REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Trzon sprzedaży dla europejskiego oddziału Forda stanowi model Focus. A kluczem do sukcesu w segmencie C jeszcze w drugiej dekadzie XXI wieku był silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Oczywiście Amerykanie mieli taką jednostkę w swojej ofercie. Motor 1.6 Duratec Ti-VCT ma 1596 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa. To silnik wolnossący z rodziny Sigma, który został wyposażony przez inżynierów m.in. w system Ti-VCT (chodzi o zmienne fazy rozrządu zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych). To sprawiło, że w momencie debiutu w roku 2004 mógł się pochwalić spełnieniem norm emisji spalin Euro 5.

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - wersje mocy:

  • 105 KM, 150 Nm
  • 110 KM, 152 Nm
  • 115 KM, 155 Nm
  • 120 KM, 160 Nm
  • 125 KM, 160 Nm
  • 134 KM, 160 Nm

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - modele samochodów:

  • Focus
  • C-Max
  • Mondeo
  • Fiesta

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Focus II 115 KM 155 Nm 10,8 s. 190 km/h 6,6
Focus III 125 KM 160 Nm 10,9 s. 196 km/h 5,9
C-Max 105 KM 150 Nm 13,5 s. 177 km/h 6,9
Mondeo 120 KM 160 Nm 12,3 s. 195 km/h 6,8

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda ma taką urodę, że z czasem zaczyna spalać olej silnikowy. To w zasadzie normalny efekt, który mimo wszystko nakłada na kierowcę dodatkowe wymogi. Bo prowadzący musi pamiętać nie tylko o regularnej wymianie smarowidła co rok lub 15 - 20 tysięcy kilometrów, ale przede wszystkim kontroli jego stanu i uzupełnianiu ewentualnych ubytków między przeglądami. Właściciel Forda, który o tym zapomni, naraża jednostkę napędową na awarię wariatora zmiennych faz rozrządu. W tym benzyniaku inżynierowie zastosowali dwa koła, z których każde kosztuje około 400 złotych.

Zobacz również: Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

W silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda delikatne bywają też elementy osprzętu. Znane są awarie m.in. takich elementów jak cewki zapłonowe, sonda lambda czy czujnik położenia wału korbowego. Całe szczęście usterki nie przytrafiają się na ogół wcześniej niż po pokonaniu blisko 200 tysięcy kilometrów. Przy podobnym interwale pojawiają się drobne nieszczelności. Te dotyczą układu chłodzącego. Choć ciężko mówić w tym przypadku o poważnych uszkodzeniach, usterka może być brzemienna w skutkach. Zaniedbane wycieki są w stanie doprowadzić nawet do przegrzania silnika, a przegrzany motor będzie się nadawał wyłącznie do remontu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - LPG to dobry pomysł?

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda to wolnossący motor wyposażony w wielopunktowy wtrysk. Czy to oznacza, że idealnie nadaje się do zasilania LPG? No właśnie nie! Benzyniak ma niezwykle delikatną głowicę. Podczas ewentualnego montażu instalacji gazowej warto zatem pamiętać o jej dokładnym wyregulowaniu oraz regularnym serwisie. W przeciwnym razie już po pokonaniu 40 - 50 tysięcy kilometrów zdecydowanie rośnie prawdopodobieństwo wystąpienia poważnej awarii w obrębie tłoków lub dotyczącej erozji gniazd zaworowych.

W benzyniaku Forda zastosowany jest pasek rozrządu. Co gorsze, układ jest typu kolizyjnego. A to oznacza, że zerwanie będzie się wiązało ze zniszczeniem silnika i koniecznością przeprowadzenia jego remontu. Producent zaleca wymianę paska co 160 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz na 8 lat. Mechanicy twierdzą jednak, że napęd nie wytrzymuje aż tyle. To oznacza, że interwał lepiej skrócić i to dość zdecydowanie. Zdaniem warsztatów niezrzeszonych optymalnie zmieniać napęd rozrządu w silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda co 100 - 120 tysięcy kilometrów. Wykonanie procedury nie jest drogie. Ceny części startują od 140 złotych. Robocizna stanowi wydatek na poziomie 150 - 200 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - podsumowanie:

Być może silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda nie stanowi przykładu tytanicznej trwałości i wszelkich technologicznych cnót, mimo wszystko trudno też mówić o nim jak o jednostce, której kierowca powinien absolutnie unikać. Największa wada? Ryzykowny montaż instalacji LPG. Gaz jest bowiem tym, co sprawia że w wolnossącym benzyniaku można nie tylko zdecydowanie obniżyć koszty eksploatacji, ale też poprawić bilans ekologiczny.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 141 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 133 zł
  • sprzęgło komplet - od 257 zł
  • zawór EGR - od 925 zł
  • świeca zapłonowa - od 9 zł
  • cewka zapłonowa - od 91 zł
  • sonda lambda - od 158 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA