REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - jakie motory ma hit rynku wtórnego?

Oznaczenia silników Audi A4 B5
Oznaczenia silników Audi A4 B5

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B5 jest chętnie wybierane na rynku wtórnym. Powód? Choć sedan ma swoje lata, nadal przywodzi na myśl klimat segmentu premium, a do tego ma sprawdzoną technologię. W jakie silniki był wyposażany?

W roku 1994 w gamie niemieckiej marki dedykowanej segmentowi D pojawił się powiew świeżości. Mocno starzejąca się 80-tka została zamieniona na sedana nowej generacji - Audi A4 B5. Stylizacja nadal stawiała na obłości i stonowanie. Karoseria stała się jednak bardziej przysadzista - a co za tym idzie wyglądała bardziej elegancko. A4 to też innowacje technologiczne. Pojazd oparto o platformę PL45 - tą samą, którą można odnaleźć np. w Volkswagenie Passacie B5 oraz zaoferowano klientom nową paletę silnikową. Ta składała się z aż 14 wariantów - 10 benzynowych i 4 wysokoprężnych.

REKLAMA

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - benzyniaki:

  • 1.6 MPI - ADP, AHL, ANA, ARM - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 101 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 140 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 20v - ADR, APT, ARG, AVV - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 173 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 Turbo - AEB, ANB, APU, AWT - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 1994 - 2001
  • 1.8 Turbo - AJL - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.4 V6 - AGA, ALF, AML, APS - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2393 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 165 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.6 V6 - ABC - 6-cylindrowy, 12-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2598 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 225 Nm, produkowany w latach 1994 - 1997
  • 2.8 V6 - AAH - 6-cylindrowy, 12-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2771 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 174 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 1994 - 1997
  • 2.8 V6 - ACK, ALG, AMX, APR - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2771 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 193 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 2.7 V6 - AGB, AZB - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 2671 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001 i montowany w modelu S4
  • 2.7 V6 - ASJ - 6-cylindrowy, 30-zaworowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 2671 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 380 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001 i montowany w modelu RS4

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - diesle:

  • 1.9 TDI - AHH, AHU - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 202 Nm, produkowany w latach 1995 - 2001
  • 1.9 TDI - AFN, AVG - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1996 - 2001
  • 1.9 TDI - AJM, ATJ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001
  • 2.5 TDI - AFB, AKN - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 310 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA