REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Alto to mały miejski pojazd, który jest w ofercie producenta od około 30 lat. Obecnie w ofercie Suzuki znajduje się piąta generacja Alto. Małe Suzuki zyskało popularność dzięki trwałej konstrukcji i niewygórowanej cenie. W teście redakcyjnym Suzuki Alto Comfort.

Suzuki Alto to mniejsza i tańsza alternatywa dla Suzuki Splasha, który również jest pozycjonowany w segmencie A. Oba auta mają taki sam rozstaw osi (2,36 m), a to przy długości Alto (3,5 m) oznacza, że jego koła są rozmieszczone na krańcach karoserii. Ułatwia to manewrowanie i maksymalizuje przestrzeń dla pasażerów. Podstawowa wersja Suzuki Alto kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych i to właśnie przez pryzmat tej niewygórowanej ceny należy spojrzeć na to auto.

REKLAMA

Nadwozie

Alto jest na tyle charakterystyczne, że trudno je pomylić z jakimkolwiek innym autem. Duże przednie reflektory i przedni wlot powietrza dominują w nieco zaokrąglonej przedniej części karoserii. Prawie pionowo ścięty tył ma więcej ostrych linii. Wysoki tylny zderzak i niewielka klapa jest zaprojektowana nieco zachowawczo.

Wnętrze

Najmniejsze Suzuki jest przeznaczone dla czterech osób. Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne. Pasażerom przedniej sekcji kabiny nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i głowę. Nieco gorzej jest z tyłu. Maksymalnie odsunięte przednie fotele prawie uniemożliwiają zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa ma krótkie siedziska i niskie oparcia, więc najlepiej będą się tam czuć dzieci. Jednak w przypadku konieczności zabrania kompletu pasażerów o średnim wzroście w dłuższą trasę jest możliwość osiągnięcia kompromisu pomiędzy ilością miejsca z przodu i tyłu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Alto

Deska rozdzielcza zawiera tylko te elementy, które są niezbędne. Testowany egzemplarz był wyposażony w manualną klimatyzację i radioodtwarzacz CD/MP3.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wnętrzu Alto dominuje nie najlepszej jakości dwukolorowy plastik, który gdzieniegdzie jest przyozdobiony srebrnymi wstawkami.

Udostępnione do testu Suzuki miało też elektrycznie sterowane szyby. Okazało się jednak, że na obiciu drzwi kierowcy nie ma przycisku do sterowania szybą pasażera. Na szczęście Alto jest na tyle wąskie, że w razie potrzeby bez problemu można dosięgnąć do drzwi pasażera.

Uchylane szyby w tylnych drzwiach przypominają podobne rozwiązanie znane z auta swego czasu motoryzującego Polskę…

Do montażu poszczególnych elementów wnętrza nie można mieć zastrzeżeń. Alto jest proste w obsłudze i funkcjonalne, co w tym przedziale cenowym jest najważniejsze.

Każda z trzech wersji wyposażeniowych Suzuki Alto jest wyposażona we wszystkie dostępne dla tego modelu elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Są to m.in.: czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, belki wzmacniające w drzwiach bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły napinającej z przodu, sygnalizacja niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, bezpieczny pedał hamulca (zapadający się w przypadku zderzenia czołowego i Immobilizer.

Bagażnik Alto ma pojemność 129 litrów, ale jest możliwość złożenia tylnych siedzeń, co znacznie podnosi możliwości przewozowe auta.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Napęd/zawieszenie

REKLAMA

Suzuki Alto jest w Polsce dostępne z trzycylindrowym benzyniakiem o pojemności jednego litra, który generuje 68 KM i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta nieźle radzi sobie z ważącym mniej niż 900 kg autem. W ruchu miejskim małe Suzuki potrafi zadowolić się sześcioma litrami benzyny na sto kilometrów, a w cyklu pozamiejskim spalanie wynosi około 4,5 litra. Silnik ten współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest precyzyjna i dobrze zestopniowana.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i mały promień zawracania (tylko 4,5 m) to elementy niezwykle istotne w przypadku auta przeznaczonego do miasta. Dodatkowym elementem ułatwiającym manewrowanie jest prawie pionowy tył auta. Już po kilku kilometrach przejechanych za kierownicą Alto kierowca doceni łatwość prowadzenia małego Suzuki.

Zawieszenie nieźle radzi sobie z polskimi drogami, jednak mały rozstaw osi powoduje nieco nerwowe zachowanie podczas nierówności w zakrętach.

Podsumowanie

Testowane Suzuki Alto z zewnątrz nie wyróżnia się niczym, poza niebieskim metalicznym lakierem. Auto jest zaprojektowanie w taki sposób, aby zadowolić jak największą grupę odbiorców. Dobrze skalkulowana cena (około 30 tysięcy za wersję podstawową i około 36 za najbogatszą), bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i niezłe własności jezdne to główne zalety małego Suzuki.

Dane techniczne

Długość: 3500 mm

Szerokość: 1600 mm

Wysokość: 147 mm

Rozstaw osi: 2360 mm

Masa: 855  kg

Pojemność bagażnika: 129 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 774 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 2

Pojemnośc silnika: 996 ccm

Moc silnika: 68 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 90 Nm/3400 obr/min

Prędkość maksymalna: 155 km/h

Zużycie paliwa: 5,5/3,8/4,4 (miasto/trasa/średnia)

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: mechanizm uchylania tylnych szyb. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: panel klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto- deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna lampa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto jest dostępne z trzycilindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Suzuki Alto jest zdominowany przez duże reflektory i wlot powietrza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA