REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najmniej awaryjne silniki benzynowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Najmniej awaryjne silniki benzynowe to nie tylko konstrukcje starego typu! Nowoczesne jednostki też mogą być tytanami pracy. Przykład? Ten daje Toyota, PSA, Grupa Volkswagena, Kia i Hyundai, a nawet Mercedes!

Nowoczesne silniki to przede wszystkim downsizing, dbałość o emisję spalin i jednocześnie windowanie możliwości. A te trzy czynniki złożone w całość nie mogą się skończyć dobrze. A może mogą? Postanowiliśmy przejrzeć rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu nowoczesnych benzyniaków, które mogą się pochwalić wyjątkową trwałością. W ten sposób stworzyliśmy listę pięciu silników, które z czystym sumieniem można polecić kupującym auta na rynku wtórnym.

REKLAMA

REKLAMA

1.8 2ZR-FXE Toyota

1.8 2ZR-FXE Toyota

Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

Silnik o pojemności 1.8 litra i oznaczeniu 2ZR-FXE zadebiutował w gamie Toyoty w roku 2007. Jednostka powstała z myślą o... układzie hybrydowym. Właśnie dlatego została pozbawione całej serii zbędnego osprzętu. I tak nie posiada pasków napędowych, alternatora, rozrusznika czy nie współpracuje z żadnym sprzęgłem. Wtrysk paliwa jest realizowany wielopunktowo, a rozrząd napędza trwały łańcuch. Skutek? W tym silniku tak naprawdę nie ma się co zepsuć. Jeżeli kierowca będzie pamiętał o regularnym serwisie, jednostka z powodzeniem wykręci przebiegi dochodzące nawet do miliona kilometrów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • 1.8 2ZR-FXE - dane techniczne: 1798 cm3, R4, 136 KM, 207 Nm
  • 1.8 2ZR-FXE - modele samochodów: Toyota Prius III, Toyota Prius+, Toyota Auris Hybrid I, Toyota Auris Hybrid II, Lexus CT

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

1.2 PureTech PSA

Silnik 1.2 PureTech PSA

Materiały prasowe PSA

Francuzi bardzo wszechstronnie podeszli do opracowywania nowego silnika benzynowego. Wybrali bowiem optymalną pojemność, która pozwoliła na stworzenie zarówno słabszej, wolnossącej wersji, jak i mocniejszej, doładowanej. Skutek? Motor 1.2 PureTech dysponuje mocą oscylującą od 75 do 130 koni mechanicznych. Jednostka ma 3 cylindry, 12 zaworów i spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6. Poza tym jest oszczędna i wybitnie trwała. Bez żadnych awarii wytrzymuje przebiegi przekraczające 250 tysięcy kilometrów. I ma tak właściwie tylko jedną wadę - właściciel samochodu powinien pamiętać o skróceniu interwału wymiany paska osprzętu. Najlepiej zmieniać go co jeden, maksymalnie dwa przeglądy olejowe.

  • 1.2 PureTech - dane techniczne: 75 KM, 82 KM, 110 KM, 130 KM
  • 1.2 PureTech - modele samochodów: Citroen C1, C3, C4, C3 Aircross, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, DS3, DS4, Peugeot 108, 208, 301, 308, 2008, 3008, 5008, Opel Crossland i Grandland

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

1.0 MPi EA211 Grupa Volkswagena

1.0 MPi Grupa Volkswagena

Fot. Skoda

Koniec pierwszej dekady XXI wieku uświadomił Niemcom, że potrzebują nowego, małolitrażowego benzyniaka, który będzie zasilał modele segmentu A i B. I tak powstał 3-cylindrowy motor 1.0 MPi. Silnik choć ma pewne braki w kwestii kultury pracy, otrzymał trzy potężne zalety. Po pierwsze jest wybitnie oszczędny. Skoda Fabia zasilana nim potrafi spalić średnio tylko 5 litrów benzyny! Po drugie dobrze współpracuje z instalacją LPG, a to pozwala sprawić że zaczyna jeździć za grosze. Po trzecie jest naprawdę trwały. Przebiegi na poziomie 250 tysięcy kilometrów nie stanowią żadnego problemu dla regularnie serwisowanych jednostek. Nawet trwałość paska rozrządu producent określa na 240 tysięcy kilometrów!

  • 1.0 MPi EA211 - dane techniczne: 60 KM, 65 KM, 68 KM, 75 KM
  • 1.0 MPi EA211 - modele samochodów: Seat mii, Seat Ibiza, Skoda Citigo, Skoda Fabia, Volkswagen Up!, Volkswagen Polo

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

1.6 MPi Gamma Kia/Hyundai

1.6 MPi Gamma Kia/Hyundai

Materiały prasowe Kia

Choć producenci motoryzacyjni w XXI wieku zaczynają odchodzić od silników wolnossących, Kia i Hyundai nadal oferują je w swoich samochodach. Świetny przykład stanowi jednostka o pojemności 1.6 litra z rodziny Gamma o oznaczeniach G4FC i G4FG. Benzyniak ma wtrysk wielopunktowy, zmienne fazy rozrządu i rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. W skrócie benzyniak jest na tyle prosty, że właściwie niewiele może się w nim zepsuć w toku eksploatacji. Jeżeli już jakieś elementy ulegają awariom, to te zazwyczaj dotyczą tanich w wymianie cewek zapłonowych lub silniczka krokowego i nie pojawiają się wcześniej niż w okolicy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.6 MPi Gamma Kii i Hyundaia dobrze współpracuje z instalacją gazową. To pozwala drastycznie obniżyć koszty eksploatacji. Poza tym jednostka ma też wariant wyposażony we wtrysk bezpośredni. Mowa o wersji GDi.

  • 1.6 MPi Gamma - dane techniczne: 126 KM, 132 KM
  • 1.6 MPi Gamma - modele samochodów: Kia Cee`d I i II, Kia Soul, Hyundai i30 I i II, Hyundai Veloster

Zobacz również: Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

1.6 M270 Mercedes

1.6 M270 Mercedes

Materiały prasowe Mercedes

1.6-litrowy benzyniak zadebiutował w gamie Mercedesa w roku 2011. Początkowo dysponował stadem 156 koni mechanicznych (wersja DE16 LA). W roku 2015 do rodziny dołączyły wersje o mocy 102 i 122 koni mechanicznych (wersja DE16 LA R). Silnik posiada i głowicę, i blok wykonane z aluminium. Poza tym korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i wtłacza powietrze do komory spalania przy użyciu turbosprężarki. Te wszystkie cechy sprawiły, że bez większych trudności wpisał się w wymogi normy emisji spalin Euro 6. Konstrukcja jest stosunkowo młoda. Z drugiej strony jest montowana przede wszystkim w modelach niższej klasy, które bywają intensywnie eksploatowane. Zatem brak sygnałów mówiących o jej awaryjności bez wątpienia jest dobrą informacją.

  • 1.6 M270 - dane techniczne: 102 KM, 122 KM, 156 KM
  • 1.6 M270 - modele samochodów: Mercedes klasy A, Mercedes GLA, Mercedes CLA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA