REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Suzuki Grand Vitara – którego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Dodatkowo auto występuje z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz z dwoma odmianami wyposażenia. Podpowiadamy, jakie zestawienie Grand Vitary jest optymalne.

Nadwozie

Suzuki Grand Vitara dostępne jest w wersji 3 lub pięciodrzwiowej. Z racji tego, że wersja trzydrzwiowa jest mniej praktyczna, a co więcej ma mocno okrojony napęd 4x4 radzimy wybrać większą Grand Vitarę 5 d.

REKLAMA

Nasz wybór: Suzuki Grand Vitara 5d.

Wersje silnikowe

W gamie dostępnych jednostek napędowych znalazły się cztery silniki. Podstawowym i najtańszym źródłem napędu jest jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 106 KM. Dostępna jest jedynie w trzydrzwiowej odmianie Suzuki Grand Vitary. Suzuki z najmniejszym w gamie napędem „setkę” (według danych producenta) osiąga po 14,4 s. Bądźmy szczerzy ten silnik jest zbyt słaby do sprawnego napędu dość ciężkiej, nawet trzydrzwiowej Vitary.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Grand Vitara

REKLAMA

W zestawieniu z nadwoziem 3d, można też wybrać silnik benzynowy o pojemności 2,4 l rozwijający moc maksymalną nieco niższą od jednostki o tej samej pojemności dostępnej w odmianie 5d. W krótszej odmianie Grand Vitary większy silnik benzynowy rozwija moc 166 KM, w dłuższej 169 KM. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 11 s.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach nadwoziowych dostępny jest ten sam silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy maksymalnej 129 KM. Grand Vitara 5d według danych producenta z dieslem pdo maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 13 s, a w ruchu miejskim spala 8,1 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Nasz wybór: Jednostka benzynowa 2,4 l. Fakt, że trzeba się liczyć ze spalaniem w ruchu miejskim na poziomie 12-13 l/100 km, co w stosunku do diesla spalającego 8-10 l/100 km w ruchu miejskim wypada blado, ale silnik benzynowy sprawniej napędza sporych rozmiarów Grand Vitarę. Ma to znaczenie w codziennym użytkowaniu w mieście i w trasie. Zwłaszcza, gdy poruszamy się autem z bagażem lub holujemy przyczepę. Różnica w cenie zakupu Grand Vitary z silnikiem wysokoprężnym i Grand Vitary z silnikiem benzynowym jest nieznaczna na tyle że nie wzięliśmy jej pod uwagę pod względem kryteriów wyboru.

Wersje wyposażeniowe

Suzuki Grand Vitara dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium oraz Comfort. Przy czym uboższą wersję Comfort można wybrać jedynie w przypadku zakupu wersji z silnikiem wysokoprężnym lub w odmienia 3d.
Wersja Comfort jest tańsza o 7 tys. zł i uboższa m.in. o reflektory ksenonowe, tempo mat, głośniki wysokotonowe, czy przyciemniane tylne szyby.

Nasz wybór: Comfort.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA