REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Navara - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób kupując Nissana Navarę wpada w pułapkę swoich własnych oczekiwań. Nie ma nic za darmo: Nissan Navara to nie droższy o 30 tysięcy złotych Pathfinder.

Często szukamy okazji do zaoszczędzenia, jednak w tym wypadku bardzo łatwo jest się „przejechać”. Patrząc na to od czysto praktycznej strony, kupując Navarę otrzymujemy pół SUVa, pół auta ciężarowego. Tyczy się to zwłaszcza pasażerów: dwójka będzie cieszyła się względnym komfortem, a druga narzekała na małą ilość miejsca.

REKLAMA

Po pierwsze, kupując Nissana Navarę otrzymujemy pojazd z fabryczną homologacją auta ciężarowego, możemy więc zarejestrować auto na firmę i odliczyć pełen VAT, nawet mimo restrykcji wprowadzonych na 2011 i 2012 rok.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Pamiętajmy jednocześnie, że przedział załadunkowy pickupa nie jest szczelnym bagażnikiem do trzymania cennych rzeczy. Zabudowę możemy dokupić bez problemu, ich rozpiętość cenowa jest dość duża, w zależności od producenta. Nie będzie ona jednak ani szczelna, ani bezpieczna przed ewentualnymi włamywaczami.

Nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostępne są dwie wersje nadwoziowe.

Double Cab – wersja czterodrzwiowa, z dwoma rzędami siedzeń. Zdecydowana większość Navar sprzedawana jest właśnie w tej wersji.

King Cab – wersja dwudrzwiowa, z dłuższym przedziałem załadunkowym, jednak do środka wejdą tylko dwie osoby i trochę bagażu.

Wybór: Double Cab – biorąc pod uwagę, że Navara służy głównie do jazdy po mieście, czworo drzwi to minimum, a dłuższa „paka” i tak nikomu się na nic nie przyda. King Cab polecany jest tylko osobom, które naprawdę korzystają z przedziału załadunkowego wożąc długi ładunek po wymagającym trakcyjnie terenie.

Silniki:

Diesle:

2,5 D 190 KM – czterocylindrowy 190-konny diesel o momencie obrotowym 450 Nm. Zdecydowanie najlepszy wybór do Navary. Posiada filtr cząstek stałych.

3,0 D 231 KM – widlasta szóstka na olej napędowy. Nieco mocniejsza, jednak kosztuje obecnie 30 tysięcy złotych więcej niż wersja 2,5-litrowa. Navara nie służy do szybkiej jazdy.

Silników benzynowych pod maską nowego Nissana Navary obecnie nie ma.

Wybór: 2,5 D 190 KM – ważące dwie tony pickup jest wystarczająco dynamiczny, po prostu więcej mocy mu nie potrzeba. Wersja 3-litrowa przyda się tylko osobom regularnie wożącym ciężki ładunek.

Wersje:

REKLAMA

FE – najuboższa, ale również i najtańsza wersja wyposażeniowa z krótką skrzynią załadunkową. Ma już manualną klimatyzację, elektryczne szyby, składane siedzenia (w wersji Double Cab), a także radio z odtwarzaczem CD i wyjściem akcesoryjnym pod odtwarzacz Mp3 oraz USB.

XE – pod kątem wyposażenia to samo, auto ma jednak nieco dłuższą skrzynię załadunkową, co przekłada się na niższy kąt zejścia. Ma też wyższy o 12 mm prześwit. (228 zamiast 216 mm). Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest już w standardzie (w FE jest to bezpłatna opcja).

SE – dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest już w standardzie, podobnie jak system mocowania ładunku C-Channel (pięć szyn w skrzyni do których zamocować można kotwy). Na liście wyposażenia standardowego jest też bluetooth, system audi BOSE z 6 głośnikami i komputer pokładowy. Auto stoi już na 17-calowych alufelgach zamiast na 16-calowych felgach stalowych.

LE – bardzo podobna do wersji SE, różni się głównie stylistyką i drobiazgami: jest bardziej „na bogato”. W standardzie są np. elektrycznie składane lusterka, czujnik zmierzchu, fotochromatyczne lusterko tylne, aluminiowe nakładki na progi, relingi dachowe, przyciemniane szyby i spryskiwacze przednich reflektorów.

Platinum – najbogatsza i najdroższa wersja, ze skórzanymi siedzeniami, elektrycznie regulowanymi fotelami. Tylko w tej wersji dostępny jest 3-litrowy diesel V6.

Wybór: LE do miasta, FE do pracy.

Redakcja poleca: Double Cab 2,5 D 190 KM LE.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA