REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.

Nadwozie

Renault Laguna III dostępna jest jako pięciodrzwiowy liftback, trzydrzwiowe coupe oraz kombi nazwane Grand Tour. Najładniejszą i najbardziej stylową odmianą jest Coupe.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy liftback.

Jednostki napędowe

W gamie jednostek napędowych Renault Laguny znalazły się dwa silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Silniki benzynowe:

Najtańszym źródłem napędu w Lagunie jest silnik benzynowy (bioetanol) o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Z tym napędem Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i w ruchu miejskim spala ok. 10 l/100 km
Drugą w gamie jednostką benzynową jest turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM. Według danych technicznych rozpędza Lagunę od o do 100 km/h w 9,2 s i spala w ruchu miejskim 12,5 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna

Silniki wysokoprężne:

Podstawową jednostką wysokoprężną w gamie Renault Laguny jest silnik o pojemności 1.5 l o mocy 110 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 11,9 s i zużywa w ruchu miejskim 5,9 l oleju napędowego na 100 km.
Oczko wyżej (droższy o około 8 tys. zł) w gamie diesli jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 130 KM. Rozpędza on Lagunę od 0 do 100 km/h w 10,6 s i zużywa w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
Droższy o 4 tys. zł (od silnika 2.0 DCi/130 KM) jest diesel o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Laguna z tym silnikiem „setkę” osiąga po 9,5 s i spala w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
12 tys. zł więcej kosztuje jednostka 2.0 DCi/173 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 9,6 s i spala 8,2 l/100 km w ruchu miejskim.

Nasz wybór: silnik benzynowy 2.0/140 KM – jest najtańszy, całkiem dynamiczny i stosunkowo niewiele pali.

Wersje wyposażeniowe

Renault Laguna III dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych – Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Initiale.

REKLAMA

Wyposażenie Expression zawiera m.in.:
Klimatyzacja regulowana manualnie, radioodtwarzacz CD MP3, złącze RCA analogowe, ABS i wspomaganie nagłego hamowania, system ESP z ASR, 6 poduszek powietrznych: czołowe i boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę + przednie i tylne poduszki kurtynowe, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi, podłokietnik w oparciu tylnej kanapy, tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 (w wersji Grandtour z systemem Easy Break), karta Renault ze zdalnym sterowaniem na fale radiowe, elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie fotele z ręczną regulacją wysokości + regulacja wzdłużna + regulacja kąta nachylenia, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, system ISOFIX na 2 miejscach z tyłu, zamykane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, chromowane obramowanie zegarów i dysz nawiewu, tapicerka materiałowo-skórzana grafitowa (skóra ekologiczna) z szarymi przeszyciami, trójramienna kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby.

Wyposażenie wersji Tech Run jest droższe od Expression o 7 tys. zł i zawiera wyposażenie Expression a ponadto:
Radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys, CD MP3, Bluetooth, 8 głośników, złącze cyfrowe Audio Connection Box (gniazdo USB i jack), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową oprócz 2.0 16V 140), elektrycznie podnoszone szyby tylne z włącznikiem impulsowym i systemem, zapobiegającym przycięciu palców, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, czujnik światła i deszczu, system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom Live w języku polskim, aluminiowe obręcze kół 16” , podwójna końcówka rury wydechowej (oprócz 2.0 16V 140).

Zobacz również: Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?

REKLAMA

Wyposażenie wersji Bose Edition jest droższe od Tech Run o 8 tys. zł i zawiera wyposażenie Tech Run a ponadto:
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, Bose Sound System, CD MP3, Bluetooth,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne, tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), karta Renault Hands Free, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi z regulacją kąta pochylenia przód / tył, żaluzje przeciwsłoneczne, pasy bezpieczeństwa szare (tylko w Bose Edition), aluminiowe obręcze kół 17”, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, kierownica skórzana typu GT, z przeszyciami.

Wyposażenie wersji Initiale jest droższe od Bose Edition o 14 tys. zł i zawiera wyposażenie Bose Edition a ponadto:
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne z pamięcią ustawienia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, deska rozdzielcza z przeszyciami, tapicerka skórzana, lakier metalizowany.

Nasz wybór: Tech Run z doposażeniem wedle uznania.

Redakcja poleca:
Renault Laguna III 2,0 Benzyna 140 KM w wersji Tech Run.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA