REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała najnowszą generację najbardziej emocjonującej odmiany kompaktowego Cee’da, trzydrzwiowy model ProCee’d. Oto wrażenia z jazdy.

Pierwsze szkice zapowiadające wygląd najnowszej Kii ProCee’d nie pozostawiały złudzeń odnośnie tego, że będzie to samochód zwracający uwagę urodą.

REKLAMA

REKLAMA

W istocie ProCee’d jest jednym z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Trzydniowa odmiana Cee’da nie różni się od odmiany pięciodrzwiowej długością, szerokością ani rozstawem osi. ProCee’d jest niższy o 4 cm, a projektanci podczas pracy skupili się na przesunięciu słupka B i modyfikacji tylnej części nadwozia.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – wnętrze

Kokpit ProCee’da nie różni się niczym w porównaniu do odmiany pięciodrzwiowej. Jednak „charakter” wnętrza się zmienił. Częściowo poprzez zastosowanie czarnych słupków i czarnej podsufitki, a częściowo przez długie ciężkie drzwi chroniące wejścia do środka.

REKLAMA

Żeby zająć miejsce na tylnej kanapie ProCee’da należy zwolnić dźwignię umieszczoną na oparciu fotela. Fotel odsuwa się daleko do przodu ułatwiając wejście. Mimo, że ProCee’d jest samochodem pięcioosobowym niech nikt nie ma co do tego złudzeń. Co prawda na tylnej kanapie w okolicach kolan jest miejsca pod dostatkiem, ale jeżeli chodzi o szerokość to wygodnie tam usiądą dwie dorosłe osoby. Należy mieć również na uwadze nisko opadającą linię dachu, która nie sprzyja wożeniu z tyłu wysokich pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy najnowszej Kii ProCee’d ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie jednostek napędowych Kii ProCee’d znajdują się cztery jednostki napędowe.Dwie benzynowe – 1.4/100 KM i 1.6/135 KM oraz dwie wysokoprężne – 1,4/90 KM i 1,6/128 KM.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ ProCeed napędzany najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM w połączeniu z manualną przekładnią.

Według danych producenta ProCee’d we wspomnianej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s co nie czyni z niego samochodu o wybitnie sportowych osiągach. W połowie roku do sprzedaży ma wejść odmiana GT, który będzie najmocniejszym samochodem w gamie Kii o prawdziwie sportowych ambicjach.

Tymczasem ProCee’d z napędem o mocy 135 KM można określić mianem bardziej prestiżowego auta kompaktowego. To dynamicznie wyglądający samochód mający podkreślić styl właściciela, a nie dający mu szansę na wygranie każdego sprintu spod świateł.

Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MCPherson, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności jednocześnie pozwalając na dynamiczną jazdę po łukach. Układ kierowniczy ProCee’da jest bezpośredni, a samochód jest inaczej wyważony niż odmiana pięciodrzwiowa przez co ma bardziej sportową charakterystykę prowadzenia i jest łatwiejszy w wyczuciu.

Benzynowa jednostka napędowa pracuje cicho nawet podczas wyższych obrotów. To istotna informacja, bo silnik łapie wigor dopiero powyżej 2,5 tys. obr./min. W dolnych zakresach obrotów dostaje lekkiej „zadyszki” i cierpi na tym elastyczność. Ponarzekać w przypadku ProCee’d można na skok dźwigni skrzyni biegów. To, co w pięciodrzwiowej odmianie Cee’da jest poprawne, w trzydrzwiowej jest niedociągnięciem. Prawda, że ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, ale w takim stylowym nadwoziu krótszy skok dźwigni zmiany biegów sprawiłby lepszy odbiór auta przez kierowcę i przyczynił by się do zwiększenia radości z prowadzenia.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Opisywana odmiana Kii ProCee’d będzie konkurencją np. dla Opla Astry GTC i subiektywnie na tzw. pierwszy rzut oka tę rywalizację wygrywa. ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, to ciekawsza wersja popularnego auta kompaktowego. To także wstęp do oczekiwanej najmocniejszej i prawdziwie sportowej wersji GT. Cennik ProCee'da otwiera kwota 56990 zł.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Kia ProCee'd - dane techniczne:

Kia ProCee'd 1,6 l/135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,1 l/100 km
Cena od 56 990 zł**
*cykl mieszany
**odmiana bazowa z podstawową jednostką napędową

 

Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralna
KIA
Kia ProCee'd - "zegary"
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralana
KIA
Kia ProCee'd - wnętrze
KIA
Kia ProCee'd - nakładki na pedały
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA