REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Peugeot 208 - przód
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze „dziecko” Peugeota, model 208 może przypaść Polakom do gustu nie tylko ze względu na cenę zakupu. Samochód został zaprojektowany przez Polaka, a za jedną z inspiracji projektu posłużyła legendarna „Dwieściepiątka”.

Kształt najnowszego Peugeota 208 narodził się w głowie polskiego projektanta, Adama Bazydło. Designer odpowiadał nie tylko za kształt karoserii lecz również za wgląd wnętrza pojazdu.

REKLAMA

Dynamicznie wyglądająca bryła nadwozia  małego Peugeota jest proporcjonalna i okraszona wieloma profilami. 208 prezentuje się ładnie zarówno w wersji trzy, jak i pięciodrzwiowej.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Wnętrze

REKLAMA

Jednak najciekawsze rozwiązania stylizacyjne projektant zastosował we wnętrzu. Peugeot 208 to samochód z owalną i przy okazji najmniejszą kierownicą w klasie. Co więcej, tzw. zegary są umieszczone wyżej i spogląda się na nie znad wieńca kierownicy.

Rozwiązanie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wygodne. Cały kokpit Peugeota 208 został zaprojektowany interesująco. Na uwagę zasługuje nie tylko jakość montażu i dobór materiałów, ale również np. kształt środkowej konsoli z dużym, kolorowym wyświetlaczem (opcja za 1500 zł, 3400 zł z nawigacją).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota 208 jest przestronna. Na tyle, że w wersji pięciodrzwiowej można się wybrać w dłuższą podróż z czwórką dorosłych pasażerów.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i nie męczą nawet na długich dystansach. Przedział bagażowy Peugeota 208 ma objętość  311 l, co jest wynikiem pozwalającym na spakowanie się na wakacje niedużej rodzinie.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Układ wnętrza to nie jedyne zaskoczenie w Peugeocie 208. Kolejnym jest układ jezdny. Do napędu prezentowanej wersji posłużył silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc 115 KM. Jak na jednostkę z serii HDi przystało silnik odznaczał się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Elastyczna jednostka napędowa dobrze spisywała się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów. Silnikowi wystarczało tchu by sprawnie wyprzedzić poprzedzające auto nawet startując z wyższych prędkości.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Położenie „zegarów” w stosunku do oczu kierowcy jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu, bez względu na proporcje kierowcy, nie zachodzi zjawisko zasłaniania części wskaźników przez koło kierownicy.

A samą kierownicą operuje się bardzo wygodnie. Układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy, podobnie do zawieszenia, które jest przyjemnie sprężyste na zakrętach i wystarczająco komfortowe na nierównościach.

W ruchu miejskim wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi rozwijający moc 115 KM zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km podczas żwawej jazdy. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Najnowszego Peugeota 208 w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Allure (w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej LED, automatyczny włącznik wycieraczek, 16 calowe felgi ze stopów lekkich, Multimedialny kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) z systemem audio, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, poduszki boczne i kurtynowe) można nabyć za 55 400 zł (z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, rozwijającym moc 82 KM). Opisywana odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM jest aż o 14 tys. zł droższa. W rezultacie z punktu widzenia opłacalności zakupu w stosunku do odmiany benzynowej, jest to propozycja dla osób, które zamierzają swoją „Dwieścieósemką” przejeżdżać znacznie ponad 30 tys. km rocznie.

Nie mniej, Peugeot 208 z tańszymi jednostkami napędowymi  w odmianie 5-ciodrzwiowej okazał się świetnie wykonanym, ciekawie zaprojektowanym, komfortowym samochodem, który może spełnić oczekiwania małżeństwa z dziećmi w wieku szkolnym. W przypadku Peugeota 208 dylemat między zakupem uboższego kompakta, a bogaciej wyposażonego auta segmentu B ma sens.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Dane techniczne:

Peugeot 208 1.6 e-HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 311 l
Wymiary (dł./szer.) 396,2/173,9 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Cena 70 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 208 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - felga
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA