REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash 1.0 – jestem z miasta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Suzuki Splash - tył
Suzuki Splash - tył
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash niedawno przeszedł niewielki lifting, który dodał mu uroku. Najważniejsze jednak, że nadal doskonale sprawdza się w miejskiej eksploatacji. Ale, czy jest na tyle uniwersalny, że nadaje się również jako pojazd na wakacje? W teście Splash z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 l.

Lifting Suzuki Splash był bardzo dyskretny. Projektanci odświeżyli wygląd przedniego pasa – zderzaka i atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu zmiany dotknęły... również kształtu zderzaka. Niemniej sylwetka małego Splasha jest atrakcyjna i nadal świeża, co w tej klasie pojazdów ma znaczenie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Suzuki Splash test – wnętrze

We wnętrzu projektanci zastosowali nowe kolory tapicerki oraz tablicy przyrządów. W podstawowej odmianie wyposażeniowej miejskiego Suzuki odnajdziemy obszytą skórą kierownicę, czy obrotomierz. Tworzywa sztuczne, z których wykonano deskę rozdzielczą są dobrej jakości, a jakość montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Podobnie do czytelności i rozplanowania wszelkiego rodzaju przełączników na kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i mimo że w pierwszej chwili wydają się trochę „krzesełkowate” ciało się do nich błyskawicznie przyzwyczaja. W efekcie nie są przyczyną niedogodności podczas dłuższych podróży Splashem.
Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu także wysokie osoby nie będą narzekały na ciasnotę, choć tylna kanapa nie jest już tak wygodna jak przednie fotele.
Wnętrze Suzuki Splasha zostało wyposażone w wiele praktycznych schowków, które ułatwiają codzienną miejską eksploatację. Przedział bagażowy ma pojemność 178 l (według normy VDA) i można go powiększyć do 573 l.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Suzuki Splash test – układ jezdny

Trzycylindrowy silnik Suzuki Splasha rozwija moc maksymalną 65 KM przy 6000 obr,./min. i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 4800 obr./min. Są to cechy typowe dla silników o japońskich korzeniach,  w których pojęcie dynamiki pojawia się z natężeniem proporcjonalnym do wzrostu obrotów.   Nie inaczej jest w tym przypadku.

Według danych producenta ważący 900 kg samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,6 s. Nie jest to rezultat imponujący, ale subiektywne odczucia prowadzącego są inne.

Zobacz też: Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Rzeczywiście w dolnych zakresach obrotów Splash rozpędza się bardzo leniwie. Jednak już po przekroczeniu 2-2,5 tys. obr./min skokowo nabiera wigoru. Towarzyszy temu charakterystyczny, zabawnie rasowy dźwięk trzycylindrowego silnika.
Jeżdżąc Spalshem dynamicznie należy się podziewać zużycia paliwa powyżej 7,5 l/100 km w ruchu miejskim. Ale poruszając się w rytmie sunących po ulicach samochodów bez trudu można osiągnąć wynik w okolicach 6 l/100 km.
Podczas jazdy się z wyższymi prędkościami (powyżej 100 km/h), we wnętrzu Splasha jest cicho, ale pędzące auto staje się podatne na boczne podmuchy wiatru. Konieczność przyspieszenia przy wspomnianej prędkości z kompletem pasażerów na pokładzie wymaga cierpliwości, ale w gruncie rzeczy podróżowanie małym Suzuki z prędkościami autostradowymi nie jest uciążliwe.
Układ kierowniczy i zawieszenie Splasha dobrze się uzupełniają i mają nastawienie zachęcające do sportowego stylu jazdy. Przyjemna w obsłudze jest dźwignia manualnej przekładni - ma krótki skok i działa z precyzją.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Suzuki Splash test – podsumowanie

Suzuki Splash w opisywanej odmianie kosztuje 42 tys. zł, co jak na samochód z tego segmentu jest ceną wysoką i to mimo bogatego wyposażenia standardowego obejmującego m.in. ISOFIX, czołowe i boczne poduszki powietrzne, koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania radiem, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy. Choć, warto wziąć pod uwagę fakt, że japoński maluch oprócz codziennej eksploatacji w mieście, zaskakująco sprawnie radzi sobie podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Suzuki Splash - dane techniczne

Suzuki Splash 1.0/68 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  996 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 65 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 178/573 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 371,5/168/159 cm
Rozstaw osi 236 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 42 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - bok
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - tył
Suzuki
Suzuki Splash - przód
Suzuki
Suzuki
Suzuki Splash - deska rozdzielcza
Suzuki
Suzuki Splash - "zegary"
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - wnętrze
Suzuki
Suzuki Splash - bagażnik
Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA