REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna Coupe dCi 4Control: awangarda klasy średniej

Jakub Tujaka
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault

REKLAMA

REKLAMA

Laguna Coupe to jeden z ostatnich odważnych projektów Renault, które mają to do siebie, że nie odnoszą sukcesów sprzedażowych. Z punktu widzenia właściciela Renault Laguny Coupe to zaleta, ponieważ posiada on rzadki model auta, ale dla fanów francuskiego producenta wada, bo nie mają wielu okazji do podziwiania tak oryginalnego auta.

W 2012 roku w Polsce sprzedało się około 50 sztuk Laguny Coupe. Oznacza to, że średnio raz w tygodniu na ulicę wyjeżdżała nowiutka Laguna Coupe. Najczęściej była to wersja Monaco z silnikiem 2,0 dCi 150 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Karoseria i nadwozie Renault Laguny Coupe

Laguna Coupe nie należy do najnowszego na rynku segmentu czterodrzwiowych limuzyn w udających coupe. To dwudrzwiowe auto przeznaczone dla czterech osób. Długa maska, niskie i szerokie nadwozie znacznie różni się od pięciodrzwiowej Laguny.  Miękko opadająca linia dachu odbiera pasażerom tylnej kanapy nieco przestrzeni na głowę, ale jeśli komuś to przeszkadza, to niech zdecyduje się na kombi.

Tył auta to najczęściej komentowana część nadwozia. Jednym przypomina Astona Martina, a innym Opla Insignię. Oba obozy łączy jedno: wszystkim się podoba.

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

REKLAMA

Wnętrze i wyposażenie Renault Laguny Coupe

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą Laguny Coupe jest bardzo pozytywne. Fotele przedniej sekcji są duże i głębokie. Zapewniają one komfort i nieźle przytrzymują ciało w ciasnych zakrętach. Gruba kierownica została spłaszczona u dołu podobnie jak w sportowych autach. Jednak to tylko jeden z niewielu sportowych akcentów przewidzianych w Lagunie Coupe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deska rozdzielcza jest taka sama jak w zwykłej Lagunie za pewne z dwóch powodów. Po pierwsze bez sensu zmieniać coś, co jest dobre, a po drugie to znacznie obniżyło koszty produkcji. Osoby, które miały już do czynienia z panelem sterującym multimediami znają zalety tego rozwiązania, a jeśli ktoś pierwszy raz będzie miał z nim styczność, to za pewne łatwo do niego przywyknie.  

Zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń nie powinno sprawić większego problemu. Długie drzwi odsłaniają duży otwór, a przesunięcie przedniego fotela nie wymaga większego wysiłku. Podróż z tyłu może spowodować poczucie dyskomfortu osobom z klaustrofobią, ale wszyscy pozostali nie powinni narzekać.

W tego typu autach bagażnik to jedna z mniej istotnych rzeczy, ale Laguna Coupe ma zaskakująco duży kufer (aż 423 litry).

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Silnik i zawieszenie Renault Laguny Coupe

Pod maską testowanego auta pracował czterocylindrowy turbodoładowany diesel o pojemności dwóch litrów, który generuje maksymalnie aż 178 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Silnik współpracuje z sześciobiegowym manualem o świetnie dobranych przełożeniach. Skrzynia idealnie pasuje do charakteru pracy mocnego silnika. Sam drążek pracuje precyzyjnie i nie sprawia najmniejszych problemów.

Jednostka dCi jest elastyczna i ma wysoką kulturę pracy. Specjalnie pomijam kwestię tego, czy wysokoprężny silnik pasuje do auta typu coupe, bo zadecydował rynek –klienci znacznie częściej wybierają turbodiesla niż turbobenzynę.

Laguna Coupe 2,0 dCi 178 KM od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 sekundy, a zabawa w przyspieszanie kończy się przy prędkości 180 km/h. Później obserwujemy powolną wspinaczkę wskazówki prędkościomierza, aż zatrzyma się przy wartości 210 km/h. Producent obiecuje 223 km/h.

Jednak w przypadku danych dotyczących średniego zużycia paliwa obietnice są spełniane. Tabelki w prospektach reklamowych informują, że Laguna Coupe średnio zużyje 6,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. W rzeczywistości taki wynik jest bardzo łatwy do osiągnięcia. Chyba, że ktoś lubi wykorzystywać możliwości silnika w czasie jazdy w mieście, wtedy bez problemy zużyjemy ponad 9 litrów na 100 kilometrów.

W przypadku zawieszenia osiągnięto kolejny kompromis (pierwszy to wnętrze, drugi silnik diesla w coupe), jest komfortowo, cicho i precyzyjnie. Auto jest na tyle miękkie, że nie zmęczy kręgosłupa i nie urwie organów wewnętrznych na nierównej drodze, a na tyle sztywne, że pozwoli na czerpanie przyjemności z szybszego pokonywania zakrętów.

Układ 4Control (skrętne koła tylnej osi) pozwala na przesunięcie granicy przyczepności i zwiększenie zwrotności auta. Działa on w ten sposób, że  do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę do przednich, zaś powyżej tej prędkości skręcają w tę samą stronę. Racjonalnymi argumentami przemawiającymi za montażem tego systemu jest zwiększenie skuteczności hamowania i bezpieczniejsze wykonywanie manewrów przy wysokich prędkościach. Po pierwszych próbach wyprowadzenia zawieszenia z równowagi można stwierdzić, że auto znacznie mniej przechyla się na boki.

Jest to fajny gadżet dla osób, które lubią pochwalić się technologiami zamontowanymi w swoim aucie, a jego przeciwnicy mogą zarzucić, że to kolejny punkt do listy rzeczy, które podniosą koszty serwisowania auta.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Podsumowanie i cena Renault Laguny Coupe

Renault Laguna Coupe w testowanej wersji jest pełna kompromisów, jednak ma swój nieodparty urok. Od zaprezentowania produkcyjnej wersji auta minęło już ponad 5 lat, to samochód zupełnie się nie zestarzał. Laguna Coupe to stylowe auto dla osób, które chcą się wyróżniać. Jeśli ktoś ma już w garażu rodzinnego vana i poszukuje wygodnego coupe, to powinien rozważyć zakup Laguny. Ile pieniędzy powinien na to przeznaczyć? Najtańsza Laguna Coupe z silnikiem 2,0 dCi o mocy 150 KM kosztuje 110 tysięcy złotych. Auto z jedynym benzyniakiem w ofercie, czyli 2,0T o mocy 204 KM 123 tysiące złotych. Aby jeździć egzemplarzem podobnym to testowanego (silnik 2,0 dCi 178KM) należy zapłacić około 130 tysięcy złotych. To niewiele ze względu na to, że trudno o tak oryginalne auto w tym rozmiarze i przedziale cenowym.

Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA