Test BMW 118i 1.6/136 KM
REKLAMA
REKLAMA
Niedawny lifting nadwozia BMW serii 1 bardzo pozytywnie wpłynął na wygląd modelu. Konstruktorzy zastąpili kontrowersyjny kształt reflektorów światłami bardziej spójnymi z bryłą nadwozia. Z kolei lampy tylne upodobniono do tych występujących w pozostałych modelach BMW. Całość prezentuje się zgrabnie i spójnie, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym M.
REKLAMA
Zobacz też: Test BMW 118d xDrive
Test BMW 118i 1.6/136 KM - wnętrze
Nie zmienił się przedział pasażerski i kokpit serii 1. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej próby.
Jednak kompaktowe BMW jest dość ciasne. Kierowcy o wzroście do 180 cm, będą się w nim czuli doskonale, ale tym, których wzrost przekracza 185 cm mogą odczuwać dyskomfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.
Seria 1 nie może się poszczycić również dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Ponadto nie imponuje przedział bagażowy, który ma pojemność 360 l.
Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.
Test BMW 118i 1.6/136 KM - zaskakująca dynamika
REKLAMA
To co najciekawsze w BMW zazwyczaj skrywa maska i karoseria. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego 118i. Mimo że dysponuje mocą 136 KM, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Jest to dynamika w zupełności wystarczająca do bardzo sprawnego podróżowania zarówno po mieście, jak i w trasie.
Ciekawostką jest, że opisywana wersja 118i, z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l, była w ofercie bardzo krótko. Obecnie, opisywaną odmianę napędza też benzynowy silnik o mocy 136 KM, ale trzycylindrowy, o pojemności 1,5 l.
Recenzowany egzemplarz wyposażono w ośmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię. Poza minimalnie opóźnioną reakcją na gaz podczas ruszania, mechanizm skrzyni działa bardzo sprawnie, a zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się błyskawicznie, wręcz niezauważalnie.
Prowadzenie BMW to czysta przyjemność. Doskonałe wyważenie konstrukcji, świetnie zestrojone zawieszenie oraz dający poczucie pełnej kontroli nad pojazdem układ kierowniczy, zachęcają kierowcę do szybkiej jazdy po ciasnych łukach.
Niewielka moc jednostki napędowej nie staje się odczuwalna nawet gdy chcemy przyspieszyć z wysokich prędkości. Jazda w przedziale między 100 a 140 km/h przebiega bardzo sprawnie.
Łyżką dziegciu w beczce miodu jest zbyt donośny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów oraz… absurdalnie wysokie zużycie paliwa.
136-konny silnik, co prawda dynamiką dorównuje jednostkom o sporo większej pojemności, ale nie ustępuje im również w kwestii „spalania”. Do rezultatów zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km (przy średnio dynamicznym trybie jazdy) w ruchu miejskim kierowca BMW musi przywyknąć. Podczas spokojnej jazdy w trasie trzeba się liczyć z rezultatem na poziomie ok. 7 l na 100 km.
Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron
Test BMW 118i 1.6/136 KM - Podsumowanie
Mimo że emblemat 118i nie oznacza już, że kierowca ma do dyspozycji więcej niż 160 KM, radość z prowadzenia i dynamika pozostały na takim samym, bardzo wysokim poziomie. Minusem opisywanej wersji jest przede wszystkim zaskakująco wysokie zużycie paliwa. Oraz wysoka cena.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.