REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Mazda CX-7 Fot. newspress
Mazda CX-7 Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Pomimo czteroletniej obecności na rynku Mazda CX-7 nie daje kupującemu dużego wyboru. Zaledwie dwie wersje silnikowe i dwie wersje wyposażeniowe (praktycznie bez możliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego) skracają proces decyzyjny do minimum.

REKLAMA

Wersje nadwoziowe:

Mazda CX-7 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako 5-drzwiowy SUV

Co wybrać?

Nie ma wyboru – Mazda CX-7 dostępna jest tylko w jednej wersji.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda CX-7

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki:

Benzynowe:

2.3 MZR DISI Turbo 260 KM – mocny, elastyczny silnik benzynowy – doskonale pasuje do tego auta. Dodatkową zaletą jest fakt, że samochód z tym silnikiem jest tańszy niż odpowiadający mu model z dieslem. Problem może stanowić spalanie w mieście sięgające 15 l / 100 km. Ceny od 159 000 złotych.

Diesle:

2.2 MZR CD 173 KM – wariant dla oszczędnych. Na warszawskich ulicach pali mniej niż 10 l / 100 km. Jednak coś za coś – wariant z silnikiem wysokoprężnym potrzebuje na rozpędzenie się do setki 3 sekundy więcej od benzynowego brata. Ceny od 150 000 zł

Co wybrać?

Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik benzynowy, który dobrze współgra ze sportową „duszą” auta. Ponadto, pomimo wysokiego spalania, koszt jego zakupu i utrzymania w dłuższym okresie czasu nie będzie dużo wyższy, niż w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jeśli zależy Ci przede wszystkim na niskim spalaniu wybierz wersję z dieslem.

Wyposażenie

REKLAMA

Dla diesla dostępne są dwie wersje wyposażeniowe (Exclusive Plus i Sport). Wersja benzynowa dostępna jest tylko z pakietem Sport.
Pakiet Sport zawiera w sobie wszystkie elementy wyposażeniowe (poza lakierem metalicznym). Jedyne czego nie otrzymamy to dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja oraz czujniki parkowania z przodu auta (Mazda nie oferuje tych rozwiązań nawet w opcji – można jedynie zamówić montaż akcesoriów w serwisie).

Tańszy o 10 tysięcy pakiet Exclusive Plus jest uboższy o system RMV (informuje o autach poza polem widzenia lusterka), reflektory ksenonowe, system bezkluczykowy, tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację foteli, system nagłośnienia BOSE oraz trochę elementów stylistycznych.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co wybrać?

Zdecydowanie wersję Sport (dla benzynowego silnika to jedyna opcja). Różnica w cenie nie jest mała ale za 10 000 złotych dostajemy naprawdę przydatne elementy. 

Optymalny wybór

Polecam: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo 260 KM (SUV 5 dr) w wersji Sport. Cena takiego auta to 159 000 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA