REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Suzuki Grand Vitara – którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Dodatkowo auto występuje z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz z dwoma odmianami wyposażenia. Podpowiadamy, jakie zestawienie Grand Vitary jest optymalne.

Nadwozie

Suzuki Grand Vitara dostępne jest w wersji 3 lub pięciodrzwiowej. Z racji tego, że wersja trzydrzwiowa jest mniej praktyczna, a co więcej ma mocno okrojony napęd 4x4 radzimy wybrać większą Grand Vitarę 5 d.

REKLAMA

REKLAMA

Nasz wybór: Suzuki Grand Vitara 5d.

Wersje silnikowe

W gamie dostępnych jednostek napędowych znalazły się cztery silniki. Podstawowym i najtańszym źródłem napędu jest jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 106 KM. Dostępna jest jedynie w trzydrzwiowej odmianie Suzuki Grand Vitary. Suzuki z najmniejszym w gamie napędem „setkę” (według danych producenta) osiąga po 14,4 s. Bądźmy szczerzy ten silnik jest zbyt słaby do sprawnego napędu dość ciężkiej, nawet trzydrzwiowej Vitary.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Grand Vitara

REKLAMA

W zestawieniu z nadwoziem 3d, można też wybrać silnik benzynowy o pojemności 2,4 l rozwijający moc maksymalną nieco niższą od jednostki o tej samej pojemności dostępnej w odmianie 5d. W krótszej odmianie Grand Vitary większy silnik benzynowy rozwija moc 166 KM, w dłuższej 169 KM. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 11 s.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach nadwoziowych dostępny jest ten sam silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy maksymalnej 129 KM. Grand Vitara 5d według danych producenta z dieslem pdo maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 13 s, a w ruchu miejskim spala 8,1 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Nasz wybór: Jednostka benzynowa 2,4 l. Fakt, że trzeba się liczyć ze spalaniem w ruchu miejskim na poziomie 12-13 l/100 km, co w stosunku do diesla spalającego 8-10 l/100 km w ruchu miejskim wypada blado, ale silnik benzynowy sprawniej napędza sporych rozmiarów Grand Vitarę. Ma to znaczenie w codziennym użytkowaniu w mieście i w trasie. Zwłaszcza, gdy poruszamy się autem z bagażem lub holujemy przyczepę. Różnica w cenie zakupu Grand Vitary z silnikiem wysokoprężnym i Grand Vitary z silnikiem benzynowym jest nieznaczna na tyle że nie wzięliśmy jej pod uwagę pod względem kryteriów wyboru.

Wersje wyposażeniowe

Suzuki Grand Vitara dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium oraz Comfort. Przy czym uboższą wersję Comfort można wybrać jedynie w przypadku zakupu wersji z silnikiem wysokoprężnym lub w odmienia 3d.
Wersja Comfort jest tańsza o 7 tys. zł i uboższa m.in. o reflektory ksenonowe, tempo mat, głośniki wysokotonowe, czy przyciemniane tylne szyby.

Nasz wybór: Comfort.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA