REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logana MCV to najtańsze auto z nadwoziem typu kombi na rynku. Co więcej koszty eksploatacji można obniżyć decydując się na wersję z fabryczną instalacją gazu LPG.

Polacy to naród, który uwielbia samochody z ogromnymi bagażnikami. Wielkość kufra przesłania często inne cechy pojazdu, które paradoksalnie wpłynąć mogą na pełne wykorzystanie jego potencjału, ale niektórzy klienci z nad Wisły zdają się patrzeć na świat motoryzacji w nieco inny sposób. Amatorzy tego swego rodzaju fetyszu mogą być jednak spokojni, producenci aut o nich pamiętają i coraz szczodrej obdarowują swoje auta pakownymi bagażnikami.

REKLAMA

Test Dacia Logan MCV : nadwozie

Dacia Logan MCV II-generacji pojawiła się na rynku na początku 2013 roku. Co ciekawe model ten, mimo dłuższego o 19 mm nadwozia, oferuje krótszy rozstaw osi i mniejszy bagażnik niż jego poprzednik. Nadal jednak jego wymiary robią wrażenie, a sylwetka pojazdu, dzięki obniżeniu wysokości auta o 121 mm, stała się bardziej harmonijna i proporcjonalna. Logan zyskał także na uroku za sprawą poważniej zaprojektowanego przedniego pasa, w którym uwagę przykuwają przezroczyste klosze reflektorów i dynamicznie stylizowany zderzak. Tylna cześć samochodu, z prawie pionową klapą bagażnika, to ukłon projektantów w stronę wysokiej funkcjonalności i maksymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Dopełnieniem całości są aluminiowe felgi w całkiem sensownym rozmiarze 15-cali.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Test Dacia Logan MCV : kokpit

Wnętrze nowej Dacii Logan przeszło wyraźną metamorfozę. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda on lepiej niż w poprzednim modelu. Kierowca doceni prostą obsługę manualnej klimatyzacji, czytelne zegary i rewelacyjny system multimedialny. Ten ostatni zachwyca nie tylko ceną (950 zł), ale przede wszystkim ogromną funkcjonalnością. Ekran świetnie reaguje na dotyk, a wchodząca w skład systemu nawigacja GPS zachwyca bardzo czytelnymi opisami map oraz intuicyjną i nieskomplikowaną obsługą. To jedno z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Szkoda, że w testowanej wersji zabrakło bardziej rozbudowanego komputera pokładowego, a system audio nie wydobywa z siebie zbyt ujmującego pod względem jakości dźwięku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Dacia Logan MCV : kabina

Osoby, które obawiają się, że zmodernizowany Logan nie spełni się tak dobrze w roli samochodu rodzinnego jak jego poprzednik pragniemy uspokoić. Mimo zmniejszenia rozstawu osi z 2905 mm do 2634 mm kabina nowego Logana MCV nadal jest bardzo przestronna. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby o wzroście 185 cm, a bagażnik o pojemności 573 l i niskim progu załadunkowym, spokojnie pomieści nawet urlopowe bagaże 5-osobowej rodziny. Mankamentem są jednak niewygodne fotele i kanapa, które na dłuższych trasach wyraźnie męczą kręgosłup.

Test Dacia Logan MCV : zawieszenie

Pasażerowie podróżujący nową Dacią Logan MCV zapewne docenią wysoki komfort resorowania nierówności. Mimo prostego w budowie zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu- auto gładko wybiera nierówności na drodze. Nawet duże ubytki w nawierzchni nie są w stanie zakłóci spokoju panującego w kabinie. Pod tym względem nawet testowane w tym samym czasie Audi A3 Limousine wypadło gorzej na tle Dacii. Ceną za wyższy komfort są jednak wyraźne przechyły auta w zakrętach, które skutecznie studzą temperament kierowcy na drodze. Nie mają one jednak większego wpływu na stabilność auta. O jeździe sportowej lepiej jednak zapomnieć, bowiem ESP bardzo szybko i gwałtownie stabilizuje pojazd.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Dacia Logan MCV : silnik 1.2 16V 75 KM LPG

