REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mondeo – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Mondeo dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz z sześcioma różnymi wersjami wyposażeniowymi. Do wyboru podczas zakupu Forda Mondeo jest także dziewięć jednostek napędowych. Poniżej poradnik kupującego Forda Mondeo.

Nadwozie

Mondeo występuje w trzech odmianach nadwoziowych – jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy lift back oraz kombi. Którą wybrać? Nam najbardziej przypadła do gustu odmiana lift back – jest najładniejsza i zarazem praktyczna dzięki piątym drzwiom.

REKLAMA

REKLAMA

Napęd

Wybór jednostki napędowej w Fordzie Mondeo nie jest łatwy. W gamie znalazło się aż dziewięć silników – pięć benzynowych (w zasadzie to cztery bo jedna jednostka występuje w dwóch odmianach mocy) oraz cztery wysokoprężne choć tak naprawdę silnik 2.0 TDCi występuje w dwóch odmianach mocy.

Jednostki benzynowe

Najtańszym źródłem napędu Mondeo jest silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 120 KM. Trudno się spodziewać, że napęd wystarczy do dynamicznego poruszania się tym sporym autem. Według danych producenta Mondeo 1.6/120 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i zużywa średnio w ruchu miejskim 9,2 l benzyny na 100 km.

REKLAMA

Droższy o 5 tys. zł jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 145 KM. Według danych technicznych rozpędza Forda Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,2 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty około 8 tys. zł (do najtańszej jednostki benzynowej) wymaga silnik 1.6 EcoBoost 160 KM. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,3 s i zużywa w ruchu miejskim 9,1 l benzyny na 100 km (dane producenta).

Wersja napędzana silnikiem EcoBoost o pojemności 2 l, rozwijająca moc maksymalną 203 KM wymaga dopłaty do podstawowej odmiany Mondeo ok. 18 tys zł. Cenę podnosi dostępna standardowo z silnikiem o mocy 203 KM zautomatyzowana przekładnia PowerShift.

Ford Mondeo w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i zużywa 10,7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim (dane fabryczne).
Najmocniejsza benzynowa odmiana Forda Mondeo napędzana jest przez silnik EcoBoost o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM i jest droższa od wersji 203-konnej o około 14 tys. zł. Osiągi tej najmocniejszej wersji Forda Mondeo są imponujące. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a w ruchu miejskim spala 10,7 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Mondeo

Jednostki wysokoprężne

Najsłabszym źródłem napędu Forda Mondeo jest wysokoprężny silnik 1.6 TDCi rozwijający moc maksymalną 115 KM. Wymaga on dopłaty w porównaniu do najtańszej jednostki benzynowej ok. 14 tys. zł. Według danych producenta najmniejszy diesel rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 11,2 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Dopłaty 5 tys. zł (w stosunku do najmniejszego dostępnego silnika Diesla) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Silnik rozpędza Forda od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Droższy o 10 tys. zł (niż silnik 1.6 TDCi) jest Dwulitrowy diesel TDCi o mocy 163 KM. Zapewnia on przyzwoite osiągi – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,9 s i zużywa 6,4 l/100 km w ruchu miejskim (dane producenta).

Droższy o 6 tys. zł w porównaniu do silnika Diesla o mocy 163 KM jest silnik o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej 200 KM. Według danych producenta najmocniejszy silnik wysokoprężny rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,1 s i zużywa 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór:

Do autostradowego charakteru Mondeo najbardziej pasuje silnik benzynowy o mocy 203 KM. Osoby z mniej zasobnym portfelem mogą skłonić się do zakupu odmiany benzynowej 1.6/160 KM. Wybór drogich diesli ma sens tylko w przypadku, gdy robimy bardzo duże roczne przebiegi.

Wersje wyposażeniowe

Podstawową odmianą wyposażeniową Forda Mondeo jest wersja Ambiente. Droższa o około 4 tys. zł jest wersja Trend. W stosunku do Ambiente ma w wyposażeniu standardowym m.in. kierownicę pokrytą skórą, przednie lamy przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną (w podstawowej wersji Ambiente dostępna jest klimatyzacja manualna). Jednak najważniejsze jest to, że w wersji Trend możemy dokupić wiele ciekawych dodatków, które SA niedostępne dla wersji Ambiente.

Zobacz również: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Droższa o 7 tys. zł w porównaniu do Trend jest odmiana Ghia. W odróżnieniu od Trend wyposażenie standardowe Ghia obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, regulowany elektrycznie fotel pasażera, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba, tempomat, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Wersja Titanium jest droższa od Ghia o 600 zł, a w odróżnieniu od Ghia znalazły się w standradzie np. światła do jazdy dziennej LED, wyświetlacz Ford Convers oraz inne obręcze kół. Zabrakło natomiast elektrycznej regulacji fotela pasażera oraz tempomatu.

Droższa o 18 500 zł od Titanium jest odmiana Titanium LXS wyposażona m.in. w statyczne biksenonowe reflektory, czujniki parkowania, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, tapicerka częściowo wykończona skórą oraz siedemnastocalowe obręcze kół.

Wersja Titanium S jest tańsza od Titanium LXS o około 2 tys. zł. Wyposażenie Titanium S to głównie dodatki mające na celu podkreślenie sportowego charakteru auta. I tak w aucie nie znalazły się czujniki parkowania ale dostępna jest np. tapicerka z czerwonymi obszyciami, zawieszenie o sportowej charakterystyce, czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Nasz wybór – Ghia

Redakcja poleca: Ford Mondeo 2,0 EcoBoost 203 KM Ghia

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA