REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Jazz: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Honda Jazz 1,4 i-VTEC Elegance
Honda Jazz 1,4 i-VTEC Elegance
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, dwiema jednostkami napędowymi z rodziny i-VTEC, które mogą współpracować ze skrzynią manualną i CVT, a także z czterema poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja Hondy Jazz jest godna zainteresowania.

Nadwozie

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Napęd

W gamie silnikowej Hondy Jazz do wyboru mamy dwa silniki z rodziny i-VTEC. Słabszy o pojemności 1,2 o mocy 90 KM i 1,4 o mocy 100 KM. Słabsza jednostka jest dostępna tylko z ręczną skrzynią biegów i tylko z wyposażeniem S i Trend.

Dla silnika 1,4 do wyboru mamy dwa rodzaje skrzyń biegów: ręczną i CVT. Dopłata do automatu CVT dla różnych wersji wyposażeniowych wynosi od 3,5 do 4 tys. złotych. Manualna przekładnia Hondy pracuje precyzyjnie i jest godna polecenia.

Niewielka różnica w mocy i pojemności nie uzasadnia konieczności dopłaty 4 tysięcy za mocniejszy silnik, dlatego jeśli ktoś wybierze poziom wyposażenia S lub Trend, polecamy silnik 1,2.

Nasz wybór: Dla Hondy Jazz z wyposażeniem S lub Trend polecamy silnik 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM, osoby decydujące się na wyższe opcje dostaną motor o pojemności 1,4 i mogą wybierać skrzynie biegów; ręczną bądź automatyczną CVT, redakcja poleca przekładnie manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Jazz

Wyposażenie

Do wyboru mamy cztery standardy wyposażenia; S, Trend, Comfort i Elegance.

Wyposażenie S obejmuje:

Elektrycznie sterowane lusterka, zderzaki w kolorze nadwozia, system ABS, EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania), VSA (system kontroli stabilności jazdy), a także przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny i aktywne zagłówki. Auto z wyposażeniem S i silnikiem 1,2 kosztuje 49 900 zł, a z silnikiem 1,4 53 900 złotych.

Wersja Trend ma to, co S oraz:

Klamki i lusterka w kolorze nadwozia, sterowanie radiem z kierownicy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, złącze USB i w przypadku aut wyposażonych w przekładnie CVT także układ HSA, czyli system wspomagający ruszanie pod górkę. Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 to wydatek 53 900 zł, a z motorem 1,4 jego cena to 55 900 złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Opcja Comfort zawiera to, co poprzednie oraz:

Przednie światła przeciwmgielne i 15 calowe felgi wykonane z lekkich stopów. Pakiet ten wymaga dopłaty około 2,5 tys. zł.

Standard Elegance zawiera wszystko, co poprzednie oraz:

Głośniki wysokotonowe, autoalarm sterowany pilotem, 16 calowe felgi aluminiowe oraz szklane okno dachowe. Auto z takim wyposażeniem kosztuje 62 500 złotych.

Nasz wybór: Honda Jazz Trend

Redakcja poleca: Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM za 53 900 złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA