REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!

Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych.

REKLAMA

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - następca wolnossącego 1.6 16v

Silnik 1.2 DIG-T o oznaczeniu HR12DDT nie jest samodzielną pracą inżynierów Nissana. Japończycy podczas prac konstrukcyjnych uzyskali wsparcie ze strony twórców bratniego Renault. Jaki był cel tych prac? Po pierwsze chodziło o stworzenie jednostki, która będzie w stanie zastąpić w ofercie wolnossącego benzyniaka 1.6 16v. Motor o większej pojemności miał coraz większe problemy ze spełnieniem restrykcyjnych norm emisji spalin. Po drugie chodziło o zbudowanie konstrukcji, która wpisze się w ideę wolumenowej produkcji na potrzeby całej serii modeli pochodzących z segmentu B, C i crossover.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 TCe H5FT czy też 1.2 DIG-T HR12DDT bardzo szybko stał się hitem. Bardzo chętnie wybierali go chociażby nabywcy decydujący się na Nissana Qashqaia. W jakich jeszcze modelach był montowany? Tych było tak naprawdę całe spektrum. Jednostka od debiutu w roku 2012 pojawiała się pod maską modeli z logo Nissana, Renault, Dacii, a nawet Mercedesa! Jakie są zalecenia serwisowe? Te dotyczą m.in. oleju silnikowego, który należy wymieniać raz w roku, ewentualnie co 20 tysięcy kilometrów. Poza tym motor raczej nie nadaje się do zasilania LPG. Przeszkodę stanowi wtrysk bezpośredni, który za sprawą dotrysku benzyny ogranicza opłacalność inwestycji.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Renault: Megane III, Captur, Clio IV, Kadjar, Scenic III
  • Nissan: Pulsar, Juke I, Qashqai II
  • Dacia: Duster I, Dokker, Lodgy
  • Mercedes Citan

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Clio IV EDC 120 KM 190 Nm 9,4 s. 199 km/h 5,2
Megane IV 130 KM 205 Nm 10,6 s. 198 km/h 5,3
Qashqai II 115 KM 190 Nm 10,9 s. 185 km/h 5,6
Duster I 125 KM 205 Nm 10,4 s. 175 km/h 6,2

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - benzyniak ma problem z poborem oleju!

REKLAMA

Silnik 1.2 DIG-T Nissan ma tak naprawdę jeden problem. A ten dotyczy… znikania oleju silnikowego. Pobór smarowidła może być naprawdę wysoki - między wymianami kierowcy czasami muszą dolewać nawet 3 litry! Jak usterkę tłumaczy Nissan? Zdaniem przedstawicieli japońskiej marki powodem są błędy w oprogramowaniu. Sterownik zbyt późno otwiera zawory ssące. Przez to w układzie tworzy się podciśnienie, które wyciąga olej z silnika. W sytuacji, w której kierowcy stwierdzają wysoki pobór smarowidła, serwisy w pierwszej kolejności aktualizują oprogramowanie. Naprawa czasami jest skuteczna, a czasami nie.

Z czasem zdarzało się, że autoryzowane stacje zaczęły przyjmować inne metody naprawcze. Znane są przypadki silników 1.2 DIG-T Nissana, w których w ramach roszczenia gwarancyjnego wymieniane były pierścienie tłokowe lub nawet cały silnik. Co mogą zrobić kierowcy eksploatujący silnik 1.2 DIG-T Nissana? Powinni przede wszystkim regularnie kontrolować poziom oleju i w sytuacji, w której samochód jest jeszcze na gwarancji, zgłaszać ewentualne ubytki w ASO. Kontrola jest o tyle ważna, że regularne dolewki ochronią elementy silnika (tłoki, pierścienie, rozrząd) przed przedwczesnym zużyciem, a kierowcę przed remontem i wydatkiem sięgającym 10 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - podsumowanie:

Silnik 1.2 DIG-T Nissana ma serię zalet. Jest zdecydowanie bardziej dynamiczny od wolnossącego poprzednika, a do tego charakteryzuje się niższym zapotrzebowaniem na paliwo. I Japończycy razem z Francuzami naprawdę mogliby ogłosić wyjątkowy sukces, gdyby nie… sprawa z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. To poważny problem. Bo gdy kierowca nie będzie pilnował dolewek smarowidła, dość szybko dojdzie do zniszczenia silnika i konieczności jego gruntownego remontu.

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 18 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 352 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 326 zł
  • sprzęgło komplet - od 311 zł
  • świeca zapłonowa - od 37 zł
  • cewka zapłonowa - od 154 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 174 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA