REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Trzon sprzedaży dla europejskiego oddziału Forda stanowi model Focus. A kluczem do sukcesu w segmencie C jeszcze w drugiej dekadzie XXI wieku był silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Oczywiście Amerykanie mieli taką jednostkę w swojej ofercie. Motor 1.6 Duratec Ti-VCT ma 1596 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa. To silnik wolnossący z rodziny Sigma, który został wyposażony przez inżynierów m.in. w system Ti-VCT (chodzi o zmienne fazy rozrządu zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych). To sprawiło, że w momencie debiutu w roku 2004 mógł się pochwalić spełnieniem norm emisji spalin Euro 5.

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - wersje mocy:

  • 105 KM, 150 Nm
  • 110 KM, 152 Nm
  • 115 KM, 155 Nm
  • 120 KM, 160 Nm
  • 125 KM, 160 Nm
  • 134 KM, 160 Nm

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - modele samochodów:

  • Focus
  • C-Max
  • Mondeo
  • Fiesta

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Focus II 115 KM 155 Nm 10,8 s. 190 km/h 6,6
Focus III 125 KM 160 Nm 10,9 s. 196 km/h 5,9
C-Max 105 KM 150 Nm 13,5 s. 177 km/h 6,9
Mondeo 120 KM 160 Nm 12,3 s. 195 km/h 6,8

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda ma taką urodę, że z czasem zaczyna spalać olej silnikowy. To w zasadzie normalny efekt, który mimo wszystko nakłada na kierowcę dodatkowe wymogi. Bo prowadzący musi pamiętać nie tylko o regularnej wymianie smarowidła co rok lub 15 - 20 tysięcy kilometrów, ale przede wszystkim kontroli jego stanu i uzupełnianiu ewentualnych ubytków między przeglądami. Właściciel Forda, który o tym zapomni, naraża jednostkę napędową na awarię wariatora zmiennych faz rozrządu. W tym benzyniaku inżynierowie zastosowali dwa koła, z których każde kosztuje około 400 złotych.

Zobacz również: Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

W silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda delikatne bywają też elementy osprzętu. Znane są awarie m.in. takich elementów jak cewki zapłonowe, sonda lambda czy czujnik położenia wału korbowego. Całe szczęście usterki nie przytrafiają się na ogół wcześniej niż po pokonaniu blisko 200 tysięcy kilometrów. Przy podobnym interwale pojawiają się drobne nieszczelności. Te dotyczą układu chłodzącego. Choć ciężko mówić w tym przypadku o poważnych uszkodzeniach, usterka może być brzemienna w skutkach. Zaniedbane wycieki są w stanie doprowadzić nawet do przegrzania silnika, a przegrzany motor będzie się nadawał wyłącznie do remontu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - LPG to dobry pomysł?

REKLAMA

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda to wolnossący motor wyposażony w wielopunktowy wtrysk. Czy to oznacza, że idealnie nadaje się do zasilania LPG? No właśnie nie! Benzyniak ma niezwykle delikatną głowicę. Podczas ewentualnego montażu instalacji gazowej warto zatem pamiętać o jej dokładnym wyregulowaniu oraz regularnym serwisie. W przeciwnym razie już po pokonaniu 40 - 50 tysięcy kilometrów zdecydowanie rośnie prawdopodobieństwo wystąpienia poważnej awarii w obrębie tłoków lub dotyczącej erozji gniazd zaworowych.

W benzyniaku Forda zastosowany jest pasek rozrządu. Co gorsze, układ jest typu kolizyjnego. A to oznacza, że zerwanie będzie się wiązało ze zniszczeniem silnika i koniecznością przeprowadzenia jego remontu. Producent zaleca wymianę paska co 160 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz na 8 lat. Mechanicy twierdzą jednak, że napęd nie wytrzymuje aż tyle. To oznacza, że interwał lepiej skrócić i to dość zdecydowanie. Zdaniem warsztatów niezrzeszonych optymalnie zmieniać napęd rozrządu w silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda co 100 - 120 tysięcy kilometrów. Wykonanie procedury nie jest drogie. Ceny części startują od 140 złotych. Robocizna stanowi wydatek na poziomie 150 - 200 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - podsumowanie:

Być może silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda nie stanowi przykładu tytanicznej trwałości i wszelkich technologicznych cnót, mimo wszystko trudno też mówić o nim jak o jednostce, której kierowca powinien absolutnie unikać. Największa wada? Ryzykowny montaż instalacji LPG. Gaz jest bowiem tym, co sprawia że w wolnossącym benzyniaku można nie tylko zdecydowanie obniżyć koszty eksploatacji, ale też poprawić bilans ekologiczny.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 141 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 133 zł
  • sprzęgło komplet - od 257 zł
  • zawór EGR - od 925 zł
  • świeca zapłonowa - od 9 zł
  • cewka zapłonowa - od 91 zł
  • sonda lambda - od 158 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA