REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Ma niewielką pojemność, 3 cylindry i mocy pod dostatkiem. Czy tak wysilona jednostka może być jednak trwała? Dziś sprawdzamy silnik 0.9 TCe Renault.

Rok 2012 był niezwykle kluczowy w gamie Renault. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zadebiutowała czwarta generacja francuskiego hitu sprzedaży - modelu Clio. Po drugie wraz z hatchbackiem w sprzedaży pojawił się nowy motor. Chodzi o silnik 0.9 TCe. Jednostka występuje pod oznaczeniem H4Bt i ma 898 cm3 pojemności. Dysponuje tylko 3 cylindrami, ale z drugiej strony za sprawą turbosprężarki rozwija 90 koni mechanicznych. Moment obrotowy silnika został określony przez Francuzów na 135 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 0.9 TCe nie jest samodzielną pracą inżynierów Renault. Jednostka powstała we współpracy z twórcami Nissana. Motor został wyposażony w aluminiową głowicę i blok, 4 zawory na cylinder i miskę olejową o pojemności 4,1 litra. Napęd rozrządu jest realizowany za pomocą trwałego łańcucha, dodatkowo w konstrukcji pojawia się system zmiennych faz rozrządu. Co ile Francuzi zalecają zmianę oleju w silniku? Co 30 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Interwał ten jest jednak zbyt długi i dla dobra jednostki warto go skrócić nawet o połowę.

Silnik 0.9 TCe Renault a LPG - nadaje się?

Opis technologiczny małolitrażowego silnika z Francji już brzmi dobrze, a najlepsze zostało na koniec. Bo motor H4Bt nie posiada… bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie wtrysku wielopunktowego sprawia, że spada stopień skomplikowania konstrukcji i nasycenia jej zaawansowanymi mechanizmami. Do tego np. istnieje możliwość doposażenia jednostki w układ zasilania LPG. Za sprawą gazu drastycznie spadają koszty eksploatacji. Polscy importerzy doskonale o tym wiedzą. Właśnie dlatego w jednostce 0.9 TCe oferowali możliwość fabrycznej instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

REKLAMA

Silnik 0.9 TCe Renault praktycznie z miejsca zaczął ekspansję w gamie modelowej. Pomijając Clio IV był oferowany również w Capturze czy Twingo, a do tego Nissanie Micra, Dacii Sandero, Dacii Logan i Smarcie ForTwo. Nie bez przyczyny motor napędzał głównie samochody segmentu A i B. To pod kątem ich potrzeb został bowiem skrojony. Inżynierowie budując nowego benzyniaka skupiali się na charakterystyce użytkowania niewielkich pojazdów, które będą eksploatowane przede wszystkim w ruchu miejskim. A to oznacza rozsądną dynamikę, a do tego oszczędność i… ekologię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 0.9 TCe Renault - przykładowe dane techniczne:

  • Renult Captur: 13,5 s., 171 km/h, 5,1 śr.
  • Dacia Sandero: 11,1 s., 175 km/h, 5,2 śr.
  • Smart ForTwo: 10,7 s., 155 km/h, 4,2 śr.

Silnik 0.9 TCe Renault funkcjonuje na rynku od dobrych kilku lat. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze pojazdów mają już zatem przebiegi oscylujące w granicy 300 tysięcy kilometrów. To dystans, który stanowi wystarczającą próbę dla nowoczesnego motoru. Jak francuski benzyniak ją przeszedł? Imponująco dobrze! Opinie użytkowników wskazują przede wszystkim na jeden problem. I ten też nie dotyczy samego silnika, a jego osprzętu - konkretnie skrzyni biegów. Manualna przekładnia jest mało precyzyjna i ma problemy z trwałością łożysk.

Silnik 0.9 TCe Renault - dziwne stukanie oznacza...

Dodatkowo na forach użytkowników Renault i Dacii z silnikiem 0.9 TCe można znaleźć informację mówiącą o pojawianiu się dziwnego stukotu w sytuacji, w której silnik pracuje a auto znajduje się na postoju. Co on oznacza? To tak naprawdę czysta kosmetyka. Większość kierowców wskazuje na winę jednego z przewodów. Zbyt słabo zamocowany może uderzać o jeden z elementów komory silnika. Poza tym na listę zastrzeżeń można wpisać charakterystyczny dla silników małolitrażowych niski moment obrotowy w niskim zakresie obrotów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Trwałość silnika 0.9 TCe Renault oczywiście nie wyklucza dbałości serwisowej ze strony kierowcy! Żeby jednostka rzeczywiście mogła pokonać przebieg na poziomie 300 tysięcy kilometrów i zrobiła to bezawaryjnie, właściciel powinien regularnie wymieniać płyny i filtry eksploatacyjne. Zbytnie przeciąganie przeglądów olejowych prowadzi np. do znanego z innych motorów Renault uszkodzenia układu korbowego.

Silnik 0.9 TCe Renault - podsumowanie:

Silnik 0.9 TCe Renault jest nowoczesny, stawia na downsizing i poważnie traktuje normy emisji spalin. To jednak jeszcze nie oznacza, że zaawansowanie przyniosło mu nadmierną awaryjność. To jedna z lepszych jednostek obecnie dostępnych w segmencie B i to też motor, którego absolutnie nie należy unikać na rynku wtórnym. Jeżeli był regularnie serwisowany, a do tego samochód ma pewny przebieg, benzyniak będzie cieszył kierowcę latami bezproblemowej jazdy.

Silnik 0.9 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 365 zł
  • sprzęgło komplet - od 546 zł
  • świeca zapłonowa - od 40 zł
  • cewka zapłonowa - od 150 zł
  • sonda lambda - od 143 zł
  • turbosprężarka - od 3060 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA