REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.

REKLAMA

W roku 1996 Niemcy postanowili sprowadzić segment premium do rodzinnych hatchbacków. I posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę! Model A3 dość szybko zapewnił Audi duży wolumen sprzedaży, a w efekcie w roku 2003 światło dzienne ujrzała druga generacja modelu. Audi A3 8P jest dziś niezwykle popularne na rynku wtórnym. Jak jednak odnaleźć się w jego palecie silnikowej? Ta w końcu składa się aż z 18 wersji. Żeby pomóc kupującym, przygotowaliśmy zestawienie wszystkich jednostek napędowych.

REKLAMA

Co można powiedzieć o silnikach benzynowych? Niemcy postawili zarówno na klasykę, jak i nowoczesność. Właśnie dlatego z jednej strony kupujący Audi A3 8P może wybrać model napędzany 8-zaworowym silnikiem 1.6 MPI lub wersję czerpiącą moc z 1.8-litrowego, doładowanego motoru posiadającego bezpośredni wtrysk paliwa. W przypadku diesli dominują dwie technologie - pompowtryskiwacze i common rail. Którego diesla unikać? Odpowiedź jest dość prosta. Szczególnie duże zagrożenie może stanowić 2-litrowa jednostka z początku produkcji o oznaczeniach BMM, BMN i BKD.

Oznaczenia silników benzynowych Audi A3 8P:

  • 1.2 TFSI - CBZB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1197 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 175 Nm, montowany w latach 2010 - 2013
  • 1.4 TFSI - CAXC, CMSA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1390 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 1.6 MPI - BGU, BSE, BSF, CCSA - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, montowany w latach 2003 - 2013
  • 1.6 FSI - BAG, BLF, BLP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym 155 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 1.8 TFSI - BYT, BZB, CDAA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 160 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 2.0 FSI - AXW, BPG, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 2.0 TFSI - AXX, BWA, CAWB, CCZA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, montowany w latach 2004 - 2013
  • 2.0 TFSI S3 - BHZ, CDLA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2013
  • 2.5 TFSI - CEPA - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy rzędowy o pojemności 2480 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 340 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, montowany w latach 2011 - 2013
  • 3.2 VR6 - BDB, BMJ, BUB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w architekturze V (V z mniejszym kątem rozwarcia cylindrów - VR6) o pojemności 3189 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2009

Oznaczenia silników diesla Audi A3 8P:

  • 1.6 TDI - CAYB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.6 TDI - CAYC - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.9 TDI - BKC, BLS, BXE - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2003 - 2010
  • 2.0 TDI PD - BMM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BKD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BMN - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI CR - CBAB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2008 - 2013
  • 2.0 TDI CR - CBBB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2008 - 2013

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA