REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.

Nadwozie

Renault Laguna III dostępna jest jako pięciodrzwiowy liftback, trzydrzwiowe coupe oraz kombi nazwane Grand Tour. Najładniejszą i najbardziej stylową odmianą jest Coupe.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy liftback.

Jednostki napędowe

W gamie jednostek napędowych Renault Laguny znalazły się dwa silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Silniki benzynowe:

Najtańszym źródłem napędu w Lagunie jest silnik benzynowy (bioetanol) o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Z tym napędem Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i w ruchu miejskim spala ok. 10 l/100 km
Drugą w gamie jednostką benzynową jest turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM. Według danych technicznych rozpędza Lagunę od o do 100 km/h w 9,2 s i spala w ruchu miejskim 12,5 l/100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna

Silniki wysokoprężne:

Podstawową jednostką wysokoprężną w gamie Renault Laguny jest silnik o pojemności 1.5 l o mocy 110 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 11,9 s i zużywa w ruchu miejskim 5,9 l oleju napędowego na 100 km.
Oczko wyżej (droższy o około 8 tys. zł) w gamie diesli jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 130 KM. Rozpędza on Lagunę od 0 do 100 km/h w 10,6 s i zużywa w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
Droższy o 4 tys. zł (od silnika 2.0 DCi/130 KM) jest diesel o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Laguna z tym silnikiem „setkę” osiąga po 9,5 s i spala w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
12 tys. zł więcej kosztuje jednostka 2.0 DCi/173 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 9,6 s i spala 8,2 l/100 km w ruchu miejskim.

Nasz wybór: silnik benzynowy 2.0/140 KM – jest najtańszy, całkiem dynamiczny i stosunkowo niewiele pali.

Wersje wyposażeniowe

Renault Laguna III dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych – Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Initiale.

REKLAMA

Wyposażenie Expression zawiera m.in.:
Klimatyzacja regulowana manualnie, radioodtwarzacz CD MP3, złącze RCA analogowe, ABS i wspomaganie nagłego hamowania, system ESP z ASR, 6 poduszek powietrznych: czołowe i boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę + przednie i tylne poduszki kurtynowe, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi, podłokietnik w oparciu tylnej kanapy, tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 (w wersji Grandtour z systemem Easy Break), karta Renault ze zdalnym sterowaniem na fale radiowe, elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie fotele z ręczną regulacją wysokości + regulacja wzdłużna + regulacja kąta nachylenia, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, system ISOFIX na 2 miejscach z tyłu, zamykane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, chromowane obramowanie zegarów i dysz nawiewu, tapicerka materiałowo-skórzana grafitowa (skóra ekologiczna) z szarymi przeszyciami, trójramienna kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby.

Wyposażenie wersji Tech Run jest droższe od Expression o 7 tys. zł i zawiera wyposażenie Expression a ponadto:
Radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys, CD MP3, Bluetooth, 8 głośników, złącze cyfrowe Audio Connection Box (gniazdo USB i jack), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową oprócz 2.0 16V 140), elektrycznie podnoszone szyby tylne z włącznikiem impulsowym i systemem, zapobiegającym przycięciu palców, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, czujnik światła i deszczu, system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom Live w języku polskim, aluminiowe obręcze kół 16” , podwójna końcówka rury wydechowej (oprócz 2.0 16V 140).

Zobacz również: Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?

REKLAMA

Wyposażenie wersji Bose Edition jest droższe od Tech Run o 8 tys. zł i zawiera wyposażenie Tech Run a ponadto:
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, Bose Sound System, CD MP3, Bluetooth,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne, tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), karta Renault Hands Free, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi z regulacją kąta pochylenia przód / tył, żaluzje przeciwsłoneczne, pasy bezpieczeństwa szare (tylko w Bose Edition), aluminiowe obręcze kół 17”, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, kierownica skórzana typu GT, z przeszyciami.

Wyposażenie wersji Initiale jest droższe od Bose Edition o 14 tys. zł i zawiera wyposażenie Bose Edition a ponadto:
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne z pamięcią ustawienia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, deska rozdzielcza z przeszyciami, tapicerka skórzana, lakier metalizowany.

Nasz wybór: Tech Run z doposażeniem wedle uznania.

Redakcja poleca:
Renault Laguna III 2,0 Benzyna 140 KM w wersji Tech Run.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    REKLAMA

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    REKLAMA