REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA


SX4 to dość oryginalny samochód, udane połączenie auta miejskiego i lekkiej terenówki. Przyjdzie nam jednak za to dość słono zapłacić. Podpowiadamy jaki model wybrać.

Nadwozie

Jest tylko jedna wersja nadwoziowa, pięciodrzwiowy hatchback. Zupełnie przyzwoity do codziennego poruszania się, choć z małym bagażnikiem.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1.6 VVT 112 KM – dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (Premium 4WD) z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Kompletnie pozbawiony sensu: mniej mocy, wyższe spalanie, o sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Jest to jednak jedyny sposób na to, aby kupić SX4 z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś nie może żyć bez tych dwóch rzeczy, to może się zdecydować na taki wariant. Wszystkim innym nie polecamy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

REKLAMA

1.6 VVT 120 KM – najbardziej rozpowszechniony w SX4 wariant silnika benzynowego. Cztery cylindry, 156 niutonometrów, zupełnie przyzwoite spalanie (8,2 litra średnio w mieście, dane producenta)… i cena o 10 tysięcy niższa niż w przypadku diesla. Najszybsza wersja SX4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

2.0 DDiS 135 KM – to tak naprawdę silnik konstrukcji Fiata (Multijet) z osprzętem Suzuki. Skrót oznacza „Diesel Direct injection by Suzuki”. To bardzo dobry silnik, 135 KM mocy i 320 Nm momentu sprawia, że ważące 1350 kg aut jest bardzo żwawe. Niestety ma filtr cząstek stałych i z tego powodu raczej powinno wybrać się silnik benzynowy.

Wybór: 1.6 VVT 120 KM – najlepszy stosunek osiągów do ceny i trwałości. Auto nie ma aż tak mocnego „kopnięcia” jak wersja diesel, ale możliwość „pociągnięcia” go w obroty sprawia, że summa summarum jest to auto bardziej dynamiczne.

Układ napędowy

2WD – stały napęd na przednią oś. Z jednej strony, do miasta napęd na obie osie nie jest nikomu potrzebny. Z drugiej strony, decydując się na wersję 2WD równie dobrze możemy kupić o połowę tańszego Swifta albo inne auto miejskie.

Zobacz również: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

4WD – stały napęd na przednią oś z dołączaną osią tylną. Działa w trzech trybach: tylko przednia oś, tylna oś dołączana w razie uślizgu przedniej oraz stały napęd na cztery koła, z rozdziałem mocy 50:50. Tylna oś dołączana jest za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła elektromagnetycznego EMCD. W stosunku do wersji 2WD kosztuje około 6 tysięcy złotych. Wydaje się to dość dużo, ale mimo wszystko SX4 jest obecnie jednym z tańszych aut wyposażonych w napęd na cztery koła.

Wersje wyposażeniowe:

Comfort: przyzwoicie wyposażona wersja, różniąca się od topowej Premium brakiem różnego rodzaju „wodotrysków” jak relingi dachowe, alufelgi, przyciemniane szyby czy automatycznej klimatyzacji.

Premium: droższa od wersji Comfort o 6 tysięcy złotych. Dodatkiem są takie elementy jak automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi, podgrzewane przednie fotele, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, skórzana kierownica

Wybór: Premium. Różnica w cenie nie jest aż tak bardzo szokująca, a dodatki umilają eksploatacje i sprawiają, że auto wygląda atrakcyjniej.

Redakcja poleca: 1.6 VVT 120 KM Premium 4WD

Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA