REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie

REKLAMA

REKLAMA

Wystarczy wsiąść do nowej Ibizy, żeby przekonać się, że mały Seat wywodzi się z dobrego domu. Własności jezdne potwierdzają tę tezę. Pozytywne odczucia wynikają z faktu, że najnowszy Seat Ibiza został zbudowany na bazie aktualnego Volkswagena Polo, który jest samochodem roku 2010.

REKLAMA

Nowa Ibiza w wersji kombi wzbudza zainteresowanie już samym wyglądem. Skośne linie wkomponowane w nadwozie przyciągają wzrok i zapewniają małemu Seatowi nowoczesny wygląd. Już na pierwszy rzut oka auto sprawia wrażenie pojemnego. I jeżeli chodzi o możliwości załadunkowe Ibizy rzeczywiście tak jest. Samochód posiada obszerny jak na tą klasę auta bagażnik, który ma pojemność 430 litrów. Dużą przestrzeń bagażową osiągnięto dzięki niskiej podłodze oraz dużym wnękom bocznym. Niestety takiej obszerności nie można zarzucić przedziałowi pasażerskiemu Ibizy. O ile niewielkie wnętrze jest w stanie zapewnić minimum komfortu dwójce podróżnych, o tyle jazda z większą ilością osób jest już uciążliwa. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą liczyć na miejsce na nogi. Kosztem bagażnika tylna kanapa jest po prostu ciasna.

REKLAMA

Nawet dziecko jadące w foteliku musi trzymać nogi na oparciu przedniego fotela. W sumie w tej klasy samochodzie tak mała ilość miejsca z tyłu nie powinna być niczym dziwnym. W Europie takie auto spełnia rolę samochodu miejskiego, którym najczęściej jeżdżą właśnie dwie osoby. W Polsce zaś Ibiza kombi niejednokrotnie służy jako samochód rodzinny. Na pochwałę zasługuje za to wykonanie wnętrza. Pomimo że do jego wykończenia użyto twardych plastików wszystkie elementy są dobrze spasowane, a całość daje poczucie estetyki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Do napędu samochodu użyto turbodoładowanego silnika diesla o pojemności 1.6 i mocy 105 KM. Jednostka we współpracy z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi przy niewielkim apetycie na paliwo. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 188 km/h. Podczas jazdy w cyklu mieszanym Ibizę zadowala poniżej 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik rozwija moment obrotowy 250 Nm od 1500 obr/min, dzięki czemu samochód żwawo przyspiesza nawet na wyższych biegach.

Zobacz też: Volvo C30: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas jazdy Ibizą od razu dostrzeżemy jej pokrewieństwo z Volkswagenem Polo. Sztywne zawieszenie o lekko sportowym charakterze sprawia, że auto pewnie prowadzi się w zakrętach, nawet pod obciążeniem. Niestety na większych nierównościach takie zawieszenie połączone z 16-to calowymi kołami (seryjnie auto posiada 15-to calowe) przenosi twarde drgania na nadwozie. Pomimo to układ jezdny Ibizy zapewnia wystarczający komfort podróży.

Nowa Ibiza 1.6 TDI to technicznie dopracowany i solidny samochód o nowoczesnym wyglądzie. Nic tylko kupować i jeździć. I tu właśnie tkwi największy problem. Jak na panienkę z dobrego domu przystało, nie każdy może ją mieć. Za Ibizę 1.6 TDI musimy zapłacić prawie 70 tysięcy złotych.

Seat Ibiza SW oferuje dużą przestrzeń bagażową, która została uzyskana kosztem wygody pasażerów tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW z silnikiem diesla o mocy 105 KM to auto oszczędne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW może służyć jako auto dla małej rodziny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW 1,6 TDi przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 11 sekund. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW z silnikiem 1,6 TDi o mocy 105 KM kosztuje około 70 tys. złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Seat Ibiza SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA