REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Jazz: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Honda Jazz 1,4 i-VTEC Elegance
Honda Jazz 1,4 i-VTEC Elegance
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, dwiema jednostkami napędowymi z rodziny i-VTEC, które mogą współpracować ze skrzynią manualną i CVT, a także z czterema poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja Hondy Jazz jest godna zainteresowania.

Nadwozie

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Napęd

W gamie silnikowej Hondy Jazz do wyboru mamy dwa silniki z rodziny i-VTEC. Słabszy o pojemności 1,2 o mocy 90 KM i 1,4 o mocy 100 KM. Słabsza jednostka jest dostępna tylko z ręczną skrzynią biegów i tylko z wyposażeniem S i Trend.

Dla silnika 1,4 do wyboru mamy dwa rodzaje skrzyń biegów: ręczną i CVT. Dopłata do automatu CVT dla różnych wersji wyposażeniowych wynosi od 3,5 do 4 tys. złotych. Manualna przekładnia Hondy pracuje precyzyjnie i jest godna polecenia.

Niewielka różnica w mocy i pojemności nie uzasadnia konieczności dopłaty 4 tysięcy za mocniejszy silnik, dlatego jeśli ktoś wybierze poziom wyposażenia S lub Trend, polecamy silnik 1,2.

Nasz wybór: Dla Hondy Jazz z wyposażeniem S lub Trend polecamy silnik 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM, osoby decydujące się na wyższe opcje dostaną motor o pojemności 1,4 i mogą wybierać skrzynie biegów; ręczną bądź automatyczną CVT, redakcja poleca przekładnie manualną.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Jazz

Wyposażenie

Do wyboru mamy cztery standardy wyposażenia; S, Trend, Comfort i Elegance.

Wyposażenie S obejmuje:

Elektrycznie sterowane lusterka, zderzaki w kolorze nadwozia, system ABS, EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania), VSA (system kontroli stabilności jazdy), a także przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny i aktywne zagłówki. Auto z wyposażeniem S i silnikiem 1,2 kosztuje 49 900 zł, a z silnikiem 1,4 53 900 złotych.

Wersja Trend ma to, co S oraz:

Klamki i lusterka w kolorze nadwozia, sterowanie radiem z kierownicy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, złącze USB i w przypadku aut wyposażonych w przekładnie CVT także układ HSA, czyli system wspomagający ruszanie pod górkę. Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 to wydatek 53 900 zł, a z motorem 1,4 jego cena to 55 900 złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Opcja Comfort zawiera to, co poprzednie oraz:

Przednie światła przeciwmgielne i 15 calowe felgi wykonane z lekkich stopów. Pakiet ten wymaga dopłaty około 2,5 tys. zł.

Standard Elegance zawiera wszystko, co poprzednie oraz:

Głośniki wysokotonowe, autoalarm sterowany pilotem, 16 calowe felgi aluminiowe oraz szklane okno dachowe. Auto z takim wyposażeniem kosztuje 62 500 złotych.

Nasz wybór: Honda Jazz Trend

Redakcja poleca: Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM za 53 900 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA