REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.

REKLAMA

W roku 1996 Niemcy postanowili sprowadzić segment premium do rodzinnych hatchbacków. I posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę! Model A3 dość szybko zapewnił Audi duży wolumen sprzedaży, a w efekcie w roku 2003 światło dzienne ujrzała druga generacja modelu. Audi A3 8P jest dziś niezwykle popularne na rynku wtórnym. Jak jednak odnaleźć się w jego palecie silnikowej? Ta w końcu składa się aż z 18 wersji. Żeby pomóc kupującym, przygotowaliśmy zestawienie wszystkich jednostek napędowych.

REKLAMA

Co można powiedzieć o silnikach benzynowych? Niemcy postawili zarówno na klasykę, jak i nowoczesność. Właśnie dlatego z jednej strony kupujący Audi A3 8P może wybrać model napędzany 8-zaworowym silnikiem 1.6 MPI lub wersję czerpiącą moc z 1.8-litrowego, doładowanego motoru posiadającego bezpośredni wtrysk paliwa. W przypadku diesli dominują dwie technologie - pompowtryskiwacze i common rail. Którego diesla unikać? Odpowiedź jest dość prosta. Szczególnie duże zagrożenie może stanowić 2-litrowa jednostka z początku produkcji o oznaczeniach BMM, BMN i BKD.

Oznaczenia silników benzynowych Audi A3 8P:

  • 1.2 TFSI - CBZB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1197 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 175 Nm, montowany w latach 2010 - 2013
  • 1.4 TFSI - CAXC, CMSA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1390 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 1.6 MPI - BGU, BSE, BSF, CCSA - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, montowany w latach 2003 - 2013
  • 1.6 FSI - BAG, BLF, BLP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym 155 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 1.8 TFSI - BYT, BZB, CDAA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 160 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2007 - 2013
  • 2.0 FSI - AXW, BPG, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 200 Nm, montowany w latach 2003 - 2007
  • 2.0 TFSI - AXX, BWA, CAWB, CCZA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, montowany w latach 2004 - 2013
  • 2.0 TFSI S3 - BHZ, CDLA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2013
  • 2.5 TFSI - CEPA - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy rzędowy o pojemności 2480 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, dysponujący mocą 340 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, montowany w latach 2011 - 2013
  • 3.2 VR6 - BDB, BMJ, BUB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w architekturze V (V z mniejszym kątem rozwarcia cylindrów - VR6) o pojemności 3189 cm3 wyposażony w pośredni wtrysk paliwa typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2009

Oznaczenia silników diesla Audi A3 8P:

  • 1.6 TDI - CAYB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.6 TDI - CAYC - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1598 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2009 - 2013
  • 1.9 TDI - BKC, BLS, BXE - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, montowany w latach 2003 - 2010
  • 2.0 TDI PD - BMM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BKD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2003 - 2008
  • 2.0 TDI PD - BMN - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oparty o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2006 - 2008
  • 2.0 TDI CR - CBAB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, montowany w latach 2008 - 2013
  • 2.0 TDI CR - CBBB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, montowany w latach 2008 - 2013

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA