REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Mazda CX-7 Fot. newspress
Mazda CX-7 Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Pomimo czteroletniej obecności na rynku Mazda CX-7 nie daje kupującemu dużego wyboru. Zaledwie dwie wersje silnikowe i dwie wersje wyposażeniowe (praktycznie bez możliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego) skracają proces decyzyjny do minimum.

REKLAMA

REKLAMA

Wersje nadwoziowe:

Mazda CX-7 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako 5-drzwiowy SUV

Co wybrać?

Nie ma wyboru – Mazda CX-7 dostępna jest tylko w jednej wersji.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda CX-7

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki:

Benzynowe:

2.3 MZR DISI Turbo 260 KM – mocny, elastyczny silnik benzynowy – doskonale pasuje do tego auta. Dodatkową zaletą jest fakt, że samochód z tym silnikiem jest tańszy niż odpowiadający mu model z dieslem. Problem może stanowić spalanie w mieście sięgające 15 l / 100 km. Ceny od 159 000 złotych.

Diesle:

2.2 MZR CD 173 KM – wariant dla oszczędnych. Na warszawskich ulicach pali mniej niż 10 l / 100 km. Jednak coś za coś – wariant z silnikiem wysokoprężnym potrzebuje na rozpędzenie się do setki 3 sekundy więcej od benzynowego brata. Ceny od 150 000 zł

Co wybrać?

Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik benzynowy, który dobrze współgra ze sportową „duszą” auta. Ponadto, pomimo wysokiego spalania, koszt jego zakupu i utrzymania w dłuższym okresie czasu nie będzie dużo wyższy, niż w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jeśli zależy Ci przede wszystkim na niskim spalaniu wybierz wersję z dieslem.

Wyposażenie

Dla diesla dostępne są dwie wersje wyposażeniowe (Exclusive Plus i Sport). Wersja benzynowa dostępna jest tylko z pakietem Sport.
Pakiet Sport zawiera w sobie wszystkie elementy wyposażeniowe (poza lakierem metalicznym). Jedyne czego nie otrzymamy to dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja oraz czujniki parkowania z przodu auta (Mazda nie oferuje tych rozwiązań nawet w opcji – można jedynie zamówić montaż akcesoriów w serwisie).

Tańszy o 10 tysięcy pakiet Exclusive Plus jest uboższy o system RMV (informuje o autach poza polem widzenia lusterka), reflektory ksenonowe, system bezkluczykowy, tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację foteli, system nagłośnienia BOSE oraz trochę elementów stylistycznych.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co wybrać?

Zdecydowanie wersję Sport (dla benzynowego silnika to jedyna opcja). Różnica w cenie nie jest mała ale za 10 000 złotych dostajemy naprawdę przydatne elementy. 

Optymalny wybór

Polecam: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo 260 KM (SUV 5 dr) w wersji Sport. Cena takiego auta to 159 000 zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA