REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki wysokoprężne stanowią ważną część oferty niemieckiej marki z gwiazdą w logo. Nie ma się zatem co dziwić, że gama motorów jest tak szeroka. Dziś powiemy jak rozszyfrować silniki Mercedesa. Oznaczenia diesli przestaną być tajemnicą.

Silnik wysokoprężny był jednym z ważniejszych wyznaczników oferty niemieckiej marki. Mercedesy generacji W123 i W124 wręcz słynęły ze swoich wolnossących diesli. Od tamtej pory sytuacja oczywiście mocno zmieniła się. Jednostki stały się zaawansowane technologicznie, korzystają z najnowszych zdobyczy motoryzacyjnej inżynierii oraz łączą w sobie moc i oszczędność. Poniżej przygotowaliśmy poradnik, który pozwoli rozszyfrować oznaczenia diesli Mercedesa. Na liście pojawiły się jednostki współcześnie występujące na rynku pierwotnym i wtórnym.

REKLAMA

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R3:

REKLAMA

OM 660 - silnik o pojemności 0,8 litra produkowany w latach 1999 - 2014, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę, a od roku 2007 także wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w Smarcie ForTwo i oferowała moc od 40 do 54 koni mechanicznych.

OM 639 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany w latach 2004 - 2009, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę i koło dwumasowe. Jednostka bazująca na 4-cylindrowym dieslu OM640 była montowana głównie w Smarcie ForFour i Mitsubishi Colcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • OM 639 DE15 LA R - 68 KM i 160 Nm
  • OM 639 DE15 LA - 95 KM i 210 Nm

Zobacz również: Smart CityCoupe - miejski spryciarz

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R4:

OM 668 - silnik o pojemności 1,7 litra produkowany w latach 1997 - 2005, posiada wtrysk typu common rail, 16-zaworową głowicę oraz intercooler (poza najsłabszą wersją). Jednostka była montowana głównie w modelach Vaneo i klasie A.

  • OM 668 DE 17 A - 60 KM
  • OM 668 DE 17 LA - 75, 90 lub 95 KM

OM 611 - silnik o pojemności 2,1 lub 2,2 litra produkowany w latach 1998 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, Vito i Sprinter.

  • 611.960 - 2,1 lub 2,2 litra, 102 lub 125 KM
  • 611.961 - 2,1 lub 2,2 litra, 102, 115, 125 lub 143 KM
  • 611.962 - 2,1 litra, 115 lub 143 KM
  • 611.980 - 2,2 litra, 82, 102 lub 122 KM
  • 611.981 - 2,1 litra, 109 lub 129 KM
  • 611.987 - 2,1 litra, 82 KM

OM 646 - silnik o pojemności 2,1 litra produkowany w latach 2002 - 2010, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i żeliwny blok. Spełnia normę emisji spalin Euro 4 i może być wyposażony w filtr cząstek stałych. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CL, CLK, Vito i Sprinterze.

  • OM 646 DE22 LA R - 88, 95, 109, 116, 122 KM
  • OM 646 DE22 LA - 88, 109, 129, 143, 150 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO R - 136 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO - 170 KM

OM 640 - silnik o pojemności 2 litrów produkowany w latach 2004 - 2012, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A i B.

  • 640.940 - 109 KM, 250 Nm
  • 640.941 - 140 KM, 300 Nm
  • 640.942 - 82 KM, 180 Nm

OM 651 - silnik o pojemności 1,8 lub 2,1 litra produkowany od roku 2008, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę oraz pojedyncze lub podwójne doładowanie. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A, B, C, E, CLA, GLA, GLK, Vito, Sprinter.

  • OM 651 DE 18 LA - 1,8 litra, 109 lub 136 KM
  • OM 651 DE 22 LA - 2,1 litra, 95, 114, 120, 129, 136, 143, 163, 170, 177, 190 lub 204 KM

Zobacz również: 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

OM 654 - silnik o pojemności 1,6 lub 2 litrów produkowany od roku 2016, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok, pojedyncze doładowanie oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLS lub GLE.

  • OM 654 DE 16 - 122 lub 160 KM
  • OM 654 DE 20 - 150, 194 lub 245 KM

OM 699 - silnik o pojemności 2,3 litra produkowany od roku 2015 wspólnie z Renault i Nissanem. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz pojedyncze lub podwójne turbo. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy X.

  • OM 699 DE23 LA R - 163 KM, 403 Nm
  • OM 699 DE23 LA - 190 KM, 450 Nm

OM 608 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany od roku 2018 przez Renault. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę, pojedyncze turbo oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy A. Oferuje 116 KM oraz 260 Nm.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R5:

OM 612 - silnik o pojemności 2,7 lub 3 litrów produkowany w latach 1999 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLK, ML, G i Sprinterze.

  • 612.961 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.962 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.963 - 2,7 litra, 163 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.965 - 2,7 litra, 156 KM, 400 Nm
  • 612.967 - 2,7 litra, 170 KM, 400 Nm
  • 612.981 - 2,7 litra, 156 KM, 330 Nm
  • 612.990 - 3 litry, 231 KM, 540 Nm

OM 647 - silnik o pojemności 2,7 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E. Posiada 177 KM i 400 Nm oraz występuje w jednej wersji o oznaczeniu 647.961.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R6:

OM 613 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 1999 - 2003, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 197 KM oraz 470 Nm i występuje w dwóch wersjach: 913.961 oraz 613.960.

OM 648 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 177 lub 204 KM oraz 425 lub 500 Nm. Występuje w dwóch wersjach: 948.961 oraz 648.960.

 

OM 656 - silnik o pojemności 2,9 litra produkowany od roku 2017, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E, S, G i CLS. Posiada 282 lub 335 KM oraz 600 lub 700 Nm i występuje w dwóch wersjach: OM 656 D 29 R SCR i OM 656 D 29 SCR.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V6:

OM 642 - silnik o pojemności 3 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail oraz aluminiową głowicę i blok. Diesel był montowany głównie w modelach klasy C, E, S, CLS, CLK, G, GLK, ML, GL, GLC oraz Vito. Posiada kilka wersji mocy: 184, 190, 204, 211, 218, 224, 231, 235, 245, 252, 258 lub 265 KM. Pełne oznaczenie silnika to OM 642 LS DE 30 LA.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V8:

OM 629 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail i aluminiową głowicę. Diesel był montowany głównie w modelach klasy E, S, ML i GL. Posiada kilka wersji mocy: 306, 314 lub 320 KM.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA