Test Peugeot 208 – inspirowany legendą
REKLAMA
REKLAMA
Kształt najnowszego Peugeota 208 narodził się w głowie polskiego projektanta, Adama Bazydło. Designer odpowiadał nie tylko za kształt karoserii lecz również za wgląd wnętrza pojazdu.
REKLAMA
Dynamicznie wyglądająca bryła nadwozia małego Peugeota jest proporcjonalna i okraszona wieloma profilami. 208 prezentuje się ładnie zarówno w wersji trzy, jak i pięciodrzwiowej.
Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii
Wnętrze
REKLAMA
Jednak najciekawsze rozwiązania stylizacyjne projektant zastosował we wnętrzu. Peugeot 208 to samochód z owalną i przy okazji najmniejszą kierownicą w klasie. Co więcej, tzw. zegary są umieszczone wyżej i spogląda się na nie znad wieńca kierownicy.
Rozwiązanie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wygodne. Cały kokpit Peugeota 208 został zaprojektowany interesująco. Na uwagę zasługuje nie tylko jakość montażu i dobór materiałów, ale również np. kształt środkowej konsoli z dużym, kolorowym wyświetlaczem (opcja za 1500 zł, 3400 zł z nawigacją).
Kabina Peugeota 208 jest przestronna. Na tyle, że w wersji pięciodrzwiowej można się wybrać w dłuższą podróż z czwórką dorosłych pasażerów.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i nie męczą nawet na długich dystansach. Przedział bagażowy Peugeota 208 ma objętość 311 l, co jest wynikiem pozwalającym na spakowanie się na wakacje niedużej rodzinie.
Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki
Napęd/układ jezdny
REKLAMA
Układ wnętrza to nie jedyne zaskoczenie w Peugeocie 208. Kolejnym jest układ jezdny. Do napędu prezentowanej wersji posłużył silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc 115 KM. Jak na jednostkę z serii HDi przystało silnik odznaczał się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Elastyczna jednostka napędowa dobrze spisywała się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów. Silnikowi wystarczało tchu by sprawnie wyprzedzić poprzedzające auto nawet startując z wyższych prędkości.
Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana
Położenie „zegarów” w stosunku do oczu kierowcy jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu, bez względu na proporcje kierowcy, nie zachodzi zjawisko zasłaniania części wskaźników przez koło kierownicy.
A samą kierownicą operuje się bardzo wygodnie. Układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy, podobnie do zawieszenia, które jest przyjemnie sprężyste na zakrętach i wystarczająco komfortowe na nierównościach.
W ruchu miejskim wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi rozwijający moc 115 KM zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km podczas żwawej jazdy. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4 l/100 km.
Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa
Podsumowanie
Najnowszego Peugeota 208 w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Allure (w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej LED, automatyczny włącznik wycieraczek, 16 calowe felgi ze stopów lekkich, Multimedialny kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) z systemem audio, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, poduszki boczne i kurtynowe) można nabyć za 55 400 zł (z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, rozwijającym moc 82 KM). Opisywana odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM jest aż o 14 tys. zł droższa. W rezultacie z punktu widzenia opłacalności zakupu w stosunku do odmiany benzynowej, jest to propozycja dla osób, które zamierzają swoją „Dwieścieósemką” przejeżdżać znacznie ponad 30 tys. km rocznie.
Nie mniej, Peugeot 208 z tańszymi jednostkami napędowymi w odmianie 5-ciodrzwiowej okazał się świetnie wykonanym, ciekawie zaprojektowanym, komfortowym samochodem, który może spełnić oczekiwania małżeństwa z dziećmi w wieku szkolnym. W przypadku Peugeota 208 dylemat między zakupem uboższego kompakta, a bogaciej wyposażonego auta segmentu B ma sens.
Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany
Dane techniczne:
Peugeot 208 1.6 e-HDi | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1560 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Maksymalna moc | 115 KM/3600 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 270 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg |
Pojemność bagażnika | 311 l |
Wymiary (dł./szer.) | 396,2/173,9 cm |
Rozstaw osi | 260,8 cm |
V-max | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 |
Zużycie paliwa* | 4,6/3,4/3,8 l/100 km |
Cena | 70 100 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.