REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Navara - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób kupując Nissana Navarę wpada w pułapkę swoich własnych oczekiwań. Nie ma nic za darmo: Nissan Navara to nie droższy o 30 tysięcy złotych Pathfinder.

Często szukamy okazji do zaoszczędzenia, jednak w tym wypadku bardzo łatwo jest się „przejechać”. Patrząc na to od czysto praktycznej strony, kupując Navarę otrzymujemy pół SUVa, pół auta ciężarowego. Tyczy się to zwłaszcza pasażerów: dwójka będzie cieszyła się względnym komfortem, a druga narzekała na małą ilość miejsca.

REKLAMA

Po pierwsze, kupując Nissana Navarę otrzymujemy pojazd z fabryczną homologacją auta ciężarowego, możemy więc zarejestrować auto na firmę i odliczyć pełen VAT, nawet mimo restrykcji wprowadzonych na 2011 i 2012 rok.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Pamiętajmy jednocześnie, że przedział załadunkowy pickupa nie jest szczelnym bagażnikiem do trzymania cennych rzeczy. Zabudowę możemy dokupić bez problemu, ich rozpiętość cenowa jest dość duża, w zależności od producenta. Nie będzie ona jednak ani szczelna, ani bezpieczna przed ewentualnymi włamywaczami.

Nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostępne są dwie wersje nadwoziowe.

Double Cab – wersja czterodrzwiowa, z dwoma rzędami siedzeń. Zdecydowana większość Navar sprzedawana jest właśnie w tej wersji.

King Cab – wersja dwudrzwiowa, z dłuższym przedziałem załadunkowym, jednak do środka wejdą tylko dwie osoby i trochę bagażu.

Wybór: Double Cab – biorąc pod uwagę, że Navara służy głównie do jazdy po mieście, czworo drzwi to minimum, a dłuższa „paka” i tak nikomu się na nic nie przyda. King Cab polecany jest tylko osobom, które naprawdę korzystają z przedziału załadunkowego wożąc długi ładunek po wymagającym trakcyjnie terenie.

Silniki:

Diesle:

2,5 D 190 KM – czterocylindrowy 190-konny diesel o momencie obrotowym 450 Nm. Zdecydowanie najlepszy wybór do Navary. Posiada filtr cząstek stałych.

3,0 D 231 KM – widlasta szóstka na olej napędowy. Nieco mocniejsza, jednak kosztuje obecnie 30 tysięcy złotych więcej niż wersja 2,5-litrowa. Navara nie służy do szybkiej jazdy.

Silników benzynowych pod maską nowego Nissana Navary obecnie nie ma.

Wybór: 2,5 D 190 KM – ważące dwie tony pickup jest wystarczająco dynamiczny, po prostu więcej mocy mu nie potrzeba. Wersja 3-litrowa przyda się tylko osobom regularnie wożącym ciężki ładunek.

Wersje:

REKLAMA

FE – najuboższa, ale również i najtańsza wersja wyposażeniowa z krótką skrzynią załadunkową. Ma już manualną klimatyzację, elektryczne szyby, składane siedzenia (w wersji Double Cab), a także radio z odtwarzaczem CD i wyjściem akcesoryjnym pod odtwarzacz Mp3 oraz USB.

XE – pod kątem wyposażenia to samo, auto ma jednak nieco dłuższą skrzynię załadunkową, co przekłada się na niższy kąt zejścia. Ma też wyższy o 12 mm prześwit. (228 zamiast 216 mm). Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest już w standardzie (w FE jest to bezpłatna opcja).

SE – dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest już w standardzie, podobnie jak system mocowania ładunku C-Channel (pięć szyn w skrzyni do których zamocować można kotwy). Na liście wyposażenia standardowego jest też bluetooth, system audi BOSE z 6 głośnikami i komputer pokładowy. Auto stoi już na 17-calowych alufelgach zamiast na 16-calowych felgach stalowych.

LE – bardzo podobna do wersji SE, różni się głównie stylistyką i drobiazgami: jest bardziej „na bogato”. W standardzie są np. elektrycznie składane lusterka, czujnik zmierzchu, fotochromatyczne lusterko tylne, aluminiowe nakładki na progi, relingi dachowe, przyciemniane szyby i spryskiwacze przednich reflektorów.

Platinum – najbogatsza i najdroższa wersja, ze skórzanymi siedzeniami, elektrycznie regulowanymi fotelami. Tylko w tej wersji dostępny jest 3-litrowy diesel V6.

Wybór: LE do miasta, FE do pracy.

Redakcja poleca: Double Cab 2,5 D 190 KM LE.

Przeczytaj test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA