REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy BMW grają na skrajnych emocjach. Z jednej strony oferują dziarsko wyglądające auto oznaczone emblematem 118i, z drugiej montują w nim silnik o mocy 136 KM.

Niedawny lifting nadwozia BMW serii 1 bardzo pozytywnie wpłynął na wygląd modelu. Konstruktorzy zastąpili kontrowersyjny kształt reflektorów światłami bardziej spójnymi z bryłą nadwozia. Z kolei lampy tylne upodobniono do tych występujących w pozostałych modelach BMW. Całość prezentuje się zgrabnie i spójnie, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym M.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test BMW 118i 1.6/136 KM - wnętrze

Nie zmienił się przedział pasażerski i kokpit serii 1. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej próby.

Jednak kompaktowe BMW jest dość ciasne. Kierowcy o wzroście do 180 cm, będą się w nim czuli doskonale, ale tym, których wzrost przekracza 185 cm mogą odczuwać dyskomfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.

REKLAMA

Seria 1 nie może się poszczycić również dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Ponadto nie imponuje przedział bagażowy, który ma pojemność 360 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 118i 1.6/136 KM - zaskakująca dynamika

To co najciekawsze w BMW zazwyczaj skrywa maska i karoseria. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego 118i. Mimo że dysponuje mocą 136 KM, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Jest to dynamika w zupełności wystarczająca do bardzo sprawnego podróżowania zarówno po mieście, jak i w trasie.

Ciekawostką jest, że opisywana wersja 118i, z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l, była w ofercie bardzo krótko. Obecnie, opisywaną odmianę napędza też benzynowy silnik o mocy 136 KM, ale trzycylindrowy, o pojemności 1,5 l.

Recenzowany egzemplarz wyposażono w ośmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię. Poza minimalnie opóźnioną reakcją na gaz podczas ruszania, mechanizm skrzyni działa bardzo sprawnie, a zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się błyskawicznie, wręcz niezauważalnie.

Prowadzenie BMW to czysta przyjemność. Doskonałe wyważenie konstrukcji, świetnie zestrojone zawieszenie oraz dający poczucie pełnej kontroli nad pojazdem układ kierowniczy, zachęcają kierowcę do szybkiej jazdy po ciasnych łukach.

Niewielka moc jednostki napędowej nie staje się odczuwalna nawet gdy chcemy przyspieszyć z wysokich prędkości. Jazda w przedziale między 100 a 140 km/h przebiega bardzo sprawnie.

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest zbyt donośny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów oraz… absurdalnie wysokie zużycie paliwa.

136-konny silnik, co prawda dynamiką dorównuje jednostkom o sporo większej pojemności, ale nie ustępuje im również w kwestii „spalania”. Do rezultatów zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km (przy średnio dynamicznym trybie jazdy) w ruchu miejskim kierowca BMW musi przywyknąć. Podczas spokojnej jazdy w trasie trzeba się liczyć z rezultatem na poziomie ok. 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron

Test BMW 118i 1.6/136 KM - Podsumowanie

Mimo że emblemat 118i nie oznacza już, że kierowca ma do dyspozycji więcej niż 160 KM, radość z prowadzenia i dynamika pozostały na takim samym, bardzo wysokim poziomie. Minusem opisywanej wersji jest przede wszystkim zaskakująco wysokie zużycie paliwa. Oraz wysoka cena.  

Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA