REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.

Nadwozie

Do wybory mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba warianty nie różnią się wymiarami zewnętrznymi, ani pojemnością bagażnika, natomiast trzydrzwiowe nadwozie jest o 15 kg lżejsze. Różnica w cenie pomiędzy odpowiadającymi wersjami wyposażenia to około 3 tysiące złotych(o tyle droższa jest wersja pięciodrzwiowa). Warto podkreślić, że trzydrzwiowy Swift jest przystosowany do przewozu czterech osób, a pięciodrzwiowy ma 5 miejsc.
Ze względy na aspekty praktyczne i łatwiejszą późniejszą odsprzedaż polecamy wersję pięciodrzwiową. 

REKLAMA

Nasz wybór:

Pięciodrzwiowy hatchback. 

Silnik

W gamie jednostek napędowych znajdziemy tylko jedną pozycję. Jest to benzynowy silnik VVT o pojemności 1,2 litra o mocy 95 KM. Silnik ten może współpracować z 5 biegową manualną i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest dostępna tylko w wersji wyposażeniowej Comfort. 

Nasz wybór: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Club: podobnie jak wszystkie wersje Suzuki Swifta standard Club zawiera szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa takich jak: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji czołowej poduszki powietrznej pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy, system ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP + kontrola trakcji TC.

W wersji tej nie znajdziemy natomiast radioodtwarzacza, klimatyzacji, zdalnie sterowanego centralnego zamka czy dzielonej tylnej kanapy.

Swift w wersji Club nie jest dostępny z pięciodrzwiowym nadwoziem, a trzydrzwiowy kosztuje 41 900 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Comfort: ta wersja zawiera wszystkie elementy wyposażenia zawarte w standardzie Club, a ponadto: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, centralny zamek sterowany pilotem, regulacje wysokości fotela kierowcy, obszytą skórą kierownicą a także dzieloną tylną kanapę, klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Swift Comfort jest dostępny w obu wariantach nadwozia. Pięciodrzwiowy hatchback kosztuje 47 900 złotych z manualną przekładnią, a 52 900 złotych z automatyczną skrzynią biegów.

Premium: jest to najwyższa wersja wyposażenia dla trzydrzwiowego Swifta, zawiera wszystkie elementy wyposażenia wersji Club i Comfort a ponad to: automatycznie włączane światła mijania, Pakiet Zimowy (na który składają się podgrzewane przednie fotele i nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy), aluminiowe szesnastocalowe felgi i przyciemniane tylne szyby.

Trzydrzwiowy Swift Premium kosztuje 47 900, a pięciodrzwiowy 50 900 złotych.

Zobacz również: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Elegance: jest to najdroższa seryjna wersja Swifta. Jest dostępna jedynie dla pięciodrzwiowego Swifta. Zawiera wszystkie elementy uboższych wersji, a także: automatyczne włączenia świateł, system kluczyka elektronicznego, tempomat i System Engine Auto Stop Start.

Suzuki Swift Elegance kosztuje 54 900 złotych.

Nasz wybór: Suzuki Swift w wersji Comfort.

Redakcja poleca: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej Comfort. Cena: 47 900 złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA