Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowa Ibiza w wersji kombi wzbudza zainteresowanie już samym wyglądem. Skośne linie wkomponowane w nadwozie przyciągają wzrok i zapewniają małemu Seatowi nowoczesny wygląd. Już na pierwszy rzut oka auto sprawia wrażenie pojemnego. I jeżeli chodzi o możliwości załadunkowe Ibizy rzeczywiście tak jest. Samochód posiada obszerny jak na tą klasę auta bagażnik, który ma pojemność 430 litrów. Dużą przestrzeń bagażową osiągnięto dzięki niskiej podłodze oraz dużym wnękom bocznym. Niestety takiej obszerności nie można zarzucić przedziałowi pasażerskiemu Ibizy. O ile niewielkie wnętrze jest w stanie zapewnić minimum komfortu dwójce podróżnych, o tyle jazda z większą ilością osób jest już uciążliwa. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą liczyć na miejsce na nogi. Kosztem bagażnika tylna kanapa jest po prostu ciasna.
REKLAMA
Nawet dziecko jadące w foteliku musi trzymać nogi na oparciu przedniego fotela. W sumie w tej klasy samochodzie tak mała ilość miejsca z tyłu nie powinna być niczym dziwnym. W Europie takie auto spełnia rolę samochodu miejskiego, którym najczęściej jeżdżą właśnie dwie osoby. W Polsce zaś Ibiza kombi niejednokrotnie służy jako samochód rodzinny. Na pochwałę zasługuje za to wykonanie wnętrza. Pomimo że do jego wykończenia użyto twardych plastików wszystkie elementy są dobrze spasowane, a całość daje poczucie estetyki.
Zobacz też: Opinie kierowców o Seat Ibiza
Do napędu samochodu użyto turbodoładowanego silnika diesla o pojemności 1.6 i mocy 105 KM. Jednostka we współpracy z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi przy niewielkim apetycie na paliwo. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 188 km/h. Podczas jazdy w cyklu mieszanym Ibizę zadowala poniżej 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik rozwija moment obrotowy 250 Nm od 1500 obr/min, dzięki czemu samochód żwawo przyspiesza nawet na wyższych biegach.
Zobacz też: Volvo C30: jakie wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
Podczas jazdy Ibizą od razu dostrzeżemy jej pokrewieństwo z Volkswagenem Polo. Sztywne zawieszenie o lekko sportowym charakterze sprawia, że auto pewnie prowadzi się w zakrętach, nawet pod obciążeniem. Niestety na większych nierównościach takie zawieszenie połączone z 16-to calowymi kołami (seryjnie auto posiada 15-to calowe) przenosi twarde drgania na nadwozie. Pomimo to układ jezdny Ibizy zapewnia wystarczający komfort podróży.
Nowa Ibiza 1.6 TDI to technicznie dopracowany i solidny samochód o nowoczesnym wyglądzie. Nic tylko kupować i jeździć. I tu właśnie tkwi największy problem. Jak na panienkę z dobrego domu przystało, nie każdy może ją mieć. Za Ibizę 1.6 TDI musimy zapłacić prawie 70 tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.