REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najlepsze diesle - jazda bez awarii latami!

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda
Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się dobrą prasą. Tak, stały się niezwykle zaawansowane i nie mają już wiele wspólnego ze spartańskimi konstrukcjami pokroju 1.9 TDI. Mimo wszystko na rynku nadal trafiają się jednostki, których eksploatacja stanowi serwisowy ideał. Jakie firmy produkują najlepsze diesle? Na naszej liście znalazła się technologia z Japonii, Francji, Korei, Niemiec, a nawet Włoch!

Najlepsze diesle: 1.4 D-4D Toyota - japońska precyzja, polska… produkcja!

Małolitrażowy diesel doskonale pamięta jeszcze czasy, w których w salonach japońskiej marki stały takie modele jak Yaris pierwszej generacji czy Corolla E12. To jednak nie stanowi dla niego żadnej ujmy. Szczególnie że motor był regularnie modernizowany, a w efekcie dziś zachował swoją największą zaletę - wyjątkową trwałość i łączy ją z wybitną oszczędnością - spala poniżej 5 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym.

REKLAMA

Diesel 1.4 D-4D Toyota

Diesel 1.4 D-4D Toyota

Materiały prasowe Toyota

Diesel 1.4 D-4D nie posiada koła dwumasowego. To świetna informacja! W zamian jest wyposażany w turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek, a od roku 2008 także w filtr cząstek stałych i wtryskiwacze piezoelektryczne. DPF nie jest zwolennikiem miejskiej eksploatacji. Kierowca powinien pamiętać o tym, aby od czasu do czasu zabrać auto poza teren zabudowany i mocno zwiększyć obciążenie jednostki. W ten sposób układ wypali sadzę zebraną w osadniku i stanie się bezproblemowy. Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, te są naprawdę trwałe. Technologie piezoelektryczna oznacza jednak raczej wymianę wtrysku zamiast jego naprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik Toyoty 1.4 D-4D cieszy się świetną opinią na rynku wtórnym. Nawet najnowocześniejsze wersje są w stanie pokonać 300 tysięcy kilometrów bez zasadniczej awarii. Co ciekawe, choć silnik jest japoński, jego najnowsze wersje były produkowane w… Polsce!

Najlepsze diesle: 1.6 CRDi Kia - wysoka kultura pracy i mało problemów

W nowym millenium Kia postawił na europejską jakość. A jednym z wyrazów tej tendencji był diesel o pojemności 1.6 litra. Koreańczycy wykorzystali w nim nowoczesne zdobycze techniki, jednak nie chcieli przesadzać z ilością nowoczesnych rozwiązań. I tak choć układ wtryskowy korzysta z systemu common rail, a turbosprężarka ma zmienną geometrię łopatek, o tyle rozrząd realizuje bezobsługowy łańcuch, a przy sprzęgle nie ma koła dwumasowego.

Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai

Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai

Materiały prasowe Kia

Jeszcze lepsze informacje dotyczące koreańskiego diesla przynosi eksploatacja. Regularnie serwisowane egzemplarze raczej nie borykają się z poważnymi usterkami. Znane są przypadki awarii turbin. Te jednak producent dość szybko połączył z wadliwym oprogramowaniem. Usterka była usuwana na mocy akcji naprawczej. Co więcej może sie zdarzyć? Nawet jeżeli pojawią się problemy z wtryskiwaczami, te można tanio regenerować. Filtr cząstek stałych był montowany dopiero po 2009 roku. Diesel 1.6 CRDi występuje w kilku wersjach mocy - od 90 do 136 koni mechanicznych.

Najlepsze diesle: 1.6 Multijet Fiat - włoska robota. To brzmi dobrze!

Włoska technologia nie kojarzy się z przesadną trwałością. To jednak wyłącznie opinia obiegowa. Dość skutecznie od kilku lat walczy z nią silnik 1.6 Multijet. Diesel wykorzystuje dorobek technologiczny Fiata, który w roku 1997 zaprezentował pierwszy motor wysokoprężny zasilany wtryskiem common rail. I robi to w naprawdę dobrym stylu. Przebiegi oscylujące w granicy 200 - 250 tysięcy kilometrów zazwyczaj oznaczają dla kierowcy głównie wymianę oleju oraz filtrów. Nieplanowane wizyty w serwisie? Jeżeli te już się zdarzają, dotyczą przede wszystkim termostatu, ewentualnie zaniedbań kierowcy w kwestii np. jakości tankowanego paliwa.

Diesel 1.6 Multijet Fiat

Diesel 1.6 Multijet Fiat

Materiały prasowe Fiat

Silnik 1.6 Multijet występuje w wersji o mocy 90, 105 i 120 koni mechanicznych. Jest wyposażony w całe spektrum nowoczesnych zdobyczy techniki, a w tym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, koło dwumasowe, elektromagnetyczne wtryskiwacze i może mieć filtr cząstek stałych. Jednostka była montowana w szerokiej palecie modeli włoskiego koncernu. Można ją odnaleźć pod maską Alfy Romeo MiTo i Giulietty, Fiatów 500L, Bravo, Doblo, Grande Punto, Idei, Linei i Tipo, Jeepów Renegade i Compass, Opla Combo oraz Suzuki Vitary i SX4.

Najlepsze diesle: 1.6 TDI Volkswagen - Niemcy wrócili do dobrej formy!

Motor pojawił się w gamie Grupy Volkswagena w roku 2009. Miał prezentować powiew technologicznej świeżości i to w zasadzie udało mu się. Posiada nie tylko wtryskiwacze common rail czy w niektórych wersjach filtr cząstek stałych typu DPF, ale także 16-zaworową głowicę aluminiową oraz hydrauliczne zawieszenie, które wykluczyło konieczność stosowania wałków wyrównoważających. Motor występował w kilku wariantach mocy - oferował 75, 90, 105, 110, 120 koni mechanicznych. Był też montowany w szerokiej gamie modeli - od segmentu B do D oraz w autach dostawczych.

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda

Materiały prasowe Volkswagen

Bolesna nauczka z awaryjnym silnikiem 2.0 TDI PD sprawiła, że inżynierowie podczas prac nad mniejszym dieslem odrobili lekcje! To naprawdę solidna konstrukcja, która tak właściwie ma dwie wady. Pierwszą jest wrażliwy na jakość paliwa układ wtryskowy. Dobrej jakości olej napędowy jest w stanie wydłużyć życie wtryskiwaczy nawet do 300 - 350 tysięcy kilometrów. Zanieczyszczona ropa może je szybko zapchać. Jako że producent zastosował wtryski piezoelektryczne, w usunięciu awarii pomoże przede wszystkim ich droga wymiana. Druga z wad dotyczy filtra cząstek stałych. Podczas głównie miejskiej eksploatacji DPF dość szybko staje się źródłem problemów.

Najlepsze diesle: 1.6 HDi PSA/Ford - Francja i Ameryka w natarciu!

Diesel 1.6 HDi zadebiutował w roku 2002 i jest efektem współpracy inżynierów francuskiego koncernu PSA oraz Forda. Motor cieszy się ogromną popularnością chociażby dlatego, że był montowany w wielkich hitach sprzedaży jak Citroen C4 i Berlingo, Peugeot 308 czy Ford Focus, a do tego oferuje rozsądne osiągi i naprawdę symboliczne spalanie. Jednostka zamontowana np. w Peugeocie 307 potrzebuje nieco ponad 5 litrów oleju napędowego na pokonanie stu kilometrów w cyklu miejskim.

Diesel 1.6 HDi PSA Ford

Diesel 1.6 HDi PSA Ford

Materiały prasowe Citroen

Niestety francusko-amerykański diesel ma też pewne wady. A główną jest wysoki poziom wrażliwości. Diesel 1.6 HDI przede wszystkim nie lubi paliwa niskiej jakości. To może doprowadzić do szybkiego zapchania układu wtryskowego. Poza tym świętością powinna się stać regularna wymianę oleju wraz z filtrami oraz należy kontrolować stan rury doprowadzającej olej do turbosprężarki. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że w toku eksploatacji potrafi zapchać się. A to oznacza pracę doładowania bez smarowania i rychłe zatarcie mechanizmu.

Najlepsze diesle: Podsumowanie

Nowoczesna technologia wtryskowa, koło dwumasowe czy zaawansowany układ oczyszczania spalin nie są w stanie zabić bezawaryjności silnika wysokoprężnego. A przynajmniej tak się dzieje w niektórych przypadkach. To informacja o tyle optymistyczna dla kierowców, że osoby jeżdżące dużo i potrzebujące oszczędnego diesla, nadal mają spory wybór na rynku.

Diesel 1.6 Multijet Fiat
Materiały prasowe Fiat
Diesel 1.6 HDi PSA Ford
Materiały prasowe Citroen
Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai
Materiały prasowe Kia
Diesel 1.4 D-4D Toyota
Materiały prasowe Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA