Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Renault Laguna III dostępna jest jako pięciodrzwiowy liftback, trzydrzwiowe coupe oraz kombi nazwane Grand Tour. Najładniejszą i najbardziej stylową odmianą jest Coupe.
REKLAMA
Nasz wybór: Pięciodrzwiowy liftback.
Jednostki napędowe
W gamie jednostek napędowych Renault Laguny znalazły się dwa silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne.
Silniki benzynowe:
Najtańszym źródłem napędu w Lagunie jest silnik benzynowy (bioetanol) o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Z tym napędem Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i w ruchu miejskim spala ok. 10 l/100 km
Drugą w gamie jednostką benzynową jest turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM. Według danych technicznych rozpędza Lagunę od o do 100 km/h w 9,2 s i spala w ruchu miejskim 12,5 l/100 km.
Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna
Silniki wysokoprężne:
Podstawową jednostką wysokoprężną w gamie Renault Laguny jest silnik o pojemności 1.5 l o mocy 110 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 11,9 s i zużywa w ruchu miejskim 5,9 l oleju napędowego na 100 km.
Oczko wyżej (droższy o około 8 tys. zł) w gamie diesli jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 130 KM. Rozpędza on Lagunę od 0 do 100 km/h w 10,6 s i zużywa w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
Droższy o 4 tys. zł (od silnika 2.0 DCi/130 KM) jest diesel o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Laguna z tym silnikiem „setkę” osiąga po 9,5 s i spala w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
12 tys. zł więcej kosztuje jednostka 2.0 DCi/173 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 9,6 s i spala 8,2 l/100 km w ruchu miejskim.
Nasz wybór: silnik benzynowy 2.0/140 KM – jest najtańszy, całkiem dynamiczny i stosunkowo niewiele pali.
Wersje wyposażeniowe
Renault Laguna III dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych – Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Initiale.
REKLAMA
Wyposażenie Expression zawiera m.in.:
Klimatyzacja regulowana manualnie, radioodtwarzacz CD MP3, złącze RCA analogowe, ABS i wspomaganie nagłego hamowania, system ESP z ASR, 6 poduszek powietrznych: czołowe i boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę + przednie i tylne poduszki kurtynowe, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi, podłokietnik w oparciu tylnej kanapy, tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 (w wersji Grandtour z systemem Easy Break), karta Renault ze zdalnym sterowaniem na fale radiowe, elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie fotele z ręczną regulacją wysokości + regulacja wzdłużna + regulacja kąta nachylenia, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, system ISOFIX na 2 miejscach z tyłu, zamykane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, chromowane obramowanie zegarów i dysz nawiewu, tapicerka materiałowo-skórzana grafitowa (skóra ekologiczna) z szarymi przeszyciami, trójramienna kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby.
Wyposażenie wersji Tech Run jest droższe od Expression o 7 tys. zł i zawiera wyposażenie Expression a ponadto:
Radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys, CD MP3, Bluetooth, 8 głośników, złącze cyfrowe Audio Connection Box (gniazdo USB i jack), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową oprócz 2.0 16V 140), elektrycznie podnoszone szyby tylne z włącznikiem impulsowym i systemem, zapobiegającym przycięciu palców, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, czujnik światła i deszczu, system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom Live w języku polskim, aluminiowe obręcze kół 16” , podwójna końcówka rury wydechowej (oprócz 2.0 16V 140).
Zobacz również: Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?
REKLAMA
Wyposażenie wersji Bose Edition jest droższe od Tech Run o 8 tys. zł i zawiera wyposażenie Tech Run a ponadto:
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, Bose Sound System, CD MP3, Bluetooth,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne, tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), karta Renault Hands Free, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi z regulacją kąta pochylenia przód / tył, żaluzje przeciwsłoneczne, pasy bezpieczeństwa szare (tylko w Bose Edition), aluminiowe obręcze kół 17”, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, kierownica skórzana typu GT, z przeszyciami.
Wyposażenie wersji Initiale jest droższe od Bose Edition o 14 tys. zł i zawiera wyposażenie Bose Edition a ponadto:
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne z pamięcią ustawienia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, deska rozdzielcza z przeszyciami, tapicerka skórzana, lakier metalizowany.
Nasz wybór: Tech Run z doposażeniem wedle uznania.
Redakcja poleca:
Renault Laguna III 2,0 Benzyna 140 KM w wersji Tech Run.
REKLAMA
REKLAMA