Gabaryty auta, ogromny bagażnik i przestronna kabina sugerują, że auto zdolne jest poradzić sobie nawet z dużym obciążeniem. Okazuje się jednak, że największy mankament Dacii Logan MCV kryje się pod jej maską. Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w 16-zaworową głowicę dysponuje mocą 75 KM. Co więcej w celu zredukowania kosztów paliwa został fabrycznie wyposażony w instalację gazu LPG marki Landi Renzo, która nieznacznie zmniejsza jego moc (do 72 KM). Niezależnie jednak od rodzaju zasilania osiągi Logana są słabe. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu albo 14,5 s (benzyna), albo 15,1 s (LPG). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 162 km/h lub 154 km/h. Jadąc z czwórką pasażerów nie ma co myśleć o bezproblemowym wyprzedzaniu. To wszystko sprawia, że środowiskiem naturalnym tego auta jest miasto. Poza nim jazda Loganem MCV  z silnikiem 1.2 16V LPG będzie po prostu bardzo męcząca.

Próbne jazdy na autostradzie odkryły także inny problem. W kabinie Dacii Logan MCV przy wyższych prędkościach jest po prostu głośno. Przy 120 km/h hałas zaczyna męczyć. Warto jednak zauważyć, że problemy z nadmierną głośnością i kiepską dynamiką nie dotyczą Logana wyposażonego w jednostkę 0.9 TCe.

Test Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG : zużycie paliwa

Choć silnik 1.2 16V LPG ma słabe osiągi to w wersji zasilanej LPG Logan przekonuje do siebie ogromnym zasięgiem (ok. 1100 km) jaki można uzyskać, gdy auto ma zatankowane pod korek oba baki (odpowiednio 50-  i 32-litrowy). Średnie spalanie wyniosło w przypadku jazdy na benzynie 7,4 l a na gazie ok. 9,1 l. Wyniki te można nieco obniżyć, przy mało dynamicznej jeździe, do której auto po prostu zachęca.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Dacia Logan MCV : manualna skrzynia biegów

Z silnikiem 1.2 16V 75 KM współpracuje 5-stopniowa skrzynia biegów. Wyraźnie brakuje jej precyzji w wybieraniu poszczególnym przełożeń, przez co nie zawsze wskazany bieg trafia na swoje miejsce. Denerwuje także zbyt swawolne poruszanie się lewarku wzdłuż prowadnic.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Dacia Logan MCV : hamulce

Układ hamulcowy jest całkiem skuteczny. Duży skok pedału pozwala precyzyjnie dawkować siłę z jaką auto spowalnia swoje tempo. Choć na tylnej osi pracują hamulce bębnowe, to kierowca przez cały czas ma poczucie bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Test Dacia Logan MCV : cena i wyposażenie

Dacia Logan MCV to auto dla osób, które poszukują pojazdu nowego oferującego przestronną kabinę i duże możliwości transportowe. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nowy Logan na tle swojego poprzednika oferuje znacznie więcej. Nareszcie można posiadać Dacię z fabryczną nawigacją, systemem stabilizacji toru jazdy, kompletem poduszek powietrznych i tempomatem. Prezentowany egzemplarz (wersja Laureate) wyposażony dodatkowo w nawigację GPS, manualną klimatyzacje, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne czujniki parkowania został wyceniony na 49 070 zł. Cena ta obejmuje już fabryczną instalację gazu LPG.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Dacia Logan MCV : opinia

Dacia kilka lat temu stworzyła pojemne kombi za rozsądne pieniądze. Dziś oferuje drugą, udoskonaloną wersję tego modelu czyli Logana MCV II. Auto posiada przestronną kabinę, niezłe wyposażenie i bardzo pakowny bagażnik. Co więcej koszty eksploatacji można znacząco obniżyć dzięki instalacji LPG dostępnej jako opcja za niewygórowaną kwotę. Poza tym decydując się na nią klient nie traci 3-letniej gwarancji producenta. Najpoważniejszym mankamentem są słabe osiągi silnika 1.2 16V, które doskwierają przede wszystkim  w trakcie jazdy poza miastem oraz spory hałas w kabinie. Jeśli auto ma jednak pełnić rolę stricte użytkową to trudno znaleźć rozsądniejszą propozycję w tej klasie na rynku. Rodzinom podróżującym często za miasto polecamy jednak wersję 0.9 TCe lub diesla 1.5 dCi.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG reflektory
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA