REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najdłuższa I najpakowniejsza wersja Fiata 500L została nazwana Living. Nabywcy tego modelu zyskują m.in. więcej przestrzeni bagażowej. Czy to oznacza, że jest to najlepsza wersja „Pięćsetki”?

Przepis na Fiata 500L Living jest prosty. Wystarczyło wydłużyć nadwozie 500L o 20,5 cm i gotowe. W efekcie powstała konstrukcja, która co prawda dysponuje w stosunku do 500L większą o 183 l pojemnością bagażnika, ale z proporcjonalnym nadwoziem ma niewiele wspólnego.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety, spoglądając na sylwetkę 500L Living trudno jest docenić jej urodę. Wydłużony tył przy niezmienionym względem 500L rozstawie osi sprawił, że auto straciło proporcje. Model 500L Living kojarzy się z samochodem dostawczym, a nie lifestylowym minivanem jak życzyłby sobie tego producent.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

REKLAMA


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet - wnętrze

Przestronny przedział pasażerski może pomieścić nawet siedem osób. Dwa dodatkowe fotele składane w bagażniku wymagają dopłaty 3500 zł (opcja wiąże się z koniecznością zastosowania modyfikacji w zawieszeniu).
Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy egzemplarz pięciomiejscowy, którego przestrzeń bagażowa wynosiła w najskromniejszej konfiguracji 560 l. Jeżeli zdecydujemy się przesunąć maksymlanie do przodu tylne fotele wtedy powiększymy przedział bagażowy do 638 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O ile kabina Fiata 500L Living jest bardzo przestronna i nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni o tyle przednie fotele są jakby nie z tego samochodu. Krótkie siedziska i wąskie oparcia przywodzą na myśl samochody segmentu B, a nie tak przestronne pojazdy, jak Living.

Za to w tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie, a komfort jazdy dodatkowo podnosi możliwość regulowania kąta pochylenia oparć tylnych foteli.
Tablica przyrządów Fiata 500L Living została zaprojektowana ładnie i wykonana z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Cieszy przyjemna w dotyku kierownica. 

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1395 kg Fiata. Przy czym nie mamy tu na myśli oszałamiającej dynamiki. W opisywanej wersji 500L Living ma naturę osiołka, który może nie nabiera prędkości z oszałamiającą dynamiką, ale pracuje sprawnie i pewnie prze do przodu bez względu na to, czy jedzie nim sam kierowca, czy jest załadowany po dach.

Cicha praca, przyzwoita elastyczność oraz niskie zużycie paliwa to niewątpliwe atuty napędu 500L Living. W ruchu miejskim samochód zużywał około 7 l oleju napędowego przy umiarkowanej dynamice jazdy.
Podczas jazdy po autostradzie Living jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, ale do przepisowej prędkości we wnętrzu nie jest przesadnie głośno od szumu opływającego stosunkowo mało opływowe nadwozie powietrza.

Zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych nierówności, zwłaszcza gdy jedziemy autem nieobciążonym. Z drugiej strony szybka jazda po ciasnych zakrętach również nie powinna leżeć w naturze kierowcy 500L Living. Mimo, że auto zachowuje się na drodze przewidywalnie i nie tak łatwo wypchnąć je z założonego toru jazdy, nadwozie na łukach dość mocno się przechyla.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – podsumowanie

Niewątpliwymi atutami Fiata 500L Living są przestronne wnętrze, obszerny i praktyczny przedział bagażowy oraz cichy i oszczędny silnik wysokoprężny. Z napędem dobrze współgra precyzyjnie działająca i odpowiednio zestopniowana manualna przekładnia. Największym minusem Livinga są niewygodne fotele.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Fiat 500L Living 1.6 Multijet – dane techniczne

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 560/638/1704 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,2/178,4/166,7 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,9/4,5 l/100 km
Cena od  81 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living okazał się samochodem praktycznym i przyjemnym w prowadzeniu, szkoda że ma niewygodne fotele.
FIAT
Fiat 500L Living w wersji ze 105-konnym silnikiem Diesla jest oszczędny. Zużycie paliwa na poziomie 6 l/100 km podczas jazdy w trasie jest trudne do osiągnięcia.
FIAT
Wysokoprężny silnik Fiata 500L Living, Multijet II o mocy 105 KM świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy w trasie.
FIAT
Konstruktorzy, tworząc dłuższą wersję 500L - Living, zdecydowali się nie przedłużać rozstawu osi, a jedynie konstrukcję karoserii.
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Fiat 500L Living może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Taka opcja jest droga, bo wymaga zastosowania wzmocnionego zawieszenia.
FIAT
Fiat 500L Living - deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA