REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift: Dobry i…drogi

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift. Zgrabny, całkiem pojemny, dobrze wyposażony i wykonany hatchback szybko znalazł sobie liczne grono fanów, szczególnie wśród kierowców płci pięknej. Czy rzeczywiście Swift jest tak dobry na jakiego wygląda?

Sylwetka małego Suzuki Swifta wcale się nie zestarzała i nadal budzi bardzo pozytywne skojarzenia ze znacznie droższym od niego MINI. Stosunkowo wysokie nadwozie, pozwoliło konstruktorom na zaprojektowanie wygodnej i przestrzennej kabiny, choć rosłym pasażerom zajmującym miejsca na tylnej kanapie będzie brakować miejsca na nogi. Materiały z których wykonano deskę rozdzielczą nie są niestety najlepszej jakości, są za to dobrze spasowane i ponad wszelką wątpliwość na pewno wytrzymają godnie próbę czasu. Obsługa Swifta jest prosta by nie powiedzieć intuicyjna. W wersji wyposażeniowej Comfort znajdziemy między innymi komplet poduszek gazowych, manualną klimatyzację czy nieźle grające radio z CD/MP3.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

REKLAMA

Pod krótką maską testowanego Suzuki Swifta znalazł się wysokoprężny silnik pojemności 1,3 litra generujący „aż” 75 KM. Może nie jest to oszałamiająca wartość, ale jak wiadomo w dieslach przede wszystkim liczy się elastyczność i moment obrotowy który w tym przypadku wynosi 190 Nm dostępnych w zakresie 1750-2250 obr./min. Powyżej granicy 4 tysięcy, silniczek Suzuki Swifta traci początkowy wigor a w kabinie znacznie wzrasta hałas i wibracje przenoszone przez jednostkę napędową. Dzięki odpowiednio zestopniowanej i precyzyjnie działającej 5-biegowej skrzyni biegów oraz bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego, jazda Suzuki Swiftem nie wymaga od kierowcy wysiłku i może być całkiem przyjemnym doznaniem. Swifta prowadzi się lekko i przewidywalnie. Już wiemy dlaczego to auto pokochały kobiety.

Suzuki Swift 1,3 DDiS potrzebuje niemal 14 sekund na rozpędzenie się do „setki”. Maksymalna prędkość została ustalona przez producenta na mało imponujące 165 km/h. Potrafi być za to bardzo oszczędnym autem. Średnia na poziomie zaledwie pięciu litrów jest możliwa do osiągnięcia bez specjalnych „eko-trików”. Nie wiedzieć czemu, Suzuki Swift z silnikiem diesla oferowany jest jedynie w wersji Comfort z 5-drzwiowym nadwoziem. Decydując się na wersję z silnikiem benzynowym 1,3/92KM klienci mają wybór zarówno co do rodzaju nadwozia (3/5 drzwi) jak wyposażenia (Club, Sunlight Edition, Comfort). Cena Swifta z dieslem wynosi 52 900 złotych. Aż o 13 tysięcy więcej od bazowego modelu Club 1,3 zasilanego benzyną. Naszym zdaniem tak ogromna dopłata w tak małym aucie nie ma szans na zwrócenie do czasu kiedy zdecydujemy się pozbyć naszego Swifta.

Zobacz również: Drogie oszczędzanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wkrótce do salonów trafi Suzuki Swift po delikatnym liftingu. Przynajmniej z zewnątrz jest on na tyle niezauważalny, że mało kto będzie w stanie rozpoznać „nowego” Swifta. Mamy nadzieję że przy tej okazji importer dokona obniżenia ceny modelu z dieslem. Tym bardziej, że Swift to doskonała propozycja dla osób szukających praktycznego i charakternego małego hatchbacka, który jeździ równie dobrze jak wygląda.

Wybrani konkurenci:

Ford Fiesta, cena od 41 990 zł

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Maksymalna prędkość Suzuki Swifta została ustalona przez producenta na mało imponujące 165 km/h. fot. Suzuki
Suzuki Swift 1,3 DDiS potrzebuje niemal 14 sekund na rozpędzenie się do „setki”. fot. Suzuki
Pod krótką maską testowanego Suzuki Swifta znalazł się wysokoprężny silnik pojemności 1,3 litra generujący „aż” 75 KM. fot. Suzuki
Suzuki Swift dzięki regularnym kształtom nadwozia oferuje dużo miejsca wewnątrz. fot. Suzuki
Suzuki Swift najlepiej sprawdzi się jako auto do miasta, jednak auto dzielnie radzi sobie także w trasie. fot. Suzuki
Suzuki Swift nawiązuje wyglądem do legendarnego MINI. fot. Suzuki
Suzuki Swift ma proste i funkcjonalne wnętrze. fot. Suzuki
Suzuki Swift ma skłądaną tylną kanapę, dzięku czemu znacznie zwiększymy możliwości przewozowe auta. fot. Suzuki
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA