REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała najnowszą generację najbardziej emocjonującej odmiany kompaktowego Cee’da, trzydrzwiowy model ProCee’d. Oto wrażenia z jazdy.

Pierwsze szkice zapowiadające wygląd najnowszej Kii ProCee’d nie pozostawiały złudzeń odnośnie tego, że będzie to samochód zwracający uwagę urodą.

REKLAMA

REKLAMA

W istocie ProCee’d jest jednym z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Trzydniowa odmiana Cee’da nie różni się od odmiany pięciodrzwiowej długością, szerokością ani rozstawem osi. ProCee’d jest niższy o 4 cm, a projektanci podczas pracy skupili się na przesunięciu słupka B i modyfikacji tylnej części nadwozia.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – wnętrze

Kokpit ProCee’da nie różni się niczym w porównaniu do odmiany pięciodrzwiowej. Jednak „charakter” wnętrza się zmienił. Częściowo poprzez zastosowanie czarnych słupków i czarnej podsufitki, a częściowo przez długie ciężkie drzwi chroniące wejścia do środka.

REKLAMA

Żeby zająć miejsce na tylnej kanapie ProCee’da należy zwolnić dźwignię umieszczoną na oparciu fotela. Fotel odsuwa się daleko do przodu ułatwiając wejście. Mimo, że ProCee’d jest samochodem pięcioosobowym niech nikt nie ma co do tego złudzeń. Co prawda na tylnej kanapie w okolicach kolan jest miejsca pod dostatkiem, ale jeżeli chodzi o szerokość to wygodnie tam usiądą dwie dorosłe osoby. Należy mieć również na uwadze nisko opadającą linię dachu, która nie sprzyja wożeniu z tyłu wysokich pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy najnowszej Kii ProCee’d ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie jednostek napędowych Kii ProCee’d znajdują się cztery jednostki napędowe.Dwie benzynowe – 1.4/100 KM i 1.6/135 KM oraz dwie wysokoprężne – 1,4/90 KM i 1,6/128 KM.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ ProCeed napędzany najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM w połączeniu z manualną przekładnią.

Według danych producenta ProCee’d we wspomnianej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s co nie czyni z niego samochodu o wybitnie sportowych osiągach. W połowie roku do sprzedaży ma wejść odmiana GT, który będzie najmocniejszym samochodem w gamie Kii o prawdziwie sportowych ambicjach.

Tymczasem ProCee’d z napędem o mocy 135 KM można określić mianem bardziej prestiżowego auta kompaktowego. To dynamicznie wyglądający samochód mający podkreślić styl właściciela, a nie dający mu szansę na wygranie każdego sprintu spod świateł.

Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MCPherson, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności jednocześnie pozwalając na dynamiczną jazdę po łukach. Układ kierowniczy ProCee’da jest bezpośredni, a samochód jest inaczej wyważony niż odmiana pięciodrzwiowa przez co ma bardziej sportową charakterystykę prowadzenia i jest łatwiejszy w wyczuciu.

Benzynowa jednostka napędowa pracuje cicho nawet podczas wyższych obrotów. To istotna informacja, bo silnik łapie wigor dopiero powyżej 2,5 tys. obr./min. W dolnych zakresach obrotów dostaje lekkiej „zadyszki” i cierpi na tym elastyczność. Ponarzekać w przypadku ProCee’d można na skok dźwigni skrzyni biegów. To, co w pięciodrzwiowej odmianie Cee’da jest poprawne, w trzydrzwiowej jest niedociągnięciem. Prawda, że ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, ale w takim stylowym nadwoziu krótszy skok dźwigni zmiany biegów sprawiłby lepszy odbiór auta przez kierowcę i przyczynił by się do zwiększenia radości z prowadzenia.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Opisywana odmiana Kii ProCee’d będzie konkurencją np. dla Opla Astry GTC i subiektywnie na tzw. pierwszy rzut oka tę rywalizację wygrywa. ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, to ciekawsza wersja popularnego auta kompaktowego. To także wstęp do oczekiwanej najmocniejszej i prawdziwie sportowej wersji GT. Cennik ProCee'da otwiera kwota 56990 zł.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Kia ProCee'd - dane techniczne:

Kia ProCee'd 1,6 l/135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,1 l/100 km
Cena od 56 990 zł**
*cykl mieszany
**odmiana bazowa z podstawową jednostką napędową

 

Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralna
KIA
Kia ProCee'd - "zegary"
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralana
KIA
Kia ProCee'd - wnętrze
KIA
Kia ProCee'd - nakładki na pedały
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA