REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki wysokoprężne stanowią ważną część oferty niemieckiej marki z gwiazdą w logo. Nie ma się zatem co dziwić, że gama motorów jest tak szeroka. Dziś powiemy jak rozszyfrować silniki Mercedesa. Oznaczenia diesli przestaną być tajemnicą.

Silnik wysokoprężny był jednym z ważniejszych wyznaczników oferty niemieckiej marki. Mercedesy generacji W123 i W124 wręcz słynęły ze swoich wolnossących diesli. Od tamtej pory sytuacja oczywiście mocno zmieniła się. Jednostki stały się zaawansowane technologicznie, korzystają z najnowszych zdobyczy motoryzacyjnej inżynierii oraz łączą w sobie moc i oszczędność. Poniżej przygotowaliśmy poradnik, który pozwoli rozszyfrować oznaczenia diesli Mercedesa. Na liście pojawiły się jednostki współcześnie występujące na rynku pierwotnym i wtórnym.

REKLAMA

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R3:

REKLAMA

OM 660 - silnik o pojemności 0,8 litra produkowany w latach 1999 - 2014, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę, a od roku 2007 także wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w Smarcie ForTwo i oferowała moc od 40 do 54 koni mechanicznych.

OM 639 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany w latach 2004 - 2009, posiada aluminiową głowicę i blok, pojedynczą turbosprężarkę i koło dwumasowe. Jednostka bazująca na 4-cylindrowym dieslu OM640 była montowana głównie w Smarcie ForFour i Mitsubishi Colcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • OM 639 DE15 LA R - 68 KM i 160 Nm
  • OM 639 DE15 LA - 95 KM i 210 Nm

Zobacz również: Smart CityCoupe - miejski spryciarz

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R4:

OM 668 - silnik o pojemności 1,7 litra produkowany w latach 1997 - 2005, posiada wtrysk typu common rail, 16-zaworową głowicę oraz intercooler (poza najsłabszą wersją). Jednostka była montowana głównie w modelach Vaneo i klasie A.

  • OM 668 DE 17 A - 60 KM
  • OM 668 DE 17 LA - 75, 90 lub 95 KM

OM 611 - silnik o pojemności 2,1 lub 2,2 litra produkowany w latach 1998 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, Vito i Sprinter.

  • 611.960 - 2,1 lub 2,2 litra, 102 lub 125 KM
  • 611.961 - 2,1 lub 2,2 litra, 102, 115, 125 lub 143 KM
  • 611.962 - 2,1 litra, 115 lub 143 KM
  • 611.980 - 2,2 litra, 82, 102 lub 122 KM
  • 611.981 - 2,1 litra, 109 lub 129 KM
  • 611.987 - 2,1 litra, 82 KM

OM 646 - silnik o pojemności 2,1 litra produkowany w latach 2002 - 2010, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i żeliwny blok. Spełnia normę emisji spalin Euro 4 i może być wyposażony w filtr cząstek stałych. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CL, CLK, Vito i Sprinterze.

  • OM 646 DE22 LA R - 88, 95, 109, 116, 122 KM
  • OM 646 DE22 LA - 88, 109, 129, 143, 150 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO R - 136 KM
  • OM 646 DE 22 LA EVO - 170 KM

OM 640 - silnik o pojemności 2 litrów produkowany w latach 2004 - 2012, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A i B.

  • 640.940 - 109 KM, 250 Nm
  • 640.941 - 140 KM, 300 Nm
  • 640.942 - 82 KM, 180 Nm

OM 651 - silnik o pojemności 1,8 lub 2,1 litra produkowany od roku 2008, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę oraz pojedyncze lub podwójne doładowanie. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy A, B, C, E, CLA, GLA, GLK, Vito, Sprinter.

  • OM 651 DE 18 LA - 1,8 litra, 109 lub 136 KM
  • OM 651 DE 22 LA - 2,1 litra, 95, 114, 120, 129, 136, 143, 163, 170, 177, 190 lub 204 KM

Zobacz również: 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

OM 654 - silnik o pojemności 1,6 lub 2 litrów produkowany od roku 2016, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok, pojedyncze doładowanie oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLS lub GLE.

  • OM 654 DE 16 - 122 lub 160 KM
  • OM 654 DE 20 - 150, 194 lub 245 KM

OM 699 - silnik o pojemności 2,3 litra produkowany od roku 2015 wspólnie z Renault i Nissanem. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz pojedyncze lub podwójne turbo. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy X.

  • OM 699 DE23 LA R - 163 KM, 403 Nm
  • OM 699 DE23 LA - 190 KM, 450 Nm

OM 608 - silnik o pojemności 1,5 litra produkowany od roku 2018 przez Renault. Posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę, pojedyncze turbo oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka jest montowana wyłącznie w modelach klasy A. Oferuje 116 KM oraz 260 Nm.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R5:

OM 612 - silnik o pojemności 2,7 lub 3 litrów produkowany w latach 1999 - 2006, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy C, E, CLK, ML, G i Sprinterze.

  • 612.961 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.962 - 2,7 litra, 170 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.963 - 2,7 litra, 163 KM, 370 lub 400 Nm
  • 612.965 - 2,7 litra, 156 KM, 400 Nm
  • 612.967 - 2,7 litra, 170 KM, 400 Nm
  • 612.981 - 2,7 litra, 156 KM, 330 Nm
  • 612.990 - 3 litry, 231 KM, 540 Nm

OM 647 - silnik o pojemności 2,7 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E. Posiada 177 KM i 400 Nm oraz występuje w jednej wersji o oznaczeniu 647.961.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki R6:

OM 613 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 1999 - 2003, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 197 KM oraz 470 Nm i występuje w dwóch wersjach: 913.961 oraz 613.960.

OM 648 - silnik o pojemności 3,2 litra produkowany w latach 2002 - 2005, posiada wtrysk typu common rail. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E i S. Posiada 177 lub 204 KM oraz 425 lub 500 Nm. Występuje w dwóch wersjach: 948.961 oraz 648.960.

 

OM 656 - silnik o pojemności 2,9 litra produkowany od roku 2017, posiada wtrysk typu common rail, aluminiową głowicę i blok oraz konwerter katalityczny SCR. Jednostka była montowana głównie w modelach klasy E, S, G i CLS. Posiada 282 lub 335 KM oraz 600 lub 700 Nm i występuje w dwóch wersjach: OM 656 D 29 R SCR i OM 656 D 29 SCR.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V6:

OM 642 - silnik o pojemności 3 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail oraz aluminiową głowicę i blok. Diesel był montowany głównie w modelach klasy C, E, S, CLS, CLK, G, GLK, ML, GL, GLC oraz Vito. Posiada kilka wersji mocy: 184, 190, 204, 211, 218, 224, 231, 235, 245, 252, 258 lub 265 KM. Pełne oznaczenie silnika to OM 642 LS DE 30 LA.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli - jednostki V8:

OM 629 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od roku 2005. Posiada wtrysk typu common rail i aluminiową głowicę. Diesel był montowany głównie w modelach klasy E, S, ML i GL. Posiada kilka wersji mocy: 306, 314 lub 320 KM.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA