REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift Sport to nowość w gamie japońskiego producenta, która wjeżdża z impetem na ulice polskich miast. Wielokrotnie słyszałem zarzuty, że słowo Sport w nazwie Swifta użyto na wyrost, nie do końca się z tym zgadzam.

Swift Sport nie miał wygrywać startu ze świateł z najszybszymi autami w klasie, ani wyprzedzać ich na autostradzie. Jest on jak wysportowany młody człowiek (celowo nie wymieniłem żadnej płci), który nie zamierza siłować się z mistrzami świata, a utrzymywać dobrą kondycję. Swift dobrze czuje się w swoim nieźle zbudowanym i wyrzeźbionym metalowym organizmie.

REKLAMA

REKLAMA

Metalowym, bo Swift nie ma nic wspólnego z „plastikowymi wodzidłami”, których obecnie pełno. Produkty samochodopodobne pochodzące z fabryk, gdzie buduje się je za przysłowiową „miskę ryżu” nawet za 1000 lat nie zaoferują jakości, jaką ma już teraz nowy Swift.

Zobacz też: Test Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Nadwozie Suzuki Swift Sport

Swift Sport jest ubrany w trzydrzwiowe nadwozie o długości 3890 mm (standard dla 3d i 5d to 3850 mm). Z zadziornych akcentów ma większy niż w „zwykłym” Swifcie wlot powietrza w przednim zderzaku i idealnie pasujący spojler nad tylną szybą. Przez ten polepszający wygląd gadżet właściciel Sporta musi zapomnieć o korzystaniu z myjni automatycznej.

REKLAMA

Auto ma 1695 mm szerokości i 1510 mm wysokości, a rozstaw osi równy 2430 mm. Dla polepszenia zachowania w zakrętach rozstaw kół tylnych jest minimalnie większy, niż przednich (przód/tył: 1470/1475 mm).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sylwetka Swifta Sport jest zwarta wygląda rewelacyjnie zwłaszcza w prezentowanym na zdjęciach białym malowaniu. Auto zwraca na siebie uwagę wszędzie, gdzie się pojawi.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny: quad z kabiną

Ksenonowe reflektory wyglądają o niebo lepiej, niż tradycyjne lampy, a co ważne zapewniają dobrą widoczność w czasie nocnych wypadów.

Z tyłu oprócz spojlera dorzucono nowy dyfuzor i dwie szeroko rozmieszczone końcówki układu wydechowego. Ładny tył Swifta to ukłon w stronę kierowców, którzy zaskoczeni osiągami małego sportowca będą mieli okazję pooglądać go do czasu dojechania do następnego skrzyżowania.

Wnętrze Suzuki Swift Sport

Wewnątrz obeszło się bez rewolucji, bo po co zmieniać coś, co jest dobre? Multifunkcyjną skórzaną kierownicę i nieco bardziej niż w standardowej wersji umięśnione fotele wykończono czerwoną nicią, która ma przypominać o tym, że jedziemy wersją Sport. Samo siedzenie w pierwszym rzędzie foteli sprawia przyjemność.

Tablica przyrządów, na którą składa się pięć pierścieni jest trochę za mało sport, jednak jej zaletą jest przejrzystość. Ergonomia wnętrza stoi na wysokim poziomie. Wszystkie potrzebne przełączniki są dokładnie tam, gdzie być powinny.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Materiały użyte do wykończenia kabiny są niezłej jakości, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń.

Wysoko poprowadzona linia szyb i nisko zamontowane fotele zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Jeśli o bezpieczeństwie mowa, to oprócz szeregu systemów takich ja ABS z EBD i BAS(system rozdzielania siły hamowania i wspomaganie nagłego hamowania) i , ESP, TCS  (kontrola trakcji), Swift ma również poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera (ta druga z możliwością dezaktywacji), poduszki powietrzne boczne i kurtyny powietrzne.

Tylna część kabiny wystarczy do przewozu dwóch osób. Jeśli ktoś planuje traktować Swifta Sport jako podstawowy środek transportu dla rodziny, to musi pogodzić się z utrudnieniami związanymi z zajmowaniem miejsca z tyłu.

Wracając do wyposażenia…

Sport w autach Suzuki nie oznacza braku komfortu. Dba o niego m.in. automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, które również są podgrzewane.

Na marginesie dodam, że bagażnik ma pojemność wystarczająca.

Silnik i zawieszenie Suzuki Swift Sport

Pod maską wszystkich Swiftów Sport pracuje wolnossący benzyniak o pojemności 1,6 i mocy 136 KM. Osiągi te nie zrobią wrażenia na amatorach prawdziwie sportowych wrażeń, jednak Swift z tym motorem jest zaskakująco dynamiczny. W porównaniu do jednostek turbodoładowanych silnik Swifta rozwija moc bardziej liniowo. W czasie spokojnej jazdy do 3,5 tys. obr./min nie zdradza swoich możliwości, jednak kiedy wskazówka obrotomierza znajdzie się w drugiej połowie tarczy Swift wyrywa do przodu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,6 sekundy, jednak odczucia z kabiny pasażerskiej są znacznie lepsze. Być może dzięki temu, że układ wydechowy i silnik zapewnia przyjemne doznania akustyczne.

Zobacz też: Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Sześciobiegowa skrzynia pracuje precyzyjnie i pozwala na rozpędzenie auta do prawie 200 km/h, co jest całkiem niezłym wynikiem.

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7,5-8 litrów i zależy od traktowania przyspieszacza. Jeśli wykorzystujemy wszystkie zapasy mocy i momentu obrotowego to łatwo przekroczyć nawet 11 litrów. 100 kilometrów w trasie kosztuje około 6,5 litra benzyny, co jest wynikiem zadowalającym.

Zawieszenie Swifta Sport spisuje się na medal. Dzięki temu, że jest obniżone, auto nie wychyla się w zakrętach. Sporadycznie ingerujące systemy utrzymują go w szybko pokonywanych łukach. Na nierównościach auto zachowuje się komfortowo. Nie ma także tendencji do głośniej pracy.

Precyzyjnie pracujący układ kierowniczy zostanie doceniony zarówno podczas manewrowania po parkingach, a także w czasie podejmowania prób sportowych.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Podsumowanie i cena

Suzuki Swift Sport to auto idealne dla osób młodych ciałem i duchem. Od poniedziałku do piątku śmiało można nim dojeżdżać do pracy, a w weekend zabrać go na tor lub konkurs zręczności kierowców. Amatorom sportów samochodowych długo zajmie dorównanie umiejętnościami do możliwości tego auta.

Aby stać się właścicielem nowego Suzuki Swift Sport trzeba zostawić u dilera 67 900 zł. Jednak radość z posiadania i jazdy tym autem jest warta tych pieniędzy.

Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport wnętrze Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport bagażnik Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport reflektor Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport wnętrze Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport radiodtwarzac CD/MP3 Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport konsola centralna Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA