REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche
Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Benzyniak zawsze jest bezpieczniejszym wyborem? No właśnie nie! Dziś przygotowaliśmy listę 10 jednostek napędowych, które są wyjątkowo awaryjne. Oto najgorsze silniki benzynowe.

Według obiegowej opinii kierowców dużo bezpieczniejszym wyborem na rynku wtórnym jest silnik benzynowy. Ten ma mniejszą ilość skomplikowanego osprzętu i okazuje się trwalszy od diesla. O ile przekonanie to mogło być prawdziwe pod koniec lat dziewięćdziesiątych, o tyle dziś traci na swojej aktualności. Skutek? Na rynku nie brakuje benzyniaków, których eksploatację spokojnie można nazwać pasmem serwisowych nieszczęść.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 2.2 Direct Z22YH Opel

Na początku nowego millenium Niemcy postanowili poeksperymentować z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silnik o oznaczeniu Z22YH popularnie zwany 2.2 Direct zadebiutował w roku 2003 i otrzymał moc 155 koni mechanicznych. Jednostka była naprawdę nowoczesna. Niestety w tym samym czasie miała całą serię wad. A pierwszą dało się zauważyć już od pierwszego kilometra eksploatacji. Benzyniak był paliwożerny i z uwagi na zastosowanie bezpośredniego wtrysku nie dało się go przerobić na zasilanie LPG.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Awarie silnika 2.2 Direct Z22YH Opel:

  • Nietrwały łańcuch rozrządu
  • Szybkie uszkodzenia pomp wysokiego ciśnienia
  • Niesprawności kolektora ssącego - sterowanie klapami wirowymi
  • Przypadki zabrudzenia końcówek wtrysku

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 Direct Opel

Silnik 2.0 N45B20S BMW

Założenia inżynieryjne były naprawdę szczytne. Niemcy chcieli stworzyć jednostkę, która przeniesie swoje największe zalety ze świata motosportu wprost na drogi. Wolnossący benzyniak o pojemności 2-litrów oferuje 173 konie i rozpędza BMW serii 3 E90 do pierwszej setki w 8,1 sekundy. Wady? Pierwszą bez wątpienia jest spory apetyt. Silnik 2.0 N45B20S spala w mieście prawie 13 litrów paliwa. Drugą jest absurdalnie niska trwałość. Ciężko znaleźć motor, który był w stanie wytrwać więcej niż 100 tysięcy kilometrów.

Awarie silnika 2.0 N45B20S BMW:

  • Pękanie tulei cylindra lub bloku silnika
  • Skutek to wymiana silnika na nowy za 25 tysięcy złotych lub remont wart minimum 10 tysięcy złotych

Zobacz też: 2.0 si BMW - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 IDE F5R Renault

Renault lubi stawiać na innowacje. Te dotyczą jednak nie tylko designu, ale i aspektów technologicznych. Przykładem drugiego rodzaju podejścia była prezentacja w roku 1999 silnika benzynowego wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Motor 2.0 IDE F5R miała dawać autu dużą siłę napędową i gwarantować oszczędność. Twórcami jednostki stali się inżynierowie Renault Sport. Prace zajęły im 2 lata. Niestety nawet tak duży wkład ze strony Francuzów nie zagwarantował kierowcom przyjemności z jazdy. Skutek? Seria wad sprawiła, że benzyniak zniknął z produkcji już po 5 latach.

Awarie silnika 2.0 IDE F5R Renault:

  • Usterki regulatora ciśnienia paliwa
  • Ograniczona trwałość pompy wysokiego ciśnienia
  • Szybkie zabrudzenie zaworu EGR
  • Uszkodzenia obwodów sterownika silnika
  • Wczesne zużycie uszczelniaczy zaworów ssących

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

Silnik 1.4 TSI EA111 Volkswagen

Małolitrażowy benzyniak miał przynieść na rynku rewolucję. Jego zadaniem było zaprezentowanie podstawowych zalet downsizingu - a mianowicie połączenia niskiej pojemności, doładowania, dużej mocy i oszczędności. Silniki z serii EA111 skupiły się jednak na pokazaniu kierowcom awaryjnego charakteru. Usterki były częste, a sposób na ich uniknięcie niezwykle ograniczony.

Awarie silnika 1.4 TSI EA111 Volkswagen:

  • Rozciągający się łańcuch rozrządu
  • Awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody - modele Twincharger
  • Spala duże ilości oleju silnikowego
  • Pęknięcia tłoków i pierścieni - modele Twincharger

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Silnik 2.0 TSI EA888 Volkswagen

Silnik 2.0 TSI miał stanowić ważną pozycję w nowej gamie przygotowanej przez Niemców. Moc wynoszącą 200 koni mechanicznych sprawiała, że idealnie nadawał się nie tylko do napędzania sportowego Golfa, ale i Passata, Audi A4 czy Skody Superb. I choć jednostka dość szybko rozeszła się po gamie Grupy Volkswagena, Niemcy pożałowali że postawili akurat na nią. Pierwsze wersje benzyniaka były naprawdę niedopracowane, a awarie poważne!

Awarie silnika 2.0 TSI EA888 Volkswagen:

  • Zerwanie łańcucha rozrządu
  • Zużywa duże ilości oleju silnikowego
  • Znane są przypadki uszkodzenia wałków rozrządu
  • Po roku 2011 część problemów została usunięta

Silnik 1.0 EcoTec Opel

Wolnossąca konstrukcja, 3 cylindry i niewielka pojemność - co tu mogło pójść nie tak? Okazuje się, że naprawdę wiele. W efekcie część klientów Opla, których samochody są wyposażone w litrowe jednostki o oznaczeniu X10XE, Z10XE, Z10XEP lub A10XEP, mogło pożałować decyzji zakupowej. Oczywiście dość długa lista charakterystycznych usterek nie wyczerpuje jeszcze wszystkich wad benzyniaka. Bo w tym samym czasie jest anemiczny, hałaśliwy i wcale nie taki oszczędny.

Awarie silnika 1.0 EcoTec Opel:

  • Duże zużycie oleju silnikowego
  • Rozciąganie łańcucha rozrządu - w wyniku problemów ze smarowaniem
  • Wycieki oleju w okolicy pokrywy zaworów
  • Awarie czujnika ciśnienia oleju
  • Zanikanie ciśnienia oleju w silniku
  • Zabrudzenie zaworu EGR

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.0 EcoTec Opel

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ Toyota

Wolnossący silnik o pojemności 1.8 litra zaprezentowany pod koniec lat dziewięćdziesiątych miał zagwarantować dobre osiągi i rozsądne spalanie. I choć dość dobrze wpisał się w obydwa wymogi, niestety japoński rodowód nie dał mu jednego - wysokiej trwałości. Głównym problemem motoru Toyoty jest wysokie zużycie oleju silnikowego (nawet litr na 1000 kilometrów!) połączone z mało efektywnie pracującym układem smarowania. A spadający poziom smarowidła w silniku ma potężny wpływ na wiele innych elementów pracujących w bloku.

Awarie silnika 1.8 VVT-i 1ZZ Toyota:

  • Wysokie zużycie oleju silnikowego
  • Szybkie zużywanie pierścieni tłokowych

Silnik 2.0 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.0 JTS był ważny w gamie Alfy Romeo z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że debiutował pod maską absolutnego hitu sprzedaży - modelu 156. Po drugie bezpośredni wtrysk paliwa zastosowany w benzyniaku aż o 10 proc. miał obniżyć apetyt jednostki. Czy spalanie rzeczywiście spadło? Argument ten spokojnie można włożyć między bajki. 165-konny motor sprawiał, że z baku sedana po pokonaniu każdych 100 kilometrów w mieście znikało 12 litrów bezołowiowej! A na tym problemy z silnikiem niestety dopiero zaczynały się.

Awarie silnika 2.0 JTS Alfa Romeo:

  • Zbieranie się nagaru na gniazdach zaworowych
  • Niska trwałość wariatora zmiennych faz rozrządu
  • Wysokie zużycie oleju silnikowego
  • Uszkodzenie jednej z czterech sond lambda
  • Awaria kostki elektrycznej umieszczonej w okolicy przepustnicy

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.5 T EJ25 Subaru

Uśmiechy nie schodziły z twarzy inżynierów podczas prezentacji silnika 2.5 turbo opracowanego przez Subaru. To tak naprawdę stara dwulitrówka z rozwierconymi cylindrami, która w wersji wspomaganej sprężarką oferuje naprawdę imponujące osiągi! Modele fabryczne są w stanie zaoferować od 210 do nawet 300 koni mechanicznych. A na tym nie kończą się zalety silnika. To konstrukcja typu bokser. To oznacza powalający wręcz dźwięk pracy! Benzyniak Subaru działa na emocje. Z drugiej strony jest też... wybitnie awaryjny.

Awarie silnika 2.5 T EJ25 Subaru:

  • Uszkodzenia uszczelki pod głowicą - usterka wraca średnio co 50 tys. km
  • Możliwość szybkiego przegrzania silnika
  • Samoczynne zacieranie motoru - produkcja w 2007 i 2008 roku
  • Pękające lub topiące się tłoki
  • Zużywanie dużej ilości oleju silnikowego

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

Silnik 4.5 V8 Porsche

W roku 2002 Niemcy zaprezentowali pierwszego w swojej historii SUV-a. Wraz z nim na rynku zadebiutował nowy motor - 4.5-litrowa V-ósemka. Zaawansowana jednostka oferuje 340 koni mechanicznych i świetnie radzi sobie z napędzaniem ważącego przeszło 2 tony potwora. Jeżeli dodać to tego niezwykle dostojny dźwięk pracy, spokojnie możemy... zamknąć listę zalet tego benzyniaka. Jeżeli chodzi o wady, tutaj na kierowcę czeka seria poważnych usterek i jeszcze bardziej poważne koszty.

Awarie silnika 4.5 V8 Porsche:

  • Pękanie czwartego cylindra
  • Pękanie plastikowej magistrali wodnej
  • Zużywanie się gładzi cylindrów
  • Możliwość zatarcia silnika

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA