REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA


SX4 to dość oryginalny samochód, udane połączenie auta miejskiego i lekkiej terenówki. Przyjdzie nam jednak za to dość słono zapłacić. Podpowiadamy jaki model wybrać.

Nadwozie

Jest tylko jedna wersja nadwoziowa, pięciodrzwiowy hatchback. Zupełnie przyzwoity do codziennego poruszania się, choć z małym bagażnikiem.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1.6 VVT 112 KM – dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (Premium 4WD) z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Kompletnie pozbawiony sensu: mniej mocy, wyższe spalanie, o sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Jest to jednak jedyny sposób na to, aby kupić SX4 z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś nie może żyć bez tych dwóch rzeczy, to może się zdecydować na taki wariant. Wszystkim innym nie polecamy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

1.6 VVT 120 KM – najbardziej rozpowszechniony w SX4 wariant silnika benzynowego. Cztery cylindry, 156 niutonometrów, zupełnie przyzwoite spalanie (8,2 litra średnio w mieście, dane producenta)… i cena o 10 tysięcy niższa niż w przypadku diesla. Najszybsza wersja SX4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

REKLAMA

2.0 DDiS 135 KM – to tak naprawdę silnik konstrukcji Fiata (Multijet) z osprzętem Suzuki. Skrót oznacza „Diesel Direct injection by Suzuki”. To bardzo dobry silnik, 135 KM mocy i 320 Nm momentu sprawia, że ważące 1350 kg aut jest bardzo żwawe. Niestety ma filtr cząstek stałych i z tego powodu raczej powinno wybrać się silnik benzynowy.

Wybór: 1.6 VVT 120 KM – najlepszy stosunek osiągów do ceny i trwałości. Auto nie ma aż tak mocnego „kopnięcia” jak wersja diesel, ale możliwość „pociągnięcia” go w obroty sprawia, że summa summarum jest to auto bardziej dynamiczne.

Układ napędowy

2WD – stały napęd na przednią oś. Z jednej strony, do miasta napęd na obie osie nie jest nikomu potrzebny. Z drugiej strony, decydując się na wersję 2WD równie dobrze możemy kupić o połowę tańszego Swifta albo inne auto miejskie.

Zobacz również: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

4WD – stały napęd na przednią oś z dołączaną osią tylną. Działa w trzech trybach: tylko przednia oś, tylna oś dołączana w razie uślizgu przedniej oraz stały napęd na cztery koła, z rozdziałem mocy 50:50. Tylna oś dołączana jest za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła elektromagnetycznego EMCD. W stosunku do wersji 2WD kosztuje około 6 tysięcy złotych. Wydaje się to dość dużo, ale mimo wszystko SX4 jest obecnie jednym z tańszych aut wyposażonych w napęd na cztery koła.

Wersje wyposażeniowe:

Comfort: przyzwoicie wyposażona wersja, różniąca się od topowej Premium brakiem różnego rodzaju „wodotrysków” jak relingi dachowe, alufelgi, przyciemniane szyby czy automatycznej klimatyzacji.

Premium: droższa od wersji Comfort o 6 tysięcy złotych. Dodatkiem są takie elementy jak automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi, podgrzewane przednie fotele, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, skórzana kierownica

Wybór: Premium. Różnica w cenie nie jest aż tak bardzo szokująca, a dodatki umilają eksploatacje i sprawiają, że auto wygląda atrakcyjniej.

Redakcja poleca: 1.6 VVT 120 KM Premium 4WD

Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA