REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?

Sebastian Tomaszewski
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli szukacie niezawodnego i dopracowanego napędu, wybór samochodu hybrydowego może być strzałem w dziesiątkę. Przedstawiamy pięć modeli, którymi warto się zainteresować na rynku wtórnym. Budżet: do 40 tys. zł.

Pierwszy samochód hybrydowy powstał dokładnie 118 lat temu. Automobil o napędzie spalinowo-elektrycznym zaprezentował w 1900 roku Ferdynard Porsche na Wystawie Światowej w Paryżu - tyle historii. Cały świat i tak kojarzy jednego producenta i model – mam na myśli Toyotę Prius I generacji, która w 1997 roku rozpoczęła od nowa erę aut hybrydowych. W 1999 roku na rynek weszła także Honda z  modelem Insight, ale dziś mało kto o niej pamięta.

REKLAMA

REKLAMA

W tamtych czasach pomysł na posiadanie hybrydy był uznawany za fanaberię. Niskie ceny paliw i kontrowersyjny wygląd znacznie ograniczały liczbę chętnych na pojazdu o ekologicznym charakterze. Wtedy jeszcze nie zdawano sobie sprawy, jak szybko rynek motoryzacyjny się zmieni na przestrzeni kolejnych pięciu lat. Wraz z przyjściem nowej dekady i wzrostem cen paliw, zainteresowanie hybrydami systematycznie wzrastało. Naturalnie najwięcej zasług w promowaniu tego rodzaju napędu ma Toyota, która wylansowała kolejną generację Priusa wśród hollywoodzkich gwiazd.

Hybrydy – czy warto kupić?

Nowe hybrydy znakomicie spełniają swoją rolę, ale jak znoszą próbę czasu? Jak zawsze wszystko zależy od eksploatacji samochodu – np. rzadka jazda przyśpiesza zużycie akumulatorów, dlatego ten napęd jest stworzony do jazdy w dużych aglomeracjach miejskich. Dobrze utrzymane, nawet kilkunastoletnie hybrydy, należą do jednych z najbardziej niezawodnych modeli na rynku. Wysoka jakość montażu, praktycznie bezobsługowy napęd, system odzyskujący energii, przyczyniający się zmniejszenia zużycia klocków i tarcz hamulcowych oraz sami użytkownicy nastawieni na spokojną i ekonomiczną jazdę.

Nawet w przypadku uszkodzenia akumulatorów, istnieje możliwość oddania ich do regeneracji (od 2000 do 4000 zł – popularne modele japońskich producentów), jednak musielibyśmy trafić na bardzo wyeksploatowany egzemplarz. Co ważne, w większych miastach nie brakuje wyspecjalizowanych mechaników, którzy podejmą się usunięcia usterek. W przeciwieństwie do coraz bardziej skomplikowanych jednostek wysokoprężnych, hybrydy stanowią konkurencyjną ofertę, także na rynku samochodów używanych. Potwierdzają to taksówkarze, którzy upodobali sobie szczególnie Priusa albo Hyundaia IONIQ. Co więcej, nawet policjanci w Kijowie ich używają.

REKLAMA

Na jednym z największych polskich portali ogłoszeniowych, do wyboru jest ok. 1500 tys. używanych hybryd. Niemal połowa pochodzi z naszego kraju. Najdroższe modele (np. BMW i8) kosztują niemal 400 tys. zł. Najtańsze nadające się do jazdy kupimy już od 18 tys. zł (Honda Civic VIII).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5 używanych hybryd na polskim rynku, którymi warto się zainteresować

Toyota Prius II generacji

Mówisz hybryda, myślisz Prius. Pierwsza generacja przetarła szlaki, ale to właśnie za sprawą drugiej generacji cały świat usłyszał o hybrydowych autach. Wyraźnie widać, że Priusy są cenione na rynku wtórnym. Wspomniana wcześniej Honda Civic z tego samego rocznika kosztuje średnio o 5 tys. mniej. Ceny: od 23 tys. zł. Układ napędowy Toyoty to wzór w klasie. Skromny silnik benzynowy 1.5 o mocy 79 koni, łączony z 68 konnym silnikiem elektrycznym (moce nie sumują się) wystarczy do sprawnego i oszczędnego poruszania się po mieście. Prius II jest dobrze znany mechanikom, nie trzeba tez się obawiać o dostępność części zamiennych.

Honda Insight II generacji

Za cenę Priusa można kupić o średnio 3 lata młodsza Hondę. Ceny zaczynają się od 23 tys. zł, ale wybór jest bardzo ograniczony – tylko kilka dostępnych egzemplarzy, z czego żaden z polskiego salonu. Cieszy w tym modelu duża pojemność bagażnika (400 litrów), pomimo obecności akumulatorów. Honda sprawia więcej radości na zakrętach, ma więcej temperamentu, chociaż dla potencjalnych klientów to bez znaczenia - znaczenie ma silnik benzynowy 1.3 o mocy 88 KM wspomagany przez 14 konny silnik elektryczny i średnie spalanie nie przekraczające 5 litrów.

Toyota Auris HSD

Hybrydowy Auris to tańsza alternatywa dla Priusa, co nie znaczy, że gorsza - oba auta mają ten sam układ napędowy. Auris za to prowadzi się pewniej i nie wyróżnia się znacząco od spalinowej wersji. Ot taki zwykły kompakt na przejazdy od punktu A do B - bardzo polecamy. Ceny za egzemplarze z 2010 roku zaczynają się od 30 tys. zł. Porównywalny Prius III generacji jest zwykle droższy o kilka tysięcy. Warto poszukać krajowych egzemplarzy. Wersję hybrydowe w standardzie miały bogate wyposażenie

BMW serii 5 ActiveHybrid

Rynek aut hybrydowych zdominowali Japończycy. Na szczęście inny producenci nie chcą zostać w tyle – przykładem jest BMW. Bawarski producent skupia się teraz na autach elektrycznych, chociaż hybryd też nie brakowało (X6 albo seria 7). Chociażby seria 5 z 3-litrową jednostka benzynową o mocy 306 KM, sprzężony z silnikiem elektrycznym (55 KM). Dobre osiągi (5,9 s do 100 km/h, 250 km/h) idą w parze z niskim średnim spalaniem - producent obiecuje 6,4 l/100 km.

Lexus GS 450h III generacji

Za ok. 40 tys. zł można stać się posiadaczem nieoczywistego konkurenta BMW 5 albo Audi A6. GS nie jest rozchwytywany na rynku samochodów używanych, bo zwyczajnie niewielu o nim wie. Regularnie serwisowany odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją przez lata. Pod maską kryję dobrze znane z innych modeli Lexusa V6 o mocy 296 KM łączone z 200-konym silnikiem elektrycznym. Może trudno w to uwierzyć, ale średnie spalanie nie przekracza 8 litrów na 100 km.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA