REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najdłuższa I najpakowniejsza wersja Fiata 500L została nazwana Living. Nabywcy tego modelu zyskują m.in. więcej przestrzeni bagażowej. Czy to oznacza, że jest to najlepsza wersja „Pięćsetki”?

Przepis na Fiata 500L Living jest prosty. Wystarczyło wydłużyć nadwozie 500L o 20,5 cm i gotowe. W efekcie powstała konstrukcja, która co prawda dysponuje w stosunku do 500L większą o 183 l pojemnością bagażnika, ale z proporcjonalnym nadwoziem ma niewiele wspólnego.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety, spoglądając na sylwetkę 500L Living trudno jest docenić jej urodę. Wydłużony tył przy niezmienionym względem 500L rozstawie osi sprawił, że auto straciło proporcje. Model 500L Living kojarzy się z samochodem dostawczym, a nie lifestylowym minivanem jak życzyłby sobie tego producent.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

REKLAMA


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet - wnętrze

Przestronny przedział pasażerski może pomieścić nawet siedem osób. Dwa dodatkowe fotele składane w bagażniku wymagają dopłaty 3500 zł (opcja wiąże się z koniecznością zastosowania modyfikacji w zawieszeniu).
Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy egzemplarz pięciomiejscowy, którego przestrzeń bagażowa wynosiła w najskromniejszej konfiguracji 560 l. Jeżeli zdecydujemy się przesunąć maksymlanie do przodu tylne fotele wtedy powiększymy przedział bagażowy do 638 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O ile kabina Fiata 500L Living jest bardzo przestronna i nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni o tyle przednie fotele są jakby nie z tego samochodu. Krótkie siedziska i wąskie oparcia przywodzą na myśl samochody segmentu B, a nie tak przestronne pojazdy, jak Living.

Za to w tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie, a komfort jazdy dodatkowo podnosi możliwość regulowania kąta pochylenia oparć tylnych foteli.
Tablica przyrządów Fiata 500L Living została zaprojektowana ładnie i wykonana z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Cieszy przyjemna w dotyku kierownica. 

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1395 kg Fiata. Przy czym nie mamy tu na myśli oszałamiającej dynamiki. W opisywanej wersji 500L Living ma naturę osiołka, który może nie nabiera prędkości z oszałamiającą dynamiką, ale pracuje sprawnie i pewnie prze do przodu bez względu na to, czy jedzie nim sam kierowca, czy jest załadowany po dach.

Cicha praca, przyzwoita elastyczność oraz niskie zużycie paliwa to niewątpliwe atuty napędu 500L Living. W ruchu miejskim samochód zużywał około 7 l oleju napędowego przy umiarkowanej dynamice jazdy.
Podczas jazdy po autostradzie Living jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, ale do przepisowej prędkości we wnętrzu nie jest przesadnie głośno od szumu opływającego stosunkowo mało opływowe nadwozie powietrza.

Zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych nierówności, zwłaszcza gdy jedziemy autem nieobciążonym. Z drugiej strony szybka jazda po ciasnych zakrętach również nie powinna leżeć w naturze kierowcy 500L Living. Mimo, że auto zachowuje się na drodze przewidywalnie i nie tak łatwo wypchnąć je z założonego toru jazdy, nadwozie na łukach dość mocno się przechyla.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – podsumowanie

Niewątpliwymi atutami Fiata 500L Living są przestronne wnętrze, obszerny i praktyczny przedział bagażowy oraz cichy i oszczędny silnik wysokoprężny. Z napędem dobrze współgra precyzyjnie działająca i odpowiednio zestopniowana manualna przekładnia. Największym minusem Livinga są niewygodne fotele.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Fiat 500L Living 1.6 Multijet – dane techniczne

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 560/638/1704 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,2/178,4/166,7 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,9/4,5 l/100 km
Cena od  81 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living okazał się samochodem praktycznym i przyjemnym w prowadzeniu, szkoda że ma niewygodne fotele.
FIAT
Fiat 500L Living w wersji ze 105-konnym silnikiem Diesla jest oszczędny. Zużycie paliwa na poziomie 6 l/100 km podczas jazdy w trasie jest trudne do osiągnięcia.
FIAT
Wysokoprężny silnik Fiata 500L Living, Multijet II o mocy 105 KM świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy w trasie.
FIAT
Konstruktorzy, tworząc dłuższą wersję 500L - Living, zdecydowali się nie przedłużać rozstawu osi, a jedynie konstrukcję karoserii.
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Fiat 500L Living może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Taka opcja jest droga, bo wymaga zastosowania wzmocnionego zawieszenia.
FIAT
Fiat 500L Living - deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA