REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mondeo – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Mondeo dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz z sześcioma różnymi wersjami wyposażeniowymi. Do wyboru podczas zakupu Forda Mondeo jest także dziewięć jednostek napędowych. Poniżej poradnik kupującego Forda Mondeo.

Nadwozie

Mondeo występuje w trzech odmianach nadwoziowych – jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy lift back oraz kombi. Którą wybrać? Nam najbardziej przypadła do gustu odmiana lift back – jest najładniejsza i zarazem praktyczna dzięki piątym drzwiom.

REKLAMA

Napęd

Wybór jednostki napędowej w Fordzie Mondeo nie jest łatwy. W gamie znalazło się aż dziewięć silników – pięć benzynowych (w zasadzie to cztery bo jedna jednostka występuje w dwóch odmianach mocy) oraz cztery wysokoprężne choć tak naprawdę silnik 2.0 TDCi występuje w dwóch odmianach mocy.

Jednostki benzynowe

REKLAMA

Najtańszym źródłem napędu Mondeo jest silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 120 KM. Trudno się spodziewać, że napęd wystarczy do dynamicznego poruszania się tym sporym autem. Według danych producenta Mondeo 1.6/120 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i zużywa średnio w ruchu miejskim 9,2 l benzyny na 100 km.

Droższy o 5 tys. zł jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 145 KM. Według danych technicznych rozpędza Forda Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,2 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty około 8 tys. zł (do najtańszej jednostki benzynowej) wymaga silnik 1.6 EcoBoost 160 KM. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 9,3 s i zużywa w ruchu miejskim 9,1 l benzyny na 100 km (dane producenta).

REKLAMA

Wersja napędzana silnikiem EcoBoost o pojemności 2 l, rozwijająca moc maksymalną 203 KM wymaga dopłaty do podstawowej odmiany Mondeo ok. 18 tys zł. Cenę podnosi dostępna standardowo z silnikiem o mocy 203 KM zautomatyzowana przekładnia PowerShift.

Ford Mondeo w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i zużywa 10,7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim (dane fabryczne).
Najmocniejsza benzynowa odmiana Forda Mondeo napędzana jest przez silnik EcoBoost o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM i jest droższa od wersji 203-konnej o około 14 tys. zł. Osiągi tej najmocniejszej wersji Forda Mondeo są imponujące. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a w ruchu miejskim spala 10,7 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Mondeo

Jednostki wysokoprężne

Najsłabszym źródłem napędu Forda Mondeo jest wysokoprężny silnik 1.6 TDCi rozwijający moc maksymalną 115 KM. Wymaga on dopłaty w porównaniu do najtańszej jednostki benzynowej ok. 14 tys. zł. Według danych producenta najmniejszy diesel rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 11,2 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Dopłaty 5 tys. zł (w stosunku do najmniejszego dostępnego silnika Diesla) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Silnik rozpędza Forda od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa w ruchu miejskim 6,4 l oleju napędowego na 100 km.

Droższy o 10 tys. zł (niż silnik 1.6 TDCi) jest Dwulitrowy diesel TDCi o mocy 163 KM. Zapewnia on przyzwoite osiągi – rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,9 s i zużywa 6,4 l/100 km w ruchu miejskim (dane producenta).

Droższy o 6 tys. zł w porównaniu do silnika Diesla o mocy 163 KM jest silnik o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej 200 KM. Według danych producenta najmocniejszy silnik wysokoprężny rozpędza Mondeo od 0 do 100 km/h w 8,1 s i zużywa 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór:

Do autostradowego charakteru Mondeo najbardziej pasuje silnik benzynowy o mocy 203 KM. Osoby z mniej zasobnym portfelem mogą skłonić się do zakupu odmiany benzynowej 1.6/160 KM. Wybór drogich diesli ma sens tylko w przypadku, gdy robimy bardzo duże roczne przebiegi.

Wersje wyposażeniowe

Podstawową odmianą wyposażeniową Forda Mondeo jest wersja Ambiente. Droższa o około 4 tys. zł jest wersja Trend. W stosunku do Ambiente ma w wyposażeniu standardowym m.in. kierownicę pokrytą skórą, przednie lamy przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną (w podstawowej wersji Ambiente dostępna jest klimatyzacja manualna). Jednak najważniejsze jest to, że w wersji Trend możemy dokupić wiele ciekawych dodatków, które SA niedostępne dla wersji Ambiente.

Zobacz również: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Droższa o 7 tys. zł w porównaniu do Trend jest odmiana Ghia. W odróżnieniu od Trend wyposażenie standardowe Ghia obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, regulowany elektrycznie fotel pasażera, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba, tempomat, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Wersja Titanium jest droższa od Ghia o 600 zł, a w odróżnieniu od Ghia znalazły się w standradzie np. światła do jazdy dziennej LED, wyświetlacz Ford Convers oraz inne obręcze kół. Zabrakło natomiast elektrycznej regulacji fotela pasażera oraz tempomatu.

Droższa o 18 500 zł od Titanium jest odmiana Titanium LXS wyposażona m.in. w statyczne biksenonowe reflektory, czujniki parkowania, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, tapicerka częściowo wykończona skórą oraz siedemnastocalowe obręcze kół.

Wersja Titanium S jest tańsza od Titanium LXS o około 2 tys. zł. Wyposażenie Titanium S to głównie dodatki mające na celu podkreślenie sportowego charakteru auta. I tak w aucie nie znalazły się czujniki parkowania ale dostępna jest np. tapicerka z czerwonymi obszyciami, zawieszenie o sportowej charakterystyce, czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Nasz wybór – Ghia

Redakcja poleca: Ford Mondeo 2,0 EcoBoost 203 KM Ghia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA