REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze coupe Opla – Astra GTC przywodzi na myśl konstrukcje z lat 90. To wtedy na tzw. fali były niewielkie budżetowe coupe. Czy nowy Opel oprócz wrażeń estetycznych gwarantuje emocje za kierownicą?

Chyba dla żadnego specjalisty od cyferek nie jest niespodzianką, że Astra GTC jest produkowana w Polsce. Za chwilę w fabryce Opla w Gliwicach rozpocznie się produkcja pozostałych odmian nadwoziowych Astry IV. W ciężkich czasach dla przemysłu motoryzacyjnego nikt, kto nie chce zniknąć z rynku nie produkuje drożej produktu, który może wyprodukować taniej. Dlatego produkcja Astry wróciła do fabryki Opla w Polsce i pozostanie tam do momentu, do którego będzie to opłacalne.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Nadwozie

Uzbrojone w pazur, trzydrzwiowe nadwozie Astry IV przyciąga wzrok i to mimo nijakiego koloru. Liczne przetłoczenia dodające nadwoziu dynamiki to już znak firmowy najnowszych modeli Opla. Bryła jest zwarta, a wysoko uniesiony tylny zderzak dodaje sylwetce trzydrzwiowej Astry dynamiki.

Prestiżu i drapieżności dodają Oplowi ładnie zaprojektowane lampy, zwłaszcza ksenonowe reflektory adaptacyjne.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Żeby wygodnie wsiąść do Astry GTC trzeba mieć sporo miejsca. To typowa bolączka samochodów trzydrzwiowych , których drzwi są dużo dłuższe od odmian 4 i 5-cio drzwiowych.  

Gdy już zajmiemy miejsce za kierownicą zobaczymy, że przednia część kabiny GTC nie różni się niczym od tradycyjnych odmian Astry IV. Trochę szkoda, że projektanci nie nadali wyglądowi kokpitu odrobinę sportowego sznytu.

Nie można za to narzekać na przestrzeń w przedziale pasażerskim. Także na tylnej kanapie miejsca jest sporo, choć lepiej tam podróżować we dwójkę niż w trójkę.

Przedział bagażowy? Tutaj zaskoczenie. Trzydrzwiowa Astra ma bagażnik o pojemności 380 l, czyli większej niż odmiana pięciodrzwiowa. Minusem przedziału bagażowego jest wysoki próg załadunku i (jak na hatchbacka) mały otwór załadunku.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego Opla Astry GTC pracował czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta ważąca 1362 kg Astra GTC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi samochodu sportowego, ale do sprawnego przemieszczania się po mieście i w trasie wystarczające.

Atutami Astry GTC są precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Samochód nie jest super dynamiczny, ale oferuje kierowcy sporo radości podczas jazdy po krętych drogach. Na górskich serpentynach wychodzi z cienia sportowy sznyt GTC.

Wielu kierowców doceni trzydrzwiową Astrę IV za niskie zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim samochód spalał 8,8 l benzyny na 100 km. W trasie zużycie paliwa spadało poniżej 7 l/100 km.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Podsumowanie

Niskobudżetowe coupe w stylu Astry GTC zazwyczaj mają spełniać rolę modnego gadżetu do miasta. To propozycja dla młodszych, przyzwoicie zarabiających kierowców, którzy nie mają wymagań odnośnie praktyczności samochodu, dla których tradycyjne odmiany kompaktowych hatchbacków są zbyt nudne, a którzy nie zdążyli jeszcze zarobić na mocniejsze i bardziej prestiżowe coupe.

Widoczna na fotografiach odmiana wyposażeniowa Enjoy z opisywaną jednostką napędową kosztuje 80 600 zł (76 600 zł w promocji). Za tę kwotę otrzymujemy auto wyposażone m.in. w komputer pokładowy, manualną klimatyzację, radioodtwarzacz z CD i MP3 i światła do jazdy dziennej LED.

Niestety za obręcze ze stopów lekkich będziemy musieli dopłacić min. 3000 zł.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Dane techniczne:

Opel Astra GTC 1.4 140 KM Enjoy
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446,6/184/148,2 cm
Rozstaw osi 269,5 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s.
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 80 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tablica przyrządów
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA