REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Ma niewielką pojemność, 3 cylindry i mocy pod dostatkiem. Czy tak wysilona jednostka może być jednak trwała? Dziś sprawdzamy silnik 0.9 TCe Renault.

REKLAMA

Rok 2012 był niezwykle kluczowy w gamie Renault. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zadebiutowała czwarta generacja francuskiego hitu sprzedaży - modelu Clio. Po drugie wraz z hatchbackiem w sprzedaży pojawił się nowy motor. Chodzi o silnik 0.9 TCe. Jednostka występuje pod oznaczeniem H4Bt i ma 898 cm3 pojemności. Dysponuje tylko 3 cylindrami, ale z drugiej strony za sprawą turbosprężarki rozwija 90 koni mechanicznych. Moment obrotowy silnika został określony przez Francuzów na 135 Nm.

REKLAMA

Silnik 0.9 TCe nie jest samodzielną pracą inżynierów Renault. Jednostka powstała we współpracy z twórcami Nissana. Motor został wyposażony w aluminiową głowicę i blok, 4 zawory na cylinder i miskę olejową o pojemności 4,1 litra. Napęd rozrządu jest realizowany za pomocą trwałego łańcucha, dodatkowo w konstrukcji pojawia się system zmiennych faz rozrządu. Co ile Francuzi zalecają zmianę oleju w silniku? Co 30 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Interwał ten jest jednak zbyt długi i dla dobra jednostki warto go skrócić nawet o połowę.

Silnik 0.9 TCe Renault a LPG - nadaje się?

Opis technologiczny małolitrażowego silnika z Francji już brzmi dobrze, a najlepsze zostało na koniec. Bo motor H4Bt nie posiada… bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie wtrysku wielopunktowego sprawia, że spada stopień skomplikowania konstrukcji i nasycenia jej zaawansowanymi mechanizmami. Do tego np. istnieje możliwość doposażenia jednostki w układ zasilania LPG. Za sprawą gazu drastycznie spadają koszty eksploatacji. Polscy importerzy doskonale o tym wiedzą. Właśnie dlatego w jednostce 0.9 TCe oferowali możliwość fabrycznej instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik 0.9 TCe Renault praktycznie z miejsca zaczął ekspansję w gamie modelowej. Pomijając Clio IV był oferowany również w Capturze czy Twingo, a do tego Nissanie Micra, Dacii Sandero, Dacii Logan i Smarcie ForTwo. Nie bez przyczyny motor napędzał głównie samochody segmentu A i B. To pod kątem ich potrzeb został bowiem skrojony. Inżynierowie budując nowego benzyniaka skupiali się na charakterystyce użytkowania niewielkich pojazdów, które będą eksploatowane przede wszystkim w ruchu miejskim. A to oznacza rozsądną dynamikę, a do tego oszczędność i… ekologię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 0.9 TCe Renault - przykładowe dane techniczne:

  • Renult Captur: 13,5 s., 171 km/h, 5,1 śr.
  • Dacia Sandero: 11,1 s., 175 km/h, 5,2 śr.
  • Smart ForTwo: 10,7 s., 155 km/h, 4,2 śr.

Silnik 0.9 TCe Renault funkcjonuje na rynku od dobrych kilku lat. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze pojazdów mają już zatem przebiegi oscylujące w granicy 300 tysięcy kilometrów. To dystans, który stanowi wystarczającą próbę dla nowoczesnego motoru. Jak francuski benzyniak ją przeszedł? Imponująco dobrze! Opinie użytkowników wskazują przede wszystkim na jeden problem. I ten też nie dotyczy samego silnika, a jego osprzętu - konkretnie skrzyni biegów. Manualna przekładnia jest mało precyzyjna i ma problemy z trwałością łożysk.

Silnik 0.9 TCe Renault - dziwne stukanie oznacza...

Dodatkowo na forach użytkowników Renault i Dacii z silnikiem 0.9 TCe można znaleźć informację mówiącą o pojawianiu się dziwnego stukotu w sytuacji, w której silnik pracuje a auto znajduje się na postoju. Co on oznacza? To tak naprawdę czysta kosmetyka. Większość kierowców wskazuje na winę jednego z przewodów. Zbyt słabo zamocowany może uderzać o jeden z elementów komory silnika. Poza tym na listę zastrzeżeń można wpisać charakterystyczny dla silników małolitrażowych niski moment obrotowy w niskim zakresie obrotów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Trwałość silnika 0.9 TCe Renault oczywiście nie wyklucza dbałości serwisowej ze strony kierowcy! Żeby jednostka rzeczywiście mogła pokonać przebieg na poziomie 300 tysięcy kilometrów i zrobiła to bezawaryjnie, właściciel powinien regularnie wymieniać płyny i filtry eksploatacyjne. Zbytnie przeciąganie przeglądów olejowych prowadzi np. do znanego z innych motorów Renault uszkodzenia układu korbowego.

Silnik 0.9 TCe Renault - podsumowanie:

Silnik 0.9 TCe Renault jest nowoczesny, stawia na downsizing i poważnie traktuje normy emisji spalin. To jednak jeszcze nie oznacza, że zaawansowanie przyniosło mu nadmierną awaryjność. To jedna z lepszych jednostek obecnie dostępnych w segmencie B i to też motor, którego absolutnie nie należy unikać na rynku wtórnym. Jeżeli był regularnie serwisowany, a do tego samochód ma pewny przebieg, benzyniak będzie cieszył kierowcę latami bezproblemowej jazdy.

Silnik 0.9 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 365 zł
  • sprzęgło komplet - od 546 zł
  • świeca zapłonowa - od 40 zł
  • cewka zapłonowa - od 150 zł
  • sonda lambda - od 143 zł
  • turbosprężarka - od 3060 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(10)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Piotrek
    2021-05-25 15:15:58
    Zużycie paliwa w trasie podmiejskiej 3,5-4,5, miasto 4,8-7,1. Zazwyczaj w mieście to 5.5-6.5. Przejechane 90 000 km. Zero awarii. Jestem zadowolony z tego silnika. W trasie z 3 osobami silnik wystarcza - nie poszalejemy, ale też nie będziemy zawalidrogą.
    2
  • Krzysztof
    2021-07-29 18:03:02
    Reno clio 0.9tce mi pali w mieście 6,8-8,0 l/100km w trasie potrafi spalić 4,5l ale jazda w trasie to męczarnia do tego ma inne auto. Obecnie clio ma przejechane 126tys. km i jedyne co się zepsuło to tylna wycieraczka, ale okazało się że to brak styku na silniczku po dogięciu blaszek działa.
    1
  • Waldek
    2023-02-17 03:03:09
    Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe spala mi w mieście 6/6,5 w trasie 5 l/100km Jest z roku 2017 i mam przejechane 40 tys km bez najmniejszej awarii jak na razie, jeżdżę spokojnie ,wymiana oleju i filtrów co 10 tys.km lub raz w roku i jestem zadowolony z tego autka z tym małym silnikiem.
    0
  • kierowca
    2021-05-01 09:53:37
    jadąc na zakrętach słysze dziwne trzeszczenie tyłu auta no i pali mi ok 9.5 litra w miescie dziwne
    13
    pokażodpowiedzi (1)
  • bodzio
    2021-05-09 09:14:11
    mam clio 2020r na mieście pali 9.5 l dlaczego tak dużo silnik 0.9tce i z tylu auta przy skrecaniu cos trzeszczy podczas jazdy
    9
  • XD
    2021-08-25 00:28:19
    Co sądzicie na temat Reno Captur 1.0 +LPG vs 1.3 (140KM). Mam dylemat co kupić.
    10
    pokażodpowiedzi (1)
  • Fidel
    2023-12-12 14:05:03
    Mam pytanie czy warto kupić reno captur z silnikiem Tce 0 9 rocznik 2017
    0
  • Marek
    2023-12-25 14:01:48
    Witam mam Captura z 2019 z silnikiem 0,9. Spalanie po mieście bez eco to mieści się w granicach 7 litrów na trasie schodzi do 5,5 - 6,0. Mam pytanie może mieliście taki problem bądź spotkaliście się u kogoś. Jak wspominałem moje reno podczas jazdy na eco jedzie w miarę szału nie ma ale jazda jest w miarę płynna natomiast chcąc dołożyć trochę więcej mocy wyłączając tryb eco zaczynają się problemy dotyczące szarpania lub pływania po osiągnięciu około 70 km/h. Jak silnik jest zimny to szarpie lub jak kto woli przerywa nawet przy ruszaniu. Dodatkowo pokazuje mi się błąd katalizatora. Byłem w serwisie Reno przebadali go kilka godzin i nic nie znaleźli, mój mechanik wymienił przepustnicę i reduktor i nadal ten problem został. Nie wiem gdzie szukać bo dziwne jest to, że w trybie eco tego nie ma natomiast pojawia się usterka katalizatora.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

REKLAMA

Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

REKLAMA