REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna Coupe dCi 4Control: awangarda klasy średniej

Jakub Tujaka
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault

REKLAMA

REKLAMA

Laguna Coupe to jeden z ostatnich odważnych projektów Renault, które mają to do siebie, że nie odnoszą sukcesów sprzedażowych. Z punktu widzenia właściciela Renault Laguny Coupe to zaleta, ponieważ posiada on rzadki model auta, ale dla fanów francuskiego producenta wada, bo nie mają wielu okazji do podziwiania tak oryginalnego auta.

W 2012 roku w Polsce sprzedało się około 50 sztuk Laguny Coupe. Oznacza to, że średnio raz w tygodniu na ulicę wyjeżdżała nowiutka Laguna Coupe. Najczęściej była to wersja Monaco z silnikiem 2,0 dCi 150 KM.

REKLAMA

Karoseria i nadwozie Renault Laguny Coupe

Laguna Coupe nie należy do najnowszego na rynku segmentu czterodrzwiowych limuzyn w udających coupe. To dwudrzwiowe auto przeznaczone dla czterech osób. Długa maska, niskie i szerokie nadwozie znacznie różni się od pięciodrzwiowej Laguny.  Miękko opadająca linia dachu odbiera pasażerom tylnej kanapy nieco przestrzeni na głowę, ale jeśli komuś to przeszkadza, to niech zdecyduje się na kombi.

Tył auta to najczęściej komentowana część nadwozia. Jednym przypomina Astona Martina, a innym Opla Insignię. Oba obozy łączy jedno: wszystkim się podoba.

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Wnętrze i wyposażenie Renault Laguny Coupe

REKLAMA

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą Laguny Coupe jest bardzo pozytywne. Fotele przedniej sekcji są duże i głębokie. Zapewniają one komfort i nieźle przytrzymują ciało w ciasnych zakrętach. Gruba kierownica została spłaszczona u dołu podobnie jak w sportowych autach. Jednak to tylko jeden z niewielu sportowych akcentów przewidzianych w Lagunie Coupe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deska rozdzielcza jest taka sama jak w zwykłej Lagunie za pewne z dwóch powodów. Po pierwsze bez sensu zmieniać coś, co jest dobre, a po drugie to znacznie obniżyło koszty produkcji. Osoby, które miały już do czynienia z panelem sterującym multimediami znają zalety tego rozwiązania, a jeśli ktoś pierwszy raz będzie miał z nim styczność, to za pewne łatwo do niego przywyknie.  

Zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń nie powinno sprawić większego problemu. Długie drzwi odsłaniają duży otwór, a przesunięcie przedniego fotela nie wymaga większego wysiłku. Podróż z tyłu może spowodować poczucie dyskomfortu osobom z klaustrofobią, ale wszyscy pozostali nie powinni narzekać.

W tego typu autach bagażnik to jedna z mniej istotnych rzeczy, ale Laguna Coupe ma zaskakująco duży kufer (aż 423 litry).

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Silnik i zawieszenie Renault Laguny Coupe

Pod maską testowanego auta pracował czterocylindrowy turbodoładowany diesel o pojemności dwóch litrów, który generuje maksymalnie aż 178 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Silnik współpracuje z sześciobiegowym manualem o świetnie dobranych przełożeniach. Skrzynia idealnie pasuje do charakteru pracy mocnego silnika. Sam drążek pracuje precyzyjnie i nie sprawia najmniejszych problemów.

Jednostka dCi jest elastyczna i ma wysoką kulturę pracy. Specjalnie pomijam kwestię tego, czy wysokoprężny silnik pasuje do auta typu coupe, bo zadecydował rynek –klienci znacznie częściej wybierają turbodiesla niż turbobenzynę.

REKLAMA

Laguna Coupe 2,0 dCi 178 KM od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 sekundy, a zabawa w przyspieszanie kończy się przy prędkości 180 km/h. Później obserwujemy powolną wspinaczkę wskazówki prędkościomierza, aż zatrzyma się przy wartości 210 km/h. Producent obiecuje 223 km/h.

Jednak w przypadku danych dotyczących średniego zużycia paliwa obietnice są spełniane. Tabelki w prospektach reklamowych informują, że Laguna Coupe średnio zużyje 6,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. W rzeczywistości taki wynik jest bardzo łatwy do osiągnięcia. Chyba, że ktoś lubi wykorzystywać możliwości silnika w czasie jazdy w mieście, wtedy bez problemy zużyjemy ponad 9 litrów na 100 kilometrów.

W przypadku zawieszenia osiągnięto kolejny kompromis (pierwszy to wnętrze, drugi silnik diesla w coupe), jest komfortowo, cicho i precyzyjnie. Auto jest na tyle miękkie, że nie zmęczy kręgosłupa i nie urwie organów wewnętrznych na nierównej drodze, a na tyle sztywne, że pozwoli na czerpanie przyjemności z szybszego pokonywania zakrętów.

Układ 4Control (skrętne koła tylnej osi) pozwala na przesunięcie granicy przyczepności i zwiększenie zwrotności auta. Działa on w ten sposób, że  do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę do przednich, zaś powyżej tej prędkości skręcają w tę samą stronę. Racjonalnymi argumentami przemawiającymi za montażem tego systemu jest zwiększenie skuteczności hamowania i bezpieczniejsze wykonywanie manewrów przy wysokich prędkościach. Po pierwszych próbach wyprowadzenia zawieszenia z równowagi można stwierdzić, że auto znacznie mniej przechyla się na boki.

Jest to fajny gadżet dla osób, które lubią pochwalić się technologiami zamontowanymi w swoim aucie, a jego przeciwnicy mogą zarzucić, że to kolejny punkt do listy rzeczy, które podniosą koszty serwisowania auta.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Podsumowanie i cena Renault Laguny Coupe

Renault Laguna Coupe w testowanej wersji jest pełna kompromisów, jednak ma swój nieodparty urok. Od zaprezentowania produkcyjnej wersji auta minęło już ponad 5 lat, to samochód zupełnie się nie zestarzał. Laguna Coupe to stylowe auto dla osób, które chcą się wyróżniać. Jeśli ktoś ma już w garażu rodzinnego vana i poszukuje wygodnego coupe, to powinien rozważyć zakup Laguny. Ile pieniędzy powinien na to przeznaczyć? Najtańsza Laguna Coupe z silnikiem 2,0 dCi o mocy 150 KM kosztuje 110 tysięcy złotych. Auto z jedynym benzyniakiem w ofercie, czyli 2,0T o mocy 204 KM 123 tysiące złotych. Aby jeździć egzemplarzem podobnym to testowanego (silnik 2,0 dCi 178KM) należy zapłacić około 130 tysięcy złotych. To niewiele ze względu na to, że trudno o tak oryginalne auto w tym rozmiarze i przedziale cenowym.

Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Renault Laguna Coupe
Fot. Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA