REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Alto to mały miejski pojazd, który jest w ofercie producenta od około 30 lat. Obecnie w ofercie Suzuki znajduje się piąta generacja Alto. Małe Suzuki zyskało popularność dzięki trwałej konstrukcji i niewygórowanej cenie. W teście redakcyjnym Suzuki Alto Comfort.

Suzuki Alto to mniejsza i tańsza alternatywa dla Suzuki Splasha, który również jest pozycjonowany w segmencie A. Oba auta mają taki sam rozstaw osi (2,36 m), a to przy długości Alto (3,5 m) oznacza, że jego koła są rozmieszczone na krańcach karoserii. Ułatwia to manewrowanie i maksymalizuje przestrzeń dla pasażerów. Podstawowa wersja Suzuki Alto kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych i to właśnie przez pryzmat tej niewygórowanej ceny należy spojrzeć na to auto.

REKLAMA

Nadwozie

Alto jest na tyle charakterystyczne, że trudno je pomylić z jakimkolwiek innym autem. Duże przednie reflektory i przedni wlot powietrza dominują w nieco zaokrąglonej przedniej części karoserii. Prawie pionowo ścięty tył ma więcej ostrych linii. Wysoki tylny zderzak i niewielka klapa jest zaprojektowana nieco zachowawczo.

Wnętrze

Najmniejsze Suzuki jest przeznaczone dla czterech osób. Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne. Pasażerom przedniej sekcji kabiny nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i głowę. Nieco gorzej jest z tyłu. Maksymalnie odsunięte przednie fotele prawie uniemożliwiają zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa ma krótkie siedziska i niskie oparcia, więc najlepiej będą się tam czuć dzieci. Jednak w przypadku konieczności zabrania kompletu pasażerów o średnim wzroście w dłuższą trasę jest możliwość osiągnięcia kompromisu pomiędzy ilością miejsca z przodu i tyłu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Alto

Deska rozdzielcza zawiera tylko te elementy, które są niezbędne. Testowany egzemplarz był wyposażony w manualną klimatyzację i radioodtwarzacz CD/MP3.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wnętrzu Alto dominuje nie najlepszej jakości dwukolorowy plastik, który gdzieniegdzie jest przyozdobiony srebrnymi wstawkami.

Udostępnione do testu Suzuki miało też elektrycznie sterowane szyby. Okazało się jednak, że na obiciu drzwi kierowcy nie ma przycisku do sterowania szybą pasażera. Na szczęście Alto jest na tyle wąskie, że w razie potrzeby bez problemu można dosięgnąć do drzwi pasażera.

Uchylane szyby w tylnych drzwiach przypominają podobne rozwiązanie znane z auta swego czasu motoryzującego Polskę…

Do montażu poszczególnych elementów wnętrza nie można mieć zastrzeżeń. Alto jest proste w obsłudze i funkcjonalne, co w tym przedziale cenowym jest najważniejsze.

Każda z trzech wersji wyposażeniowych Suzuki Alto jest wyposażona we wszystkie dostępne dla tego modelu elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Są to m.in.: czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, belki wzmacniające w drzwiach bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły napinającej z przodu, sygnalizacja niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, bezpieczny pedał hamulca (zapadający się w przypadku zderzenia czołowego i Immobilizer.

Bagażnik Alto ma pojemność 129 litrów, ale jest możliwość złożenia tylnych siedzeń, co znacznie podnosi możliwości przewozowe auta.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Napęd/zawieszenie

REKLAMA

Suzuki Alto jest w Polsce dostępne z trzycylindrowym benzyniakiem o pojemności jednego litra, który generuje 68 KM i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta nieźle radzi sobie z ważącym mniej niż 900 kg autem. W ruchu miejskim małe Suzuki potrafi zadowolić się sześcioma litrami benzyny na sto kilometrów, a w cyklu pozamiejskim spalanie wynosi około 4,5 litra. Silnik ten współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest precyzyjna i dobrze zestopniowana.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i mały promień zawracania (tylko 4,5 m) to elementy niezwykle istotne w przypadku auta przeznaczonego do miasta. Dodatkowym elementem ułatwiającym manewrowanie jest prawie pionowy tył auta. Już po kilku kilometrach przejechanych za kierownicą Alto kierowca doceni łatwość prowadzenia małego Suzuki.

Zawieszenie nieźle radzi sobie z polskimi drogami, jednak mały rozstaw osi powoduje nieco nerwowe zachowanie podczas nierówności w zakrętach.

Podsumowanie

Testowane Suzuki Alto z zewnątrz nie wyróżnia się niczym, poza niebieskim metalicznym lakierem. Auto jest zaprojektowanie w taki sposób, aby zadowolić jak największą grupę odbiorców. Dobrze skalkulowana cena (około 30 tysięcy za wersję podstawową i około 36 za najbogatszą), bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i niezłe własności jezdne to główne zalety małego Suzuki.

Dane techniczne

Długość: 3500 mm

Szerokość: 1600 mm

Wysokość: 147 mm

Rozstaw osi: 2360 mm

Masa: 855  kg

Pojemność bagażnika: 129 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 774 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 2

Pojemnośc silnika: 996 ccm

Moc silnika: 68 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 90 Nm/3400 obr/min

Prędkość maksymalna: 155 km/h

Zużycie paliwa: 5,5/3,8/4,4 (miasto/trasa/średnia)

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: mechanizm uchylania tylnych szyb. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: panel klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto- deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna lampa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto jest dostępne z trzycilindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Suzuki Alto jest zdominowany przez duże reflektory i wlot powietrza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    REKLAMA

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA