REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.

Nadwozie

Renault Laguna III dostępna jest jako pięciodrzwiowy liftback, trzydrzwiowe coupe oraz kombi nazwane Grand Tour. Najładniejszą i najbardziej stylową odmianą jest Coupe.

REKLAMA

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy liftback.

Jednostki napędowe

W gamie jednostek napędowych Renault Laguny znalazły się dwa silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Silniki benzynowe:

Najtańszym źródłem napędu w Lagunie jest silnik benzynowy (bioetanol) o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Z tym napędem Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i w ruchu miejskim spala ok. 10 l/100 km
Drugą w gamie jednostką benzynową jest turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM. Według danych technicznych rozpędza Lagunę od o do 100 km/h w 9,2 s i spala w ruchu miejskim 12,5 l/100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna

Silniki wysokoprężne:

Podstawową jednostką wysokoprężną w gamie Renault Laguny jest silnik o pojemności 1.5 l o mocy 110 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 11,9 s i zużywa w ruchu miejskim 5,9 l oleju napędowego na 100 km.
Oczko wyżej (droższy o około 8 tys. zł) w gamie diesli jest silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 130 KM. Rozpędza on Lagunę od 0 do 100 km/h w 10,6 s i zużywa w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
Droższy o 4 tys. zł (od silnika 2.0 DCi/130 KM) jest diesel o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Laguna z tym silnikiem „setkę” osiąga po 9,5 s i spala w ruchu miejskim 6,8 l/100 km.
12 tys. zł więcej kosztuje jednostka 2.0 DCi/173 KM. Rozpędza Lagunę od 0 do 100 km/h w 9,6 s i spala 8,2 l/100 km w ruchu miejskim.

Nasz wybór: silnik benzynowy 2.0/140 KM – jest najtańszy, całkiem dynamiczny i stosunkowo niewiele pali.

Wersje wyposażeniowe

Renault Laguna III dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych – Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Initiale.

REKLAMA

Wyposażenie Expression zawiera m.in.:
Klimatyzacja regulowana manualnie, radioodtwarzacz CD MP3, złącze RCA analogowe, ABS i wspomaganie nagłego hamowania, system ESP z ASR, 6 poduszek powietrznych: czołowe i boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę + przednie i tylne poduszki kurtynowe, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi, podłokietnik w oparciu tylnej kanapy, tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 (w wersji Grandtour z systemem Easy Break), karta Renault ze zdalnym sterowaniem na fale radiowe, elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie fotele z ręczną regulacją wysokości + regulacja wzdłużna + regulacja kąta nachylenia, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, system ISOFIX na 2 miejscach z tyłu, zamykane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, chromowane obramowanie zegarów i dysz nawiewu, tapicerka materiałowo-skórzana grafitowa (skóra ekologiczna) z szarymi przeszyciami, trójramienna kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby.

Wyposażenie wersji Tech Run jest droższe od Expression o 7 tys. zł i zawiera wyposażenie Expression a ponadto:
Radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys, CD MP3, Bluetooth, 8 głośników, złącze cyfrowe Audio Connection Box (gniazdo USB i jack), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową oprócz 2.0 16V 140), elektrycznie podnoszone szyby tylne z włącznikiem impulsowym i systemem, zapobiegającym przycięciu palców, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, czujnik światła i deszczu, system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom Live w języku polskim, aluminiowe obręcze kół 16” , podwójna końcówka rury wydechowej (oprócz 2.0 16V 140).

Zobacz również: Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?

REKLAMA

Wyposażenie wersji Bose Edition jest droższe od Tech Run o 8 tys. zł i zawiera wyposażenie Tech Run a ponadto:
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, Bose Sound System, CD MP3, Bluetooth,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne, tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki, system wspomagania parkowania tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), karta Renault Hands Free, przednie zagłówki nowej generacji zapobiegające urazom szyi z regulacją kąta pochylenia przód / tył, żaluzje przeciwsłoneczne, pasy bezpieczeństwa szare (tylko w Bose Edition), aluminiowe obręcze kół 17”, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, kierownica skórzana typu GT, z przeszyciami.

Wyposażenie wersji Initiale jest droższe od Bose Edition o 14 tys. zł i zawiera wyposażenie Bose Edition a ponadto:
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka wsteczne z pamięcią ustawienia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, deska rozdzielcza z przeszyciami, tapicerka skórzana, lakier metalizowany.

Nasz wybór: Tech Run z doposażeniem wedle uznania.

Redakcja poleca:
Renault Laguna III 2,0 Benzyna 140 KM w wersji Tech Run.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Gołoledź na drogach. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    REKLAMA

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA