REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego
Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B7 jest modelem niezwykle popularnym na polski rynku wtórnym. Którą wersję napędową powinien wybrać kierowca? Dziś opiszemy wszystkie oznaczenia silników i wskażemy jakie jednostki się pod nimi ukrywają.

Audi A4 generacji B7 zostało zaprezentowane w roku 2004. I tak właściwie nie była to nowa odsłona niemieckiego sedana i kombi, a raczej gruntownie zmodyfikowana wersja poprzednika. Najwięcej zmian pojawiło się w obrębie stylizacji przedniego pasa (projekt samego Waltera de`Silvy) i palecie silnikowej. Niemcy zaczęli wprowadzać do oferty nie tylko diesle oparte o najnowszy krzyk motoryzacyjnej mody - układ typu common rail, ale również benzyniaki dysponujące bezpośrednim wtryskiem. Produkcja Audi A4 B7 oficjalnie zakończyła się w roku 2008. Następca - generacja B8 - nie był już jedynie kolejną wersją rozwojową, a całkowicie nowym projektem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A4 B6: pełna paleta silników diesla i benzynowych

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 z dieslem

  • 1.9 TDI - BKE, BRB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym 285 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BRF - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BLB, BRE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2005
  • 2.0 TDI - BPW - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BRD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.5 V6 TDI - BCZ, BDG, BFC - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2496 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 310 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • 2.7 V6 TDI - BPP, BSG - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2698 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym 380 Nm, produkowany w latach 2006 - 2008
  • 3.0 V6 TDI - BBJ, BKN, ASB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 z silnikiem benzynowym

  • 1.6 8v - ALZ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 1.8 T - BFB - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 225 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 20v - ALT - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 131 koni mechanicznych i momentem obrotowym 195 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TFSI - BPG, BPJ, BGB, BWE, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TFSI - BUL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 220 koni mechanicznych i momentem obrotowym 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 3.2 V6 FSI - AUK, BKH - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3123 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 256 koni mechanicznych i momentem obrotowym 330 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 4.2 V8 - BBK, BHF - 8-cylindrowy, 40-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 344 koni mechanicznych i momentem obrotowym 410 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008 i montowany w modelu S4
  • 4.2 V8 FSI - BNS - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 420 koni mechanicznych i momentem obrotowym 430 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008, montowany w modelach RS4

 

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA