REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!

Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych.

REKLAMA

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - następca wolnossącego 1.6 16v

Silnik 1.2 DIG-T o oznaczeniu HR12DDT nie jest samodzielną pracą inżynierów Nissana. Japończycy podczas prac konstrukcyjnych uzyskali wsparcie ze strony twórców bratniego Renault. Jaki był cel tych prac? Po pierwsze chodziło o stworzenie jednostki, która będzie w stanie zastąpić w ofercie wolnossącego benzyniaka 1.6 16v. Motor o większej pojemności miał coraz większe problemy ze spełnieniem restrykcyjnych norm emisji spalin. Po drugie chodziło o zbudowanie konstrukcji, która wpisze się w ideę wolumenowej produkcji na potrzeby całej serii modeli pochodzących z segmentu B, C i crossover.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 TCe H5FT czy też 1.2 DIG-T HR12DDT bardzo szybko stał się hitem. Bardzo chętnie wybierali go chociażby nabywcy decydujący się na Nissana Qashqaia. W jakich jeszcze modelach był montowany? Tych było tak naprawdę całe spektrum. Jednostka od debiutu w roku 2012 pojawiała się pod maską modeli z logo Nissana, Renault, Dacii, a nawet Mercedesa! Jakie są zalecenia serwisowe? Te dotyczą m.in. oleju silnikowego, który należy wymieniać raz w roku, ewentualnie co 20 tysięcy kilometrów. Poza tym motor raczej nie nadaje się do zasilania LPG. Przeszkodę stanowi wtrysk bezpośredni, który za sprawą dotrysku benzyny ogranicza opłacalność inwestycji.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Renault: Megane III, Captur, Clio IV, Kadjar, Scenic III
  • Nissan: Pulsar, Juke I, Qashqai II
  • Dacia: Duster I, Dokker, Lodgy
  • Mercedes Citan

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Clio IV EDC 120 KM 190 Nm 9,4 s. 199 km/h 5,2
Megane IV 130 KM 205 Nm 10,6 s. 198 km/h 5,3
Qashqai II 115 KM 190 Nm 10,9 s. 185 km/h 5,6
Duster I 125 KM 205 Nm 10,4 s. 175 km/h 6,2

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - benzyniak ma problem z poborem oleju!

REKLAMA

Silnik 1.2 DIG-T Nissan ma tak naprawdę jeden problem. A ten dotyczy… znikania oleju silnikowego. Pobór smarowidła może być naprawdę wysoki - między wymianami kierowcy czasami muszą dolewać nawet 3 litry! Jak usterkę tłumaczy Nissan? Zdaniem przedstawicieli japońskiej marki powodem są błędy w oprogramowaniu. Sterownik zbyt późno otwiera zawory ssące. Przez to w układzie tworzy się podciśnienie, które wyciąga olej z silnika. W sytuacji, w której kierowcy stwierdzają wysoki pobór smarowidła, serwisy w pierwszej kolejności aktualizują oprogramowanie. Naprawa czasami jest skuteczna, a czasami nie.

Z czasem zdarzało się, że autoryzowane stacje zaczęły przyjmować inne metody naprawcze. Znane są przypadki silników 1.2 DIG-T Nissana, w których w ramach roszczenia gwarancyjnego wymieniane były pierścienie tłokowe lub nawet cały silnik. Co mogą zrobić kierowcy eksploatujący silnik 1.2 DIG-T Nissana? Powinni przede wszystkim regularnie kontrolować poziom oleju i w sytuacji, w której samochód jest jeszcze na gwarancji, zgłaszać ewentualne ubytki w ASO. Kontrola jest o tyle ważna, że regularne dolewki ochronią elementy silnika (tłoki, pierścienie, rozrząd) przed przedwczesnym zużyciem, a kierowcę przed remontem i wydatkiem sięgającym 10 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - podsumowanie:

Silnik 1.2 DIG-T Nissana ma serię zalet. Jest zdecydowanie bardziej dynamiczny od wolnossącego poprzednika, a do tego charakteryzuje się niższym zapotrzebowaniem na paliwo. I Japończycy razem z Francuzami naprawdę mogliby ogłosić wyjątkowy sukces, gdyby nie… sprawa z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. To poważny problem. Bo gdy kierowca nie będzie pilnował dolewek smarowidła, dość szybko dojdzie do zniszczenia silnika i konieczności jego gruntownego remontu.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 18 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 352 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 326 zł
  • sprzęgło komplet - od 311 zł
  • świeca zapłonowa - od 37 zł
  • cewka zapłonowa - od 154 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 174 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA