REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Trzon sprzedaży dla europejskiego oddziału Forda stanowi model Focus. A kluczem do sukcesu w segmencie C jeszcze w drugiej dekadzie XXI wieku był silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Oczywiście Amerykanie mieli taką jednostkę w swojej ofercie. Motor 1.6 Duratec Ti-VCT ma 1596 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa. To silnik wolnossący z rodziny Sigma, który został wyposażony przez inżynierów m.in. w system Ti-VCT (chodzi o zmienne fazy rozrządu zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych). To sprawiło, że w momencie debiutu w roku 2004 mógł się pochwalić spełnieniem norm emisji spalin Euro 5.

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - wersje mocy:

  • 105 KM, 150 Nm
  • 110 KM, 152 Nm
  • 115 KM, 155 Nm
  • 120 KM, 160 Nm
  • 125 KM, 160 Nm
  • 134 KM, 160 Nm

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - modele samochodów:

  • Focus
  • C-Max
  • Mondeo
  • Fiesta

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Focus II 115 KM 155 Nm 10,8 s. 190 km/h 6,6
Focus III 125 KM 160 Nm 10,9 s. 196 km/h 5,9
C-Max 105 KM 150 Nm 13,5 s. 177 km/h 6,9
Mondeo 120 KM 160 Nm 12,3 s. 195 km/h 6,8

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda ma taką urodę, że z czasem zaczyna spalać olej silnikowy. To w zasadzie normalny efekt, który mimo wszystko nakłada na kierowcę dodatkowe wymogi. Bo prowadzący musi pamiętać nie tylko o regularnej wymianie smarowidła co rok lub 15 - 20 tysięcy kilometrów, ale przede wszystkim kontroli jego stanu i uzupełnianiu ewentualnych ubytków między przeglądami. Właściciel Forda, który o tym zapomni, naraża jednostkę napędową na awarię wariatora zmiennych faz rozrządu. W tym benzyniaku inżynierowie zastosowali dwa koła, z których każde kosztuje około 400 złotych.

Zobacz również: Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

W silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda delikatne bywają też elementy osprzętu. Znane są awarie m.in. takich elementów jak cewki zapłonowe, sonda lambda czy czujnik położenia wału korbowego. Całe szczęście usterki nie przytrafiają się na ogół wcześniej niż po pokonaniu blisko 200 tysięcy kilometrów. Przy podobnym interwale pojawiają się drobne nieszczelności. Te dotyczą układu chłodzącego. Choć ciężko mówić w tym przypadku o poważnych uszkodzeniach, usterka może być brzemienna w skutkach. Zaniedbane wycieki są w stanie doprowadzić nawet do przegrzania silnika, a przegrzany motor będzie się nadawał wyłącznie do remontu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - LPG to dobry pomysł?

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda to wolnossący motor wyposażony w wielopunktowy wtrysk. Czy to oznacza, że idealnie nadaje się do zasilania LPG? No właśnie nie! Benzyniak ma niezwykle delikatną głowicę. Podczas ewentualnego montażu instalacji gazowej warto zatem pamiętać o jej dokładnym wyregulowaniu oraz regularnym serwisie. W przeciwnym razie już po pokonaniu 40 - 50 tysięcy kilometrów zdecydowanie rośnie prawdopodobieństwo wystąpienia poważnej awarii w obrębie tłoków lub dotyczącej erozji gniazd zaworowych.

W benzyniaku Forda zastosowany jest pasek rozrządu. Co gorsze, układ jest typu kolizyjnego. A to oznacza, że zerwanie będzie się wiązało ze zniszczeniem silnika i koniecznością przeprowadzenia jego remontu. Producent zaleca wymianę paska co 160 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz na 8 lat. Mechanicy twierdzą jednak, że napęd nie wytrzymuje aż tyle. To oznacza, że interwał lepiej skrócić i to dość zdecydowanie. Zdaniem warsztatów niezrzeszonych optymalnie zmieniać napęd rozrządu w silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda co 100 - 120 tysięcy kilometrów. Wykonanie procedury nie jest drogie. Ceny części startują od 140 złotych. Robocizna stanowi wydatek na poziomie 150 - 200 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - podsumowanie:

Być może silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda nie stanowi przykładu tytanicznej trwałości i wszelkich technologicznych cnót, mimo wszystko trudno też mówić o nim jak o jednostce, której kierowca powinien absolutnie unikać. Największa wada? Ryzykowny montaż instalacji LPG. Gaz jest bowiem tym, co sprawia że w wolnossącym benzyniaku można nie tylko zdecydowanie obniżyć koszty eksploatacji, ale też poprawić bilans ekologiczny.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 141 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 133 zł
  • sprzęgło komplet - od 257 zł
  • zawór EGR - od 925 zł
  • świeca zapłonowa - od 9 zł
  • cewka zapłonowa - od 91 zł
  • sonda lambda - od 158 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA