REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Aveo kojarzy się ze stonowanym autem segmentu B. Tymczasem najnowsze wcielenie małego Chevroleta zrywa z tym wizerunkiem. I dobrze.

Wydaje się, że recepta Chevroleta na trudne czasy jest genialna w swojej prostocie. Skoro jesteśmy obecni na rynku europejskim, na którym z powodzeniem (w przeciwieństwie do amerykańskiego) sprzedają się małe samochody i mamy w ofercie model segmentu B, podnieśmy jego jakość do oczekiwań europejczyków i z rozsądną ceną zawojujmy rynek. W między czasie podgrzejmy atmosferę wokół marki oferując w gamie modelowej piorunujące Camaro

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Aveo

Nadwozie

 Wyrazista gama kolorów nadwozia nowego Aveo ładnie współgra z oryginalną linią nadwozia. Charakterystycznym elementem sylwetki są „wyłupiaste” podwójne reflektory. Przednia część nadwozia małego Chevroleta przywodzi na myśl modele przeznaczone na amerykański rynek z masywną maską i olbrzymim logo producenta na „grillu”.
Niezbyt nowatorskim ale dodającym szczyptę nietuzinkowości  rozwiązaniem w nadwoziu Aveo jest ukryta w słupku tylnych drzwi klamka.

Wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą Aveo nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Co prawda materiały wykończeniowe są w większości czarno-szare, ale projektanci „ocieplili” wygląd kokpitu wstawkami tworzywa srebrno-metalicznego. Tzw. dobrą robotę robi duży podświetlony na niebiesko wyświetlacz prędkościomierza i komputera pokładowego.
Nie bez znaczenia dla komfortu obcowania z pojazdem jest również obszyta skórą kierownica.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużym plusem, biorąc pod uwagę segment pojazdu są wygodne fotele i spora ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale dwie osoby o przeciętnym wzroście nie będą narzekały na ciasnotę. Całość – jakość montażu poszczególnych elementów kokpitu oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza sprawiają bardzo dobre wrażenie.

Pozytywnego odbioru nie psuje także objętość bagażnika Aveo. Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przedział bagażowy pomieści przyzwoite 290 l pakunków.

Napęd/układ jezdny

Piętą achillesową prezentowaną na zdjęciach Aveo jest jego napęd. Teoretycznie czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 100 KM powinien stanowić świetne źródło napędu dla ważącego 1070 kg auta miejskiego. Tymczasem, choć trudno w to uwierzyć, małemu Chevroletowi wyraźnie brakuje… dynamiki.

Zobacz też: Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

REKLAMA

Według danych producenta wspomniane sto koni mechanicznych rozpędza Aveo od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Byłby to wynik typowy, w przypadku gdyby do napędu Aveo posłużyła jednostka słabsza o kilkanaście koni mechanicznych. Tym bardziej, że w podczas jazdy z czterema dorosłymi osobami na pokładzie dynamika pojazdu mocno spada.

Ale z drugiej strony poza niedostatkami w dynamice Aveo na drodze sprawuje się bardzo dobrze. Zawieszenie biorąc pod uwagę miejski charakter auta  komfortowo tłumi nierówności nawierzchni. Co więcej auto jest ciche.
Układ kierowniczy także nie daje powodów do narzekań. A zużycie paliwa? W normie. Podczas jazdy w ruchu miejskim Aveo spalało średnio 8,5 l/100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało o około 2 l/100 km.

Podsumowanie

Najnowsza generacja Chevroleta Aveo zrywa ostatecznie ze stereotypem nudnego „plastikowego” auta. Producent zadbał o life stylowy design nadwozia oraz odpowiednią jakość wykończenia swojego produktu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

A to wszystko przy konkurencyjnej cenie. Podstawowa odmiana Aveo dostępna jest od 36 490 zł. Za tę kwotę możemy nabyć auto wyposażone m.in. w sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji, światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz z MP3, czy tempomat (!). Opisywana odmiana Aveo (wersja LTZ) dostępna jest za 48 990 zł, a na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znalazły się m.in. czujniki parkowania z tyłu, obszyta skórą kierownica oraz manualna klimatyzacja.

Dane techniczne:

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

290 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

403,9/173,5/151,7 cm

Rozstaw osi

252,5 cm

V-max

177 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

12,2 s.

Zużycie paliwa*

7,7/4,9/5,9 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Tylna część nadwozia Aveo ładnie współgra z masywnym przodem. W obecnej odsłonie stylizacja małego Chevroleta stała się nieco awangardowa.
moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów jest wykonana z tworzyw niezłej jakości, zmontowanych z dokładnością. Kokpit jest ergonomiczny, cieszy atrakcyjnie wyglądający i czytelny wyświetlacz.
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Aveo ma pojemność 290 l.
moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Aveo jest wygodny i sprzyja nawet dłuższym podróżom.
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Aveo wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.
moto.wieszjak.pl
Analogowy obrotomierz dodaje Aveo sportowego sznytu.
moto.wieszjak.pl
Jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l rozwija moc maksymalną 100 KM. Niestety, brakuje jej dynamiki.
moto.wieszjak.pl
Producent Aveo przewidział wiele praktycznych schowków we wnętrzu auta.
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA