REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Po dziejowej wpadce z silnikiem 2.0 TDI PD w centrali koncernu Volkswagena ponownie pojawiło się słońce. A wszystko za sprawą naprawdę bezawaryjnego silnika 2.0 TDI CR.

REKLAMA

Początek nowego millenium nie przebiegał najlepiej dla Grupy Volkswagena. Niemiecka firma, która wylansowała prawdziwą legendę - diesla 1.9 TDI, popełniła dziejową gafę. Silniki 2.0 TDI wyposażone w pompowtryskiwacze zacierały się i pękały w nich głowice. A to sprawiło, że na kierowców kupujących i auta używane, i auta nowe padł blady strach. W roku 2007 inżynierowie VAG postanowili odczarować 2-litrowego diesla. Jednostka trafiła na warsztat i przeszła przemianę, którą spokojnie dziś można nazwać rewolucją.

REKLAMA

Silnik korzystał z 4 cylindrów ustawionych w rzędzie i 16 zaworów. Poza tym miał żeliwny blok i aluminiową głowicę, turbosprężarkę, elektronicznie sterowane turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek (w topowej wersji podwójne turbo), intercooler i… wtryskiwacze typu common rail. Niemcy postawili na piezoelektryczne urządzenia produkowane przez Boscha. A to jeden z ważniejszych kroków, bowiem oznaczał że Grupa Volkswagena wreszcie poddała się w forsowaniu na siłę pompowtryskiwaczy.

Zobacz również: Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii?

REKLAMA

Nowy układ wtryskowy przyniósł szereg korzyści. W pierwszej kolejności wyciszył jednostkę. Ta stała się kulturalna i na wolnych obrotach, i podczas dynamicznej jazdy. Technologia common rail poprawiła również osiągi samochodów, a do tego obniżyła spalanie. Silnik 2.0 TDI CR pochodzący z rodziny EA 189 zadebiutował w roku 2007 z wersją o mocy 140 koni mechanicznych. Początkowo trafiał pod maski modeli Audi. Z czasem rozszedł się po całej gamie Grupy Volkswagena.

Ilość wariantów mocy sprawiła, że 2-litrowy diesel stał się produktem globalnym, który napędzał szeroką paletę pojazdów z segmentów od C do crossover. W ofercie znajdowały się wersje generujące 110, 120, 136, 140, 143, 150, 170, 177, 179, 184, 190 i 240 koni mechanicznych. Jednostka 2.0 TDI CR EA 189 występowała również pod szeregiem oznaczeń: CAGA, CAGC, CAHA, CBEA, CBAB, CFFB, CFFD, CBBB, CBDB, CBDC, CEGA, CFGB, CFCA, CFJB, CJAA i CLJA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 2.0 TDI CR - lista modeli VAG:

  • Audi: A3, A4, A6, TT
  • Volkswagen: Golf, Passat, Tiguan, Touran, Transporter
  • Seat: Leon, Altea, Toledo, Exeo
  • Skoda: Octavia, Superb, Yeti

Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie nie są... zbyt częste

W roku 2015 doszło do kolejnej zmiany generacyjnej. Silnik 2.0 TDI CR został zmodernizowany. Na fali technologicznej aktualizacji zaczął otrzymywać np. konwerter katalityczny. Filtr SCR jest o tyle ciekawym wynalazkiem, że minimalizuje praktycznie do zera ilość emitowanych do atmosfery tlenków azotu i robi to stosunkowo niskim dla kierowcy kosztem. System jest bowiem praktycznie bezobsługowy - wystarczy pamiętać o dolewaniu płynu AdBlue w określonym przez producenta interwale przeglądowym.

Z serwisowego punktu widzenia ważna podczas eksploatacji silnika 2.0 TDI CR jest terminowość. Kierowca musi pamiętać np. o wymianie paska rozrządu. Czas jego życia w zależności od wersji został określony na 180 - 210 tysięcy kilometrów. Poza tym diesle same z siebie właściwie nie psują się. Okazują się dopracowane i mają sprawdzone podzespoły. Usterek winne są zatem przede wszystkim zaniedbania serwisowe kierowców, ewentualnie wysokie przebiegi. Wtedy potrafią się pojawić problemy z kołem dwumasowym, filtrem cząstek stałych w modelach eksploatowanych głównie w mieście czy wtryskiwaczami. Uwaga, wtrysków nie da się regenerować.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Tak naprawdę silnik 2.0 TDI CR EA 189 ma jeden oficjalnie zarejestrowany problem. A jest nim akcja serwisowa ogłoszona dla wersji jednostki wyprodukowanych między rokiem 2009 a 2011. Niemcy musieli wymienić w autach wezwanych do serwisu przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy. Te zostały wykonane z wadliwego materiału. W teorii istniało zatem prawdopodobieństwo, że mogło dojść do ich rozerwania w czasie pracy silnika. To poskutkowałoby unieruchomieniem pojazdu.

Silnik 2.0 TDI CR VAG - podsumowanie:

Silnik 2.0 TDI CR sprawił, że Volkswagen AG znów mógł się nazwać producentem bezawaryjnego diesla. Te jednostki spisują się naprawdę świetnie i dają dużą możliwość konfiguracji - np. z czteronapędem czy dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Z drugiej strony to też jeden z tych motorów, które stały się główną osią kolejnych problemów niemieckiego koncernu - dieselgate. Czy to jednak sprawia, że na rynku wtórnym należy go unikać. Volkswagena afera kosztowała drogo. Kierowcy na szczęście nie mają się czego bać!

Silnik 2.0 TDI CR VAG - dane techniczne producenta:

Model Moc Mom. obr. Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maks. Średnie spalanie w l na 100 km
VW Golf VII 150 KM 320 Nm 9,2 s. 209 km/h 4,9
Skoda Superb III 150 KM 340 Nm 8,8 s. 220 km/h 4,1
Audi TT 170 KM 350 Nm 7,5 s. 226 km/h 5,3

Silnik 2.0 TDI CR VAG - ceny części zamiennych

  • filtr oleju - od 19 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 34 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 350 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 204 zł
  • sprzęgło komplet - od 610 zł
  • koło zamachowe - od 1141 zł
  • wtryskiwacz - od 1200 zł
  • zawór EGR - od 608 zł
  • świeca żarowa - od 42 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 332 zł
  • turbosprężarka - od 3134 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA