REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. W niniejszym poradniku radzimy, jaką wersję Opla Insignii wybrać, gdy planujemy zakup nowego auta klasy średniej.

Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później. Samochód zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2009. I było to wyróżnienie w pełni zasłużone. Dla przypomnienia: w bieżącym roku ogarnięte pomrocznością jasną jury wybrało Nissana Leaf.

REKLAMA

Wersje nadwoziowe Opla Insignii – co wybrać?

Sedan – wersja opisywana w teście. Najtańsza (cena od 80 850 zł) ale najmniej funkcjonalna ze względu na słabą widoczność i ograniczoną przestrzeń bagażową.
Liftback (przekornie nazwany Hatchback) - łączy w sobie doskonały wygląd Sedana ze zdecydowanie większymi zdolnościami załadunkowymi. Dodatkową zaletą tego modelu jest wycieraczka na tylnej szybie, której bardzo brakuje w Sedanie. 1 500 zł droższy od Sedana.
Kombi (Sports Tourer) - oferta dla osób z większą rodziną. Udało się utrzymać dynamiczny wygląd za cenę stosunkowo słabych, jak na ten typ nadwozia, zdolności załadunkowych (ładowność wersji Hatchback jest niewiele mniejsza). 4 600 zł droższy od wersji Sedan.

WYBÓR: Liftback

Wersje wyposażeniowe Opla Insignii – co wybrać?

Insignia - dostępna tylko w trzech najsłabszych wersjach silnikowych. Tak naprawdę jest to wersja wystarczająca - posiada 6 poduszek powietrznych, CD, komputer, ABS, ESP, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka oraz manualną klimatyzację. Jeśli dysponujesz skromniejszym budżetem i wybierasz jeden ze słabszych silników to ta wersja powinna Cię zainteresować.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Insignia

REKLAMA

Edition (koszt 6 000 zł) - Ten pakiet zdecydowanie odradzam. Za dodatkowe 6 000 zł (względem wariantu bazowego) dostajesz tempomat, elektryczną regulację tylnych szyb, sterowanie radiem w kierownicy, automatyczną (ale wciąż jednostrefową) klimatyzację i trochę zbędnych drobiazgów. Niestety - w mocniejszych wersjach silnikowych to jest obowiązkowe minimum.

Cosmo – wersja testowana – idealna dla kierowców poszukujących komfortu za rozsądną cenę
Sport - najdroższy pakiet (13 000 zł) - zbliżony do pakietu Cosmo przy czym zrezygnowano z części rozwiązań komfortowych na rzecz opcji sportowej. Tylko dla hardcorowych miłośników sportu - moim zdaniem nieopłacalna.

WYBÓR: Cosmo lub Insignia (w zależności od możliwości finansowych nabywcy)

Wersje silnikowe Opla Insignii – co wybrać?

Insignia występuje z 2 wolnossącymi silnikami benzynowymi o mocy 115 KM (1,6) i 140 KM (1,8). Obie jednostki to propozycje dla osób z mniej zasobnym portfelem. Silnik bazowy można sobie odpuścić - jest zdecydowanie za słaby do tak dużego auta. Warto dopłacić 5 000 zł by dostać zdecydowanie żwawszy i równie oszczędny silnik 1.8.

Zobacz również:  Lexus CT 200h pojawi się w marcu

REKLAMA

Dla Insignii przewidziano też 4 jednostki benzynowe z doładowaniem – to oferta dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Są to kolejno silniki: 1,6 o mocy 180 KM, 2,0 o mocy 220 KM oraz 2,8 o mocy 260 KM lub 325 KM. Najciekawszy wydaje się motor dwulitrowy, który gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w około 7,5 s przy dość rozsądnym zużyciu paliwa oraz cenie poniżej 115 000 złotych. Mocniejsze silniki są zbyt drogie i paliwożerne. Z kolei osiągi silnika 180-konnego nie uzasadniają ceny na poziomie 100 000 złotych.

Na koniec cztery dwulitrowe, turbodoładowane silniki wysokoprężne (wśród nich testowany model). Tak naprawdę to ta sama jednostka ze zmienionymi ustawieniami. Po dwa warianty (zwykły i EcoFlex) oferują moc 130 KM oraz 160 KM. 130 koni mechanicznych to nieco za mało by zagwarantować wystarczającą dynamikę ciężkiego auta. Za to 160-konny diesel to zdecydowanie najciekawsza opcja zakupowa dla większości potencjalnych klientów (jego ceny zaczynają się od 102 850 zł).

WYBÓR: 2.0 CDTi 160 KM (w obydwu wersjach)

Zobacz również: Test Opel Insignia

Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress
Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    REKLAMA

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA