REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift to samochód, który według niektórych jest "bardziej Mini niż nowe MINI". W teście tym sprawdziliśmy, jak radzi sobie niewielki silnik Swifta w koniunkcji z automatyczną skrzynią biegów.

Suzuki Swift to auto, którego korzenie sięgają 1983 roku. Wprowadzona w 2004 roku trzecia generacja całkowicie zerwała z wizerunkiem pudełkowatego, prostokątnego hatchbacka. Nowe, zgrabne i dynamiczne linie wywołały falę zachwytu. Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Na szczęście wizualnych zmian było bardzo niewiele - Suzuki najwyraźniej nie chce zarzynać swojej kury znoszącej złote jajka. Do redakcyjnego testu trafił tym razem Suzuki Swift w wersji Comfort z 4 biegową automatyczną skrzynią biegów.

REKLAMA

Tak jak we wszystkich wersjach, również i tu zamontowano 94-konny silnik o pojemności 1,2 litra. Czy montaż automatycznej przekładni to jednak dobry pomysł? Wiele aut zostało przez automaty "zepsutych" - zbyt słabe silniki w połączeniu z wolno działającymi skrzyniami biegów sprawiało, że dynamiczny "w manualu" samochód zmieniał się w powolnego żółwia. A jak jest tym razem?

Nadwozie

Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Stylistyka jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Z pozoru jest to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI.

Wnętrze i wyposażenie

W środku miejsca jest naprawdę dużo. Zupełnie nie zapowiadają tego małe wymiary auta, ale już po zajęciu miejsca w kabinie widać, że płaska linia dachu i krótki przód sprawiają, że w aucie komfortowo mogą podróżować nawet cztery osoby (piąta też wejdzie). To raczej rzadko spotykana cecha w autach segmentu B.

Ilość miejsca w kabinie wygospodarowano po części kosztem niewielkiego bagażnika, którego pojemność wynosi raptem 211 litrów (902 litry po złożeniu tylnej kanapy).

Jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to mamy tu niejaką dwoistość. Zaczniemy od złych wieści: plastikowe elementy nadal nie wyglądają zbyt dobrze. Twarde (choć dobrze spasowane) plastiki być może będą bardzo trwałe, jednak są nieprzyjemne w dotyku.

Z drugiej strony, design wnętrza zostawia daleko w tyle większość b-segmentowej konkurencji. Na przykład prawie identyczną centralną konsolę znajdziemy w o wiele droższym Kizashi.

Napęd i zawieszenie

REKLAMA

Choć silnik pod maską ma tylko 1,2 litra pojemności, to generowana przez niego moc wynosi aż 94 konie mechaniczne. Wiadomo, cudów nie ma - mała, wysilona jednostka lubi wysokie obroty, osiągając maksymalną moc przy 6 tysiącach obrotów na minutę. Momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów nie ma tu zbyt wiele.

Wspomnieliśmy wcześniej, że testowany Swift wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. Czterostopniowy automat wydawał się nam niezbyt dobrym pomysłem w aucie o tak małej mocy. "Automat" zwykle bowiem w zamian za wygodę użytkowania zabiera dużą część osiągów i zwiększa spalanie. Na szczęście w Swifcie straty są minimalne. Średnie spalanie wzrosło jedynie o 0,6 litra, a przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę z 12,3 sekundy urosło do 13,5 sekundy.

Zobacz też: Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona

Odczucia z jazdy są jak najbardziej pozytywne: Suzuki Swift z automatem żywo reaguje na pedał gazu, biegi zmieniane są szybko i bez zbytniego opóźnienia. Prędkość maksymalna wynosi 160 kilometrów na godzinę: to o 5 km/h mniej, niż w przypadku wersji z manualem. Różnica nie jest więc wielka.

Zawieszenie jest zestrojone bardzo dobrze, z nastawieniem na komfort pasażerów, a przy tym jest też bardzo stabilne na zakrętach. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny.

Podsumowanie

Suzuki Swift to jedno z niewielu małych aut, w którym sprawdziła się automatyczna skrzynia biegów. Nie jest to jednak tani wariant: w porównaniu z wersją z manualem automat jest droższy o 5 tysięcy złotych (z 45 900 do 50 900 złotych). Jeśli jednak automatyczna skrzynia biegów jest dla nas koniecznością (z takiego czy innego wyboru), to na pewno Swifta użytkuje się wygodnie, a dynamiki nie stracił wcale tak wiele.

Zobacz też: Test Suzuki Swift: Dobry i…drogi

Dane techniczne

Długość: 3850 mm

Szerokość: 1695 mm

Wysokość: 1510 mm

Rozstaw osi: 2430 mm

Masa: 990 kg

Pojemność bagażnika: 211 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 902 litrów

Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1198 ccm

Moc silnika: 94 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr/min

Prędkość maksymalna: 160 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 6,8/4,9/5,6 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Stylistyka nadwozia małego Suzuki jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Z pozoru Suzuki Swift to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA