REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.

W roku 1996 Niemcy postanowili sprowadzić segment premium do rodzinnych hatchbacków. I posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę! Model A3 dość szybko zapewnił Audi duży wolumen sprzedaży, a w efekcie w roku 2003 światło dzienne ujrzała druga generacja modelu. Audi A3 8P jest dziś niezwykle popularne na rynku wtórnym. Jak jednak odnaleźć się w jego palecie silnikowej? Ta w końcu składa się aż z 18 wersji. Żeby pomóc kupującym, przygotowaliśmy zestawienie wszystkich jednostek napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Co można powiedzieć o silnikach benzynowych? Niemcy postawili zarówno na klasykę, jak i nowoczesność. Właśnie dlatego z jednej strony kupujący Audi A3 8P może wybrać model napędzany 8-zaworowym silnikiem 1.6 MPI lub wersję czerpiącą moc z 1.8-litrowego, doładowanego motoru posiadającego bezpośredni wtrysk paliwa. W przypadku diesli dominują dwie technologie - pompowtryskiwacze i common rail. Którego diesla unikać? Odpowiedź jest dość prosta. Szczególnie duże zagrożenie może stanowić 2-litrowa jednostka z początku produkcji o oznaczeniach BMM, BMN i BKD.

Oznaczenia silników benzynowych Audi A3 8P:

  • 1.2 TFSI - CBZB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1197 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 175 Nm, montowany w latach 2010 - 2013
  • 1.4 TFSI - CAXC, CMSA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1390 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 1.6 MPI - BGU, BSE, BSF, CCSA - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, montowany w latach 2003 - 2013
  • 1.6 FSI - BAG, BLF, BLP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym 155 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 1.8 TFSI - BYT, BZB, CDAA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 160 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 2.0 FSI - AXW, BPG, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 2.0 TFSI - AXX, BWA, CAWB, CCZA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, montowany w latach 2004 - 2013
  • 2.0 TFSI S3 - BHZ, CDLA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2013
  • 2.5 TFSI - CEPA - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy rzędowy o pojemności 2480 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 340 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, montowany w latach 2011 - 2013
  • 3.2 VR6 - BDB, BMJ, BUB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w architekturze V (V z mniejszym kątem rozwarcia cylindrów - VR6) o pojemności 3189 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2009

Oznaczenia silników diesla Audi A3 8P:

  • 1.6 TDI - CAYB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.6 TDI - CAYC - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.9 TDI - BKC, BLS, BXE - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2003 - 2010
  • 2.0 TDI PD - BMM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BKD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BMN - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI CR - CBAB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2008 - 2013
  • 2.0 TDI CR - CBBB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2008 - 2013

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA