrafiłyby przekonać każdego ekologa, do zejścia z drzewa i przejścia na drugą stronę sporu.

Powodem, dla którego nie każdy miłośnik sedanów klasy średniej jeździ Accordem jest cena. Testowany egzemplarz kosztował około 140 tysięcy złotych.

Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda Accord Type-S
Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA