REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift Sport to nowość w gamie japońskiego producenta, która wjeżdża z impetem na ulice polskich miast. Wielokrotnie słyszałem zarzuty, że słowo Sport w nazwie Swifta użyto na wyrost, nie do końca się z tym zgadzam.

Swift Sport nie miał wygrywać startu ze świateł z najszybszymi autami w klasie, ani wyprzedzać ich na autostradzie. Jest on jak wysportowany młody człowiek (celowo nie wymieniłem żadnej płci), który nie zamierza siłować się z mistrzami świata, a utrzymywać dobrą kondycję. Swift dobrze czuje się w swoim nieźle zbudowanym i wyrzeźbionym metalowym organizmie.

REKLAMA

REKLAMA

Metalowym, bo Swift nie ma nic wspólnego z „plastikowymi wodzidłami”, których obecnie pełno. Produkty samochodopodobne pochodzące z fabryk, gdzie buduje się je za przysłowiową „miskę ryżu” nawet za 1000 lat nie zaoferują jakości, jaką ma już teraz nowy Swift.

Zobacz też: Test Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Nadwozie Suzuki Swift Sport

Swift Sport jest ubrany w trzydrzwiowe nadwozie o długości 3890 mm (standard dla 3d i 5d to 3850 mm). Z zadziornych akcentów ma większy niż w „zwykłym” Swifcie wlot powietrza w przednim zderzaku i idealnie pasujący spojler nad tylną szybą. Przez ten polepszający wygląd gadżet właściciel Sporta musi zapomnieć o korzystaniu z myjni automatycznej.

REKLAMA

Auto ma 1695 mm szerokości i 1510 mm wysokości, a rozstaw osi równy 2430 mm. Dla polepszenia zachowania w zakrętach rozstaw kół tylnych jest minimalnie większy, niż przednich (przód/tył: 1470/1475 mm).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sylwetka Swifta Sport jest zwarta wygląda rewelacyjnie zwłaszcza w prezentowanym na zdjęciach białym malowaniu. Auto zwraca na siebie uwagę wszędzie, gdzie się pojawi.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny: quad z kabiną

Ksenonowe reflektory wyglądają o niebo lepiej, niż tradycyjne lampy, a co ważne zapewniają dobrą widoczność w czasie nocnych wypadów.

Z tyłu oprócz spojlera dorzucono nowy dyfuzor i dwie szeroko rozmieszczone końcówki układu wydechowego. Ładny tył Swifta to ukłon w stronę kierowców, którzy zaskoczeni osiągami małego sportowca będą mieli okazję pooglądać go do czasu dojechania do następnego skrzyżowania.

Wnętrze Suzuki Swift Sport

Wewnątrz obeszło się bez rewolucji, bo po co zmieniać coś, co jest dobre? Multifunkcyjną skórzaną kierownicę i nieco bardziej niż w standardowej wersji umięśnione fotele wykończono czerwoną nicią, która ma przypominać o tym, że jedziemy wersją Sport. Samo siedzenie w pierwszym rzędzie foteli sprawia przyjemność.

Tablica przyrządów, na którą składa się pięć pierścieni jest trochę za mało sport, jednak jej zaletą jest przejrzystość. Ergonomia wnętrza stoi na wysokim poziomie. Wszystkie potrzebne przełączniki są dokładnie tam, gdzie być powinny.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Materiały użyte do wykończenia kabiny są niezłej jakości, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń.

Wysoko poprowadzona linia szyb i nisko zamontowane fotele zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Jeśli o bezpieczeństwie mowa, to oprócz szeregu systemów takich ja ABS z EBD i BAS(system rozdzielania siły hamowania i wspomaganie nagłego hamowania) i , ESP, TCS  (kontrola trakcji), Swift ma również poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera (ta druga z możliwością dezaktywacji), poduszki powietrzne boczne i kurtyny powietrzne.

Tylna część kabiny wystarczy do przewozu dwóch osób. Jeśli ktoś planuje traktować Swifta Sport jako podstawowy środek transportu dla rodziny, to musi pogodzić się z utrudnieniami związanymi z zajmowaniem miejsca z tyłu.

Wracając do wyposażenia…

Sport w autach Suzuki nie oznacza braku komfortu. Dba o niego m.in. automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, które również są podgrzewane.

Na marginesie dodam, że bagażnik ma pojemność wystarczająca.

Silnik i zawieszenie Suzuki Swift Sport

Pod maską wszystkich Swiftów Sport pracuje wolnossący benzyniak o pojemności 1,6 i mocy 136 KM. Osiągi te nie zrobią wrażenia na amatorach prawdziwie sportowych wrażeń, jednak Swift z tym motorem jest zaskakująco dynamiczny. W porównaniu do jednostek turbodoładowanych silnik Swifta rozwija moc bardziej liniowo. W czasie spokojnej jazdy do 3,5 tys. obr./min nie zdradza swoich możliwości, jednak kiedy wskazówka obrotomierza znajdzie się w drugiej połowie tarczy Swift wyrywa do przodu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,6 sekundy, jednak odczucia z kabiny pasażerskiej są znacznie lepsze. Być może dzięki temu, że układ wydechowy i silnik zapewnia przyjemne doznania akustyczne.

Zobacz też: Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Sześciobiegowa skrzynia pracuje precyzyjnie i pozwala na rozpędzenie auta do prawie 200 km/h, co jest całkiem niezłym wynikiem.

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7,5-8 litrów i zależy od traktowania przyspieszacza. Jeśli wykorzystujemy wszystkie zapasy mocy i momentu obrotowego to łatwo przekroczyć nawet 11 litrów. 100 kilometrów w trasie kosztuje około 6,5 litra benzyny, co jest wynikiem zadowalającym.

Zawieszenie Swifta Sport spisuje się na medal. Dzięki temu, że jest obniżone, auto nie wychyla się w zakrętach. Sporadycznie ingerujące systemy utrzymują go w szybko pokonywanych łukach. Na nierównościach auto zachowuje się komfortowo. Nie ma także tendencji do głośniej pracy.

Precyzyjnie pracujący układ kierowniczy zostanie doceniony zarówno podczas manewrowania po parkingach, a także w czasie podejmowania prób sportowych.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Podsumowanie i cena

Suzuki Swift Sport to auto idealne dla osób młodych ciałem i duchem. Od poniedziałku do piątku śmiało można nim dojeżdżać do pracy, a w weekend zabrać go na tor lub konkurs zręczności kierowców. Amatorom sportów samochodowych długo zajmie dorównanie umiejętnościami do możliwości tego auta.

Aby stać się właścicielem nowego Suzuki Swift Sport trzeba zostawić u dilera 67 900 zł. Jednak radość z posiadania i jazdy tym autem jest warta tych pieniędzy.

Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył/bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport bok Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport wnętrze Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport bagażnik Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport reflektor Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport wnętrze Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport tył Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport radiodtwarzac CD/MP3 Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport konsola centralna Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport kierownica Fot. Artur Kapłan
Suzuki Swift Sport przód/bok Fot. Artur Kapłan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA