REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.

Nadwozie

Do wybory mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba warianty nie różnią się wymiarami zewnętrznymi, ani pojemnością bagażnika, natomiast trzydrzwiowe nadwozie jest o 15 kg lżejsze. Różnica w cenie pomiędzy odpowiadającymi wersjami wyposażenia to około 3 tysiące złotych(o tyle droższa jest wersja pięciodrzwiowa). Warto podkreślić, że trzydrzwiowy Swift jest przystosowany do przewozu czterech osób, a pięciodrzwiowy ma 5 miejsc.
Ze względy na aspekty praktyczne i łatwiejszą późniejszą odsprzedaż polecamy wersję pięciodrzwiową. 

REKLAMA

Nasz wybór:

Pięciodrzwiowy hatchback. 

Silnik

W gamie jednostek napędowych znajdziemy tylko jedną pozycję. Jest to benzynowy silnik VVT o pojemności 1,2 litra o mocy 95 KM. Silnik ten może współpracować z 5 biegową manualną i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest dostępna tylko w wersji wyposażeniowej Comfort. 

Nasz wybór: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Club: podobnie jak wszystkie wersje Suzuki Swifta standard Club zawiera szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa takich jak: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji czołowej poduszki powietrznej pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy, system ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP + kontrola trakcji TC.

W wersji tej nie znajdziemy natomiast radioodtwarzacza, klimatyzacji, zdalnie sterowanego centralnego zamka czy dzielonej tylnej kanapy.

Swift w wersji Club nie jest dostępny z pięciodrzwiowym nadwoziem, a trzydrzwiowy kosztuje 41 900 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Comfort: ta wersja zawiera wszystkie elementy wyposażenia zawarte w standardzie Club, a ponadto: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, centralny zamek sterowany pilotem, regulacje wysokości fotela kierowcy, obszytą skórą kierownicą a także dzieloną tylną kanapę, klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Swift Comfort jest dostępny w obu wariantach nadwozia. Pięciodrzwiowy hatchback kosztuje 47 900 złotych z manualną przekładnią, a 52 900 złotych z automatyczną skrzynią biegów.

Premium: jest to najwyższa wersja wyposażenia dla trzydrzwiowego Swifta, zawiera wszystkie elementy wyposażenia wersji Club i Comfort a ponad to: automatycznie włączane światła mijania, Pakiet Zimowy (na który składają się podgrzewane przednie fotele i nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy), aluminiowe szesnastocalowe felgi i przyciemniane tylne szyby.

Trzydrzwiowy Swift Premium kosztuje 47 900, a pięciodrzwiowy 50 900 złotych.

Zobacz również: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Elegance: jest to najdroższa seryjna wersja Swifta. Jest dostępna jedynie dla pięciodrzwiowego Swifta. Zawiera wszystkie elementy uboższych wersji, a także: automatyczne włączenia świateł, system kluczyka elektronicznego, tempomat i System Engine Auto Stop Start.

Suzuki Swift Elegance kosztuje 54 900 złotych.

Nasz wybór: Suzuki Swift w wersji Comfort.

Redakcja poleca: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej Comfort. Cena: 47 900 złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA