REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Rynek używanych obfituje w oferty dotyczące Mazdy 6 II generacji. Model ma dobrą opinię, ale pojawia się sporo głosów ostrzegających przed wersjami z silnikami wysokoprężnymi. Jakie są typowe usterki tego auta?

Mazda 6 drugiej generacji nigdy nie zrobiła w Polsce zawrotnej kariery. Była jednak modelem niezwykle popularnym w Europie Zachodniej. Stąd rynek wtórny jest pełen używanych aut, które trafiły nad Wisłę z importu. Czy zatem japońskiego gracza w segmencie D warto kupić? Tak, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Sprawdźcie jakimi.

REKLAMA

REKLAMA

Stylistycznie druga generacja Mazdy 6 była rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Prezentowała się jednak masywniej oraz bardziej dostojnie i elegancko. Japończycy nie zapomnieli też o nowoczesności - w efekcie auto prezentuje się dobrze także dzisiaj. W ofercie funkcjonowały trzy typy nadwozia. Bazowa wersja przyjęła formę sedana. Poza wersją czterodrzwiową klienci mogli zdecydować się również na zgrabnego liftbacka oraz typowo rodzinne kombi.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Dużą zaletą Mazdy 6 II jest przestronna kabina. W aucie bez żadnych problemów mieszczą się cztery wysokie osoby. Dobrze na tle konkurencji wypadają również pojemności bagażników. Sedan zabiera 519, liftback od 510 do 1702, a kombi od 519 do 1751 litrów. Konsola centralna auta została okraszona zbyt dużą ilością przycisków. Na szczęście kierowcy dosyć szybko odnajdywali się w gąszczu guzików. Stylistycznie deska rozdzielcza wygląda ciekawie, a fajnym elementem są zegary umieszczone w krótkich tubach i podświetlone rasową czerwienią. Mazda 6 została wykonana z dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Mimo wszystko kierowcy skarżą się na trzeszczący stelaż fotela, a srebrne wstawki na konsoli są wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku.

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

REKLAMA

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki dwulitrowego silnika Diesla

W 50-procentach przypadków używana Mazda 6 z polskiego rynku wtórnego jest napędzana 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 koni mechanicznych. Jednostka oferuje dobrą dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,5 sekundy oraz optymalne spalanie - średnio wynosi ono 5,6 litra oleju napędowego. Niestety po kilku latach może się stać serwisowym koszmarem. Po pierwsze podczas intensywnej eksploatacji w mieście, szybko zapycha się filtr cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie koło zębate napędzające pompę oleju jest słabej jakości, prze co szybko ścierają się w nim zęby. To osłabia ciśnienie oleju w silniku i w skrajnym przypadku prowadzi do zatarcia jednostki. Po trzecie opiłki ze startego koła zębatego zatykają sitko w układzie krążenia oleju. To dodatkowo osłabia ciśnienie smarowidła i zdecydowanie przyspiesz widmo poważnej awarii. Po czwarte niskiej jakości są podkładki pod wtryskiwaczami. Istnieje szansa na utrzymanie 2-litroweg diesla w Mazdzie w dobrej kondycji, do tego konieczna jest jednak horrendalnie droga i regularna wymiana wału korbowego.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Zaraz za dieslem mistrzem popularności w gamie Mazdy 6 drugiej generacji jest 2-litrowy motor benzynowy o mocy 147 koni mechanicznych. Jednostka stanowi bardzo optymalne źródło napędu. Rozpędza sedana do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 10 litrów benzyny. Do tego stanowi rodzaj serwisowego ideału. Nie psuje się w niej praktycznie nic i co więcej, posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem. Identycznie trwałe, ale nieco mniej popularne są dwa kolejne benzyniaki. Mowa o 155-konnej wersji silnika 2,0 MZR wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nieco zbyt słabym, 120-konnym motorze 1,8 MZR.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - silnik 2,2 MZR-CD to dobry wybór

Z palety diesli często spotykana na rynku wtórnym jest jeszcze 163-konna jednostka o pojemności 2,2 litra. 360 Nm momentu obrotowego to wartość wystarczająca, aby auto mogło osiągnąć pierwszą setkę w 9 sekund. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się na niezwykle rozsądnym poziomie. W mieście wynosi tylko 7 litrów oleju napędowego. Większy silnik diesla jest dużo bardziej trwały. Jak na razie raporty wskazują na przedwczesne zużywanie się wyłącznie łańcucha rozrządu. Reszta osprzętu przy dbaniu o regularne serwisy bez żadnych awarii wytrzymuje minimum 250 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

2,2-litrowy diesel spod maski Mazdy 6 występuje w różnych wariantach mocy. Na rynku wtórnym można spotkać wersje dysponujące stadem 125, 129, 180 i 185 koni mechanicznych. Poza tym zdarzają się modele napędzane 2,5-litrowym benzyniakiem o mocy 170 koni mechanicznych - te niestety są już paliwożerne. Wisienkę na torcie stanowią Mazdy sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i wyposażone w motor V6 o pojemności 3,7 litra. Jednostka oferuje aż 276 koni mechanicznych i rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Ma jednak też i wady - w mieście przy dynamicznej jeździe może spalić nawet 16 litrów paliwa.

