REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!
Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!
/
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Początek nowego millenium był czasem, w którym w gamie szwedzkiej marki królowało 5 cylindrów! I widać to wyraźnie w momencie, w którym kierowca przejrzy oznaczenia silników Volvo V60 I.

Volvo S60 pierwszej generacji wniosło do gamy szwedzkiej marki spory powiew świeżości. A stało się tak głównie za sprawą nietuzinkowego projektu nadwozia. Volvo znane przede wszystkim z prostych i klasycznych kształtów postawiło tym razem na mocne przetłoczenie idące od przednich lamp, aż po światła z tyłu. S60 oznaczało jeszcze jedno dla gamy marki - tym modelem Szwedzi potwierdzili jedynie, że dominacja jednostek 5-cylindrowych jest faktem.

REKLAMA

Oznaczenia silników Volvo V60 I - benzyniaki:

  • 2.0T - B5204T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003
  • 2.0T - B5204T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009
  • 2.3 T5 - B5234T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2319 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2001 - 2004
  • 2.4 - B5244S2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 220 Nm, produkowany w latach 2001 - 2009
  • 2.4 - B5244S - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2001 - 2009
  • 2.4T - B5244T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003
  • 2.4 T5 - B5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 260 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2005 - 2009
  • 2.5T - B5254T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009
  • 2.5 R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2005
  • 2.5 R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym typu MPI i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007

Oznaczenia silników Volvo V60 I - diesle:

  • 2.4 D - D5244T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • D5 - D5244T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2001 - 2004
  • D - D5244T7 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 126 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2006 - 2009
  • 2.4 D - D5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2005 - 2009
  • D5 - D5244T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2400 cm3 z układem wtryskowym typu common rail i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 185 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2004 - 2009

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

REKLAMA

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA