REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mondeo – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Mondeo dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz z sześcioma różnymi wersjami wyposażeniowymi. Do wyboru podczas zakupu Forda Mondeo jest także dziewięć jednostek napędowych. Poniżej poradnik kupującego Forda Mondeo.

Nadwozie

Mondeo występuje w trzech odmianach nadwoziowych – jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy lift back oraz kombi. Którą wybrać? Nam najbardziej przypadła do gustu odmiana lift back – jest najładniejsza i zarazem praktyczna dzięki piątym drzwiom.

REKLAMA

Napęd

Wybór jednostki napędowej w Fordzie Mondeo nie jest łatwy. W gamie znalazło się aż dziewięć silników – pięć benzynowych (w zasadzie to cztery bo jedna jednostka występuje w dwóch odmianach mocy) oraz cztery wysokoprężne choć tak naprawdę silnik 2.0 TDCi występuje w dwóch odmianach mocy.

Jednostki benzynowe

REKLAMA

Najtańszym źródłem napędu Mondeo jest silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 120 KM. Trudno się spodziewać, że napęd wystarczy do dynamicznego poruszania się tym sporym autem. Według danych producenta Mondeo 1.6/120 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i zużywa średnio w ruchu miejskim 9,2 l benzyny na 100 km.

Droższy o 5 tys. zł jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 145 KM. Według danych technicznych rozpędza Forda Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,2 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty około 8 tys. zł (do najtańszej jednostki benzynowej) wymaga silnik 1.6 EcoBoost 160 KM. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,3 s i zużywa w ruchu miejskim 9,1 l benzyny na 100 km (dane producenta).

REKLAMA

Wersja napędzana silnikiem EcoBoost o pojemności 2 l, rozwijająca moc maksymalną 203 KM wymaga dopłaty do podstawowej odmiany Mondeo ok. 18 tys zł. Cenę podnosi dostępna standardowo z silnikiem o mocy 203 KM zautomatyzowana przekładnia PowerShift.

Ford Mondeo w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i zużywa 10,7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim (dane fabryczne).
Najmocniejsza benzynowa odmiana Forda Mondeo napędzana jest przez silnik EcoBoost o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM i jest droższa od wersji 203-konnej o około 14 tys. zł. Osiągi tej najmocniejszej wersji Forda Mondeo są imponujące. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a w ruchu miejskim spala 10,7 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Mondeo

Jednostki wysokoprężne

Najsłabszym źródłem napędu Forda Mondeo jest wysokoprężny silnik 1.6 TDCi rozwijający moc maksymalną 115 KM. Wymaga on dopłaty w porównaniu do najtańszej jednostki benzynowej ok. 14 tys. zł. Według danych producenta najmniejszy diesel rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 11,2 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Dopłaty 5 tys. zł (w stosunku do najmniejszego dostępnego silnika Diesla) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Silnik rozpędza Forda od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Droższy o 10 tys. zł (niż silnik 1.6 TDCi) jest Dwulitrowy diesel TDCi o mocy 163 KM. Zapewnia on przyzwoite osiągi – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,9 s i zużywa 6,4 l/100 km w ruchu miejskim (dane producenta).

Droższy o 6 tys. zł w porównaniu do silnika Diesla o mocy 163 KM jest silnik o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej 200 KM. Według danych producenta najmocniejszy silnik wysokoprężny rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,1 s i zużywa 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór:

Do autostradowego charakteru Mondeo najbardziej pasuje silnik benzynowy o mocy 203 KM. Osoby z mniej zasobnym portfelem mogą skłonić się do zakupu odmiany benzynowej 1.6/160 KM. Wybór drogich diesli ma sens tylko w przypadku, gdy robimy bardzo duże roczne przebiegi.

Wersje wyposażeniowe

Podstawową odmianą wyposażeniową Forda Mondeo jest wersja Ambiente. Droższa o około 4 tys. zł jest wersja Trend. W stosunku do Ambiente ma w wyposażeniu standardowym m.in. kierownicę pokrytą skórą, przednie lamy przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną (w podstawowej wersji Ambiente dostępna jest klimatyzacja manualna). Jednak najważniejsze jest to, że w wersji Trend możemy dokupić wiele ciekawych dodatków, które SA niedostępne dla wersji Ambiente.

Zobacz również: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Droższa o 7 tys. zł w porównaniu do Trend jest odmiana Ghia. W odróżnieniu od Trend wyposażenie standardowe Ghia obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, regulowany elektrycznie fotel pasażera, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba, tempomat, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Wersja Titanium jest droższa od Ghia o 600 zł, a w odróżnieniu od Ghia znalazły się w standradzie np. światła do jazdy dziennej LED, wyświetlacz Ford Convers oraz inne obręcze kół. Zabrakło natomiast elektrycznej regulacji fotela pasażera oraz tempomatu.

Droższa o 18 500 zł od Titanium jest odmiana Titanium LXS wyposażona m.in. w statyczne biksenonowe reflektory, czujniki parkowania, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, tapicerka częściowo wykończona skórą oraz siedemnastocalowe obręcze kół.

Wersja Titanium S jest tańsza od Titanium LXS o około 2 tys. zł. Wyposażenie Titanium S to głównie dodatki mające na celu podkreślenie sportowego charakteru auta. I tak w aucie nie znalazły się czujniki parkowania ale dostępna jest np. tapicerka z czerwonymi obszyciami, zawieszenie o sportowej charakterystyce, czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Nasz wybór – Ghia

Redakcja poleca: Ford Mondeo 2,0 EcoBoost 203 KM Ghia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA