REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 118i 1.6/136 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy BMW grają na skrajnych emocjach. Z jednej strony oferują dziarsko wyglądające auto oznaczone emblematem 118i, z drugiej montują w nim silnik o mocy 136 KM.

Niedawny lifting nadwozia BMW serii 1 bardzo pozytywnie wpłynął na wygląd modelu. Konstruktorzy zastąpili kontrowersyjny kształt reflektorów światłami bardziej spójnymi z bryłą nadwozia. Z kolei lampy tylne upodobniono do tych występujących w pozostałych modelach BMW. Całość prezentuje się zgrabnie i spójnie, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym M.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test BMW 118i 1.6/136 KM - wnętrze

Nie zmienił się przedział pasażerski i kokpit serii 1. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej próby.

Jednak kompaktowe BMW jest dość ciasne. Kierowcy o wzroście do 180 cm, będą się w nim czuli doskonale, ale tym, których wzrost przekracza 185 cm mogą odczuwać dyskomfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.

REKLAMA

Seria 1 nie może się poszczycić również dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Ponadto nie imponuje przedział bagażowy, który ma pojemność 360 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 118i 1.6/136 KM - zaskakująca dynamika

To co najciekawsze w BMW zazwyczaj skrywa maska i karoseria. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego 118i. Mimo że dysponuje mocą 136 KM, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Jest to dynamika w zupełności wystarczająca do bardzo sprawnego podróżowania zarówno po mieście, jak i w trasie.

Ciekawostką jest, że opisywana wersja 118i, z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l, była w ofercie bardzo krótko. Obecnie, opisywaną odmianę napędza też benzynowy silnik o mocy 136 KM, ale trzycylindrowy, o pojemności 1,5 l.

Recenzowany egzemplarz wyposażono w ośmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię. Poza minimalnie opóźnioną reakcją na gaz podczas ruszania, mechanizm skrzyni działa bardzo sprawnie, a zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się błyskawicznie, wręcz niezauważalnie.

Prowadzenie BMW to czysta przyjemność. Doskonałe wyważenie konstrukcji, świetnie zestrojone zawieszenie oraz dający poczucie pełnej kontroli nad pojazdem układ kierowniczy, zachęcają kierowcę do szybkiej jazdy po ciasnych łukach.

Niewielka moc jednostki napędowej nie staje się odczuwalna nawet gdy chcemy przyspieszyć z wysokich prędkości. Jazda w przedziale między 100 a 140 km/h przebiega bardzo sprawnie.

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest zbyt donośny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów oraz… absurdalnie wysokie zużycie paliwa.

136-konny silnik, co prawda dynamiką dorównuje jednostkom o sporo większej pojemności, ale nie ustępuje im również w kwestii „spalania”. Do rezultatów zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km (przy średnio dynamicznym trybie jazdy) w ruchu miejskim kierowca BMW musi przywyknąć. Podczas spokojnej jazdy w trasie trzeba się liczyć z rezultatem na poziomie ok. 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback e-tron

Test BMW 118i 1.6/136 KM - Podsumowanie

Mimo że emblemat 118i nie oznacza już, że kierowca ma do dyspozycji więcej niż 160 KM, radość z prowadzenia i dynamika pozostały na takim samym, bardzo wysokim poziomie. Minusem opisywanej wersji jest przede wszystkim zaskakująco wysokie zużycie paliwa. Oraz wysoka cena.  

Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Test BMW 118i 1.6/136 KM
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA