REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Sportowa odmiana Forda Fiesty ma bogate tradycje w historii motoryzacji. Nic zatem dziwnego, że także dziś w salonach sprzedaży można nabyć Fiestę w wersji Sport. Powinna być to najlepsza Fiesta Sport jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Czy jest? No właśnie…

Nadwozie

Fiesta Sport wygląda groźnie. Dynamiczna linia trzydrzwiowego nadwozia została podkreślona sporym tylnym spoilerem przedłużającym linię dachu. Żeby nikt nie miał wątpliwości, co do charakteru auta mały Ford został odznaczony dwoma białymi pasami ciągnącymi się przez całą długość auta. Całość ładnie dopełniają zderzaki z wyrazistymi przetłoczeniami.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Ford Fiesta

Wnętrze

Wygląd zewnętrzny i nazwanie wersji wyrazistym słowem „sport”, potęgują apetyt osobnika zasiadającego za kierownicą opisywanej Fiesty.
Pierwsze wrażenie jest niezłe. Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką przeszytą czerwoną nicią,  aluminiowe nakładki na pedały, przyciemnione tylne szyby. Rzeczywiście w Fieście Sport czuć sportowy sznyt. Niestety drugie wrażenie, które następuje po zerknięciu w cennik z wyposażeniem jest nieco gorsze. Wszystkie wspomniane sportowe akcenty wnętrza wymagają dopłaty. Od 300 zł za aluminiowe nakładki po 4000 zł za tapicerkę.  Sporo.
Ponadto w opisywanej odmianie brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, co biorąc pod uwagę auto o sportowych aspiracjach jest faux pas.
Pomijając powyższe uszczypliwości przedział pasażerski małego Forda jest wykończony solidnie, ale trzydrzwiowe nadwozie ogranicza jego funkcjonalność. Wiąże się to z utrudnionym dostępem do tylnej kanapy oraz stosunkowo ciężkimi i długimi drzwiami, które utrudniają wysiadanie i wsiadanie do Fiesty na ciasnych parkingach.  
Przedział bagażowy ma objętość 281 l, to jak na wielkość auta dobry wynik.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Napęd/układ jezdny

Fiseta Sport waży 970 kg i jest napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 152 Nm od 4050 obr./min.
Z danych producenta można łatwo wywnioskować, że jednostka napędowa „lubi” wyższe obroty. Zasadniczo tak, z zastrzeżeniem małego „ale”.  Silnik faktycznie staje się wyraźnie żwawszy, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4000 obr./min. Nie oznacza to jednak, że wtedy Fiesta Sport zmienia się w demona dynamiki. Według danych producenta opisywany Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Wystarczająco szybko do sprawnego poruszania się po mieście, ale do sportowych emocji z takim wynikiem jeszcze daleko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Jednostka napędowa bardzo dobrze radzi sobie z napędem Fiesty i na pewno jest godna polecenia dla osób, które chcę nabyć Fiestę pięciodrzwiową i wykorzystywać auto podczas wakacyjnych podróży. Wtedy zapas mocy i momentu obrotowego wystarczy do sprawnego wyprzedzania podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem. Niestety w przypadku wersji, która ma ambicje sportowe, dynamika jednostki napędowej nieco rozczarowuje.
A jest to tym bardziej irytujące, że Ford Fiesta dysponuje doskonałym układem kierowniczym i zawieszeniem, które wręcz zachęcają do pobudzenia wodzy fantazji podczas jazdy na ciasnych łukach.
Pozytywne wrażenie z prowadzenia auta potęguje także precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.
A to wszystko okraszone jest umiarkowanym spalaniem. W ruchu miejskim około 8,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Podsumowanie

Forda Fiestę 1.6 Sport można kupić za 55 650 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, reflektory do jazdy dziennej, komputer pokładowy, boczne poduszki powietrzne, szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, fotele o sportowej stylistyce, spojler. Brakuje radia, ale poza tym dostaniemy w cenie zakupu tyle ile możemy oczekiwać od dość dobrze wyposażonego auta segmentu B. Dodatkowym atutem będzie wystarczająca do sprawnego poruszania się autem jednostka napędowa, świetny układ kierowniczy i bardzo dobre zawieszenie. I w tym miejscu należałoby powiedzieć stop.
Widoczny na zdjęciach egzemplarz pomalowany w barwy nie pozostawiające wątpliwości miłośnikom sprintów spod świateł kto jest królem każdego odcinka i wyposażony we wszystkie dodające mu sportowego sznytu bajery kosztuje ok. 73 tys. zł. To o ok. 20 tys. zł więcej niż tak samo jeżdżący, przyzwoicie wyposażony Ford Fiesta bez maski pozoranta.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dane techniczne:

Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

120 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

152 Nm/4050 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

281 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

395/172,2/148,1 cm

Rozstaw osi

248,9 cm

V-max

193 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,9 s.

Zużycie paliwa*

7,9/4,7/5,9 l/100km

Cena

Od  56 190 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, silnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, bagażnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, fotel
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA