REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Land Cruiser: jaką wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA


Cena za metr tego samochodu mogłaby zszokować nawet agenta nieruchomości z warszawskiej starówki. Kupujemy jednak prawdziwy i luksusowy samochód terenowy, więc przygotować należy minimum 250 tysięcy złotych.

Nadwozie

Wersja trzydrzwiowa – tańsza o około 10 tysięcy złotych, krótsza o prawie pół metra i lżejsza. Lepiej radzi sobie w terenie, ale osoby poszukujące aut do wyczynów ekstremalnych raczej szukają aut ważących około tony, a nie dwóch.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja pięciodrzwiowa – pięcioro drzwi, mnóstwo miejsca w środku, przepastny bagażnik i tylko 10 tysięcy złotych więcej. Wybór wersji nadwoziowej zależy od tego, w jaki sposób będziemy z auta korzystać, jednak jest to wariant o wiele praktyczniejszy.

Wybór – wersja pięciodrzwiowa, ze względu na małą różnicę ceny a dość duży przyrost. Jest tylko jedna wersja nadwoziowa „krótkiego” Land Cruisera. Nieco większym autem jest Land Cruiser V8, to jednak temat na osobny poradnik.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Land Cruizer

REKLAMA

Silniki

W Toyocie Land Cruiser są dwa warianty silnikowe, 4 cylindrowy diesel i sześciocylindrowa benzyna. Różnice są duże, zwłaszcza w kosztach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe:

4,0 280 KM – cztery litry pojemności, bez turbosprężarki, sześć cylindrów w układzie widlastym. Moc to 280 KM, moment obrotowy: 385 Nm. Spalanie minimum o połowę większe niż w przypadku diesla, producent podaje 14,7 litra w mieście. To jednak bardzo dobry silnik ze względu na trwałość. Brak turbosprężarki umożliwia precyzyjne dawkowanie mocy, co przydaje się w trudnym terenie. Jest niestety o wiele droższy i to nie tylko podczas tankowania. Różnica ceny przy zakupie w salonie to 30 tysięcy złotych. Land Cruiser z takim silnikiem jest też dość szybki, pierwszą setkę osiąga po 8 sekundach.

Diesle:

3,0 190 KM – czterocylindrowy turbodoładowany silnik diesla. Tańszy w zakupie, tańszy w eksploatacji (przynajmniej jeśli chodzi o zużycie paliwa). W aucie tej klasy, kosztującym minimum 190 tysięcy złotych, klekot i wibracje nie są zbyt mile widziane.

Wybór: 4,0 280 KM – spalanie będzie przerażać, z drugiej strony osoba kupująca auto za cenę 40 -metrowego mieszkania w Warszawie nie powinna zbytnio narzekać na ceny paliwa. Zapewne większość klientów Toyoty wybierze oszczędniejszego diesla, my jednak polecamy silnik benzynowy. Niestety silnik ten jest niedostępny w wersji z trzydrzwiowym nadwoziem.

Do wyboru mamy też dwa warianty skrzyni biegów: 6-biegową ręczną i 5-biegowy automat. Tutaj wyboru należy dokonać kierując się osobistymi preferencjami, choć za automat zapłacimy 10 tysięcy złotych więcej.

Zobacz również: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Wyposażenie

Toyota Land Cruiser występuje w czterech różnych wersjach wyposażenia: Luna, Sol, Prestige, X. Opcji i wariantów jest całe mnóstwo, warto spędzić trochę czasu nad konfiguratorem. Już bazowa Luna ma cały zestaw systemów wspomagających prowadzenie auta (ABS/EBD/BA/A-TRC/VSC/DAC/HAC), Bluetooth, radio z 6 głośnikami, automatyczna klimatyzacja i bezkluczykową obsługa auta. Choć zestaw wyposażenia standardowego powinien wystarczyć każdemu, to jednak w aucie kosztującym ponad 200 tysięcy złotych warto byłoby dokupić parę dodatkowych rzeczy. Z tego powodu polecamy raczej bogaciej wyposażone wersje, np. Prestige. W topowej X są już takie elementy jak odtwarzacz DVD i automatycznie otwierany ekran LCD dla drugiego rzędu siedzeń, ale to już są raczej fanaberie.

Redakcja poleca: 5d 4,0 280 KM V6 Prestige

Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest łatwa w obsłudze (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA