REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 118i 1.6/136 KM

Tomasz Korniejew
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy BMW grają na skrajnych emocjach. Z jednej strony oferują dziarsko wyglądające auto oznaczone emblematem 118i, z drugiej montują w nim silnik o mocy 136 KM.

Niedawny lifting nadwozia BMW serii 1 bardzo pozytywnie wpłynął na wygląd modelu. Konstruktorzy zastąpili kontrowersyjny kształt reflektorów światłami bardziej spójnymi z bryłą nadwozia. Z kolei lampy tylne upodobniono do tych występujących w pozostałych modelach BMW. Całość prezentuje się zgrabnie i spójnie, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym M.

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test BMW 118i 1.6/136 KM - wnętrze

Nie zmienił się przedział pasażerski i kokpit serii 1. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej próby.

Jednak kompaktowe BMW jest dość ciasne. Kierowcy o wzroście do 180 cm, będą się w nim czuli doskonale, ale tym, których wzrost przekracza 185 cm mogą odczuwać dyskomfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.

Seria 1 nie może się poszczycić również dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Ponadto nie imponuje przedział bagażowy, który ma pojemność 360 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 118i 1.6/136 KM - zaskakująca dynamika

REKLAMA

To co najciekawsze w BMW zazwyczaj skrywa maska i karoseria. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego 118i. Mimo że dysponuje mocą 136 KM, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Jest to dynamika w zupełności wystarczająca do bardzo sprawnego podróżowania zarówno po mieście, jak i w trasie.

Ciekawostką jest, że opisywana wersja 118i, z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l, była w ofercie bardzo krótko. Obecnie, opisywaną odmianę napędza też benzynowy silnik o mocy 136 KM, ale trzycylindrowy, o pojemności 1,5 l.

Recenzowany egzemplarz wyposażono w ośmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię. Poza minimalnie opóźnioną reakcją na gaz podczas ruszania, mechanizm skrzyni działa bardzo sprawnie, a zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się błyskawicznie, wręcz niezauważalnie.

Prowadzenie BMW to czysta przyjemność. Doskonałe wyważenie konstrukcji, świetnie zestrojone zawieszenie oraz dający poczucie pełnej kontroli nad pojazdem układ kierowniczy, zachęcają kierowcę do szybkiej jazdy po ciasnych łukach.

Niewielka moc jednostki napędowej nie staje się odczuwalna nawet gdy chcemy przyspieszyć z wysokich prędkości. Jazda w przedziale między 100 a 140 km/h przebiega bardzo sprawnie.

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest zbyt donośny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów oraz… absurdalnie wysokie zużycie paliwa.

136-konny silnik, co prawda dynamiką dorównuje jednostkom o sporo większej pojemności, ale nie ustępuje im również w kwestii „spalania”. Do rezultatów zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km (przy średnio dynamicznym trybie jazdy) w ruchu miejskim kierowca BMW musi przywyknąć. Podczas spokojnej jazdy w trasie trzeba się liczyć z rezultatem na poziomie ok. 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron

Test BMW 118i 1.6/136 KM - Podsumowanie

Mimo że emblemat 118i nie oznacza już, że kierowca ma do dyspozycji więcej niż 160 KM, radość z prowadzenia i dynamika pozostały na takim samym, bardzo wysokim poziomie. Minusem opisywanej wersji jest przede wszystkim zaskakująco wysokie zużycie paliwa. Oraz wysoka cena.  

Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA