REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4: jakiego wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA


SX4 to dość oryginalny samochód, udane połączenie auta miejskiego i lekkiej terenówki. Przyjdzie nam jednak za to dość słono zapłacić. Podpowiadamy jaki model wybrać.

Nadwozie

Jest tylko jedna wersja nadwoziowa, pięciodrzwiowy hatchback. Zupełnie przyzwoity do codziennego poruszania się, choć z małym bagażnikiem.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1.6 VVT 112 KM – dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (Premium 4WD) z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Kompletnie pozbawiony sensu: mniej mocy, wyższe spalanie, o sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Jest to jednak jedyny sposób na to, aby kupić SX4 z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś nie może żyć bez tych dwóch rzeczy, to może się zdecydować na taki wariant. Wszystkim innym nie polecamy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

1.6 VVT 120 KM – najbardziej rozpowszechniony w SX4 wariant silnika benzynowego. Cztery cylindry, 156 niutonometrów, zupełnie przyzwoite spalanie (8,2 litra średnio w mieście, dane producenta)… i cena o 10 tysięcy niższa niż w przypadku diesla. Najszybsza wersja SX4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

REKLAMA

2.0 DDiS 135 KM – to tak naprawdę silnik konstrukcji Fiata (Multijet) z osprzętem Suzuki. Skrót oznacza „Diesel Direct injection by Suzuki”. To bardzo dobry silnik, 135 KM mocy i 320 Nm momentu sprawia, że ważące 1350 kg aut jest bardzo żwawe. Niestety ma filtr cząstek stałych i z tego powodu raczej powinno wybrać się silnik benzynowy.

Wybór: 1.6 VVT 120 KM – najlepszy stosunek osiągów do ceny i trwałości. Auto nie ma aż tak mocnego „kopnięcia” jak wersja diesel, ale możliwość „pociągnięcia” go w obroty sprawia, że summa summarum jest to auto bardziej dynamiczne.

Układ napędowy

2WD – stały napęd na przednią oś. Z jednej strony, do miasta napęd na obie osie nie jest nikomu potrzebny. Z drugiej strony, decydując się na wersję 2WD równie dobrze możemy kupić o połowę tańszego Swifta albo inne auto miejskie.

Zobacz również: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

4WD – stały napęd na przednią oś z dołączaną osią tylną. Działa w trzech trybach: tylko przednia oś, tylna oś dołączana w razie uślizgu przedniej oraz stały napęd na cztery koła, z rozdziałem mocy 50:50. Tylna oś dołączana jest za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła elektromagnetycznego EMCD. W stosunku do wersji 2WD kosztuje około 6 tysięcy złotych. Wydaje się to dość dużo, ale mimo wszystko SX4 jest obecnie jednym z tańszych aut wyposażonych w napęd na cztery koła.

Wersje wyposażeniowe:

Comfort: przyzwoicie wyposażona wersja, różniąca się od topowej Premium brakiem różnego rodzaju „wodotrysków” jak relingi dachowe, alufelgi, przyciemniane szyby czy automatycznej klimatyzacji.

Premium: droższa od wersji Comfort o 6 tysięcy złotych. Dodatkiem są takie elementy jak automatyczna klimatyzacja, aluminiowe felgi, podgrzewane przednie fotele, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, skórzana kierownica

Wybór: Premium. Różnica w cenie nie jest aż tak bardzo szokująca, a dodatki umilają eksploatacje i sprawiają, że auto wygląda atrakcyjniej.

Redakcja poleca: 1.6 VVT 120 KM Premium 4WD

Suzuki SX4 należy do segmentu B. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem. Fot. moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego. Fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA