REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile nowe samochody tracą na wartości?

Ile nowe samochody tracą na wartości?
Ile nowe samochody tracą na wartości?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Utrata wartości samochodów w trakcie eksploatacji jest czymś oczywistym, ale wciąż niewiele osób wlicza ją do kosztów eksploatacji pojazdu. Tymczasem to jak dużo kupowane przez nas auto straci na wartości przez 3-4 lata eksploatacji jest bardzo istotne.

Utrata wartości to poważna część kosztów utrzymania pojazdu

Utrata wartości samochodu z reguły stanowi największą część całkowitych kosztów utrzymania auta. Tymczasem zdecydowana większość kierowców nie zwraca na to większej uwagi przy zakupie, skupiając się na cenie, osiągach czy zużyciu paliwa. Oczywiście, są to również czynniki istotne dla portfela, ale ich wpływ na łączne koszty eksploatacji jest mniejszy.

REKLAMA

Zaledwie co trzeci kupujący nowy samochód deklaruje, że utrata wartości jest dla niego ważna – tak wynika z badania Instytutu Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie marki Volkswagen. Jednak połowa kierowców jest skłonna zapłacić więcej za auto, które lepiej niż inne „trzyma cenę”, a 2/3 uważa, że Volkswagen należy do grona marek, których samochody niewiele tracą na wartości.

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Z danych Eurotax, przygotowanych 12 czerwca br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen wynika, że czteroletni VW Passat 1.6 TDI Trendline, z przebiegiem 60 tys. km, jest wciąż wart 47,8% wyjściowej ceny. Jeden z modeli konkurencyjnej marki, z podobnym silnikiem i wyposażeniem – zaledwie 39,2%.

Jak przekłada się to na pieniądze? Używanego Passata można sprzedać za ok. 50,5 tys. zł, podczas gdy rywala – za nieco ponad 41,5 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Model, Wartość rezydualna po 4 latach/60 tys. km:

  • Volkswagen Passat 1.6 TDI Trendline, 47,8%
  • Renault Talisman 1.6 Energy dCi Zen, 44,0%
  • Ford Mondeo 1.5 TDCi Ambiente, 41,2%
  • Toyota Avensis 1.6 D-4D Active, 41,0%
  • Peugeot 508 1.6 BlueHDi Active, 39,2%

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Skąd wiadomo, ile nowe auto będzie warte za kilka lat? Takie szacunki publikują wyspecjalizowane firmy, m.in. Eurotax. „Analizujemy wiele parametrów, cena zakupu jest tylko jednym z nich. Nie mniej ważne są: doświadczenie producenta, historia modelu, sytuacja w danym segmencie rynku, z uwzględnieniem konkurencyjnych modeli, obsługa posprzedażowa w tym liczba autoryzowanych stacji obsługi danej marki, a także plany sprzedażowe poszczególnych modeli” – mówi Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotaxu.

REKLAMA

Volkswageny od lat są najczęściej wyszukiwane w największym w Polsce serwisie z ofertami sprzedaży aut OTOMOTO. „Tylko w 2016 roku Polacy szukali samochodów używanych marki Volkswagen w tym serwisie ponad 100 mln razy. Widać także rosnące zainteresowanie nowymi Volkswagenami – także w tej kategorii marka VW jest numerem 1 na www.otomoto.pl” – mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.

Niska utrata wartości i olbrzymi popyt na używane Volkswageny sprawiają, że kilkuletniego Golfa czy Passata można sprzedać za wyższą cenę niż auta konkurencji, a do tego „na pniu”.

By ułatwić wybór samochodu, Volkswagen przygotował sekcję poświęconą całkowitym kosztom użytkowania na stronie www.volkswagen.pl. Znajduje się tam kompleksowe porównanie całkowitych kosztów użytkowania Passata z kilkoma konkurentami.

Źródło: Volkswagen

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA