REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aktualny ranking niezawodności DEKRA

Fot. Audi
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów.

Do sporządzenia tego raportu wykorzystano dane pochodzące z ponad 15 milionów przeglądów, dokonanych w stacjach kontroli pojazdów na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

REKLAMA

Niemieccy rzeczoznawcy z DEKRA przedstawili dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w podziale wiekowym.
Najmniej zawodne auta w rankingu niezawodności DEKRA 2011 to:

Samochody klasy mini/małe:

z przebiegiem do 50 tysięcy kilometrów:

1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Toyota Yaris
2. Opel Corsa
3. Mazda2

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Honda Jazz
2. Audi A2
3. Ford Fiesta

Zobacz również: Hybrydy nie zawojowały rynku

KOMPAKTY

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Toyota Prius
2. Volkswagen Golf VI
3. Volvo C30

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Toyota Prius
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Volkswagen Golf V
2. Skoda Octavia
3. Mercedes-Benz Klasy A

KLASA ŚREDNIA

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Mercedes-Benz Klasy C
2. BMW Serii 3
3. Volkswagen Passat

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Volkswagen Passat
2. BMW Serii 3
3. Volvo S40

KLASA WYŻSZA ŚREDNIA/WYŻSZA

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Audi A6
2. BMW Serii 5
3. Mercedes-Benz Klasy S

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Audi A8
2. Volkswagen Phaeton
3. Audi A6

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Audi A6
2. Audi A8
3. BMW Serii 7

SPORTOWE/COUPE

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Mazda MX-5
2. Volkswagen Eos
3. Audi TT

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:
1. Volkswagen Eos
2. Porsche 911
3. BMW Serii 6

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. Porsche 911
2. Mercedes-Benz CLK
3. Mercedes-Benz SL

Zobacz również: Dacia Duster zdobyła tytuł Autobest 2011

TERENOWE

- przebieg do 50 000 km:

1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai

- przebieg od 50 000 do 100 000 km:

1. Porsche Cayenne
2. Toyota RAV4
3. BMW X3

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. BMW X3
2. Volkswagen Touareg
3. Mercedes-Benz Klasy M

VANY

- przebieg do 50 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso

- przebieg od 50 000 do 100 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Ford Galaxy

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. Ford Galaxy
2. Volkswagen Golf Plus
3. Toyota Corolla Verso

REKLAMA

Wśród wszystkich modeli, które były objęte raportem DEKRA 2011 najlepszy wynik uzyskał Opel Insignia, który w około 96% przypadków (kategoria eksploatacyjna: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na drugim miejscu znalazł się Ford Fiesta, a na trzecim Toyota Prius.

Od roku w rankingu DEKRA istnieje kategoria „Najlepszy ze wszystkich klas”, w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. W tym roku wyróżnienie to zdobył model Audi A6, który jest zdobył ten tytuł już trzeci raz z rzędu. Drugą lokatę w tej kategorii zdobyła marka BMW modelem Serii 3, a trzecie VW Passat.

Nowością w opracowaniu DEKRA 2011 jest ranking pojazdów użytkowych. W kategorii przebiegu do 50 tysięcy kilometrów najmniej awaryjny okazał się Mercedes-Benz Sprinter, który wyprzedził Fiata Ducato i Volkswagena Crafter.

W dwóch pozostałych kategoriach eksploatacyjnych (50 000 do 100 000 km oraz 100 000 do 150 000 km) pierwsze miejsce zajął Volkswagen Crafter.

Źródło: samar

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA