REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA


SX4 to dość oryginalny samochód, udane połączenie auta miejskiego i lekkiej terenówki. Przyjdzie nam jednak za to dość słono zapłacić. Podpowiadamy jaki model wybrać.

Nadwozie

Jest tylko jedna wersja nadwoziowa, pięciodrzwiowy hatchback. Zupełnie przyzwoity do codziennego poruszania się, choć z małym bagażnikiem.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1.6 VVT 112 KM – dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (Premium 4WD) z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Kompletnie pozbawiony sensu: mniej mocy, wyższe spalanie, o sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Jest to jednak jedyny sposób na to, aby kupić SX4 z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś nie może żyć bez tych dwóch rzeczy, to może się zdecydować na taki wariant. Wszystkim innym nie polecamy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

REKLAMA

1.6 VVT 120 KM – najbardziej rozpowszechniony w SX4 wariant silnika benzynowego. Cztery cylindry, 156 niutonometrów, zupełnie przyzwoite spalanie (8,2 litra średnio w mieście, dane producenta)… i cena o 10 tysięcy niższa niż w przypadku diesla. Najszybsza wersja SX4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

2.0 DDiS 135 KM – to tak naprawdę silnik konstrukcji Fiata (Multijet) z osprzętem Suzuki. Skrót oznacza „Diesel Direct injection by Suzuki”. To bardzo dobry silnik, 135 KM mocy i 320 Nm momentu sprawia, że ważące 1350 kg aut jest bardzo żwawe. Niestety ma filtr cząstek stałych i z tego powodu raczej powinno wybrać się silnik benzynowy.

Wybór: 1.6 VVT 120 KM – najlepszy stosunek osiągów do ceny i trwałości. Auto nie ma aż tak mocnego „kopnięcia” jak wersja diesel, ale możliwość „pociągnięcia” go w obroty sprawia, że summa summarum jest to auto bardziej dynamiczne.

Układ napędowy

2WD – stały napęd na przednią oś. Z jednej strony, do miasta napęd na obie osie nie jest nikomu potrzebny. Z drugiej strony, decydując się na wersję 2WD równie dobrze możemy kupić o połowę tańszego Swifta albo inne auto miejskie.

Zobacz również: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

4WD – stały napęd na przednią oś z dołączaną osią tylną. Działa w trzech trybach: tylko przednia oś, tylna oś dołączana w razie uślizgu przedniej oraz stały napęd na cztery koła, z rozdziałem mocy 50:50. Tylna oś dołączana jest za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła elektromagnetycznego EMCD. W stosunku do wersji 2WD kosztuje około 6 tysięcy złotych. Wydaje się to dość dużo, ale mimo wszystko SX4 jest obecnie jednym z tańszych aut wyposażonych w napęd na cztery koła.

Wersje wyposażeniowe:

Comfort: przyzwoicie wyposażona wersja, różniąca się od topowej Premium brakiem różnego rodzaju „wodotrysków” jak relingi dachowe, alufelgi, przyciemniane szyby czy automatycznej klimatyzacji.

Premium: droższa od wersji Comfort o 6 tysięcy złotych. Dodatkiem są takie elementy jak automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi, podgrzewane przednie fotele, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, skórzana kierownica

Wybór: Premium. Różnica w cenie nie jest aż tak bardzo szokująca, a dodatki umilają eksploatacje i sprawiają, że auto wygląda atrakcyjniej.

Redakcja poleca: 1.6 VVT 120 KM Premium 4WD

Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA