REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift to samochód, który według niektórych jest "bardziej Mini niż nowe MINI". W teście tym sprawdziliśmy, jak radzi sobie niewielki silnik Swifta w koniunkcji z automatyczną skrzynią biegów.

Suzuki Swift to auto, którego korzenie sięgają 1983 roku. Wprowadzona w 2004 roku trzecia generacja całkowicie zerwała z wizerunkiem pudełkowatego, prostokątnego hatchbacka. Nowe, zgrabne i dynamiczne linie wywołały falę zachwytu. Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Na szczęście wizualnych zmian było bardzo niewiele - Suzuki najwyraźniej nie chce zarzynać swojej kury znoszącej złote jajka. Do redakcyjnego testu trafił tym razem Suzuki Swift w wersji Comfort z 4 biegową automatyczną skrzynią biegów.

REKLAMA

Tak jak we wszystkich wersjach, również i tu zamontowano 94-konny silnik o pojemności 1,2 litra. Czy montaż automatycznej przekładni to jednak dobry pomysł? Wiele aut zostało przez automaty "zepsutych" - zbyt słabe silniki w połączeniu z wolno działającymi skrzyniami biegów sprawiało, że dynamiczny "w manualu" samochód zmieniał się w powolnego żółwia. A jak jest tym razem?

Nadwozie

Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Stylistyka jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Z pozoru jest to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze i wyposażenie

W środku miejsca jest naprawdę dużo. Zupełnie nie zapowiadają tego małe wymiary auta, ale już po zajęciu miejsca w kabinie widać, że płaska linia dachu i krótki przód sprawiają, że w aucie komfortowo mogą podróżować nawet cztery osoby (piąta też wejdzie). To raczej rzadko spotykana cecha w autach segmentu B.

Ilość miejsca w kabinie wygospodarowano po części kosztem niewielkiego bagażnika, którego pojemność wynosi raptem 211 litrów (902 litry po złożeniu tylnej kanapy).

Jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to mamy tu niejaką dwoistość. Zaczniemy od złych wieści: plastikowe elementy nadal nie wyglądają zbyt dobrze. Twarde (choć dobrze spasowane) plastiki być może będą bardzo trwałe, jednak są nieprzyjemne w dotyku.

Z drugiej strony, design wnętrza zostawia daleko w tyle większość b-segmentowej konkurencji. Na przykład prawie identyczną centralną konsolę znajdziemy w o wiele droższym Kizashi.

Napęd i zawieszenie

REKLAMA

Choć silnik pod maską ma tylko 1,2 litra pojemności, to generowana przez niego moc wynosi aż 94 konie mechaniczne. Wiadomo, cudów nie ma - mała, wysilona jednostka lubi wysokie obroty, osiągając maksymalną moc przy 6 tysiącach obrotów na minutę. Momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów nie ma tu zbyt wiele.

Wspomnieliśmy wcześniej, że testowany Swift wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. Czterostopniowy automat wydawał się nam niezbyt dobrym pomysłem w aucie o tak małej mocy. "Automat" zwykle bowiem w zamian za wygodę użytkowania zabiera dużą część osiągów i zwiększa spalanie. Na szczęście w Swifcie straty są minimalne. Średnie spalanie wzrosło jedynie o 0,6 litra, a przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę z 12,3 sekundy urosło do 13,5 sekundy.

Zobacz też: Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona

Odczucia z jazdy są jak najbardziej pozytywne: Suzuki Swift z automatem żywo reaguje na pedał gazu, biegi zmieniane są szybko i bez zbytniego opóźnienia. Prędkość maksymalna wynosi 160 kilometrów na godzinę: to o 5 km/h mniej, niż w przypadku wersji z manualem. Różnica nie jest więc wielka.

Zawieszenie jest zestrojone bardzo dobrze, z nastawieniem na komfort pasażerów, a przy tym jest też bardzo stabilne na zakrętach. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny.

Podsumowanie

Suzuki Swift to jedno z niewielu małych aut, w którym sprawdziła się automatyczna skrzynia biegów. Nie jest to jednak tani wariant: w porównaniu z wersją z manualem automat jest droższy o 5 tysięcy złotych (z 45 900 do 50 900 złotych). Jeśli jednak automatyczna skrzynia biegów jest dla nas koniecznością (z takiego czy innego wyboru), to na pewno Swifta użytkuje się wygodnie, a dynamiki nie stracił wcale tak wiele.

Zobacz też: Test Suzuki Swift: Dobry i…drogi

Dane techniczne

Długość: 3850 mm

Szerokość: 1695 mm

Wysokość: 1510 mm

Rozstaw osi: 2430 mm

Masa: 990 kg

Pojemność bagażnika: 211 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 902 litrów

Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1198 ccm

Moc silnika: 94 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr/min

Prędkość maksymalna: 160 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 6,8/4,9/5,6 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Stylistyka nadwozia małego Suzuki jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Z pozoru Suzuki Swift to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA