REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki grupy Renault w Polsce w 2012 r.

Renault Scenic
Renault Scenic
samar.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ogólna sprzedaż samochodów grupy Renault (Renault i Dacia) w Polsce wzrosła w stosunku do roku 2011. Na polskim rynku Renault jest liderem w sprzedaży samochodów specjalistycznych, a marka Dacia odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży.

Renault i Dacia na polskim rynku zanotowały wzrost sprzedaży

Grupa Renault (marka Renault i Dacia) zarejestrowała w 2012 r. o 1287 samochodów więcej niż w poprzednim roku, co dało wzrost udziału w rynku o 0,63 p.p.

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost. Przy ogólnym spadku tego rynku o -1,5% zarejestrowano o 6,4% więcej samochodów marek Renault i Dacia w porównaniu do roku ubiegłego. Należy zwrócić uwagę na duży udział Dacii w tym wyniku: 9 572 zarejestrowane samochody, co oznacza wzrost o prawie 97% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Łącznie udział w rynku samochodów osobowych zwiększył się o 0,61 p.p.

Wzrost udziału w rynku jest dużą zasługą należącej do Renault marki Dacia, która cieszy się rosnącym uznaniem polskich klientów. W ciągu ośmiu lat, od kiedy marka obecna jest w Polsce wprowadzonych zostało do sprzedaży już osiem modeli: Logan, Logan MCV, Logan Pick-up, Logan Van, Sandero, Duster, a od roku 2012 Lodgy i Dokker oraz Dokker Van. Dacia stała się marką o największym wzroście sprzedaży na rynku polskim. W porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaż marki Dacia wzrosła o ponad 86%.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

REKLAMA

Wolumen sprzedaży samochodów dostawczych grupy Renault

Rynek samochodów dostawczych w Polsce dla marek Renault i Dacia utrzymał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym (mniej o 58 szt.), co na rynku, który odnotował duży spadek (o - 8,7%) pozwoliło na wzrost udziału Grupy Renault o 1,1 punktu procentowego. Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce. Udział w tym sukcesie mają również stacje PRO+ (Centra Obsługi Firm), których jest już piętnaście w całej Polsce. W roku 2012 sprzedano 2424 samochody Renault i Dacia zabudowane przez autoryzowane firmy nadwoziowe, co daje 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Plany Grupy Renault na rok 2013

Na rok 2013 Renault zaplanowało kolejne premiery, w tym kontynuację rodziny Nowego Clio, które już w grudniu 2012 roku (miesiąc po wprowadzeniu do sprzedaży) okazało się hitem sprzedaży indywidualnej w segmencie B.

Już można składać zamówienia na Nowe Clio Grandtour, a samochody pojawią się w salonach z końcem marca, miesiąc później w sprzedaży pojawi się Clio R.S. W połowie roku do sprzedaży trafi również Nowe Kangoo Express. Najważniejszą premierą 2013 roku będzie zupełnie nowy model - Renault Captur, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Wśród nowości pojawi się m.in. Nowy Scenic oraz pojazd elektryczny Twizy.

Zobacz też: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Wolumen sprzedaży Renault w Europie w 2012 r.

W sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1 270 688 samochodów, co oznacza spadek o 18%. Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Renault po raz 15 z rzędu jest liderem na rynku samochodów dostawczych w Europie, zdobywając 15,5% udziału w rynku na koniec 2012 roku.

Źródło: Materiały prasowe Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA