REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Aveo kojarzy się ze stonowanym autem segmentu B. Tymczasem najnowsze wcielenie małego Chevroleta zrywa z tym wizerunkiem. I dobrze.

Wydaje się, że recepta Chevroleta na trudne czasy jest genialna w swojej prostocie. Skoro jesteśmy obecni na rynku europejskim, na którym z powodzeniem (w przeciwieństwie do amerykańskiego) sprzedają się małe samochody i mamy w ofercie model segmentu B, podnieśmy jego jakość do oczekiwań europejczyków i z rozsądną ceną zawojujmy rynek. W między czasie podgrzejmy atmosferę wokół marki oferując w gamie modelowej piorunujące Camaro

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Aveo

Nadwozie

 Wyrazista gama kolorów nadwozia nowego Aveo ładnie współgra z oryginalną linią nadwozia. Charakterystycznym elementem sylwetki są „wyłupiaste” podwójne reflektory. Przednia część nadwozia małego Chevroleta przywodzi na myśl modele przeznaczone na amerykański rynek z masywną maską i olbrzymim logo producenta na „grillu”.
Niezbyt nowatorskim ale dodającym szczyptę nietuzinkowości  rozwiązaniem w nadwoziu Aveo jest ukryta w słupku tylnych drzwi klamka.

Wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą Aveo nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Co prawda materiały wykończeniowe są w większości czarno-szare, ale projektanci „ocieplili” wygląd kokpitu wstawkami tworzywa srebrno-metalicznego. Tzw. dobrą robotę robi duży podświetlony na niebiesko wyświetlacz prędkościomierza i komputera pokładowego.
Nie bez znaczenia dla komfortu obcowania z pojazdem jest również obszyta skórą kierownica.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużym plusem, biorąc pod uwagę segment pojazdu są wygodne fotele i spora ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale dwie osoby o przeciętnym wzroście nie będą narzekały na ciasnotę. Całość – jakość montażu poszczególnych elementów kokpitu oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza sprawiają bardzo dobre wrażenie.

Pozytywnego odbioru nie psuje także objętość bagażnika Aveo. Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przedział bagażowy pomieści przyzwoite 290 l pakunków.

Napęd/układ jezdny

Piętą achillesową prezentowaną na zdjęciach Aveo jest jego napęd. Teoretycznie czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 100 KM powinien stanowić świetne źródło napędu dla ważącego 1070 kg auta miejskiego. Tymczasem, choć trudno w to uwierzyć, małemu Chevroletowi wyraźnie brakuje… dynamiki.

Zobacz też: Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Według danych producenta wspomniane sto koni mechanicznych rozpędza Aveo od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Byłby to wynik typowy, w przypadku gdyby do napędu Aveo posłużyła jednostka słabsza o kilkanaście koni mechanicznych. Tym bardziej, że w podczas jazdy z czterema dorosłymi osobami na pokładzie dynamika pojazdu mocno spada.

Ale z drugiej strony poza niedostatkami w dynamice Aveo na drodze sprawuje się bardzo dobrze. Zawieszenie biorąc pod uwagę miejski charakter auta  komfortowo tłumi nierówności nawierzchni. Co więcej auto jest ciche.
Układ kierowniczy także nie daje powodów do narzekań. A zużycie paliwa? W normie. Podczas jazdy w ruchu miejskim Aveo spalało średnio 8,5 l/100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało o około 2 l/100 km.

Podsumowanie

Najnowsza generacja Chevroleta Aveo zrywa ostatecznie ze stereotypem nudnego „plastikowego” auta. Producent zadbał o life stylowy design nadwozia oraz odpowiednią jakość wykończenia swojego produktu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

A to wszystko przy konkurencyjnej cenie. Podstawowa odmiana Aveo dostępna jest od 36 490 zł. Za tę kwotę możemy nabyć auto wyposażone m.in. w sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji, światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz z MP3, czy tempomat (!). Opisywana odmiana Aveo (wersja LTZ) dostępna jest za 48 990 zł, a na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znalazły się m.in. czujniki parkowania z tyłu, obszyta skórą kierownica oraz manualna klimatyzacja.

Dane techniczne:

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

290 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

403,9/173,5/151,7 cm

Rozstaw osi

252,5 cm

V-max

177 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

12,2 s.

Zużycie paliwa*

7,7/4,9/5,9 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Tylna część nadwozia Aveo ładnie współgra z masywnym przodem. W obecnej odsłonie stylizacja małego Chevroleta stała się nieco awangardowa.
moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów jest wykonana z tworzyw niezłej jakości, zmontowanych z dokładnością. Kokpit jest ergonomiczny, cieszy atrakcyjnie wyglądający i czytelny wyświetlacz.
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Aveo ma pojemność 290 l.
moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Aveo jest wygodny i sprzyja nawet dłuższym podróżom.
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Aveo wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.
moto.wieszjak.pl
Analogowy obrotomierz dodaje Aveo sportowego sznytu.
moto.wieszjak.pl
Jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l rozwija moc maksymalną 100 KM. Niestety, brakuje jej dynamiki.
moto.wieszjak.pl
Producent Aveo przewidział wiele praktycznych schowków we wnętrzu auta.
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA