REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.

Nadwozie

Do wybory mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Oba warianty nie różnią się wymiarami zewnętrznymi, ani pojemnością bagażnika, natomiast trzydrzwiowe nadwozie jest o 15 kg lżejsze. Różnica w cenie pomiędzy odpowiadającymi wersjami wyposażenia to około 3 tysiące złotych(o tyle droższa jest wersja pięciodrzwiowa). Warto podkreślić, że trzydrzwiowy Swift jest przystosowany do przewozu czterech osób, a pięciodrzwiowy ma 5 miejsc.
Ze względy na aspekty praktyczne i łatwiejszą późniejszą odsprzedaż polecamy wersję pięciodrzwiową. 

REKLAMA

Nasz wybór:

Pięciodrzwiowy hatchback. 

Silnik

W gamie jednostek napędowych znajdziemy tylko jedną pozycję. Jest to benzynowy silnik VVT o pojemności 1,2 litra o mocy 95 KM. Silnik ten może współpracować z 5 biegową manualną i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest dostępna tylko w wersji wyposażeniowej Comfort. 

Nasz wybór: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów.

Wyposażenie

Club: podobnie jak wszystkie wersje Suzuki Swifta standard Club zawiera szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa takich jak: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji czołowej poduszki powietrznej pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy, system ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP + kontrola trakcji TC.

W wersji tej nie znajdziemy natomiast radioodtwarzacza, klimatyzacji, zdalnie sterowanego centralnego zamka czy dzielonej tylnej kanapy.

Swift w wersji Club nie jest dostępny z pięciodrzwiowym nadwoziem, a trzydrzwiowy kosztuje 41 900 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Comfort: ta wersja zawiera wszystkie elementy wyposażenia zawarte w standardzie Club, a ponadto: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, centralny zamek sterowany pilotem, regulacje wysokości fotela kierowcy, obszytą skórą kierownicą a także dzieloną tylną kanapę, klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Swift Comfort jest dostępny w obu wariantach nadwozia. Pięciodrzwiowy hatchback kosztuje 47 900 złotych z manualną przekładnią, a 52 900 złotych z automatyczną skrzynią biegów.

Premium: jest to najwyższa wersja wyposażenia dla trzydrzwiowego Swifta, zawiera wszystkie elementy wyposażenia wersji Club i Comfort a ponad to: automatycznie włączane światła mijania, Pakiet Zimowy (na który składają się podgrzewane przednie fotele i nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy), aluminiowe szesnastocalowe felgi i przyciemniane tylne szyby.

Trzydrzwiowy Swift Premium kosztuje 47 900, a pięciodrzwiowy 50 900 złotych.

Zobacz również: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Elegance: jest to najdroższa seryjna wersja Swifta. Jest dostępna jedynie dla pięciodrzwiowego Swifta. Zawiera wszystkie elementy uboższych wersji, a także: automatyczne włączenia świateł, system kluczyka elektronicznego, tempomat i System Engine Auto Stop Start.

Suzuki Swift Elegance kosztuje 54 900 złotych.

Nasz wybór: Suzuki Swift w wersji Comfort.

Redakcja poleca: Suzuki Swift 1,2 VVT 95 KM z manualną skrzynią biegów w wersji wyposażeniowej Comfort. Cena: 47 900 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA