REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logana MCV to najtańsze auto z nadwoziem typu kombi na rynku. Co więcej koszty eksploatacji można obniżyć decydując się na wersję z fabryczną instalacją gazu LPG.

Polacy to naród, który uwielbia samochody z ogromnymi bagażnikami. Wielkość kufra przesłania często inne cechy pojazdu, które paradoksalnie wpłynąć mogą na pełne wykorzystanie jego potencjału, ale niektórzy klienci z nad Wisły zdają się patrzeć na świat motoryzacji w nieco inny sposób. Amatorzy tego swego rodzaju fetyszu mogą być jednak spokojni, producenci aut o nich pamiętają i coraz szczodrej obdarowują swoje auta pakownymi bagażnikami.

REKLAMA

Test Dacia Logan MCV : nadwozie

Dacia Logan MCV II-generacji pojawiła się na rynku na początku 2013 roku. Co ciekawe model ten, mimo dłuższego o 19 mm nadwozia, oferuje krótszy rozstaw osi i mniejszy bagażnik niż jego poprzednik. Nadal jednak jego wymiary robią wrażenie, a sylwetka pojazdu, dzięki obniżeniu wysokości auta o 121 mm, stała się bardziej harmonijna i proporcjonalna. Logan zyskał także na uroku za sprawą poważniej zaprojektowanego przedniego pasa, w którym uwagę przykuwają przezroczyste klosze reflektorów i dynamicznie stylizowany zderzak. Tylna cześć samochodu, z prawie pionową klapą bagażnika, to ukłon projektantów w stronę wysokiej funkcjonalności i maksymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Dopełnieniem całości są aluminiowe felgi w całkiem sensownym rozmiarze 15-cali.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Test Dacia Logan MCV : kokpit

Wnętrze nowej Dacii Logan przeszło wyraźną metamorfozę. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda on lepiej niż w poprzednim modelu. Kierowca doceni prostą obsługę manualnej klimatyzacji, czytelne zegary i rewelacyjny system multimedialny. Ten ostatni zachwyca nie tylko ceną (950 zł), ale przede wszystkim ogromną funkcjonalnością. Ekran świetnie reaguje na dotyk, a wchodząca w skład systemu nawigacja GPS zachwyca bardzo czytelnymi opisami map oraz intuicyjną i nieskomplikowaną obsługą. To jedno z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Szkoda, że w testowanej wersji zabrakło bardziej rozbudowanego komputera pokładowego, a system audio nie wydobywa z siebie zbyt ujmującego pod względem jakości dźwięku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Dacia Logan MCV : kabina

Osoby, które obawiają się, że zmodernizowany Logan nie spełni się tak dobrze w roli samochodu rodzinnego jak jego poprzednik pragniemy uspokoić. Mimo zmniejszenia rozstawu osi z 2905 mm do 2634 mm kabina nowego Logana MCV nadal jest bardzo przestronna. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby o wzroście 185 cm, a bagażnik o pojemności 573 l i niskim progu załadunkowym, spokojnie pomieści nawet urlopowe bagaże 5-osobowej rodziny. Mankamentem są jednak niewygodne fotele i kanapa, które na dłuższych trasach wyraźnie męczą kręgosłup.

Test Dacia Logan MCV : zawieszenie

Pasażerowie podróżujący nową Dacią Logan MCV zapewne docenią wysoki komfort resorowania nierówności. Mimo prostego w budowie zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu- auto gładko wybiera nierówności na drodze. Nawet duże ubytki w nawierzchni nie są w stanie zakłóci spokoju panującego w kabinie. Pod tym względem nawet testowane w tym samym czasie Audi A3 Limousine wypadło gorzej na tle Dacii. Ceną za wyższy komfort są jednak wyraźne przechyły auta w zakrętach, które skutecznie studzą temperament kierowcy na drodze. Nie mają one jednak większego wpływu na stabilność auta. O jeździe sportowej lepiej jednak zapomnieć, bowiem ESP bardzo szybko i gwałtownie stabilizuje pojazd.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Dacia Logan MCV : silnik 1.2 16V 75 KM LPG

Gabaryty auta, ogromny bagażnik i przestronna kabina sugerują, że auto zdolne jest poradzić sobie nawet z dużym obciążeniem. Okazuje się jednak, że największy mankament Dacii Logan MCV kryje się pod jej maską. Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w 16-zaworową głowicę dysponuje mocą 75 KM. Co więcej w celu zredukowania kosztów paliwa został fabrycznie wyposażony w instalację gazu LPG marki Landi Renzo, która nieznacznie zmniejsza jego moc (do 72 KM). Niezależnie jednak od rodzaju zasilania osiągi Logana są słabe. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu albo 14,5 s (benzyna), albo 15,1 s (LPG). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 162 km/h lub 154 km/h. Jadąc z czwórką pasażerów nie ma co myśleć o bezproblemowym wyprzedzaniu. To wszystko sprawia, że środowiskiem naturalnym tego auta jest miasto. Poza nim jazda Loganem MCV  z silnikiem 1.2 16V LPG będzie po prostu bardzo męcząca.

Próbne jazdy na autostradzie odkryły także inny problem. W kabinie Dacii Logan MCV przy wyższych prędkościach jest po prostu głośno. Przy 120 km/h hałas zaczyna męczyć. Warto jednak zauważyć, że problemy z nadmierną głośnością i kiepską dynamiką nie dotyczą Logana wyposażonego w jednostkę 0.9 TCe.

Test Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG : zużycie paliwa

Choć silnik 1.2 16V LPG ma słabe osiągi to w wersji zasilanej LPG Logan przekonuje do siebie ogromnym zasięgiem (ok. 1100 km) jaki można uzyskać, gdy auto ma zatankowane pod korek oba baki (odpowiednio 50-  i 32-litrowy). Średnie spalanie wyniosło w przypadku jazdy na benzynie 7,4 l a na gazie ok. 9,1 l. Wyniki te można nieco obniżyć, przy mało dynamicznej jeździe, do której auto po prostu zachęca.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Dacia Logan MCV : manualna skrzynia biegów

Z silnikiem 1.2 16V 75 KM współpracuje 5-stopniowa skrzynia biegów. Wyraźnie brakuje jej precyzji w wybieraniu poszczególnym przełożeń, przez co nie zawsze wskazany bieg trafia na swoje miejsce. Denerwuje także zbyt swawolne poruszanie się lewarku wzdłuż prowadnic.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Dacia Logan MCV : hamulce

Układ hamulcowy jest całkiem skuteczny. Duży skok pedału pozwala precyzyjnie dawkować siłę z jaką auto spowalnia swoje tempo. Choć na tylnej osi pracują hamulce bębnowe, to kierowca przez cały czas ma poczucie bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Test Dacia Logan MCV : cena i wyposażenie

Dacia Logan MCV to auto dla osób, które poszukują pojazdu nowego oferującego przestronną kabinę i duże możliwości transportowe. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nowy Logan na tle swojego poprzednika oferuje znacznie więcej. Nareszcie można posiadać Dacię z fabryczną nawigacją, systemem stabilizacji toru jazdy, kompletem poduszek powietrznych i tempomatem. Prezentowany egzemplarz (wersja Laureate) wyposażony dodatkowo w nawigację GPS, manualną klimatyzacje, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne czujniki parkowania został wyceniony na 49 070 zł. Cena ta obejmuje już fabryczną instalację gazu LPG.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Dacia Logan MCV : opinia

Dacia kilka lat temu stworzyła pojemne kombi za rozsądne pieniądze. Dziś oferuje drugą, udoskonaloną wersję tego modelu czyli Logana MCV II. Auto posiada przestronną kabinę, niezłe wyposażenie i bardzo pakowny bagażnik. Co więcej koszty eksploatacji można znacząco obniżyć dzięki instalacji LPG dostępnej jako opcja za niewygórowaną kwotę. Poza tym decydując się na nią klient nie traci 3-letniej gwarancji producenta. Najpoważniejszym mankamentem są słabe osiągi silnika 1.2 16V, które doskwierają przede wszystkim  w trakcie jazdy poza miastem oraz spory hałas w kabinie. Jeśli auto ma jednak pełnić rolę stricte użytkową to trudno znaleźć rozsądniejszą propozycję w tej klasie na rynku. Rodzinom podróżującym często za miasto polecamy jednak wersję 0.9 TCe lub diesla 1.5 dCi.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG reflektory
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Automatyczny zwrot prawa jazdy. 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

REKLAMA

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

REKLAMA