Zobacz też: Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – usterki zawieszenia

Japończycy postawili na wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie - z przodu inżynierowie zastosowali po dwa wahacze na stronę, a z tyłu po cztery. Zaawansowana architektura z pewnością nie będzie tania w ewentualnych naprawach. Całe szczęście może pochwalić trwałością. O ile wahacze pokonują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów, o tyle szybciej zużyć się mogą wyłącznie stosunkowo tanie w wymianie łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych.


Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Podczas eksploatacji japońskiej Szóstki warto pamiętać jedynie o regularnej kontroli geometrii kół. Ewentualne odchyły występujące w wielowahaczowym zawieszeniu mogą dosyć szybko spowodować wyząbkowanie opon. Mazda 6 drugiej generacji z całą pewnością jest autem kierowcy! W wersjach sprzeda liftingu zawieszenie jak na segment D jest niezwykle twarde. Po 2010 roku zostało nieco zmiękczone. Przez to samochód prowadzi się pewnie, uwielbia szybko pokonywane ciasne zakręty oraz gwarantuje precyzyjną pracę układu kierowniczego.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki modelu

Mazda 6 nie jest autem nadmiernie awaryjnym. Do najpoważniejszych, możliwych usterek należy uszkodzenie pompy wspomagania układu kierowniczego oraz synchronizatorów skrzyni biegów. Poza tym standardem są parujące reflektory z przodu i z tyłu, popsuć się może pilot centralnego zamka, zacinają się klamki bagażnika w modelach kombi, a czujniki ciśnienia powietrza w oponach nie wytrzymują częstego najeżdżania na krawężniki.

Sporym zmartwieniem serwisowym w Mazdzie 6 drugiej generacji jest korozja. Rudawy nalot przede wszystkim pojawia się w okolicy nadkoli, rantów drzwi i maski. W wersji kombi rdza może jednak atakować również dach. A wszystkiemu winne są nieprawidłowo wykonane otwory na relingi. Osoby rozważające zakup auta japońskiego często są straszone wysokimi cenami części. Na szczęście w Mazdzie dotyczy to wyłącznie nietypowych elementów - te często wymieniane występują w postaci tanich zamienników.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używane Mazdy 6 to przede wszystkim auta importowane. Zaledwie 10 procent pojazdów pochodzi z polskich salonów. W zamian modele z drugiej ręki są często świetnie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza standardowym kompletem poduszek powietrznych i podgrzewanymi fotelami mają skórzaną tapicerkę, reflektory ksenonowe czy system nagłośnienia Bose z 8 głośnikami i zmieniarką CD. Ceny używanych Mazd startują od 14 - 15 tysięcy złotych. Za auto z końca produkcji trzeba realnie zapłacić około 55 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - podsumowanie

Japoński model może być naprawdę wdzięcznym towarzyszem podróży. Oczywiście pod pewnym warunkiem. Mianowicie kupujący musi wystrzegać się 2-litrowego silnika wysokoprężnego. Jego eksploatacja jest obarczona serią potencjalnych i poważnych usterek, które w prawie każdej opcji prowadzą do zatarcia. Co z resztą palety? Każdy z pozostałych motorów - włącznie z 2,2-litrowym dieslem - jest godny polecenia.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – ceny części:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1384 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 419 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 123 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 86 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 47 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 49 zł
  • wahacz zawieszenia koła - od 289 zł
  • amortyzator - od 125 zł
  • sprzęgło komplet - od 825 zł
  • koło dwumasowe - od 2292 zł

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 1,8 MZR: 120 KM, 165 Nm, 11,3 s., 200 km/h, 9,5/6,8/5,2
  • 2,0 MZR: 147 KM, 184 Nm, 9,9 s., 214 km/h, 9,8/7,0/5,4
  • 2,0 MZR: 155 KM, 193 Nm, 10,0 s., 217 km/h, 9,6/6,9/5,3
  • 2,5 MZR: 170 KM, 226 Nm, 8,0 s., 220 km/h, 11,1/8,1/6,3
  • 3,7 V6 MZI: 276 KM, 364 Nm, 6,5 s., 13,8/9,4

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 2,0 MZR-CD: 140 KM, 330 Nm, 10,5 s., 204 km/h, 6,7/5,6/5,0
  • 2,2 MZR-CD: 125 KM, 310 Nm, 10,6 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 129 KM, 340 Nm, 10,7 s., 195 km/h, 6,6/5,2/4,4
  • 2,2 MZR-CD: 163 KM, 360 Nm, 9,0 s., 212 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 180 KM, 400 Nm, 8,7 s., 218 km/h, 6,8/5,3/4,5
  • 2,2 MZR-CD: 185 KM, 400 Nm, 8,3 s., 218 km/h, 7,1/5,6/4,7
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA