REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze coupe Opla – Astra GTC przywodzi na myśl konstrukcje z lat 90. To wtedy na tzw. fali były niewielkie budżetowe coupe. Czy nowy Opel oprócz wrażeń estetycznych gwarantuje emocje za kierownicą?

Chyba dla żadnego specjalisty od cyferek nie jest niespodzianką, że Astra GTC jest produkowana w Polsce. Za chwilę w fabryce Opla w Gliwicach rozpocznie się produkcja pozostałych odmian nadwoziowych Astry IV. W ciężkich czasach dla przemysłu motoryzacyjnego nikt, kto nie chce zniknąć z rynku nie produkuje drożej produktu, który może wyprodukować taniej. Dlatego produkcja Astry wróciła do fabryki Opla w Polsce i pozostanie tam do momentu, do którego będzie to opłacalne.

REKLAMA

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Nadwozie

Uzbrojone w pazur, trzydrzwiowe nadwozie Astry IV przyciąga wzrok i to mimo nijakiego koloru. Liczne przetłoczenia dodające nadwoziu dynamiki to już znak firmowy najnowszych modeli Opla. Bryła jest zwarta, a wysoko uniesiony tylny zderzak dodaje sylwetce trzydrzwiowej Astry dynamiki.

Prestiżu i drapieżności dodają Oplowi ładnie zaprojektowane lampy, zwłaszcza ksenonowe reflektory adaptacyjne.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Żeby wygodnie wsiąść do Astry GTC trzeba mieć sporo miejsca. To typowa bolączka samochodów trzydrzwiowych , których drzwi są dużo dłuższe od odmian 4 i 5-cio drzwiowych.  

Gdy już zajmiemy miejsce za kierownicą zobaczymy, że przednia część kabiny GTC nie różni się niczym od tradycyjnych odmian Astry IV. Trochę szkoda, że projektanci nie nadali wyglądowi kokpitu odrobinę sportowego sznytu.

Nie można za to narzekać na przestrzeń w przedziale pasażerskim. Także na tylnej kanapie miejsca jest sporo, choć lepiej tam podróżować we dwójkę niż w trójkę.

Przedział bagażowy? Tutaj zaskoczenie. Trzydrzwiowa Astra ma bagażnik o pojemności 380 l, czyli większej niż odmiana pięciodrzwiowa. Minusem przedziału bagażowego jest wysoki próg załadunku i (jak na hatchbacka) mały otwór załadunku.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską opisywanego Opla Astry GTC pracował czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta ważąca 1362 kg Astra GTC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi samochodu sportowego, ale do sprawnego przemieszczania się po mieście i w trasie wystarczające.

Atutami Astry GTC są precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Samochód nie jest super dynamiczny, ale oferuje kierowcy sporo radości podczas jazdy po krętych drogach. Na górskich serpentynach wychodzi z cienia sportowy sznyt GTC.

Wielu kierowców doceni trzydrzwiową Astrę IV za niskie zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim samochód spalał 8,8 l benzyny na 100 km. W trasie zużycie paliwa spadało poniżej 7 l/100 km.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Podsumowanie

REKLAMA

Niskobudżetowe coupe w stylu Astry GTC zazwyczaj mają spełniać rolę modnego gadżetu do miasta. To propozycja dla młodszych, przyzwoicie zarabiających kierowców, którzy nie mają wymagań odnośnie praktyczności samochodu, dla których tradycyjne odmiany kompaktowych hatchbacków są zbyt nudne, a którzy nie zdążyli jeszcze zarobić na mocniejsze i bardziej prestiżowe coupe.

Widoczna na fotografiach odmiana wyposażeniowa Enjoy z opisywaną jednostką napędową kosztuje 80 600 zł (76 600 zł w promocji). Za tę kwotę otrzymujemy auto wyposażone m.in. w komputer pokładowy, manualną klimatyzację, radioodtwarzacz z CD i MP3 i światła do jazdy dziennej LED.

Niestety za obręcze ze stopów lekkich będziemy musieli dopłacić min. 3000 zł.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Dane techniczne:

Opel Astra GTC 1.4 140 KM Enjoy
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446,6/184/148,2 cm
Rozstaw osi 269,5 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s.
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 80 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tablica przyrządów
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA