Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet
REKLAMA
REKLAMA
Przepis na Fiata 500L Living jest prosty. Wystarczyło wydłużyć nadwozie 500L o 20,5 cm i gotowe. W efekcie powstała konstrukcja, która co prawda dysponuje w stosunku do 500L większą o 183 l pojemnością bagażnika, ale z proporcjonalnym nadwoziem ma niewiele wspólnego.
REKLAMA
Niestety, spoglądając na sylwetkę 500L Living trudno jest docenić jej urodę. Wydłużony tył przy niezmienionym względem 500L rozstawie osi sprawił, że auto straciło proporcje. Model 500L Living kojarzy się z samochodem dostawczym, a nie lifestylowym minivanem jak życzyłby sobie tego producent.
Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD
Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet - wnętrze
Przestronny przedział pasażerski może pomieścić nawet siedem osób. Dwa dodatkowe fotele składane w bagażniku wymagają dopłaty 3500 zł (opcja wiąże się z koniecznością zastosowania modyfikacji w zawieszeniu).
Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy egzemplarz pięciomiejscowy, którego przestrzeń bagażowa wynosiła w najskromniejszej konfiguracji 560 l. Jeżeli zdecydujemy się przesunąć maksymlanie do przodu tylne fotele wtedy powiększymy przedział bagażowy do 638 l.
REKLAMA
O ile kabina Fiata 500L Living jest bardzo przestronna i nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni o tyle przednie fotele są jakby nie z tego samochodu. Krótkie siedziska i wąskie oparcia przywodzą na myśl samochody segmentu B, a nie tak przestronne pojazdy, jak Living.
Za to w tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie, a komfort jazdy dodatkowo podnosi możliwość regulowania kąta pochylenia oparć tylnych foteli.
Tablica przyrządów Fiata 500L Living została zaprojektowana ładnie i wykonana z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Cieszy przyjemna w dotyku kierownica.
Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM
Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – napęd/układ jezdny
Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1395 kg Fiata. Przy czym nie mamy tu na myśli oszałamiającej dynamiki. W opisywanej wersji 500L Living ma naturę osiołka, który może nie nabiera prędkości z oszałamiającą dynamiką, ale pracuje sprawnie i pewnie prze do przodu bez względu na to, czy jedzie nim sam kierowca, czy jest załadowany po dach.
REKLAMA
Cicha praca, przyzwoita elastyczność oraz niskie zużycie paliwa to niewątpliwe atuty napędu 500L Living. W ruchu miejskim samochód zużywał około 7 l oleju napędowego przy umiarkowanej dynamice jazdy.
Podczas jazdy po autostradzie Living jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, ale do przepisowej prędkości we wnętrzu nie jest przesadnie głośno od szumu opływającego stosunkowo mało opływowe nadwozie powietrza.
Zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych nierówności, zwłaszcza gdy jedziemy autem nieobciążonym. Z drugiej strony szybka jazda po ciasnych zakrętach również nie powinna leżeć w naturze kierowcy 500L Living. Mimo, że auto zachowuje się na drodze przewidywalnie i nie tak łatwo wypchnąć je z założonego toru jazdy, nadwozie na łukach dość mocno się przechyla.
Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?
Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – podsumowanie
Niewątpliwymi atutami Fiata 500L Living są przestronne wnętrze, obszerny i praktyczny przedział bagażowy oraz cichy i oszczędny silnik wysokoprężny. Z napędem dobrze współgra precyzyjnie działająca i odpowiednio zestopniowana manualna przekładnia. Największym minusem Livinga są niewygodne fotele.
Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.
Fiat 500L Living 1.6 Multijet – dane techniczne
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 16V 105 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 105 KM/3750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 560/638/1704 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 435,2/178,4/166,7 cm |
Rozstaw osi | 261,2 cm |
V-max | 181 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,8 s |
Zużycie paliwa* | 5,4/3,9/4,5 l/100 km |
Cena od | 81 000 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA