REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała najnowszą generację najbardziej emocjonującej odmiany kompaktowego Cee’da, trzydrzwiowy model ProCee’d. Oto wrażenia z jazdy.

Pierwsze szkice zapowiadające wygląd najnowszej Kii ProCee’d nie pozostawiały złudzeń odnośnie tego, że będzie to samochód zwracający uwagę urodą.

REKLAMA

REKLAMA

W istocie ProCee’d jest jednym z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Trzydniowa odmiana Cee’da nie różni się od odmiany pięciodrzwiowej długością, szerokością ani rozstawem osi. ProCee’d jest niższy o 4 cm, a projektanci podczas pracy skupili się na przesunięciu słupka B i modyfikacji tylnej części nadwozia.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – wnętrze

Kokpit ProCee’da nie różni się niczym w porównaniu do odmiany pięciodrzwiowej. Jednak „charakter” wnętrza się zmienił. Częściowo poprzez zastosowanie czarnych słupków i czarnej podsufitki, a częściowo przez długie ciężkie drzwi chroniące wejścia do środka.

REKLAMA

Żeby zająć miejsce na tylnej kanapie ProCee’da należy zwolnić dźwignię umieszczoną na oparciu fotela. Fotel odsuwa się daleko do przodu ułatwiając wejście. Mimo, że ProCee’d jest samochodem pięcioosobowym niech nikt nie ma co do tego złudzeń. Co prawda na tylnej kanapie w okolicach kolan jest miejsca pod dostatkiem, ale jeżeli chodzi o szerokość to wygodnie tam usiądą dwie dorosłe osoby. Należy mieć również na uwadze nisko opadającą linię dachu, która nie sprzyja wożeniu z tyłu wysokich pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy najnowszej Kii ProCee’d ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie jednostek napędowych Kii ProCee’d znajdują się cztery jednostki napędowe.Dwie benzynowe – 1.4/100 KM i 1.6/135 KM oraz dwie wysokoprężne – 1,4/90 KM i 1,6/128 KM.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ ProCeed napędzany najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM w połączeniu z manualną przekładnią.

Według danych producenta ProCee’d we wspomnianej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s co nie czyni z niego samochodu o wybitnie sportowych osiągach. W połowie roku do sprzedaży ma wejść odmiana GT, który będzie najmocniejszym samochodem w gamie Kii o prawdziwie sportowych ambicjach.

Tymczasem ProCee’d z napędem o mocy 135 KM można określić mianem bardziej prestiżowego auta kompaktowego. To dynamicznie wyglądający samochód mający podkreślić styl właściciela, a nie dający mu szansę na wygranie każdego sprintu spod świateł.

Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MCPherson, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności jednocześnie pozwalając na dynamiczną jazdę po łukach. Układ kierowniczy ProCee’da jest bezpośredni, a samochód jest inaczej wyważony niż odmiana pięciodrzwiowa przez co ma bardziej sportową charakterystykę prowadzenia i jest łatwiejszy w wyczuciu.

Benzynowa jednostka napędowa pracuje cicho nawet podczas wyższych obrotów. To istotna informacja, bo silnik łapie wigor dopiero powyżej 2,5 tys. obr./min. W dolnych zakresach obrotów dostaje lekkiej „zadyszki” i cierpi na tym elastyczność. Ponarzekać w przypadku ProCee’d można na skok dźwigni skrzyni biegów. To, co w pięciodrzwiowej odmianie Cee’da jest poprawne, w trzydrzwiowej jest niedociągnięciem. Prawda, że ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, ale w takim stylowym nadwoziu krótszy skok dźwigni zmiany biegów sprawiłby lepszy odbiór auta przez kierowcę i przyczynił by się do zwiększenia radości z prowadzenia.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Opisywana odmiana Kii ProCee’d będzie konkurencją np. dla Opla Astry GTC i subiektywnie na tzw. pierwszy rzut oka tę rywalizację wygrywa. ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, to ciekawsza wersja popularnego auta kompaktowego. To także wstęp do oczekiwanej najmocniejszej i prawdziwie sportowej wersji GT. Cennik ProCee'da otwiera kwota 56990 zł.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Kia ProCee'd - dane techniczne:

Kia ProCee'd 1,6 l/135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,1 l/100 km
Cena od 56 990 zł**
*cykl mieszany
**odmiana bazowa z podstawową jednostką napędową

 

Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralna
KIA
Kia ProCee'd - "zegary"
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralana
KIA
Kia ProCee'd - wnętrze
KIA
Kia ProCee'd - nakładki na pedały
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA