REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 - przód
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze „dziecko” Peugeota, model 208 może przypaść Polakom do gustu nie tylko ze względu na cenę zakupu. Samochód został zaprojektowany przez Polaka, a za jedną z inspiracji projektu posłużyła legendarna „Dwieściepiątka”.

Kształt najnowszego Peugeota 208 narodził się w głowie polskiego projektanta, Adama Bazydło. Designer odpowiadał nie tylko za kształt karoserii lecz również za wgląd wnętrza pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Dynamicznie wyglądająca bryła nadwozia  małego Peugeota jest proporcjonalna i okraszona wieloma profilami. 208 prezentuje się ładnie zarówno w wersji trzy, jak i pięciodrzwiowej.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Wnętrze

Jednak najciekawsze rozwiązania stylizacyjne projektant zastosował we wnętrzu. Peugeot 208 to samochód z owalną i przy okazji najmniejszą kierownicą w klasie. Co więcej, tzw. zegary są umieszczone wyżej i spogląda się na nie znad wieńca kierownicy.

REKLAMA

Rozwiązanie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wygodne. Cały kokpit Peugeota 208 został zaprojektowany interesująco. Na uwagę zasługuje nie tylko jakość montażu i dobór materiałów, ale również np. kształt środkowej konsoli z dużym, kolorowym wyświetlaczem (opcja za 1500 zł, 3400 zł z nawigacją).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota 208 jest przestronna. Na tyle, że w wersji pięciodrzwiowej można się wybrać w dłuższą podróż z czwórką dorosłych pasażerów.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i nie męczą nawet na długich dystansach. Przedział bagażowy Peugeota 208 ma objętość  311 l, co jest wynikiem pozwalającym na spakowanie się na wakacje niedużej rodzinie.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Napęd/układ jezdny

Układ wnętrza to nie jedyne zaskoczenie w Peugeocie 208. Kolejnym jest układ jezdny. Do napędu prezentowanej wersji posłużył silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc 115 KM. Jak na jednostkę z serii HDi przystało silnik odznaczał się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Elastyczna jednostka napędowa dobrze spisywała się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów. Silnikowi wystarczało tchu by sprawnie wyprzedzić poprzedzające auto nawet startując z wyższych prędkości.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Położenie „zegarów” w stosunku do oczu kierowcy jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu, bez względu na proporcje kierowcy, nie zachodzi zjawisko zasłaniania części wskaźników przez koło kierownicy.

A samą kierownicą operuje się bardzo wygodnie. Układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy, podobnie do zawieszenia, które jest przyjemnie sprężyste na zakrętach i wystarczająco komfortowe na nierównościach.

W ruchu miejskim wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi rozwijający moc 115 KM zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km podczas żwawej jazdy. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Najnowszego Peugeota 208 w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Allure (w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej LED, automatyczny włącznik wycieraczek, 16 calowe felgi ze stopów lekkich, Multimedialny kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) z systemem audio, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, poduszki boczne i kurtynowe) można nabyć za 55 400 zł (z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, rozwijającym moc 82 KM). Opisywana odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM jest aż o 14 tys. zł droższa. W rezultacie z punktu widzenia opłacalności zakupu w stosunku do odmiany benzynowej, jest to propozycja dla osób, które zamierzają swoją „Dwieścieósemką” przejeżdżać znacznie ponad 30 tys. km rocznie.

Nie mniej, Peugeot 208 z tańszymi jednostkami napędowymi  w odmianie 5-ciodrzwiowej okazał się świetnie wykonanym, ciekawie zaprojektowanym, komfortowym samochodem, który może spełnić oczekiwania małżeństwa z dziećmi w wieku szkolnym. W przypadku Peugeota 208 dylemat między zakupem uboższego kompakta, a bogaciej wyposażonego auta segmentu B ma sens.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Dane techniczne:

Peugeot 208 1.6 e-HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 311 l
Wymiary (dł./szer.) 396,2/173,9 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Cena 70 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 208 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - felga
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA