REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.

Nadwozie

Renault Laguna III dostępna jest jako pięciodrzwiowy liftback, trzydrzwiowe coupe oraz kombi nazwane Grand Tour. Najładniejszą i najbardziej stylową odmianą jest Coupe.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy liftback.

Jednostki napędowe

W gamie jednostek napędowych Renault Laguny znalazły się dwa silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Silniki benzynowe:

Najtańszym źródłem napędu w Lagunie jest silnik benzynowy (bioetanol) o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Z tym napędem Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i w ruchu miejskim spala ok. 10 l/100 km
Drugą w gamie jednostką benzynową jest turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM. Według danych technicznych rozpędza Lagunę od o do 100 km/h w 9,2 s i spala w ruchu miejskim 12,5 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna

Silniki wysokoprężne:

Podstawową jednostką wysokoprężną w gamie Renault Laguny jest silnik o pojemności 1.5 l o mocy 110 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 11,9 s i zużywa w ruchu miejskim 5,9 l oleju napędowego na 100 km.
Oczko wyżej (droższy o około 8 tys. zł) w gamie diesli jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 130 KM. Rozpędza on Lagunę od 0 do 100 km/h w 10,6 s i zużywa w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
Droższy o 4 tys. zł (od silnika 2.0 DCi/130 KM) jest diesel o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Laguna z tym silnikiem „setkę” osiąga po 9,5 s i spala w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
12 tys. zł więcej kosztuje jednostka 2.0 DCi/173 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 9,6 s i spala 8,2 l/100 km w ruchu miejskim.

Nasz wybór: silnik benzynowy 2.0/140 KM – jest najtańszy, całkiem dynamiczny i stosunkowo niewiele pali.

Wersje wyposażeniowe

Renault Laguna III dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych – Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Initiale.

REKLAMA

Wyposażenie Expression zawiera m.in.:
Klimatyzacja regulowana manualnie, radioodtwarzacz CD MP3, złącze RCA analogowe, ABS i wspomaganie nagłego hamowania, system ESP z ASR, 6 poduszek powietrznych: czołowe i boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę + przednie i tylne poduszki kurtynowe, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi, podłokietnik w oparciu tylnej kanapy, tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 (w wersji Grandtour z systemem Easy Break), karta Renault ze zdalnym sterowaniem na fale radiowe, elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie fotele z ręczną regulacją wysokości + regulacja wzdłużna + regulacja kąta nachylenia, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, system ISOFIX na 2 miejscach z tyłu, zamykane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, chromowane obramowanie zegarów i dysz nawiewu, tapicerka materiałowo-skórzana grafitowa (skóra ekologiczna) z szarymi przeszyciami, trójramienna kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby.

Wyposażenie wersji Tech Run jest droższe od Expression o 7 tys. zł i zawiera wyposażenie Expression a ponadto:
Radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys, CD MP3, Bluetooth, 8 głośników, złącze cyfrowe Audio Connection Box (gniazdo USB i jack), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową oprócz 2.0 16V 140), elektrycznie podnoszone szyby tylne z włącznikiem impulsowym i systemem, zapobiegającym przycięciu palców, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, czujnik światła i deszczu, system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom Live w języku polskim, aluminiowe obręcze kół 16” , podwójna końcówka rury wydechowej (oprócz 2.0 16V 140).

Zobacz również: Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?

REKLAMA

Wyposażenie wersji Bose Edition jest droższe od Tech Run o 8 tys. zł i zawiera wyposażenie Tech Run a ponadto:
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, Bose Sound System, CD MP3, Bluetooth,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne, tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), karta Renault Hands Free, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi z regulacją kąta pochylenia przód / tył, żaluzje przeciwsłoneczne, pasy bezpieczeństwa szare (tylko w Bose Edition), aluminiowe obręcze kół 17”, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, kierownica skórzana typu GT, z przeszyciami.

Wyposażenie wersji Initiale jest droższe od Bose Edition o 14 tys. zł i zawiera wyposażenie Bose Edition a ponadto:
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne z pamięcią ustawienia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, deska rozdzielcza z przeszyciami, tapicerka skórzana, lakier metalizowany.

Nasz wybór: Tech Run z doposażeniem wedle uznania.

Redakcja poleca:
Renault Laguna III 2,0 Benzyna 140 KM w wersji Tech Run.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA