REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Nissan Juke I (2010 - 2019) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke na rynku używanych wzbudza podobne emocje, co w chwili wprowadzenia do sprzedaży. Kontrowersyjny kształt karoserii okazał się magnesem przyciągającym rzesze klientów. A co po latach wiemy o usterkowości modelu?

REKLAMA

W roku 2010 Nissan zszokował kierowców. Marka, która przez lata stawiała za stylistyczną zachowawczość, zaprezentowała samochód nie tyle o oryginalnym, co po prostu dziwacznym wyglądzie. Jeszcze bardziej szokujące były jednak wyniki sprzedaży. Model przyjął się na rynku i rozkochał w sobie europejskie kobiety. Czy ta miłość przetrwała jednak próbę czasu? Dzisiaj to właśnie sprawdzimy.

REKLAMA

Historia Nissana Juke zaczęła się w roku 2009. To wtedy Japończycy zaprezentowali nowatorski koncept o nazwie Qazana. Wielkie było zdziwienie kierowców gdy okazało się, że awangardowa bryła niemalże w niezmienionej wersji trafiła do produkcji. Nietuzinkowa karoseria z całą pewnością rzuca się w oczy i budzi emocje. Jedni uważają, że crossover prezentuje się tak, jakby był chorobowo zdeformowany. Inni natomiast rozpływają się nad każdą ostrą linią auta i wychwalają pomysł na podzielenie reflektorów. Szczególnie zakochane w Juke są kobiety. Stąd do modelu przylgnęła łatka samochodu dla pań.

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki

Nissan

Nissan

Pomijając kontrowersyjną stylizację, Nissanowi trzeba oddać jedno. Był to jeden z pierwszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. A pionierski pomysł na miarę idei stojącej za budową Qashqaia, został ostatecznie dobrze przyjęty przez rynek. Juke stał się hitem sprzedaży. Nawet dzisiaj - 5 lat po premierze - w szybkim tempie znika z parkingów przed salonami dealerskimi.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Używany Nissan Juke I (od 2010) – ciasne wnętrze

Nissan Juke jest homologowany na pięć osób. Mowa o pięciu pasażerach jest jednak sporym nadużyciem. W aucie zmieści się czterech dorosłych ludzi i to też tylko w przypadku, w którym podróżujący na tylnej kanapie nie będą wysocy. Początkowo japoński crossover dysponował bagażnikiem o pojemności od 251 do 830 litrów. Po liftingu przestrzeń bazowa wzrosła do dużo bardziej akceptowalnych 354 litrów. W modelach czteronapędowych kufer jest niemalże mikroskopijny. Mieści tylko 207 litrów bagażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki

Nissan

Nissan

REKLAMA

Pozycja za kierownicą jest wysoka. To jednak jeszcze nie gwarantuje dobrej widoczności. Grube i mocno ścięte słupki A znacznie ograniczają pole widzenia - warto o tym pamiętać zwłaszcza podczas parkingowych manewrów. Poza tym prowadzący czuje się niejako otoczony przez deskę rozdzielczą. O ile jednak mała kierownica i zegary umieszczone w tubach robią dobre wrażenie, o tyle konsola prezentuje się już nieco gorzej. Ma dziwny kształt, a do tego jest wykonana z niskiej jakości materiałów. Trzask plastików w trakcie jazdy doprowadza właścicieli Juke`ów do furii. Dodatkowo tworzywa sztuczne są podatne na zarysowania.

Postępowej karoserii towarzyszy niezwykle konserwatywny silnik. Najpopularniejszą jednostką napędową na rynku wtórnym jest 1,6-litrowy benzyniak. Wolnossąca konstrukcja nie korzysta z żadnych, nowoczesnych zdobyczy techniki. Do tego oferuje 117 koni mechanicznych, przyspiesza do pierwszej setki w 11 sekund oraz spala w mieście nieco ponad 8 litrów benzyny. Po roku 2013 w sprzedaży funkcjonowała jeszcze słabsza, 94-konna wersja. Ta jest jednak mocno ospała. Prosty benzyniak z Japonii jest przykładem solidnej i bezawaryjnej jednostki. Żeby ograniczyć ilość wizyt serwisowych do minimum, Nissan zastosował w niej dodatkowo łańcuch rozrządu.

Zobacz też: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie o silnikach Diesla

Dużą popularnością cieszą się też silniki wysokoprężne. Jednostka o pojemności 1,5 litra to świetnie znana konstrukcja francuska. W tym przypadku motor rozwija 110 koni mechanicznych oraz występuje w dwóch wersjach. Starsza oferuje 240, a nowsza 260 Nm momentu obrotowego. Pod względem osiągów nie ma w zasadzie żadnej różnicy między wariantami. Tą jednak widać po wynikach spalania. Zmodernizowany motor otrzymał nowy osprzęt. A to pozwoliło mu na obniżenie zapotrzebowania na paliwo z 6 do 4,6 litra oleju napędowego w mieście.

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki

Nissan

Nissan

Choć jeszcze dekadę temu motor 1,5 dCi mógł stanowić serwisowy koszmar, teraz sytuacja zmieniła się. Francuscy inżynierowie mocno zmodernizowali jednostkę, a to pozwoliło jej na pozbycie się problemu z panewkami, wtryskami i doładowaniem. Starsza wersja diesla spod maski Nissana Juke miewa problemy głównie z zaworem EGR. Choć usterka brzmi niegroźnie, niestety nie jest tania w usunięciu. Nowy mechanizm kosztuje minimum 1300 złotych. O młodszym wariancie silnika na razie ciężko cokolwiek powiedzieć. Wszedł do sprzedaży w roku 2013 i jeszcze nie ujawniła się w nim żadna powtarzalna usterka.

Zobacz też: Używany Nissan Qashqai (2007 - ) - miastoodporny


Nissan Juke może być napędzany 1,6-litrowym silnikiem DIG-T. Motor korzysta z turbosprężarki i bezpośredniego wtrysku paliwa. Poza tym występuje w czterech wersjach mocy. Na rynku wtórnym najpopularniejsze są modele 190-konne. Wśród ogłoszeń można także znaleźć wariant o mocy 200 koni oraz modele Nismo oferujące 214 lub 218 koni. W każdym przypadku silnik powinien mieć akceptowalne spalanie oscylujące w okolicy 10 litrów benzyny w mieście. Przyzwoicie wygląda też dynamika jazdy - 190-konny Juke osiąga pierwszą setkę już w 8 sekund. Co z awaryjnością? Na razie nie ma informacji, aby nowoczesny motor miał jakiekolwiek problemy z osprzętem.

W roku 2014 wraz z liftingiem do cennika Nissana Juke trafił motor 1,2 DIG-T o mocy 115 koni mechanicznych. Rozpędza crossovera do 100 km/h w niespełna 11 sekund oraz spala w mieście nieco ponad 7 litrów benzyny. Choć jednostka wydaje się być rozsądnym wyborem do codziennej eksploatacji, warto na nią uważać. Na temat bliźniaka francuskiego silnika 1,2 TCe zaczynają krążyć plotki mówiące o tym, że boryka się z awariami pierścieni tłokowych.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Używany Nissan Juke I (od 2010) – typowe usterki

Pod oryginalną karoserią Nissana Juke ukryta została płyta podłogowa Renault Clio. Razem z nią przeniesiona została konstrukcja zawieszenia. Przednia oś wspiera się na kolumnach McPhersona. Tylna w modelach przednionapędowych korzysta z belki skrętnej, a czteronapędowych zestawu wielowahaczy. Choć napęd 4x4 może brzmieć zachęcająco, nie ma nic wspólnego z układem znanym chociażby z Patrola. To system oparty o elektronicznie dołączaną tylną oś, który sprawdzi się wyłącznie podczas opuszczania zaśnieżonego miejsca na parkingu. Podwozie Juke jest trwałe. Najszybciej zużywają się w nim tanie w wymianie łączniki stabilizatora.

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki

Nissan

Nissan

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych znaczek Nissana stanowił najwyższą gwarancję jakości. Dzisiaj jest jednak nieco inaczej. Nissan to tak naprawdę bardziej Renault, a to może powodować wątpliwości u ewentualnych nabywców. Czy jest czego się bać? Początkowo wydawało się że tak. Auto zostało parę razy wezwane do serwisu na akcje naprawcze. Japończycy w ramach gwarancji wymieniali m.in. pompę paliwa, poduszkę powietrzną pasażera oraz zderzaki.

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki

Nissan

Nissan

Pomijając wady wykryte przez producenta, lista usterek jest raczej krótka. Składa się głównie z problemów, które są bardziej denerwujące, niż zasadnicze. Dla przykładu w niektórych autach ciężko sparować telefon komórkowy z zestawem głośnomówiącym, para wodna może zbierać się na przezroczystej osłonie ekranu automatycznej klimatyzacji i zegarów, ekran radia z czasem zaczyna tracić ostrość, a tłumik wydechu może zjadać korozja.

Każdy używany Nissan Juke posiada na pokładzie klimatyzację, komplet poduszek powietrznych i system ESP. Większość jest także wyposażona w aluminiowe felgi czy tempomat. Najtańsze, używane crossovery kosztują dzisiaj co najmniej 32 - 33 tysiące złotych.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Używany Nissan Juke I (od 2010) – podsumowanie

Nissan Juke to przede wszystkim siła oryginalności i rozpoznawalności. Auto jest niezwykle charakterystyczne, przez co stało się bożyszczem kobiet. Czy to jednak dobry wybór z rynku wtórnego? Jeżeli kupujący zdecyduje się na sprawdzony, wolnossący silnik, a do tego znajdzie zadbany egzemplarz, wizyty serwisowe Nissana powinny być graniczone do minimum.

Używany Nissan Juke I (od 2010) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 58 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 601 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 211 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 113 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 86 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 56 zł
  • amortyzator - od 159 zł
  • sprzęgło komplet - od 327 zł
  • koło dwumasowe - od 1683 zł

Zobacz też: Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Używany Nissan Juke I (od 2010) – dane techniczne:

  • 1,6 16v: 94 KM, 140 Nm, 12,0 s., 168 km/h, 7,6/6,0/5,0
  • 1,6 16v: 117 KM, 158 Nm, 11,0 s., 178 km/h, 8,1/6,3/5,3
  • 1,2 DIG-T: 115 KM, 190 Nm, 10,8 s., 178 km/h, 6,9/5,6/4,9
  • 1,6 DIG-T: 190 KM, 240 Nm, 8,0 s., 215 km/h, 9,1/6,9/5,6
  • 1,6 DIG-T: 200 KM, 250 Nm, 7,8 s., 215 km/h, 9,1/6,9/5,6
  • 1,6 DIG-T: 214 KM, 250 Nm, 8,0 s., 200 km/h, 9,5/7,3/6,1
  • 1,6 DIG-T: 218 KM, 280 Nm, 7,0 s., 220 km/h, 9,5/7,2/5,9

  • 1,5 dCi: 110 KM, 240 Nm, 11,2 s., 175 km/h, 6,1/5,1/4,5
  • 1,5 dCi od 2013 r.: 110 KM, 260 Nm, 11,2 s., 175 km/h, 4,6/4,0/3,7

Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Używany Nissan Juke I (od 2010) – opinie i typowe usterki
Nissan
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA