REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!
Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Początek nowego millenium był czasem, w którym w gamie szwedzkiej marki królowało 5 cylindrów! I widać to wyraźnie w momencie, w którym kierowca przejrzy oznaczenia silników Volvo V60 I.

Volvo S60 pierwszej generacji wniosło do gamy szwedzkiej marki spory powiew świeżości. A stało się tak głównie za sprawą nietuzinkowego projektu nadwozia. Volvo znane przede wszystkim z prostych i klasycznych kształtów postawiło tym razem na mocne przetłoczenie idące od przednich lamp, aż po światła z tyłu. S60 oznaczało jeszcze jedno dla gamy marki - tym modelem Szwedzi potwierdzili jedynie, że dominacja jednostek 5-cylindrowych jest faktem.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników Volvo V60 I - benzyniaki:

  • 2.0T - B5204T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003
  • 2.0T - B5204T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009
  • 2.3 T5 - B5234T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2319 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2001 - 2004
  • 2.4 - B5244S2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 220 Nm, produkowany w latach 2001 - 2009
  • 2.4 - B5244S - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2001 - 2009
  • 2.4T - B5244T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003
  • 2.4 T5 - B5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 260 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2005 - 2009
  • 2.5T - B5254T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009
  • 2.5 R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2005
  • 2.5 R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007

Oznaczenia silników Volvo V60 I - diesle:

  • 2.4 D - D5244T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • D5 - D5244T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2001 - 2004
  • D - D5244T7 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 126 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2006 - 2009
  • 2.4 D - D5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2005 - 2009
  • D5 - D5244T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 185 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA