REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Ma niewielką pojemność, 3 cylindry i mocy pod dostatkiem. Czy tak wysilona jednostka może być jednak trwała? Dziś sprawdzamy silnik 0.9 TCe Renault.

Rok 2012 był niezwykle kluczowy w gamie Renault. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zadebiutowała czwarta generacja francuskiego hitu sprzedaży - modelu Clio. Po drugie wraz z hatchbackiem w sprzedaży pojawił się nowy motor. Chodzi o silnik 0.9 TCe. Jednostka występuje pod oznaczeniem H4Bt i ma 898 cm3 pojemności. Dysponuje tylko 3 cylindrami, ale z drugiej strony za sprawą turbosprężarki rozwija 90 koni mechanicznych. Moment obrotowy silnika został określony przez Francuzów na 135 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 0.9 TCe nie jest samodzielną pracą inżynierów Renault. Jednostka powstała we współpracy z twórcami Nissana. Motor został wyposażony w aluminiową głowicę i blok, 4 zawory na cylinder i miskę olejową o pojemności 4,1 litra. Napęd rozrządu jest realizowany za pomocą trwałego łańcucha, dodatkowo w konstrukcji pojawia się system zmiennych faz rozrządu. Co ile Francuzi zalecają zmianę oleju w silniku? Co 30 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Interwał ten jest jednak zbyt długi i dla dobra jednostki warto go skrócić nawet o połowę.

Silnik 0.9 TCe Renault a LPG - nadaje się?

Opis technologiczny małolitrażowego silnika z Francji już brzmi dobrze, a najlepsze zostało na koniec. Bo motor H4Bt nie posiada… bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie wtrysku wielopunktowego sprawia, że spada stopień skomplikowania konstrukcji i nasycenia jej zaawansowanymi mechanizmami. Do tego np. istnieje możliwość doposażenia jednostki w układ zasilania LPG. Za sprawą gazu drastycznie spadają koszty eksploatacji. Polscy importerzy doskonale o tym wiedzą. Właśnie dlatego w jednostce 0.9 TCe oferowali możliwość fabrycznej instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

REKLAMA

Silnik 0.9 TCe Renault praktycznie z miejsca zaczął ekspansję w gamie modelowej. Pomijając Clio IV był oferowany również w Capturze czy Twingo, a do tego Nissanie Micra, Dacii Sandero, Dacii Logan i Smarcie ForTwo. Nie bez przyczyny motor napędzał głównie samochody segmentu A i B. To pod kątem ich potrzeb został bowiem skrojony. Inżynierowie budując nowego benzyniaka skupiali się na charakterystyce użytkowania niewielkich pojazdów, które będą eksploatowane przede wszystkim w ruchu miejskim. A to oznacza rozsądną dynamikę, a do tego oszczędność i… ekologię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 0.9 TCe Renault - przykładowe dane techniczne:

  • Renult Captur: 13,5 s., 171 km/h, 5,1 śr.
  • Dacia Sandero: 11,1 s., 175 km/h, 5,2 śr.
  • Smart ForTwo: 10,7 s., 155 km/h, 4,2 śr.

Silnik 0.9 TCe Renault funkcjonuje na rynku od dobrych kilku lat. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze pojazdów mają już zatem przebiegi oscylujące w granicy 300 tysięcy kilometrów. To dystans, który stanowi wystarczającą próbę dla nowoczesnego motoru. Jak francuski benzyniak ją przeszedł? Imponująco dobrze! Opinie użytkowników wskazują przede wszystkim na jeden problem. I ten też nie dotyczy samego silnika, a jego osprzętu - konkretnie skrzyni biegów. Manualna przekładnia jest mało precyzyjna i ma problemy z trwałością łożysk.

Silnik 0.9 TCe Renault - dziwne stukanie oznacza...

Dodatkowo na forach użytkowników Renault i Dacii z silnikiem 0.9 TCe można znaleźć informację mówiącą o pojawianiu się dziwnego stukotu w sytuacji, w której silnik pracuje a auto znajduje się na postoju. Co on oznacza? To tak naprawdę czysta kosmetyka. Większość kierowców wskazuje na winę jednego z przewodów. Zbyt słabo zamocowany może uderzać o jeden z elementów komory silnika. Poza tym na listę zastrzeżeń można wpisać charakterystyczny dla silników małolitrażowych niski moment obrotowy w niskim zakresie obrotów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Trwałość silnika 0.9 TCe Renault oczywiście nie wyklucza dbałości serwisowej ze strony kierowcy! Żeby jednostka rzeczywiście mogła pokonać przebieg na poziomie 300 tysięcy kilometrów i zrobiła to bezawaryjnie, właściciel powinien regularnie wymieniać płyny i filtry eksploatacyjne. Zbytnie przeciąganie przeglądów olejowych prowadzi np. do znanego z innych motorów Renault uszkodzenia układu korbowego.

Silnik 0.9 TCe Renault - podsumowanie:

Silnik 0.9 TCe Renault jest nowoczesny, stawia na downsizing i poważnie traktuje normy emisji spalin. To jednak jeszcze nie oznacza, że zaawansowanie przyniosło mu nadmierną awaryjność. To jedna z lepszych jednostek obecnie dostępnych w segmencie B i to też motor, którego absolutnie nie należy unikać na rynku wtórnym. Jeżeli był regularnie serwisowany, a do tego samochód ma pewny przebieg, benzyniak będzie cieszył kierowcę latami bezproblemowej jazdy.

Silnik 0.9 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 365 zł
  • sprzęgło komplet - od 546 zł
  • świeca zapłonowa - od 40 zł
  • cewka zapłonowa - od 150 zł
  • sonda lambda - od 143 zł
  • turbosprężarka - od 3060 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA