REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Renault Grand Espace Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Grand Espace Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Espace jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych, dwóch poziomach wyposażenia, jednym silnikiem w dwóch wariantach mocy, a także z dwiema skrzyniami biegów. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja jest godna zainteresowania.

Wersje nadwoziowe

Renault Espace to największy van w ofercie producenta. Dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych; krótsza z nich nie ma oznaczenia, natomiast dłuższa o 20 cm występuje jako Renault Grand Espace. Dla osób, które planują podróżować z siedmiorgiem pasażerów polecamy wersję Grand, która w zależności od poziomu wyposażenia jest droższa o kilkanaście tysięcy złotych (Celesium różnica w cenie to około 5 lub 10 tys. zł, Initiale około 12 tys. zł). 

REKLAMA

Nasz wybór: Renault Grand Espace

Napęd

W gamie silnikowej Renault Espace jest dostępny jedynie dwulitrowy turbodiesel. Możemy jednak decydować o mocy tej jednostki (150 lub 175 KM). Dla krótszego Espace mocniejsza wersja silnikowa jest dostępna tylko z wyższym standardem wyposażenia, czyli Initiale. W przypadku dłuższego Espace, słabsza wersja diesla jest dostępna tylko w niższym wariancie wyposażenia, w którym nie można wybrać automatycznej skrzyni biegów. Ze względu na przeznaczenie auta polecamy zdecydować się na mocniejszą jednostkę napędową i automatyczną skrzynię biegów.

Nasz wybór: Renault Grand Espace 2,0 dCi 175 KM

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Espace

Wyposażenie

Renault Espace jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: Celesium i Initiale. Już w standardowym wyposażeniu znajdziemy poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Oprócz tego, każdy model posiada system antypoślizgowy ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, układ kontroli trakcji ASR, system kontroli stabilności toru jazdy ESP z kontrolą podsterowności CSV. Za dodatkową opłatą można kupić jeszcze poduszki boczne w drugim rzędzie siedzeń.
Initiale różni się od Celesium m.in.: zmiennym wspomaganiem układu kierowniczego, reflektorami Bi-ksenonowymi i halogenami ze światłami do jazdy dziennej LED, klimatyzację automatyczną z możliwością regulacji siły nawiewu z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawienia fotela kierowcy. 

Nasz wybór: Renault Grand Espace Initiale

Zobacz również: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Podsumowanie

Wybór dłuższego Espace z mocniejszym dieslem i automatyczną skrzynią biegów narzuca wybór wersji wyposażeniowej. Jednak posiadacz Renault Espace prawdopodobnie będzie w nim spędzał dużo czasu wspólnie z rodziną lub znajomymi, więc wszelkie udogodnienia są w tym przypadku mile widziane. Promocyjna cena polecanej wersji to około 140 tysięcy złotych (bez promocji ponad 170 tysięcy).

Redakcja poleca:
Renault Grand Espace 2,0 dCi 175 KM Initiale

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    REKLAMA

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA