REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki wysokoprężne stanowią ważną część oferty niemieckiej marki z gwiazdą w logo. Nie ma się zatem co dziwić, że gama motorów jest tak szeroka. Dziś powiemy jak rozszyfrować silniki Mercedesa. Oznaczenia diesli przestaną być tajemnicą.

Silnik wysokoprężny był jednym z ważniejszych wyznaczników oferty niemieckiej marki. Mercedesy generacji W123 i W124 wręcz słynęły ze swoich wolnossących diesli. Od tamtej pory sytuacja oczywiście mocno zmieniła się. Jednostki stały się zaawansowane technologicznie, korzystają z najnowszych zdobyczy motoryzacyjnej inżynierii oraz łączą w sobie moc i oszczędność. Poniżej przygotowaliśmy poradnik, który pozwoli rozszyfrować oznaczenia diesli Mercedesa. Na liście pojawiły się jednostki współcześnie występujące na rynku pierwotnym i wtórnym.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R3:

OM 660 - silnik o pojemności 0,8 litra produkowany w latach 1999 - 2014, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę, a od roku 2007 także wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w Smarcie ForTwo i oferowała moc od 40 do 54 koni mechanicznych.

REKLAMA

OM 639 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany w latach 2004 - 2009, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę i koło dwumasowe. Jednostka bazująca na 4-cylindrowym dieslu OM640 była montowana głównie w Smarcie ForFour i Mitsubishi Colcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • OM 639 DE15 LA R - 68 KM i 160 Nm
  • OM 639 DE15 LA - 95 KM i 210 Nm

Zobacz również: Smart CityCoupe - miejski spryciarz

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R4:

OM 668 - silnik o pojemności 1,7 litra produkowany w latach 1997 - 2005, posiada wtrysk typu common rail, 16-zaworową głowicę oraz intercooler (poza najsłabszą wersją). Jednostka była montowana głównie w modelach Vaneo i klasie A.

  • OM 668 DE 17 A - 60 KM
  • OM 668 DE 17 LA - 75, 90 lub 95 KM

OM 611 - silnik o pojemności 2,1 lub 2,2 litra produkowany w latach 1998 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, Vito i Sprinter.

  • 611.960 - 2,1 lub 2,2 litra, 102 lub 125 KM
  • 611.961 - 2,1 lub 2,2 litra, 102, 115, 125 lub 143 KM
  • 611.962 - 2,1 litra, 115 lub 143 KM
  • 611.980 - 2,2 litra, 82, 102 lub 122 KM
  • 611.981 - 2,1 litra, 109 lub 129 KM
  • 611.987 - 2,1 litra, 82 KM

OM 646 - silnik o pojemności 2,1 litra produkowany w latach 2002 - 2010, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i żeliwny blok. Spełnia normę emisji spalin Euro 4 i może być wyposażony w filtr cząstek stałych. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CL, CLK, Vito i Sprinterze.

  • OM 646 DE22 LA R - 88, 95, 109, 116, 122 KM
  • OM 646 DE22 LA - 88, 109, 129, 143, 150 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO R - 136 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO - 170 KM

OM 640 - silnik o pojemności 2 litrów produkowany w latach 2004 - 2012, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A i B.

  • 640.940 - 109 KM, 250 Nm
  • 640.941 - 140 KM, 300 Nm
  • 640.942 - 82 KM, 180 Nm

OM 651 - silnik o pojemności 1,8 lub 2,1 litra produkowany od roku 2008, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę oraz pojedyncze lub podwójne doładowanie. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A, B, C, E, CLA, GLA, GLK, Vito, Sprinter.

  • OM 651 DE 18 LA - 1,8 litra, 109 lub 136 KM
  • OM 651 DE 22 LA - 2,1 litra, 95, 114, 120, 129, 136, 143, 163, 170, 177, 190 lub 204 KM

Zobacz również: 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

OM 654 - silnik o pojemności 1,6 lub 2 litrów produkowany od roku 2016, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok, pojedyncze doładowanie oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLS lub GLE.

  • OM 654 DE 16 - 122 lub 160 KM
  • OM 654 DE 20 - 150, 194 lub 245 KM

OM 699 - silnik o pojemności 2,3 litra produkowany od roku 2015 wspólnie z Renault i Nissanem. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz pojedyncze lub podwójne turbo. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy X.

  • OM 699 DE23 LA R - 163 KM, 403 Nm
  • OM 699 DE23 LA - 190 KM, 450 Nm

OM 608 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany od roku 2018 przez Renault. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę, pojedyncze turbo oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy A. Oferuje 116 KM oraz 260 Nm.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R5:

OM 612 - silnik o pojemności 2,7 lub 3 litrów produkowany w latach 1999 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLK, ML, G i Sprinterze.

  • 612.961 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.962 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.963 - 2,7 litra, 163 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.965 - 2,7 litra, 156 KM, 400 Nm
  • 612.967 - 2,7 litra, 170 KM, 400 Nm
  • 612.981 - 2,7 litra, 156 KM, 330 Nm
  • 612.990 - 3 litry, 231 KM, 540 Nm

OM 647 - silnik o pojemności 2,7 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E. Posiada 177 KM i 400 Nm oraz występuje w jednej wersji o oznaczeniu 647.961.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R6:

OM 613 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 1999 - 2003, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 197 KM oraz 470 Nm i występuje w dwóch wersjach: 913.961 oraz 613.960.

OM 648 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 177 lub 204 KM oraz 425 lub 500 Nm. Występuje w dwóch wersjach: 948.961 oraz 648.960.

 

OM 656 - silnik o pojemności 2,9 litra produkowany od roku 2017, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E, S, G i CLS. Posiada 282 lub 335 KM oraz 600 lub 700 Nm i występuje w dwóch wersjach: OM 656 D 29 R SCR i OM 656 D 29 SCR.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V6:

OM 642 - silnik o pojemności 3 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail oraz aluminiową głowicę i blok. Diesel był montowany głównie w modelach klasy C, E, S, CLS, CLK, G, GLK, ML, GL, GLC oraz Vito. Posiada kilka wersji mocy: 184, 190, 204, 211, 218, 224, 231, 235, 245, 252, 258 lub 265 KM. Pełne oznaczenie silnika to OM 642 LS DE 30 LA.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V8:

OM 629 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail i aluminiową głowicę. Diesel był montowany głównie w modelach klasy E, S, ML i GL. Posiada kilka wersji mocy: 306, 314 lub 320 KM.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA