REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy BMW grają na skrajnych emocjach. Z jednej strony oferują dziarsko wyglądające auto oznaczone emblematem 118i, z drugiej montują w nim silnik o mocy 136 KM.

Niedawny lifting nadwozia BMW serii 1 bardzo pozytywnie wpłynął na wygląd modelu. Konstruktorzy zastąpili kontrowersyjny kształt reflektorów światłami bardziej spójnymi z bryłą nadwozia. Z kolei lampy tylne upodobniono do tych występujących w pozostałych modelach BMW. Całość prezentuje się zgrabnie i spójnie, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym M.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test BMW 118i 1.6/136 KM - wnętrze

Nie zmienił się przedział pasażerski i kokpit serii 1. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej próby.

Jednak kompaktowe BMW jest dość ciasne. Kierowcy o wzroście do 180 cm, będą się w nim czuli doskonale, ale tym, których wzrost przekracza 185 cm mogą odczuwać dyskomfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.

REKLAMA

Seria 1 nie może się poszczycić również dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Ponadto nie imponuje przedział bagażowy, który ma pojemność 360 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 118i 1.6/136 KM - zaskakująca dynamika

To co najciekawsze w BMW zazwyczaj skrywa maska i karoseria. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego 118i. Mimo że dysponuje mocą 136 KM, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Jest to dynamika w zupełności wystarczająca do bardzo sprawnego podróżowania zarówno po mieście, jak i w trasie.

Ciekawostką jest, że opisywana wersja 118i, z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l, była w ofercie bardzo krótko. Obecnie, opisywaną odmianę napędza też benzynowy silnik o mocy 136 KM, ale trzycylindrowy, o pojemności 1,5 l.

Recenzowany egzemplarz wyposażono w ośmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię. Poza minimalnie opóźnioną reakcją na gaz podczas ruszania, mechanizm skrzyni działa bardzo sprawnie, a zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się błyskawicznie, wręcz niezauważalnie.

Prowadzenie BMW to czysta przyjemność. Doskonałe wyważenie konstrukcji, świetnie zestrojone zawieszenie oraz dający poczucie pełnej kontroli nad pojazdem układ kierowniczy, zachęcają kierowcę do szybkiej jazdy po ciasnych łukach.

Niewielka moc jednostki napędowej nie staje się odczuwalna nawet gdy chcemy przyspieszyć z wysokich prędkości. Jazda w przedziale między 100 a 140 km/h przebiega bardzo sprawnie.

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest zbyt donośny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów oraz… absurdalnie wysokie zużycie paliwa.

136-konny silnik, co prawda dynamiką dorównuje jednostkom o sporo większej pojemności, ale nie ustępuje im również w kwestii „spalania”. Do rezultatów zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km (przy średnio dynamicznym trybie jazdy) w ruchu miejskim kierowca BMW musi przywyknąć. Podczas spokojnej jazdy w trasie trzeba się liczyć z rezultatem na poziomie ok. 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron

Test BMW 118i 1.6/136 KM - Podsumowanie

Mimo że emblemat 118i nie oznacza już, że kierowca ma do dyspozycji więcej niż 160 KM, radość z prowadzenia i dynamika pozostały na takim samym, bardzo wysokim poziomie. Minusem opisywanej wersji jest przede wszystkim zaskakująco wysokie zużycie paliwa. Oraz wysoka cena.  

Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA