REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Rynek używanych obfituje w oferty dotyczące Mazdy 6 II generacji. Model ma dobrą opinię, ale pojawia się sporo głosów ostrzegających przed wersjami z silnikami wysokoprężnymi. Jakie są typowe usterki tego auta?

Mazda 6 drugiej generacji nigdy nie zrobiła w Polsce zawrotnej kariery. Była jednak modelem niezwykle popularnym w Europie Zachodniej. Stąd rynek wtórny jest pełen używanych aut, które trafiły nad Wisłę z importu. Czy zatem japońskiego gracza w segmencie D warto kupić? Tak, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Sprawdźcie jakimi.

REKLAMA

Stylistycznie druga generacja Mazdy 6 była rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Prezentowała się jednak masywniej oraz bardziej dostojnie i elegancko. Japończycy nie zapomnieli też o nowoczesności - w efekcie auto prezentuje się dobrze także dzisiaj. W ofercie funkcjonowały trzy typy nadwozia. Bazowa wersja przyjęła formę sedana. Poza wersją czterodrzwiową klienci mogli zdecydować się również na zgrabnego liftbacka oraz typowo rodzinne kombi.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Dużą zaletą Mazdy 6 II jest przestronna kabina. W aucie bez żadnych problemów mieszczą się cztery wysokie osoby. Dobrze na tle konkurencji wypadają również pojemności bagażników. Sedan zabiera 519, liftback od 510 do 1702, a kombi od 519 do 1751 litrów. Konsola centralna auta została okraszona zbyt dużą ilością przycisków. Na szczęście kierowcy dosyć szybko odnajdywali się w gąszczu guzików. Stylistycznie deska rozdzielcza wygląda ciekawie, a fajnym elementem są zegary umieszczone w krótkich tubach i podświetlone rasową czerwienią. Mazda 6 została wykonana z dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Mimo wszystko kierowcy skarżą się na trzeszczący stelaż fotela, a srebrne wstawki na konsoli są wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku.

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki dwulitrowego silnika Diesla

REKLAMA

W 50-procentach przypadków używana Mazda 6 z polskiego rynku wtórnego jest napędzana 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 koni mechanicznych. Jednostka oferuje dobrą dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,5 sekundy oraz optymalne spalanie - średnio wynosi ono 5,6 litra oleju napędowego. Niestety po kilku latach może się stać serwisowym koszmarem. Po pierwsze podczas intensywnej eksploatacji w mieście, szybko zapycha się filtr cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie koło zębate napędzające pompę oleju jest słabej jakości, prze co szybko ścierają się w nim zęby. To osłabia ciśnienie oleju w silniku i w skrajnym przypadku prowadzi do zatarcia jednostki. Po trzecie opiłki ze startego koła zębatego zatykają sitko w układzie krążenia oleju. To dodatkowo osłabia ciśnienie smarowidła i zdecydowanie przyspiesz widmo poważnej awarii. Po czwarte niskiej jakości są podkładki pod wtryskiwaczami. Istnieje szansa na utrzymanie 2-litroweg diesla w Mazdzie w dobrej kondycji, do tego konieczna jest jednak horrendalnie droga i regularna wymiana wału korbowego.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Zaraz za dieslem mistrzem popularności w gamie Mazdy 6 drugiej generacji jest 2-litrowy motor benzynowy o mocy 147 koni mechanicznych. Jednostka stanowi bardzo optymalne źródło napędu. Rozpędza sedana do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 10 litrów benzyny. Do tego stanowi rodzaj serwisowego ideału. Nie psuje się w niej praktycznie nic i co więcej, posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem. Identycznie trwałe, ale nieco mniej popularne są dwa kolejne benzyniaki. Mowa o 155-konnej wersji silnika 2,0 MZR wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nieco zbyt słabym, 120-konnym motorze 1,8 MZR.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - silnik 2,2 MZR-CD to dobry wybór

Z palety diesli często spotykana na rynku wtórnym jest jeszcze 163-konna jednostka o pojemności 2,2 litra. 360 Nm momentu obrotowego to wartość wystarczająca, aby auto mogło osiągnąć pierwszą setkę w 9 sekund. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się na niezwykle rozsądnym poziomie. W mieście wynosi tylko 7 litrów oleju napędowego. Większy silnik diesla jest dużo bardziej trwały. Jak na razie raporty wskazują na przedwczesne zużywanie się wyłącznie łańcucha rozrządu. Reszta osprzętu przy dbaniu o regularne serwisy bez żadnych awarii wytrzymuje minimum 250 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

2,2-litrowy diesel spod maski Mazdy 6 występuje w różnych wariantach mocy. Na rynku wtórnym można spotkać wersje dysponujące stadem 125, 129, 180 i 185 koni mechanicznych. Poza tym zdarzają się modele napędzane 2,5-litrowym benzyniakiem o mocy 170 koni mechanicznych - te niestety są już paliwożerne. Wisienkę na torcie stanowią Mazdy sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i wyposażone w motor V6 o pojemności 3,7 litra. Jednostka oferuje aż 276 koni mechanicznych i rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Ma jednak też i wady - w mieście przy dynamicznej jeździe może spalić nawet 16 litrów paliwa.

Zobacz też: Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – usterki zawieszenia

Japończycy postawili na wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie - z przodu inżynierowie zastosowali po dwa wahacze na stronę, a z tyłu po cztery. Zaawansowana architektura z pewnością nie będzie tania w ewentualnych naprawach. Całe szczęście może pochwalić trwałością. O ile wahacze pokonują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów, o tyle szybciej zużyć się mogą wyłącznie stosunkowo tanie w wymianie łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych.


Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Podczas eksploatacji japońskiej Szóstki warto pamiętać jedynie o regularnej kontroli geometrii kół. Ewentualne odchyły występujące w wielowahaczowym zawieszeniu mogą dosyć szybko spowodować wyząbkowanie opon. Mazda 6 drugiej generacji z całą pewnością jest autem kierowcy! W wersjach sprzeda liftingu zawieszenie jak na segment D jest niezwykle twarde. Po 2010 roku zostało nieco zmiękczone. Przez to samochód prowadzi się pewnie, uwielbia szybko pokonywane ciasne zakręty oraz gwarantuje precyzyjną pracę układu kierowniczego.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki modelu

REKLAMA

Mazda 6 nie jest autem nadmiernie awaryjnym. Do najpoważniejszych, możliwych usterek należy uszkodzenie pompy wspomagania układu kierowniczego oraz synchronizatorów skrzyni biegów. Poza tym standardem są parujące reflektory z przodu i z tyłu, popsuć się może pilot centralnego zamka, zacinają się klamki bagażnika w modelach kombi, a czujniki ciśnienia powietrza w oponach nie wytrzymują częstego najeżdżania na krawężniki.

Sporym zmartwieniem serwisowym w Mazdzie 6 drugiej generacji jest korozja. Rudawy nalot przede wszystkim pojawia się w okolicy nadkoli, rantów drzwi i maski. W wersji kombi rdza może jednak atakować również dach. A wszystkiemu winne są nieprawidłowo wykonane otwory na relingi. Osoby rozważające zakup auta japońskiego często są straszone wysokimi cenami części. Na szczęście w Mazdzie dotyczy to wyłącznie nietypowych elementów - te często wymieniane występują w postaci tanich zamienników.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używane Mazdy 6 to przede wszystkim auta importowane. Zaledwie 10 procent pojazdów pochodzi z polskich salonów. W zamian modele z drugiej ręki są często świetnie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza standardowym kompletem poduszek powietrznych i podgrzewanymi fotelami mają skórzaną tapicerkę, reflektory ksenonowe czy system nagłośnienia Bose z 8 głośnikami i zmieniarką CD. Ceny używanych Mazd startują od 14 - 15 tysięcy złotych. Za auto z końca produkcji trzeba realnie zapłacić około 55 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - podsumowanie

Japoński model może być naprawdę wdzięcznym towarzyszem podróży. Oczywiście pod pewnym warunkiem. Mianowicie kupujący musi wystrzegać się 2-litrowego silnika wysokoprężnego. Jego eksploatacja jest obarczona serią potencjalnych i poważnych usterek, które w prawie każdej opcji prowadzą do zatarcia. Co z resztą palety? Każdy z pozostałych motorów - włącznie z 2,2-litrowym dieslem - jest godny polecenia.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – ceny części:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1384 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 419 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 123 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 86 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 47 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 49 zł
  • wahacz zawieszenia koła - od 289 zł
  • amortyzator - od 125 zł
  • sprzęgło komplet - od 825 zł
  • koło dwumasowe - od 2292 zł

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 1,8 MZR: 120 KM, 165 Nm, 11,3 s., 200 km/h, 9,5/6,8/5,2
  • 2,0 MZR: 147 KM, 184 Nm, 9,9 s., 214 km/h, 9,8/7,0/5,4
  • 2,0 MZR: 155 KM, 193 Nm, 10,0 s., 217 km/h, 9,6/6,9/5,3
  • 2,5 MZR: 170 KM, 226 Nm, 8,0 s., 220 km/h, 11,1/8,1/6,3
  • 3,7 V6 MZI: 276 KM, 364 Nm, 6,5 s., 13,8/9,4

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 2,0 MZR-CD: 140 KM, 330 Nm, 10,5 s., 204 km/h, 6,7/5,6/5,0
  • 2,2 MZR-CD: 125 KM, 310 Nm, 10,6 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 129 KM, 340 Nm, 10,7 s., 195 km/h, 6,6/5,2/4,4
  • 2,2 MZR-CD: 163 KM, 360 Nm, 9,0 s., 212 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 180 KM, 400 Nm, 8,7 s., 218 km/h, 6,8/5,3/4,5
  • 2,2 MZR-CD: 185 KM, 400 Nm, 8,3 s., 218 km/h, 7,1/5,6/4,7
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA