REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała najnowszą generację najbardziej emocjonującej odmiany kompaktowego Cee’da, trzydrzwiowy model ProCee’d. Oto wrażenia z jazdy.

Pierwsze szkice zapowiadające wygląd najnowszej Kii ProCee’d nie pozostawiały złudzeń odnośnie tego, że będzie to samochód zwracający uwagę urodą.

REKLAMA

REKLAMA

W istocie ProCee’d jest jednym z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Trzydniowa odmiana Cee’da nie różni się od odmiany pięciodrzwiowej długością, szerokością ani rozstawem osi. ProCee’d jest niższy o 4 cm, a projektanci podczas pracy skupili się na przesunięciu słupka B i modyfikacji tylnej części nadwozia.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – wnętrze

Kokpit ProCee’da nie różni się niczym w porównaniu do odmiany pięciodrzwiowej. Jednak „charakter” wnętrza się zmienił. Częściowo poprzez zastosowanie czarnych słupków i czarnej podsufitki, a częściowo przez długie ciężkie drzwi chroniące wejścia do środka.

REKLAMA

Żeby zająć miejsce na tylnej kanapie ProCee’da należy zwolnić dźwignię umieszczoną na oparciu fotela. Fotel odsuwa się daleko do przodu ułatwiając wejście. Mimo, że ProCee’d jest samochodem pięcioosobowym niech nikt nie ma co do tego złudzeń. Co prawda na tylnej kanapie w okolicach kolan jest miejsca pod dostatkiem, ale jeżeli chodzi o szerokość to wygodnie tam usiądą dwie dorosłe osoby. Należy mieć również na uwadze nisko opadającą linię dachu, która nie sprzyja wożeniu z tyłu wysokich pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy najnowszej Kii ProCee’d ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie jednostek napędowych Kii ProCee’d znajdują się cztery jednostki napędowe.Dwie benzynowe – 1.4/100 KM i 1.6/135 KM oraz dwie wysokoprężne – 1,4/90 KM i 1,6/128 KM.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ ProCeed napędzany najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM w połączeniu z manualną przekładnią.

Według danych producenta ProCee’d we wspomnianej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s co nie czyni z niego samochodu o wybitnie sportowych osiągach. W połowie roku do sprzedaży ma wejść odmiana GT, który będzie najmocniejszym samochodem w gamie Kii o prawdziwie sportowych ambicjach.

Tymczasem ProCee’d z napędem o mocy 135 KM można określić mianem bardziej prestiżowego auta kompaktowego. To dynamicznie wyglądający samochód mający podkreślić styl właściciela, a nie dający mu szansę na wygranie każdego sprintu spod świateł.

Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MCPherson, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności jednocześnie pozwalając na dynamiczną jazdę po łukach. Układ kierowniczy ProCee’da jest bezpośredni, a samochód jest inaczej wyważony niż odmiana pięciodrzwiowa przez co ma bardziej sportową charakterystykę prowadzenia i jest łatwiejszy w wyczuciu.

Benzynowa jednostka napędowa pracuje cicho nawet podczas wyższych obrotów. To istotna informacja, bo silnik łapie wigor dopiero powyżej 2,5 tys. obr./min. W dolnych zakresach obrotów dostaje lekkiej „zadyszki” i cierpi na tym elastyczność. Ponarzekać w przypadku ProCee’d można na skok dźwigni skrzyni biegów. To, co w pięciodrzwiowej odmianie Cee’da jest poprawne, w trzydrzwiowej jest niedociągnięciem. Prawda, że ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, ale w takim stylowym nadwoziu krótszy skok dźwigni zmiany biegów sprawiłby lepszy odbiór auta przez kierowcę i przyczynił by się do zwiększenia radości z prowadzenia.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Opisywana odmiana Kii ProCee’d będzie konkurencją np. dla Opla Astry GTC i subiektywnie na tzw. pierwszy rzut oka tę rywalizację wygrywa. ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, to ciekawsza wersja popularnego auta kompaktowego. To także wstęp do oczekiwanej najmocniejszej i prawdziwie sportowej wersji GT. Cennik ProCee'da otwiera kwota 56990 zł.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Kia ProCee'd - dane techniczne:

Kia ProCee'd 1,6 l/135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,1 l/100 km
Cena od 56 990 zł**
*cykl mieszany
**odmiana bazowa z podstawową jednostką napędową

 

Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralna
KIA
Kia ProCee'd - "zegary"
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralana
KIA
Kia ProCee'd - wnętrze
KIA
Kia ProCee'd - nakładki na pedały
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA