REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - jakie motory ma hit rynku wtórnego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników Audi A4 B5
Oznaczenia silników Audi A4 B5

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B5 jest chętnie wybierane na rynku wtórnym. Powód? Choć sedan ma swoje lata, nadal przywodzi na myśl klimat segmentu premium, a do tego ma sprawdzoną technologię. W jakie silniki był wyposażany?

W roku 1994 w gamie niemieckiej marki dedykowanej segmentowi D pojawił się powiew świeżości. Mocno starzejąca się 80-tka została zamieniona na sedana nowej generacji - Audi A4 B5. Stylizacja nadal stawiała na obłości i stonowanie. Karoseria stała się jednak bardziej przysadzista - a co za tym idzie wyglądała bardziej elegancko. A4 to też innowacje technologiczne. Pojazd oparto o platformę PL45 - tą samą, którą można odnaleźć np. w Volkswagenie Passacie B5 oraz zaoferowano klientom nową paletę silnikową. Ta składała się z aż 14 wariantów - 10 benzynowych i 4 wysokoprężnych.

REKLAMA

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - benzyniaki:

  • 1.6 MPI - ADP, AHL, ANA, ARM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 101 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 140 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 20v - ADR, APT, ARG, AVV - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 173 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 Turbo - AEB, ANB, APU, AWT - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 Turbo - AJL - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.4 V6 - AGA, ALF, AML, APS - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2393 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 165 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.6 V6 - ABC - 6-cylindrowy, 12-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2598 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 225 Nm, produkowany w latach 1994 - 1997
  • 2.8 V6 - AAH - 6-cylindrowy, 12-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2771 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 174 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 1994 - 1997
  • 2.8 V6 - ACK, ALG, AMX, APR - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2771 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 193 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.7 V6 - AGB, AZB - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 2671 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001 i montowany w modelu S4
  • 2.7 V6 - ASJ - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 2671 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 380 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001 i montowany w modelu RS4

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - diesle:

  • 1.9 TDI - AHH, AHU - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 202 Nm, produkowany w latach 1995 - 2001
  • 1.9 TDI - AFN, AVG - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1996 - 2001
  • 1.9 TDI - AJM, ATJ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001
  • 2.5 TDI - AFB, AKN - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 310 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

REKLAMA

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

REKLAMA