REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 - przód
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze „dziecko” Peugeota, model 208 może przypaść Polakom do gustu nie tylko ze względu na cenę zakupu. Samochód został zaprojektowany przez Polaka, a za jedną z inspiracji projektu posłużyła legendarna „Dwieściepiątka”.

Kształt najnowszego Peugeota 208 narodził się w głowie polskiego projektanta, Adama Bazydło. Designer odpowiadał nie tylko za kształt karoserii lecz również za wgląd wnętrza pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Dynamicznie wyglądająca bryła nadwozia  małego Peugeota jest proporcjonalna i okraszona wieloma profilami. 208 prezentuje się ładnie zarówno w wersji trzy, jak i pięciodrzwiowej.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Wnętrze

Jednak najciekawsze rozwiązania stylizacyjne projektant zastosował we wnętrzu. Peugeot 208 to samochód z owalną i przy okazji najmniejszą kierownicą w klasie. Co więcej, tzw. zegary są umieszczone wyżej i spogląda się na nie znad wieńca kierownicy.

REKLAMA

Rozwiązanie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wygodne. Cały kokpit Peugeota 208 został zaprojektowany interesująco. Na uwagę zasługuje nie tylko jakość montażu i dobór materiałów, ale również np. kształt środkowej konsoli z dużym, kolorowym wyświetlaczem (opcja za 1500 zł, 3400 zł z nawigacją).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota 208 jest przestronna. Na tyle, że w wersji pięciodrzwiowej można się wybrać w dłuższą podróż z czwórką dorosłych pasażerów.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i nie męczą nawet na długich dystansach. Przedział bagażowy Peugeota 208 ma objętość  311 l, co jest wynikiem pozwalającym na spakowanie się na wakacje niedużej rodzinie.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Napęd/układ jezdny

Układ wnętrza to nie jedyne zaskoczenie w Peugeocie 208. Kolejnym jest układ jezdny. Do napędu prezentowanej wersji posłużył silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc 115 KM. Jak na jednostkę z serii HDi przystało silnik odznaczał się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Elastyczna jednostka napędowa dobrze spisywała się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów. Silnikowi wystarczało tchu by sprawnie wyprzedzić poprzedzające auto nawet startując z wyższych prędkości.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Położenie „zegarów” w stosunku do oczu kierowcy jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu, bez względu na proporcje kierowcy, nie zachodzi zjawisko zasłaniania części wskaźników przez koło kierownicy.

A samą kierownicą operuje się bardzo wygodnie. Układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy, podobnie do zawieszenia, które jest przyjemnie sprężyste na zakrętach i wystarczająco komfortowe na nierównościach.

W ruchu miejskim wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi rozwijający moc 115 KM zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km podczas żwawej jazdy. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Najnowszego Peugeota 208 w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Allure (w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej LED, automatyczny włącznik wycieraczek, 16 calowe felgi ze stopów lekkich, Multimedialny kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) z systemem audio, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, poduszki boczne i kurtynowe) można nabyć za 55 400 zł (z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, rozwijającym moc 82 KM). Opisywana odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM jest aż o 14 tys. zł droższa. W rezultacie z punktu widzenia opłacalności zakupu w stosunku do odmiany benzynowej, jest to propozycja dla osób, które zamierzają swoją „Dwieścieósemką” przejeżdżać znacznie ponad 30 tys. km rocznie.

Nie mniej, Peugeot 208 z tańszymi jednostkami napędowymi  w odmianie 5-ciodrzwiowej okazał się świetnie wykonanym, ciekawie zaprojektowanym, komfortowym samochodem, który może spełnić oczekiwania małżeństwa z dziećmi w wieku szkolnym. W przypadku Peugeota 208 dylemat między zakupem uboższego kompakta, a bogaciej wyposażonego auta segmentu B ma sens.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Dane techniczne:

Peugeot 208 1.6 e-HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 311 l
Wymiary (dł./szer.) 396,2/173,9 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Cena 70 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 208 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - felga
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA