REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Mazda CX-7 Fot. newspress
Mazda CX-7 Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Pomimo czteroletniej obecności na rynku Mazda CX-7 nie daje kupującemu dużego wyboru. Zaledwie dwie wersje silnikowe i dwie wersje wyposażeniowe (praktycznie bez możliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego) skracają proces decyzyjny do minimum.

REKLAMA

Wersje nadwoziowe:

Mazda CX-7 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako 5-drzwiowy SUV

Co wybrać?

Nie ma wyboru – Mazda CX-7 dostępna jest tylko w jednej wersji.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda CX-7

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki:

Benzynowe:

2.3 MZR DISI Turbo 260 KM – mocny, elastyczny silnik benzynowy – doskonale pasuje do tego auta. Dodatkową zaletą jest fakt, że samochód z tym silnikiem jest tańszy niż odpowiadający mu model z dieslem. Problem może stanowić spalanie w mieście sięgające 15 l / 100 km. Ceny od 159 000 złotych.

Diesle:

2.2 MZR CD 173 KM – wariant dla oszczędnych. Na warszawskich ulicach pali mniej niż 10 l / 100 km. Jednak coś za coś – wariant z silnikiem wysokoprężnym potrzebuje na rozpędzenie się do setki 3 sekundy więcej od benzynowego brata. Ceny od 150 000 zł

Co wybrać?

Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik benzynowy, który dobrze współgra ze sportową „duszą” auta. Ponadto, pomimo wysokiego spalania, koszt jego zakupu i utrzymania w dłuższym okresie czasu nie będzie dużo wyższy, niż w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jeśli zależy Ci przede wszystkim na niskim spalaniu wybierz wersję z dieslem.

Wyposażenie

REKLAMA

Dla diesla dostępne są dwie wersje wyposażeniowe (Exclusive Plus i Sport). Wersja benzynowa dostępna jest tylko z pakietem Sport.
Pakiet Sport zawiera w sobie wszystkie elementy wyposażeniowe (poza lakierem metalicznym). Jedyne czego nie otrzymamy to dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja oraz czujniki parkowania z przodu auta (Mazda nie oferuje tych rozwiązań nawet w opcji – można jedynie zamówić montaż akcesoriów w serwisie).

Tańszy o 10 tysięcy pakiet Exclusive Plus jest uboższy o system RMV (informuje o autach poza polem widzenia lusterka), reflektory ksenonowe, system bezkluczykowy, tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację foteli, system nagłośnienia BOSE oraz trochę elementów stylistycznych.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co wybrać?

Zdecydowanie wersję Sport (dla benzynowego silnika to jedyna opcja). Różnica w cenie nie jest mała ale za 10 000 złotych dostajemy naprawdę przydatne elementy. 

Optymalny wybór

Polecam: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo 260 KM (SUV 5 dr) w wersji Sport. Cena takiego auta to 159 000 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA