REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash 1.0 – jestem z miasta

Tomasz Korniejew
Suzuki Splash - tył
Suzuki Splash - tył
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash niedawno przeszedł niewielki lifting, który dodał mu uroku. Najważniejsze jednak, że nadal doskonale sprawdza się w miejskiej eksploatacji. Ale, czy jest na tyle uniwersalny, że nadaje się również jako pojazd na wakacje? W teście Splash z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 l.

Lifting Suzuki Splash był bardzo dyskretny. Projektanci odświeżyli wygląd przedniego pasa – zderzaka i atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu zmiany dotknęły... również kształtu zderzaka. Niemniej sylwetka małego Splasha jest atrakcyjna i nadal świeża, co w tej klasie pojazdów ma znaczenie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Suzuki Splash test – wnętrze

We wnętrzu projektanci zastosowali nowe kolory tapicerki oraz tablicy przyrządów. W podstawowej odmianie wyposażeniowej miejskiego Suzuki odnajdziemy obszytą skórą kierownicę, czy obrotomierz. Tworzywa sztuczne, z których wykonano deskę rozdzielczą są dobrej jakości, a jakość montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Podobnie do czytelności i rozplanowania wszelkiego rodzaju przełączników na kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i mimo że w pierwszej chwili wydają się trochę „krzesełkowate” ciało się do nich błyskawicznie przyzwyczaja. W efekcie nie są przyczyną niedogodności podczas dłuższych podróży Splashem.
Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu także wysokie osoby nie będą narzekały na ciasnotę, choć tylna kanapa nie jest już tak wygodna jak przednie fotele.
Wnętrze Suzuki Splasha zostało wyposażone w wiele praktycznych schowków, które ułatwiają codzienną miejską eksploatację. Przedział bagażowy ma pojemność 178 l (według normy VDA) i można go powiększyć do 573 l.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Suzuki Splash test – układ jezdny

Trzycylindrowy silnik Suzuki Splasha rozwija moc maksymalną 65 KM przy 6000 obr,./min. i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 4800 obr./min. Są to cechy typowe dla silników o japońskich korzeniach,  w których pojęcie dynamiki pojawia się z natężeniem proporcjonalnym do wzrostu obrotów.   Nie inaczej jest w tym przypadku.

Według danych producenta ważący 900 kg samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,6 s. Nie jest to rezultat imponujący, ale subiektywne odczucia prowadzącego są inne.

Zobacz też: Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Rzeczywiście w dolnych zakresach obrotów Splash rozpędza się bardzo leniwie. Jednak już po przekroczeniu 2-2,5 tys. obr./min skokowo nabiera wigoru. Towarzyszy temu charakterystyczny, zabawnie rasowy dźwięk trzycylindrowego silnika.
Jeżdżąc Spalshem dynamicznie należy się podziewać zużycia paliwa powyżej 7,5 l/100 km w ruchu miejskim. Ale poruszając się w rytmie sunących po ulicach samochodów bez trudu można osiągnąć wynik w okolicach 6 l/100 km.
Podczas jazdy się z wyższymi prędkościami (powyżej 100 km/h), we wnętrzu Splasha jest cicho, ale pędzące auto staje się podatne na boczne podmuchy wiatru. Konieczność przyspieszenia przy wspomnianej prędkości z kompletem pasażerów na pokładzie wymaga cierpliwości, ale w gruncie rzeczy podróżowanie małym Suzuki z prędkościami autostradowymi nie jest uciążliwe.
Układ kierowniczy i zawieszenie Splasha dobrze się uzupełniają i mają nastawienie zachęcające do sportowego stylu jazdy. Przyjemna w obsłudze jest dźwignia manualnej przekładni - ma krótki skok i działa z precyzją.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Suzuki Splash test – podsumowanie

Suzuki Splash w opisywanej odmianie kosztuje 42 tys. zł, co jak na samochód z tego segmentu jest ceną wysoką i to mimo bogatego wyposażenia standardowego obejmującego m.in. ISOFIX, czołowe i boczne poduszki powietrzne, koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania radiem, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy. Choć, warto wziąć pod uwagę fakt, że japoński maluch oprócz codziennej eksploatacji w mieście, zaskakująco sprawnie radzi sobie podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Suzuki Splash - dane techniczne

Suzuki Splash 1.0/68 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  996 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 65 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 178/573 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 371,5/168/159 cm
Rozstaw osi 236 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 42 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - bok
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki
Suzuki Splash - deska rozdzielcza
Suzuki
Suzuki Splash - "zegary"
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - bagażnik
Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA