REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash 1.0 – jestem z miasta

Tomasz Korniejew
Suzuki Splash - tył
Suzuki Splash - tył
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash niedawno przeszedł niewielki lifting, który dodał mu uroku. Najważniejsze jednak, że nadal doskonale sprawdza się w miejskiej eksploatacji. Ale, czy jest na tyle uniwersalny, że nadaje się również jako pojazd na wakacje? W teście Splash z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 l.

Lifting Suzuki Splash był bardzo dyskretny. Projektanci odświeżyli wygląd przedniego pasa – zderzaka i atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu zmiany dotknęły... również kształtu zderzaka. Niemniej sylwetka małego Splasha jest atrakcyjna i nadal świeża, co w tej klasie pojazdów ma znaczenie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Suzuki Splash test – wnętrze

We wnętrzu projektanci zastosowali nowe kolory tapicerki oraz tablicy przyrządów. W podstawowej odmianie wyposażeniowej miejskiego Suzuki odnajdziemy obszytą skórą kierownicę, czy obrotomierz. Tworzywa sztuczne, z których wykonano deskę rozdzielczą są dobrej jakości, a jakość montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Podobnie do czytelności i rozplanowania wszelkiego rodzaju przełączników na kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i mimo że w pierwszej chwili wydają się trochę „krzesełkowate” ciało się do nich błyskawicznie przyzwyczaja. W efekcie nie są przyczyną niedogodności podczas dłuższych podróży Splashem.
Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu także wysokie osoby nie będą narzekały na ciasnotę, choć tylna kanapa nie jest już tak wygodna jak przednie fotele.
Wnętrze Suzuki Splasha zostało wyposażone w wiele praktycznych schowków, które ułatwiają codzienną miejską eksploatację. Przedział bagażowy ma pojemność 178 l (według normy VDA) i można go powiększyć do 573 l.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Suzuki Splash test – układ jezdny

Trzycylindrowy silnik Suzuki Splasha rozwija moc maksymalną 65 KM przy 6000 obr,./min. i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 4800 obr./min. Są to cechy typowe dla silników o japońskich korzeniach,  w których pojęcie dynamiki pojawia się z natężeniem proporcjonalnym do wzrostu obrotów.   Nie inaczej jest w tym przypadku.

Według danych producenta ważący 900 kg samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,6 s. Nie jest to rezultat imponujący, ale subiektywne odczucia prowadzącego są inne.

Zobacz też: Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Rzeczywiście w dolnych zakresach obrotów Splash rozpędza się bardzo leniwie. Jednak już po przekroczeniu 2-2,5 tys. obr./min skokowo nabiera wigoru. Towarzyszy temu charakterystyczny, zabawnie rasowy dźwięk trzycylindrowego silnika.
Jeżdżąc Spalshem dynamicznie należy się podziewać zużycia paliwa powyżej 7,5 l/100 km w ruchu miejskim. Ale poruszając się w rytmie sunących po ulicach samochodów bez trudu można osiągnąć wynik w okolicach 6 l/100 km.
Podczas jazdy się z wyższymi prędkościami (powyżej 100 km/h), we wnętrzu Splasha jest cicho, ale pędzące auto staje się podatne na boczne podmuchy wiatru. Konieczność przyspieszenia przy wspomnianej prędkości z kompletem pasażerów na pokładzie wymaga cierpliwości, ale w gruncie rzeczy podróżowanie małym Suzuki z prędkościami autostradowymi nie jest uciążliwe.
Układ kierowniczy i zawieszenie Splasha dobrze się uzupełniają i mają nastawienie zachęcające do sportowego stylu jazdy. Przyjemna w obsłudze jest dźwignia manualnej przekładni - ma krótki skok i działa z precyzją.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Suzuki Splash test – podsumowanie

Suzuki Splash w opisywanej odmianie kosztuje 42 tys. zł, co jak na samochód z tego segmentu jest ceną wysoką i to mimo bogatego wyposażenia standardowego obejmującego m.in. ISOFIX, czołowe i boczne poduszki powietrzne, koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania radiem, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy. Choć, warto wziąć pod uwagę fakt, że japoński maluch oprócz codziennej eksploatacji w mieście, zaskakująco sprawnie radzi sobie podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Suzuki Splash - dane techniczne

Suzuki Splash 1.0/68 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  996 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 65 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 178/573 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 371,5/168/159 cm
Rozstaw osi 236 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 42 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - bok
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki
Suzuki Splash - deska rozdzielcza
Suzuki
Suzuki Splash - "zegary"
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - bagażnik
Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA