REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Kii Carens właśnie wjechała na rynek. Z zewnątrz jest mniejsza niż model poprzedniej generacji, ale wnętrze ma obszerniejsze. Przedstawiamy krótki test Kii Carens z najmocniejszym dostępnym silnikiem wysokoprężnym.

Spoglądając na najnowsze modele Kii widać determinację i konsekwencję producenta w działaniach na rzecz podnoszenia jakości i europeizacji swoich produktów.

REKLAMA

Nie inaczej jest w przypadku najnowszego Carensa, modelu z segmentu kompaktowych MPV. Patrząc na linie nadwozia najnowszej odsłony modelu Carens i porównując je do poprzedniej generacji modelu nie sposób nie docenić postępu, jaki dokonuje producent przy okazji premiery kolejnych modeli.
Najnowszy Carens podobnie do pozostałych najnowszych modeli Kii został zaprojektowany w Europie pod gusta konsumentów żyjących na Starym Kontynencie. Pięciodrzwiowe nadwozie z wyrazistymi przetłoczniami i mocno pochyloną przednią szybą zostało standardowo wyposażone w reflektory LED do jazdy dziennej. Projektanci podczas konferencji nie pozostawiali złudzeń – chcą, by nowy Carens przyciągał wzrok bez względu na wersję wyposażeniową.
Oprócz modnych reflektorów w przedniej części nadwozia widać charakterystyczną dla stylu marki osłonę chłodnicy nawiązującą kształtem do nosa tygrysa. Z kolei w tylnej części nadwozia oprócz podobieństwa do Forda C-Max w oczy rzucają się tylne lampy, które (w bogatszych odmianach) po zmroku świecą jak dwie laserowe obręcze.
Porównując model do poprzedniej generacji Carensa, nadwozie zmalało. Nowa Kia Carens jest o 2 cm krótsza, 1,5 cm węższa i 4 cm niższa od poprzednika. Nie mniej dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (o 5 cm) oraz modyfikacjom nadwozia przedział pasażerski w najnowszym Carensie jest większy niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Kia Carens – wrażenia z jazdy – wnętrze

Przedział pasażerski Carensa jest bardzo przestronny. Pierwsze co zwróciło naszą uwagę po zajęciu miejsca za kierownicą to wygoda fotela. Przednie fotele są wystarczająco sprężyste, odpowiednio obszerne i wyprofilowane w kształt, który zachęca do wielogodzinnych podróży przez kontynent.
Ciekawie zaprojektowano tablicę przyrządów. W zależności od gustu może być dwukolorowa wykończona na sposób bardziej lub mniej elegancki. Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy wyświetlacz opcjonalnego systemu nawigacji.
Mięsista kierownica z grubym wieńcem jest wygodna w uchwycie. Tuż za nią oczy cieszy nowy zestaw „zegarów”. Całość rozplanowana jest intuicyjnie i zmontowana z jakością cenioną przez Europejczyków.
W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne fotele (przesuwane i składane) i również tam podróżuje się wygodnie, a miejsca nie zabraknie nawet wysokim pasażerom. Za 2500 zł można wyposażyć Kię Carens w dwa dodatkowe fotele składane w podłodze bagażnika. W opcji siedmioosobowej bagażnik Carensa ma pojemność 103 l licząc do linii okien. W opcji pięcioosobowej ze złożonymi fotelami dodatkowymi bagażnik ma objętość 492 l (536 w wersji bez dodatkowych foteli) licząc do linii okien. Z kolei po rozłożeniu wszystkich foteli tylnych rzędów bagażnik ma objętość 1650 l (1694 w wersji pięcioosobowej).

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Carens – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie silnikowej najnowszej Kii Carens znajdują się cztery silniki – dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Podstawową jednostką benzynową jest znany silnik wolnossący o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 135 KM. Mocniejszą z opcji benzynowych jest silnik dwulitrowy rozwijający moc maksymalną 166 KM. Z kolei w gamie silników wysokoprężnych znajdziemy jednostkę 1,7 l w dwóch wersjach mocy 117 i 135 KM.
Podczas pierwszych jazd testowych nowym Carensem mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ w wersji siedmioosobowej z najmocniejszą wersją silnika Diesla pod maską.
Carens nas nie zaskoczył, czyli spisał się bardzo dobrze. Jednostka napędowa pracuje tak jak w Optimie, czyli cicho i kulturalnie. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s, co jest wynikiem wystarczającym do sprawnej jazdy, tym bardziej, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że maksymalny moment obrotowy (330 Nm) jest dostępny już od 1750 obr./min. W efekcie jednostka napędowa jest bardzo elastyczna i ochoczo przyśpiesza od dolnych zakresów obrotów. Z jednej strony ułatwia to poruszanie się po mieście (nie trzeba często redukować przełożeń) z drugiej zazwyczaj nie trzeba redukować przełożeń przed manewrem wyprzedzania. I to nawet , gdy jedziemy z kompletem pasażerów.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Zawieszenie Carensa to klasyczny układ – kolumny MCPherson z przodu oraz belka skrętna z tyłu. Jest to rozwiązanie tanie w naprawie i spisujące się nieźle. Nowa Kia jest samochodem stabilnym, który bardzo przewidywalnie zachowuje się podczas nagłych skrętów.
Komfort tłumienia nierówności jest wysoki, ale producent musi jeszcze popracować nad odgłosami pracy zawieszenia. Mimo że widać poprawę w stosunku do tego, co Kia oferowała w tym zakresie jeszcze kilka lat temu, nadal zawieszenie pracuje głośniej niż u konkurencji.
Układ kierowniczy można nastawić na jeden z trzech trybów – Comfort, Normal oraz Sport i jest to wyposażenie standardowe już w najtańszej odmianie Carensa. Nowa Kia jest też bardzo dobrze wyciszona jeżeli chodzi o odgłos pracy jednostki napędowej oraz aerodynamikę.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Kia Carens – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Nie ma krzty kokieterii w docenieniu postępu jaki prezentuje Kia z premierami każdego kolejnego modelu. Fakt, że poziom który reprezentowały produkty Kii klika-kilkanaście lat temu odstawał od średniej europejskiej, tym spektakularniejsze wydają się postępy, które producent robi obecnie.
Carens to kolejny udany model, który ma ogromne szanse na podbicie segmentu rynku, w którym wystartował. Tym bardziej, że samochód zyskuje jeszcze więcej, gdy zerkniemy w cennik. Najtańszy Carens napędzany przez silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM kosztuje niespełna 66 tys. zł. Przy czym samochód jest wyposażony m.in. w reflektory do jazdy dziennej LED, regulację wysokości siedziska kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka, tempomat, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD z MP3. Ciekawostką jest, że np. pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele przednie oraz system antyoblodzeniowy przednich wycieraczek można nabyć w za 1000 zł. Najbogatsza odmiana Kii Carens z benzynowym silnikiem o mocy 136 KM kosztuje 88 900 zł, z kolei najtańsza odmiana z dieslem pod maską 75 490 zł.

Zobacz też: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

Kia Carens - dane techniczne:

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 492/536 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,5/165/157,3 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 79 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

KIA Carens - bok
KIA
KIA Carens - przód
KIA
KIA Carens - tył
KIA
KIA Carens - przód
KIA
KIA Carens - tył
KIA
KIA Carens - bok
KIA
KIA Carens -bok
KIA
KIA Carens
KIA
KIA Carens - tył
KIA
KIA Carens - przód
KIA
KIA Carens -kokpit
KIA
KIA Carens - wnętrze
KIA
KIA Carens - wnętrze
KIA
KIA Carens - deska rozdzielcza
KIA
KIA Carens - "zegary"
KIA
KIA Carens - przednie fotele
KIA
KIA Carens - tylnie fotele
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA