REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Tomaszewski
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli szukacie niezawodnego i dopracowanego napędu, wybór samochodu hybrydowego może być strzałem w dziesiątkę. Przedstawiamy pięć modeli, którymi warto się zainteresować na rynku wtórnym. Budżet: do 40 tys. zł.

Pierwszy samochód hybrydowy powstał dokładnie 118 lat temu. Automobil o napędzie spalinowo-elektrycznym zaprezentował w 1900 roku Ferdynard Porsche na Wystawie Światowej w Paryżu - tyle historii. Cały świat i tak kojarzy jednego producenta i model – mam na myśli Toyotę Prius I generacji, która w 1997 roku rozpoczęła od nowa erę aut hybrydowych. W 1999 roku na rynek weszła także Honda z  modelem Insight, ale dziś mało kto o niej pamięta.

REKLAMA

REKLAMA

W tamtych czasach pomysł na posiadanie hybrydy był uznawany za fanaberię. Niskie ceny paliw i kontrowersyjny wygląd znacznie ograniczały liczbę chętnych na pojazdu o ekologicznym charakterze. Wtedy jeszcze nie zdawano sobie sprawy, jak szybko rynek motoryzacyjny się zmieni na przestrzeni kolejnych pięciu lat. Wraz z przyjściem nowej dekady i wzrostem cen paliw, zainteresowanie hybrydami systematycznie wzrastało. Naturalnie najwięcej zasług w promowaniu tego rodzaju napędu ma Toyota, która wylansowała kolejną generację Priusa wśród hollywoodzkich gwiazd.

Hybrydy – czy warto kupić?

Nowe hybrydy znakomicie spełniają swoją rolę, ale jak znoszą próbę czasu? Jak zawsze wszystko zależy od eksploatacji samochodu – np. rzadka jazda przyśpiesza zużycie akumulatorów, dlatego ten napęd jest stworzony do jazdy w dużych aglomeracjach miejskich. Dobrze utrzymane, nawet kilkunastoletnie hybrydy, należą do jednych z najbardziej niezawodnych modeli na rynku. Wysoka jakość montażu, praktycznie bezobsługowy napęd, system odzyskujący energii, przyczyniający się zmniejszenia zużycia klocków i tarcz hamulcowych oraz sami użytkownicy nastawieni na spokojną i ekonomiczną jazdę.

Nawet w przypadku uszkodzenia akumulatorów, istnieje możliwość oddania ich do regeneracji (od 2000 do 4000 zł – popularne modele japońskich producentów), jednak musielibyśmy trafić na bardzo wyeksploatowany egzemplarz. Co ważne, w większych miastach nie brakuje wyspecjalizowanych mechaników, którzy podejmą się usunięcia usterek. W przeciwieństwie do coraz bardziej skomplikowanych jednostek wysokoprężnych, hybrydy stanowią konkurencyjną ofertę, także na rynku samochodów używanych. Potwierdzają to taksówkarze, którzy upodobali sobie szczególnie Priusa albo Hyundaia IONIQ. Co więcej, nawet policjanci w Kijowie ich używają.

REKLAMA

Na jednym z największych polskich portali ogłoszeniowych, do wyboru jest ok. 1500 tys. używanych hybryd. Niemal połowa pochodzi z naszego kraju. Najdroższe modele (np. BMW i8) kosztują niemal 400 tys. zł. Najtańsze nadające się do jazdy kupimy już od 18 tys. zł (Honda Civic VIII).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5 używanych hybryd na polskim rynku, którymi warto się zainteresować

Toyota Prius II generacji

Mówisz hybryda, myślisz Prius. Pierwsza generacja przetarła szlaki, ale to właśnie za sprawą drugiej generacji cały świat usłyszał o hybrydowych autach. Wyraźnie widać, że Priusy są cenione na rynku wtórnym. Wspomniana wcześniej Honda Civic z tego samego rocznika kosztuje średnio o 5 tys. mniej. Ceny: od 23 tys. zł. Układ napędowy Toyoty to wzór w klasie. Skromny silnik benzynowy 1.5 o mocy 79 koni, łączony z 68 konnym silnikiem elektrycznym (moce nie sumują się) wystarczy do sprawnego i oszczędnego poruszania się po mieście. Prius II jest dobrze znany mechanikom, nie trzeba tez się obawiać o dostępność części zamiennych.

Honda Insight II generacji

Za cenę Priusa można kupić o średnio 3 lata młodsza Hondę. Ceny zaczynają się od 23 tys. zł, ale wybór jest bardzo ograniczony – tylko kilka dostępnych egzemplarzy, z czego żaden z polskiego salonu. Cieszy w tym modelu duża pojemność bagażnika (400 litrów), pomimo obecności akumulatorów. Honda sprawia więcej radości na zakrętach, ma więcej temperamentu, chociaż dla potencjalnych klientów to bez znaczenia - znaczenie ma silnik benzynowy 1.3 o mocy 88 KM wspomagany przez 14 konny silnik elektryczny i średnie spalanie nie przekraczające 5 litrów.

Toyota Auris HSD

Hybrydowy Auris to tańsza alternatywa dla Priusa, co nie znaczy, że gorsza - oba auta mają ten sam układ napędowy. Auris za to prowadzi się pewniej i nie wyróżnia się znacząco od spalinowej wersji. Ot taki zwykły kompakt na przejazdy od punktu A do B - bardzo polecamy. Ceny za egzemplarze z 2010 roku zaczynają się od 30 tys. zł. Porównywalny Prius III generacji jest zwykle droższy o kilka tysięcy. Warto poszukać krajowych egzemplarzy. Wersję hybrydowe w standardzie miały bogate wyposażenie

BMW serii 5 ActiveHybrid

Rynek aut hybrydowych zdominowali Japończycy. Na szczęście inny producenci nie chcą zostać w tyle – przykładem jest BMW. Bawarski producent skupia się teraz na autach elektrycznych, chociaż hybryd też nie brakowało (X6 albo seria 7). Chociażby seria 5 z 3-litrową jednostka benzynową o mocy 306 KM, sprzężony z silnikiem elektrycznym (55 KM). Dobre osiągi (5,9 s do 100 km/h, 250 km/h) idą w parze z niskim średnim spalaniem - producent obiecuje 6,4 l/100 km.

Lexus GS 450h III generacji

Za ok. 40 tys. zł można stać się posiadaczem nieoczywistego konkurenta BMW 5 albo Audi A6. GS nie jest rozchwytywany na rynku samochodów używanych, bo zwyczajnie niewielu o nim wie. Regularnie serwisowany odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją przez lata. Pod maską kryję dobrze znane z innych modeli Lexusa V6 o mocy 296 KM łączone z 200-konym silnikiem elektrycznym. Może trudno w to uwierzyć, ale średnie spalanie nie przekracza 8 litrów na 100 km.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA