REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.

REKLAMA

W roku 1996 Niemcy postanowili sprowadzić segment premium do rodzinnych hatchbacków. I posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę! Model A3 dość szybko zapewnił Audi duży wolumen sprzedaży, a w efekcie w roku 2003 światło dzienne ujrzała druga generacja modelu. Audi A3 8P jest dziś niezwykle popularne na rynku wtórnym. Jak jednak odnaleźć się w jego palecie silnikowej? Ta w końcu składa się aż z 18 wersji. Żeby pomóc kupującym, przygotowaliśmy zestawienie wszystkich jednostek napędowych.

REKLAMA

Co można powiedzieć o silnikach benzynowych? Niemcy postawili zarówno na klasykę, jak i nowoczesność. Właśnie dlatego z jednej strony kupujący Audi A3 8P może wybrać model napędzany 8-zaworowym silnikiem 1.6 MPI lub wersję czerpiącą moc z 1.8-litrowego, doładowanego motoru posiadającego bezpośredni wtrysk paliwa. W przypadku diesli dominują dwie technologie - pompowtryskiwacze i common rail. Którego diesla unikać? Odpowiedź jest dość prosta. Szczególnie duże zagrożenie może stanowić 2-litrowa jednostka z początku produkcji o oznaczeniach BMM, BMN i BKD.

Oznaczenia silników benzynowych Audi A3 8P:

  • 1.2 TFSI - CBZB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1197 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 175 Nm, montowany w latach 2010 - 2013
  • 1.4 TFSI - CAXC, CMSA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1390 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 1.6 MPI - BGU, BSE, BSF, CCSA - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, montowany w latach 2003 - 2013
  • 1.6 FSI - BAG, BLF, BLP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym 155 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 1.8 TFSI - BYT, BZB, CDAA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 160 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 2.0 FSI - AXW, BPG, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 2.0 TFSI - AXX, BWA, CAWB, CCZA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, montowany w latach 2004 - 2013
  • 2.0 TFSI S3 - BHZ, CDLA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2013
  • 2.5 TFSI - CEPA - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy rzędowy o pojemności 2480 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 340 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, montowany w latach 2011 - 2013
  • 3.2 VR6 - BDB, BMJ, BUB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w architekturze V (V z mniejszym kątem rozwarcia cylindrów - VR6) o pojemności 3189 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2009

Oznaczenia silników diesla Audi A3 8P:

  • 1.6 TDI - CAYB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.6 TDI - CAYC - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.9 TDI - BKC, BLS, BXE - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2003 - 2010
  • 2.0 TDI PD - BMM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BKD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BMN - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI CR - CBAB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2008 - 2013
  • 2.0 TDI CR - CBBB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2008 - 2013

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA