REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?

Sebastian Tomaszewski
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia
Używane auta hybrydowe - który model warto kupić?/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli szukacie niezawodnego i dopracowanego napędu, wybór samochodu hybrydowego może być strzałem w dziesiątkę. Przedstawiamy pięć modeli, którymi warto się zainteresować na rynku wtórnym. Budżet: do 40 tys. zł.

Pierwszy samochód hybrydowy powstał dokładnie 118 lat temu. Automobil o napędzie spalinowo-elektrycznym zaprezentował w 1900 roku Ferdynard Porsche na Wystawie Światowej w Paryżu - tyle historii. Cały świat i tak kojarzy jednego producenta i model – mam na myśli Toyotę Prius I generacji, która w 1997 roku rozpoczęła od nowa erę aut hybrydowych. W 1999 roku na rynek weszła także Honda z  modelem Insight, ale dziś mało kto o niej pamięta.

REKLAMA

W tamtych czasach pomysł na posiadanie hybrydy był uznawany za fanaberię. Niskie ceny paliw i kontrowersyjny wygląd znacznie ograniczały liczbę chętnych na pojazdu o ekologicznym charakterze. Wtedy jeszcze nie zdawano sobie sprawy, jak szybko rynek motoryzacyjny się zmieni na przestrzeni kolejnych pięciu lat. Wraz z przyjściem nowej dekady i wzrostem cen paliw, zainteresowanie hybrydami systematycznie wzrastało. Naturalnie najwięcej zasług w promowaniu tego rodzaju napędu ma Toyota, która wylansowała kolejną generację Priusa wśród hollywoodzkich gwiazd.

Hybrydy – czy warto kupić?

Nowe hybrydy znakomicie spełniają swoją rolę, ale jak znoszą próbę czasu? Jak zawsze wszystko zależy od eksploatacji samochodu – np. rzadka jazda przyśpiesza zużycie akumulatorów, dlatego ten napęd jest stworzony do jazdy w dużych aglomeracjach miejskich. Dobrze utrzymane, nawet kilkunastoletnie hybrydy, należą do jednych z najbardziej niezawodnych modeli na rynku. Wysoka jakość montażu, praktycznie bezobsługowy napęd, system odzyskujący energii, przyczyniający się zmniejszenia zużycia klocków i tarcz hamulcowych oraz sami użytkownicy nastawieni na spokojną i ekonomiczną jazdę.

REKLAMA

Nawet w przypadku uszkodzenia akumulatorów, istnieje możliwość oddania ich do regeneracji (od 2000 do 4000 zł – popularne modele japońskich producentów), jednak musielibyśmy trafić na bardzo wyeksploatowany egzemplarz. Co ważne, w większych miastach nie brakuje wyspecjalizowanych mechaników, którzy podejmą się usunięcia usterek. W przeciwieństwie do coraz bardziej skomplikowanych jednostek wysokoprężnych, hybrydy stanowią konkurencyjną ofertę, także na rynku samochodów używanych. Potwierdzają to taksówkarze, którzy upodobali sobie szczególnie Priusa albo Hyundaia IONIQ. Co więcej, nawet policjanci w Kijowie ich używają.

Na jednym z największych polskich portali ogłoszeniowych, do wyboru jest ok. 1500 tys. używanych hybryd. Niemal połowa pochodzi z naszego kraju. Najdroższe modele (np. BMW i8) kosztują niemal 400 tys. zł. Najtańsze nadające się do jazdy kupimy już od 18 tys. zł (Honda Civic VIII).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5 używanych hybryd na polskim rynku, którymi warto się zainteresować

Toyota Prius II generacji

Mówisz hybryda, myślisz Prius. Pierwsza generacja przetarła szlaki, ale to właśnie za sprawą drugiej generacji cały świat usłyszał o hybrydowych autach. Wyraźnie widać, że Priusy są cenione na rynku wtórnym. Wspomniana wcześniej Honda Civic z tego samego rocznika kosztuje średnio o 5 tys. mniej. Ceny: od 23 tys. zł. Układ napędowy Toyoty to wzór w klasie. Skromny silnik benzynowy 1.5 o mocy 79 koni, łączony z 68 konnym silnikiem elektrycznym (moce nie sumują się) wystarczy do sprawnego i oszczędnego poruszania się po mieście. Prius II jest dobrze znany mechanikom, nie trzeba tez się obawiać o dostępność części zamiennych.

Honda Insight II generacji

Za cenę Priusa można kupić o średnio 3 lata młodsza Hondę. Ceny zaczynają się od 23 tys. zł, ale wybór jest bardzo ograniczony – tylko kilka dostępnych egzemplarzy, z czego żaden z polskiego salonu. Cieszy w tym modelu duża pojemność bagażnika (400 litrów), pomimo obecności akumulatorów. Honda sprawia więcej radości na zakrętach, ma więcej temperamentu, chociaż dla potencjalnych klientów to bez znaczenia - znaczenie ma silnik benzynowy 1.3 o mocy 88 KM wspomagany przez 14 konny silnik elektryczny i średnie spalanie nie przekraczające 5 litrów.

Toyota Auris HSD

Hybrydowy Auris to tańsza alternatywa dla Priusa, co nie znaczy, że gorsza - oba auta mają ten sam układ napędowy. Auris za to prowadzi się pewniej i nie wyróżnia się znacząco od spalinowej wersji. Ot taki zwykły kompakt na przejazdy od punktu A do B - bardzo polecamy. Ceny za egzemplarze z 2010 roku zaczynają się od 30 tys. zł. Porównywalny Prius III generacji jest zwykle droższy o kilka tysięcy. Warto poszukać krajowych egzemplarzy. Wersję hybrydowe w standardzie miały bogate wyposażenie

BMW serii 5 ActiveHybrid

Rynek aut hybrydowych zdominowali Japończycy. Na szczęście inny producenci nie chcą zostać w tyle – przykładem jest BMW. Bawarski producent skupia się teraz na autach elektrycznych, chociaż hybryd też nie brakowało (X6 albo seria 7). Chociażby seria 5 z 3-litrową jednostka benzynową o mocy 306 KM, sprzężony z silnikiem elektrycznym (55 KM). Dobre osiągi (5,9 s do 100 km/h, 250 km/h) idą w parze z niskim średnim spalaniem - producent obiecuje 6,4 l/100 km.

Lexus GS 450h III generacji

Za ok. 40 tys. zł można stać się posiadaczem nieoczywistego konkurenta BMW 5 albo Audi A6. GS nie jest rozchwytywany na rynku samochodów używanych, bo zwyczajnie niewielu o nim wie. Regularnie serwisowany odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją przez lata. Pod maską kryję dobrze znane z innych modeli Lexusa V6 o mocy 296 KM łączone z 200-konym silnikiem elektrycznym. Może trudno w to uwierzyć, ale średnie spalanie nie przekracza 8 litrów na 100 km.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA