REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Suzuki Grand Vitara – którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Dodatkowo auto występuje z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz z dwoma odmianami wyposażenia. Podpowiadamy, jakie zestawienie Grand Vitary jest optymalne.

Nadwozie

Suzuki Grand Vitara dostępne jest w wersji 3 lub pięciodrzwiowej. Z racji tego, że wersja trzydrzwiowa jest mniej praktyczna, a co więcej ma mocno okrojony napęd 4x4 radzimy wybrać większą Grand Vitarę 5 d.

REKLAMA

Nasz wybór: Suzuki Grand Vitara 5d.

Wersje silnikowe

W gamie dostępnych jednostek napędowych znalazły się cztery silniki. Podstawowym i najtańszym źródłem napędu jest jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 106 KM. Dostępna jest jedynie w trzydrzwiowej odmianie Suzuki Grand Vitary. Suzuki z najmniejszym w gamie napędem „setkę” (według danych producenta) osiąga po 14,4 s. Bądźmy szczerzy ten silnik jest zbyt słaby do sprawnego napędu dość ciężkiej, nawet trzydrzwiowej Vitary.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Grand Vitara

REKLAMA

W zestawieniu z nadwoziem 3d, można też wybrać silnik benzynowy o pojemności 2,4 l rozwijający moc maksymalną nieco niższą od jednostki o tej samej pojemności dostępnej w odmianie 5d. W krótszej odmianie Grand Vitary większy silnik benzynowy rozwija moc 166 KM, w dłuższej 169 KM. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 11 s.

W obu odmianach nadwoziowych dostępny jest ten sam silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy maksymalnej 129 KM. Grand Vitara 5d według danych producenta z dieslem pdo maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 13 s, a w ruchu miejskim spala 8,1 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Nasz wybór: Jednostka benzynowa 2,4 l. Fakt, że trzeba się liczyć ze spalaniem w ruchu miejskim na poziomie 12-13 l/100 km, co w stosunku do diesla spalającego 8-10 l/100 km w ruchu miejskim wypada blado, ale silnik benzynowy sprawniej napędza sporych rozmiarów Grand Vitarę. Ma to znaczenie w codziennym użytkowaniu w mieście i w trasie. Zwłaszcza, gdy poruszamy się autem z bagażem lub holujemy przyczepę. Różnica w cenie zakupu Grand Vitary z silnikiem wysokoprężnym i Grand Vitary z silnikiem benzynowym jest nieznaczna na tyle że nie wzięliśmy jej pod uwagę pod względem kryteriów wyboru.

Wersje wyposażeniowe

Suzuki Grand Vitara dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium oraz Comfort. Przy czym uboższą wersję Comfort można wybrać jedynie w przypadku zakupu wersji z silnikiem wysokoprężnym lub w odmienia 3d.
Wersja Comfort jest tańsza o 7 tys. zł i uboższa m.in. o reflektory ksenonowe, tempo mat, głośniki wysokotonowe, czy przyciemniane tylne szyby.

Nasz wybór: Comfort.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Lolek12345
    2023-08-05 18:43:33
    Nie ma żadnej oceny trwałości pojazdu
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

REKLAMA

Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

REKLAMA

Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

REKLAMA