REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash 1.0 – jestem z miasta

Tomasz Korniejew
Suzuki Splash - tył
Suzuki Splash - tył
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash niedawno przeszedł niewielki lifting, który dodał mu uroku. Najważniejsze jednak, że nadal doskonale sprawdza się w miejskiej eksploatacji. Ale, czy jest na tyle uniwersalny, że nadaje się również jako pojazd na wakacje? W teście Splash z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 l.

Lifting Suzuki Splash był bardzo dyskretny. Projektanci odświeżyli wygląd przedniego pasa – zderzaka i atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu zmiany dotknęły... również kształtu zderzaka. Niemniej sylwetka małego Splasha jest atrakcyjna i nadal świeża, co w tej klasie pojazdów ma znaczenie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Suzuki Splash test – wnętrze

We wnętrzu projektanci zastosowali nowe kolory tapicerki oraz tablicy przyrządów. W podstawowej odmianie wyposażeniowej miejskiego Suzuki odnajdziemy obszytą skórą kierownicę, czy obrotomierz. Tworzywa sztuczne, z których wykonano deskę rozdzielczą są dobrej jakości, a jakość montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Podobnie do czytelności i rozplanowania wszelkiego rodzaju przełączników na kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i mimo że w pierwszej chwili wydają się trochę „krzesełkowate” ciało się do nich błyskawicznie przyzwyczaja. W efekcie nie są przyczyną niedogodności podczas dłuższych podróży Splashem.
Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu także wysokie osoby nie będą narzekały na ciasnotę, choć tylna kanapa nie jest już tak wygodna jak przednie fotele.
Wnętrze Suzuki Splasha zostało wyposażone w wiele praktycznych schowków, które ułatwiają codzienną miejską eksploatację. Przedział bagażowy ma pojemność 178 l (według normy VDA) i można go powiększyć do 573 l.

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Suzuki Splash test – układ jezdny

Trzycylindrowy silnik Suzuki Splasha rozwija moc maksymalną 65 KM przy 6000 obr,./min. i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 4800 obr./min. Są to cechy typowe dla silników o japońskich korzeniach,  w których pojęcie dynamiki pojawia się z natężeniem proporcjonalnym do wzrostu obrotów.   Nie inaczej jest w tym przypadku.

Według danych producenta ważący 900 kg samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,6 s. Nie jest to rezultat imponujący, ale subiektywne odczucia prowadzącego są inne.

Zobacz też: Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Rzeczywiście w dolnych zakresach obrotów Splash rozpędza się bardzo leniwie. Jednak już po przekroczeniu 2-2,5 tys. obr./min skokowo nabiera wigoru. Towarzyszy temu charakterystyczny, zabawnie rasowy dźwięk trzycylindrowego silnika.
Jeżdżąc Spalshem dynamicznie należy się podziewać zużycia paliwa powyżej 7,5 l/100 km w ruchu miejskim. Ale poruszając się w rytmie sunących po ulicach samochodów bez trudu można osiągnąć wynik w okolicach 6 l/100 km.
Podczas jazdy się z wyższymi prędkościami (powyżej 100 km/h), we wnętrzu Splasha jest cicho, ale pędzące auto staje się podatne na boczne podmuchy wiatru. Konieczność przyspieszenia przy wspomnianej prędkości z kompletem pasażerów na pokładzie wymaga cierpliwości, ale w gruncie rzeczy podróżowanie małym Suzuki z prędkościami autostradowymi nie jest uciążliwe.
Układ kierowniczy i zawieszenie Splasha dobrze się uzupełniają i mają nastawienie zachęcające do sportowego stylu jazdy. Przyjemna w obsłudze jest dźwignia manualnej przekładni - ma krótki skok i działa z precyzją.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Suzuki Splash test – podsumowanie

Suzuki Splash w opisywanej odmianie kosztuje 42 tys. zł, co jak na samochód z tego segmentu jest ceną wysoką i to mimo bogatego wyposażenia standardowego obejmującego m.in. ISOFIX, czołowe i boczne poduszki powietrzne, koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania radiem, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy. Choć, warto wziąć pod uwagę fakt, że japoński maluch oprócz codziennej eksploatacji w mieście, zaskakująco sprawnie radzi sobie podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Suzuki Splash - dane techniczne

Suzuki Splash 1.0/68 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  996 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 65 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 178/573 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 371,5/168/159 cm
Rozstaw osi 236 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 42 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - bok
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki
Suzuki Splash - deska rozdzielcza
Suzuki
Suzuki Splash - "zegary"
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - bagażnik
Suzuki
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA