REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A4 B6: pełna paleta silników diesla i benzynowych

Oznaczenia silników Audi A4 B6
Oznaczenia silników Audi A4 B6
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z popularniejszych modeli na polskim rynku wtórnym jest sedan segmentu D z Ingolstadt. Jak wyglądają oznaczenia silników Audi A4 B6? Zobaczcie pełną listę motorów wraz z opisami w naszym materiale.

Audi A4 jest niezwykle ważnym modelem w nomenklaturze niemieckiej marki. W latach dziewięćdziesiątych i na początku nowego millenium to właśnie sedany segmentu D napędzały sprzedaż producentom premium. Audi A4 generacji B6 zadebiutowało w roku 2000. Początkowo na rynku pojawił się model sedan. Z czasem w gamie pojawiło się również kombi, a nawet kabriolet. Czas życia A4 B6 był stosunkowo krótki. Model został zastąpiony już w roku 2004. Nie była to jednak zmiana generacyjna, a raczej bardziej gruntowny lifting.

REKLAMA

Oznaczenia silników Audi A4 B6 - diesle R4:

  • 1.9 TDI - AVB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 101 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
  • 1.9 TDI - BKE - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym 285 Nm, montowany w latach 2004 - 2004
  • 1.9 TDI - AWX, AVF - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 131 koni mechanicznych i momentem obrotowym 285 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
Oznaczenia silników Audi A4 B6

Oznaczenia silników Audi A4 B6

Fot. Audi

Oznaczenia silników Audi A4 B6 - diesle V6:

  • 2.5 TDI V6 - AYM - 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2496 cm3 posiadający 6 cylindrów ustawionych w układzie V z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 155 koni mechanicznych i momentem obrotowym 310 Nm, montowany w latach 2000 - 2002
  • 2.5 TDI V6 - BFC, BCZ, BDG - 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2496 cm3 posiadający 6 cylindrów ustawionych w układzie V z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 310 Nm, montowany w latach 2002 - 2004
  • 2.5 TDI V6 - AKE, BDH, BAU - 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2496 cm3 posiadający 6 cylindrów ustawionych w układzie V z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym 370 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
Oznaczenia silników Audi A4 B6

Oznaczenia silników Audi A4 B6

Fot. Audi

Oznaczenia silników Audi A4 B6 - benzyniaki R4:

  • 1.6 8v - ALZ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony we wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
  • 1.8 Turbo 20v - AVJ, ANB - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 wyposażony we wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 210 Nm, montowany w latach 2000 - 2002
  • 1.8 Turbo 20v - BFB - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 wyposażony we wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 225 Nm, montowany w latach 2002 - 2004
  • 1.8 Turbo 20v - BEX - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 wyposażony we wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 190 koni mechanicznych i momentem obrotowym 240 Nm, montowany w latach 2002 - 2004
  • 2.0 20v - ALT - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony we wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 131 koni mechanicznych i momentem obrotowym 195 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
  • 2.0 FSI - AWA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony we wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2002 - 2004
Oznaczenia silników Audi A4 B6

Oznaczenia silników Audi A4 B6

Fot. Audi

Oznaczenia silników Audi A4 B6 - benzyniaki V6 i V8:

  • 2.4 30v V6 - BDV - 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2393 cm3 posiadający 6 cylindrów ustawionych w układzie V i wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
  • 3.0 30v V6 - ASN, AVK -  - 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2976 cm3 posiadający 6 cylindrów ustawionych w układzie V i wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 220 koni mechanicznych i momentem obrotowym 300 Nm, montowany w latach 2000 - 2004
  • 4.2 40v V8 - BBK - 40-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 posiadający 8 cylindrów ustawionych w układzie V i wtrysk pośredni MPI, dysponujący mocą 344 koni mechanicznych i momentem obrotowym 410 Nm, montowany w modelu Audi S4 w latach 2002 - 2004

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA