Silniki Mercedesa - oznaczenia jednostek benzynowych
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes od lat szczególnie słynął za sprawą swoich wolnossących diesli. Jednostki znane z modeli W123 i W124 były w stanie pokonać nawet dwa miliony kilometrów bez remontu. I choć to technologia wysokoprężna na lata przejęła pierwsze skrzypce, Niemcy dość chętnie opracowywali też nowe silniki benzynowe. Konstrukcji jest na tyle dużo, że po ich zebraniu w jednym miejscu powstała naprawdę długa lista!
REKLAMA
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R3:
M 160 - silnik o pojemności 0.6 lub 0.7 litra produkowany w latach 1998 - 2007, posiada aluminiową głowicę i blok oraz pojedynczą turbosprężarkę. Jednostka była montowana głównie w Smarcie City Coupe i City Cabrio oraz oferuje moc od 60 do 137 koni mechanicznych.
- M 160 E06 LA - pojemność 0.6 litra moc od 61 do 95 KM
- M 160 E07 LA - pojemność 0.7 litra moc od 68 do 137 KM
M 281 - silnik o pojemności 0.9 lub 1 litra produkowany od 2014 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz pojedynczą turbosprężarkę. Jednostka jest montowana głównie w Smarcie ForTwo, ForFour, Renault Twingo, Dacii Sandero oraz oferuje moc od 61 do 90 koni mechanicznych.
- M 281 E10 R - pojemność 1 litra i moc 61 KM
- M 281 E10 - pojemność 1 litra i moc 71 KM
- M 281 E09 LA - pojemność 0.9 litra i moc 90 KM
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R4:
M 111 - silnik o pojemności od 1.8 do 2.3 litra produkowany w latach 1992 - 2003. Posiada aluminiową głowicę i w niektórych wersjach kompresor. Był montowany w całej palecie modeli Mercedesa, a w tym w klasach C, E, CLK i SLK. Jednostka oferuje moc od 122 do 197 koni mechanicznych.
- M 111.920 - pojemność 1.8 litra, moc 122 KM
- M 111.940 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
- M 111.942 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
- M 111.943 - pojemność 2 litrów, moc 192 KM
- M 111.944 - pojemność 2 litrów, moc 192 KM
- M 111.946 - pojemność 2 litrów, moc 182 KM
- M 111.947 - pojemność 2 litrów, moc 186 KM
- M 111.951 - pojemność 2 litrów, moc 129 KM
- M 111.955 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
- M 111.957 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
- M 111.958 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
- M 111.960 - pojemność 2.2 litra, moc 150 KM
- M 111.961 - pojemność 2.2 litra, moc 150 KM
- M 111.970 - pojemność 2.3 litra, moc 150 KM
- M 111.974 - pojemność 2.3 litra, moc 150 KM
- M 111.973 - pojemność 2.3 litra, moc 193 KM
- M 111.975 - pojemność 2.3 litra, moc 193 KM
- M 111.981 - pojemność 2.3 litra, moc 194 KM
- M 111.983 - pojemność 2.3 litra, moc 197 KM
- M 111.984 - pojemność 2.3 litra, moc 143 KM
M 166 - silnik o pojemności od 1.4 do 2.1 litra produkowany w latach 1997 - 2005. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz pośredni wtrysk paliwa. Był montowany głównie w modelach klasy A i Vito. Jednostka oferuje moc od 82 do 140 koni mechanicznych.
- M 166 E14 - pojemność 1.4 litra, moc 82 KM
- M 166 E16 - pojemność 1.6 litra, moc 82 lub 102 KM
- M 166 E19 - pojemność 1.9 litra, moc 125 KM
- M 166 E21 - pojemność 2.1 litra, moc 140 KM
Zobacz również: Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo – różnice
M 271 - silnik o pojemności 1.6 lub 1.8 litra produkowany w latach 2002 - 2015. Posiada aluminiową głowicę oraz w niektórych wersjach bezpośredni wtrysk paliwa. Był montowany w modelach klasy C, E, CL, SLK i CLK. Jednostka oferuje moc od 122 do 204 koni mechanicznych.
- DE18ML - pojemność 1.8 litra, moc 170 KM
- KE16ML - pojemność 1.6 litra, moc 129 lub 156 KM
- DE18LA - pojemność 1.8 litra, moc 156 lub 204 KM
M 266 - silnik o pojemności od 1.5 do 2 litrów produkowany od 2004 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz w niektórych wersjach doładowanie. Jest montowany głównie w modelach klasy A i B. Jednostka oferuje moc od 95 do 193 koni mechanicznych.
- M 266.920 - pojemność 1.5 litra, moc 95 KM
- M 266.940 - pojemność 1.7 litra, moc 115 KM
- M 266.960 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
- M 266.980 - pojemność 2 litrów, moc 193 KM
M 270 - silnik o pojemności 1.6 lub 2 litrów produkowany od 2011 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie. Jest montowany głównie w modelach klasy A, B, CLA i GLA. Jednostka oferuje moc od 101 do 241 koni mechanicznych.
- M 270 DE16 LA R - pojemność 1.6 litra, moc 101 lub 121 KM
- M 270 DE16 LA - pojemność 1.6 litra, moc 154 KM
- M 270 DE20 LA - pojemność 2 litrów, moc 154, 181, 208 lub 215 KM
M 200 - silnik o pojemności 1.2 litra produkowany od 2013 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelu Citan oraz samochodach Renault i Nissana. Jednostka oferuje moc 114 koni mechanicznych. Funkcjonuje pod oznaczeniem M 200 DE12 LA.
M 274 - silnik o pojemności od 1.6 lub 2 litrów produkowany od 2012 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy C, E, GLK, SLK i GLC. Jednostka oferuje moc od 129 do 245 koni mechanicznych.
- M 274 DE16 LA - pojemność 1.6 litra, moc 129 lub 156 KM
- M 274 DE20 LA - pojemność 2 litrów, moc 156, 184, 211 i 245 KM
M 133 - silnik o pojemności 2 litrów produkowany od 2013 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy A, CLA i GLA z serii AMG. Jednostka oferuje moc 360 lub 381 koni mechanicznych. Występuje pod oznaczeniem M 133 DE20 LA.
M 260/M 264 - silnik o pojemności 1.5 lub 2 litrów produkowany od 2017 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy A, C, E i CLS. Jednostka oferuje moc od 184 do 299 koni mechanicznych.
- M 260 E20 DE LA - pojemność 2 litrów, moc 224 KM
- M 264 E15 DEH LA - pojemność 1.5 litra, moc 184 KM
- M 264 E20 DEH LA - pojemność 2 litrów, moc 197, 258 lub 299 KM
M 282 - 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.3 litra produkowany od 2018 roku. Posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa oraz został opracowany razem z Renault i Nissanem. Jest montowany głównie w modelach klasy A. Jednostka oferuje moc od 109 do 163 koni mechanicznych.
- M 282 DE14 - pojemność 1.3 litra, moc 109 lub 136 KM
- M 282 DE14 LA - pojemność 1.3 litra, moc 163 KM
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R6:
M 256 - silnik o pojemności 3 litrów produkowany od 2017 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLS, GLE, S i CL oraz oferuje moc od 367 do 435 koni mechanicznych.
- M 256 E30 DEH LA GR - pojemność 3 litrów, 367 KM, 500 Nm
- M 256 E30 DEH LA G - pojemność 3 litrów, 435 KM, 520 Nm
Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V6:
M 112 - silnik o pojemności od 2.4 do 3.7 litra produkowany od 1997 do 2005 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie typu twin-screw. Jednostka była montowana głównie w modelach z serii AMG oraz oferuje moc od 170 do 245 koni mechanicznych.
- M 112 E24 - pojemność 2.4 litra i 170 KM
- M 112 E26 - pojemność 2.6 litra i 170 KM
- M 112 E28 - pojemność 2.8 litra i 204 KM
- M 112 E32 - pojemność 3.2 litra i 218, 224 lub 354 KM
- M 112 E37 - pojemność 3.7 litra i 245 KM
M 272 - silnik o pojemności od 2.5 do 3.5 litra produkowany od 2004 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLS, CLK, GLK, SL, Viano oraz oferuje moc od 204 do 292 koni mechanicznych.
- M 272 KE 25 - pojemność 2.5 litra i 204 KM
- M 272 KE 30 - pojemność 3 litrów i 231 KM
- M 272 KE 35 - pojemność 3.5 litra i 258, 272, 305 lub 316 KM
- M 272 DE 35 - pojemność 3.5 litra i 292 KM - wtrysk typu CGI
M 276 - silnik o pojemności od 2.8 do 3.5 litra produkowany od 2014 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, R, ML, GL, GLE oraz oferuje moc od 252 do 401 koni mechanicznych.
- M 276 DEH 30 LA - pojemność 3 litrów i 272, 333, 367, 390 lub 401 KM
- M 276 DES 35 - pojemność 3.5 litra i 252 lub 306 KM
- M 276 DES 35 LA - pojemność 3.5 litra i 333 KM
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V8:
M 113 - silnik o pojemności od 4.3 do 5.4 litra produkowany od 1998 do 2007 roku, posiada doładowanie i intercooler zaprojektowane przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLK, ML, SL, CL, G i S oraz oferuje moc od 286 do 469 koni mechanicznych.
- M 113 E43 - pojemność 4.3 litra, 283 KM, 400 Nm
- M 113 E50 - pojemność 5 litrów, 306 KM, 460 Nm
- M 113 E55 - pojemność 5.5 litra, 401 lub 469 KM, 520 lub 800 Nm
M 155 - silnik o pojemności 5.4 litra produkowany od 2004 do 2009 roku, posiada kompresor zaprojektowany przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach SLR oraz oferuje moc 626 koni mechanicznych oraz moment obrotowy o wartości 780 Nm.
M 156 - silnik o pojemności 6.2 litra produkowany od 2006 do 2014 roku, posiada kompresor zaprojektowany przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy E, S, CLS, CL oraz oferuje moc od 482 do 514 koni mechanicznych.
M 273 - silnik o pojemności od 4.5 do 5.5 litra produkowany od 2005 do 2010 roku. To konstrukcja wolnossąca. Jednostka jest montowana w modelach klasy GL, E, S, ML, CLS, CLK oraz oferuje moc od 286 do 469 koni mechanicznych.
M 159 - silnik o pojemności 6.2 litra produkowany od 2009 do 2014 roku. To konstrukcja wolnossąca. Jednostka oferuje moc od 571 do 631 koni mechanicznych.
Zobacz również: Top 5: Najmniej awaryjne silniki benzynowe
M 278 - silnik o pojemności 4,7 litra produkowany od 2010 roku, posiada podwójne doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy S, CL, CLS, GL, ML, SL i GLE oraz oferuje moc od 362 do 429 koni mechanicznych.
M 157 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od 2010 roku, posiada doładowanie i intercooler zaprojektowane przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy S, CL, CLS, GLE, GL i E oraz oferuje moc od 525 do 577 koni mechanicznych.
M 152 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od 2012 do 2015 roku, posiada podwójne doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była montowana w modelach klasy SLK oraz oferuje moc 421 koni mechanicznych.
M 177/M 178 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od 2014 roku, posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, GLC, E, AMG GT, G, S oraz Astonie Martinie DB11. Oferuje moc od 462 do 639 koni mechanicznych.
M 176 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od 2017 roku, posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy G i S oraz oferuje moc od 422 lub 469 koni mechanicznych.
Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V12:
M 285 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od roku 2003 do 2012, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach produkowanych przez Maybacha oraz oferuje moc 557 koni mechanicznych.
M 275 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2004 do 2015, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach klasy S, CL, SL, G z serii AMG oraz oferuje moc 612 koni mechanicznych.
M 279 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2012, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach klasy S, CL, SL, G oraz Maybach. Benzyniak oferuje moc od 530 do 612 koni mechanicznych. Występuje pod oznaczeniem M 279 E60 LA.
M 158 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2014, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki. Jednostka jest montowana w Pagani Huayra. Benzyniak oferuje moc 730 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 1000 Nm.
M 277 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2014, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki. Jednostka jest montowana w modelach klasy S w wersji Maybach. Benzyniak oferuje moc 530 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 830 Nm.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.