REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.

Nadwozie

Do wybory mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba warianty nie różnią się wymiarami zewnętrznymi, ani pojemnością bagażnika, natomiast trzydrzwiowe nadwozie jest o 15 kg lżejsze. Różnica w cenie pomiędzy odpowiadającymi wersjami wyposażenia to około 3 tysiące złotych(o tyle droższa jest wersja pięciodrzwiowa). Warto podkreślić, że trzydrzwiowy Swift jest przystosowany do przewozu czterech osób, a pięciodrzwiowy ma 5 miejsc.
Ze względy na aspekty praktyczne i łatwiejszą późniejszą odsprzedaż polecamy wersję pięciodrzwiową. 

REKLAMA

REKLAMA

Nasz wybór:

Pięciodrzwiowy hatchback. 

Silnik

W gamie jednostek napędowych znajdziemy tylko jedną pozycję. Jest to benzynowy silnik VVT o pojemności 1,2 litra o mocy 95 KM. Silnik ten może współpracować z 5 biegową manualną i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest dostępna tylko w wersji wyposażeniowej Comfort. 

REKLAMA

Nasz wybór: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Club: podobnie jak wszystkie wersje Suzuki Swifta standard Club zawiera szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa takich jak: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji czołowej poduszki powietrznej pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy, system ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP + kontrola trakcji TC.

W wersji tej nie znajdziemy natomiast radioodtwarzacza, klimatyzacji, zdalnie sterowanego centralnego zamka czy dzielonej tylnej kanapy.

Swift w wersji Club nie jest dostępny z pięciodrzwiowym nadwoziem, a trzydrzwiowy kosztuje 41 900 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Comfort: ta wersja zawiera wszystkie elementy wyposażenia zawarte w standardzie Club, a ponadto: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, centralny zamek sterowany pilotem, regulacje wysokości fotela kierowcy, obszytą skórą kierownicą a także dzieloną tylną kanapę, klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Swift Comfort jest dostępny w obu wariantach nadwozia. Pięciodrzwiowy hatchback kosztuje 47 900 złotych z manualną przekładnią, a 52 900 złotych z automatyczną skrzynią biegów.

Premium: jest to najwyższa wersja wyposażenia dla trzydrzwiowego Swifta, zawiera wszystkie elementy wyposażenia wersji Club i Comfort a ponad to: automatycznie włączane światła mijania, Pakiet Zimowy (na który składają się podgrzewane przednie fotele i nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy), aluminiowe szesnastocalowe felgi i przyciemniane tylne szyby.

Trzydrzwiowy Swift Premium kosztuje 47 900, a pięciodrzwiowy 50 900 złotych.

Zobacz również: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Elegance: jest to najdroższa seryjna wersja Swifta. Jest dostępna jedynie dla pięciodrzwiowego Swifta. Zawiera wszystkie elementy uboższych wersji, a także: automatyczne włączenia świateł, system kluczyka elektronicznego, tempomat i System Engine Auto Stop Start.

Suzuki Swift Elegance kosztuje 54 900 złotych.

Nasz wybór: Suzuki Swift w wersji Comfort.

Redakcja poleca: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej Comfort. Cena: 47 900 złotych.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA